“Kahramanlığın örneği olan ve vatanın istikbalini yoktan var eden,Mustafa Kemal’e,onun cengaver ordusuna,yüce kanunlarına,mücahit analarına ve Türkiye için Ahiret günü olmadığına iman ederim.İyilikle fenalığın insanlardan geldiğine,büyük milletimin medeni cihanda en büyük mevki kazanacağına hamaset destanlarıyla tarihi dolduran kudretli Türk ordusunun birliğine ve Gazi’nin Allah’ın sevgili kulu olduğuna kalbimin bütün hulusuyla şehadet ederim.
Rum 36. İnsanlara bir rahmet tattırdığımız zaman ona sevinirler. Eğer kendi işledikleri şeyler sebebiyle başlarına bir kötülük gelirse, bir de bakarsın ki ümitsizliğe düşerler.
Ali İmran 165. Onların (müşriklerin) başına (Bedir’de) iki mislini getirdiğiniz bir musibet (Uhud’da) sizin başınıza geldiğinde, “Bu nereden başımıza geldi? ” dediniz, öyle mi? De ki: “O (musibet) , kendinizdendir.” Şüphesiz Allah’ın gücü her şeye hakkıyla yeter.
Bakara 177. İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.
amentü duası kur-an'ı kerimden ayetler alınarak birleştirilmiş imanın esaslarını içeren, bi insanın müslümanlığı en kısa ve öz olarak anlatabileceği bir dua haline getirilmişidir
sayın KARTALTEPE kardeşim; neden bu kadar sivri giriş yaptığınızı anlamak çok güç bence biraz inceleyip araştırıp anlamını tam algılasanız diyorum! .. ALLAH'ın varlıklarına değil, 'ALLAHIN VARLIĞINA VE BİRLİĞİNE, VE MELEKLERİNE, VE KİTAPLARINA, VE PEYGAMBERLERİNE, VEAHİRET GÜNÜNE, KAZA VE KADERİN ALLAHTAN GELDİĞİNE İNANMAK VE İMAN ETMEK VE ŞEHADET GETİRİYORSUN BUNDA SORUN NE UYDURULAN NE PROBLEM NE YALAN OLAN NE BEN BUNU ANLIYAMIYORUM'! ....
İnsan eşref-i mahlûkattır derdi babam bu sözün sözler içinde bir yeri vardı ama bir eylül günü bilek damarlarımı kestiğim zaman bu söz asıl anlamını kavradı geçti çıvgınların, çıbanların, reklamların arasından geçti tarih denilen tamahkâr tüccarı kararmış rakamların yarıklarından sızarak bu söz yüreğime kadar alçaldı damar kesildi, kandır akacak ama kan kesilince damardan sıcak sımsıcak kelimeler boşandı aşk için karnıma ve göğsüme ölüm için yüreğime sürdüğüm ecza uçtu birden aşk ve ölüm bana yeniden su ve ateş ve toprak yeniden yorumlandı.....
Amentü şöyledir: Âmentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rüsülihi vel yevmil ahiri ve bilkaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teâlâ vel ba'sü ba'del mevti hakkun. Eşhedü en lâ ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resülühü. [Yani, Allah'a, meleklerine, gönderdiği kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayrın ve şerrin Allah'tan olduğuna, öldükten sonra dirilmeye inanıyorum. Allah'tan başka ilah olmadığına ve Muhammed aleyhisselamın da Allah'ın kulu ve son Peygamberi olduğuna şehadet ediyorum.]
Hadis-i şerifte buyuruluyor ki: (İman; Allah'a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe, [yani Kıyamete, Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana], kadere, hayrın ve şerrin Allah'tan olduğuna, ölüme, öldükten sonra dirilmeye, inanmaktır. Allah'tan başka ilah olmadığına ve benim Onun kulu ve resulü olduğuma şehadet etmektir.) [Buhari, Müslim, Nesai] (Bunları kalb ile tasdik etmek de şarttır.)
--- 'ALLAH RIZASI İÇİN KAFANIZA GÖRE DAHA DOĞRUSU NEFSİNİZİN HOŞUNA GİDEN YALAN YANLIŞ ŞEYLER SÖYLEMEYİN....'
Bu kelime Allaha imanı ifade etmektedir. Allaha iman insanın bu dünyaya niçin geldiğinin farkına varmasını sağlar. Bu vesileyle insan her zaman Allaha yakın olmalıdır.
Amentü ilkeleri (iman esasları) şunlardır: 'Allah'a, meleklerine, kitaplarına, rasul ve nebilerine, ahiret gününe ve kadere, hayır ve şer her şeyin Allah'ın yaratmasıyla olduğuna inanmak.' Kaynağı da Kur'ân-ı Kerîm'dir.
ALLAH, BİZİM GEÇMİŞİMİZİ VE GELECEĞİMİZİ BİLDİĞİ HALDE NEDEN BİZLERİ BU DÜNYA SINAVINA ALMIŞ, SONUÇTA HER ŞEYİ KADERİ ÇİZEN DE ALLAH DEĞİL Mİ DİYE BİR SORU İLE ŞEYTAN AKLIMIZA GİREBİLİR... KADER DEMEK ise, bizim hayatımız boyunca olacak şeylerin biz yaratılmadan önce YÜCE ALLAH(CC) IN TAKDİR ETMESİDİR. YANİ BİZİM İRADEMİZ AÇIK VE TÜM OLACAKLARIN SORUMLUSUYUZ... ONUN İÇİN KADERCİLİK OYNAMAK YERİNE, ALLAH IN BİZE VERDİĞİ VE VERECEĞİ HERŞEYİ SABIR İLE KARŞILAYIP MEVLA NEYLERSE GÜZEL EYLER DEYİP İMANIMIZI ÇOĞALTMALIYIZ...
Kur'ana yakışmayan...Yanlış - yunluş uyduruk bişey! Yani sadece Allah'a iman edince onun var ettiklerine de ayrıca mı iman edilecek bu biiir...sonraaa kader dediğiniz şey de ne ki? .. İmanın 6 şartının içinde sayıyorsunuz...Bir de bunu Sure imiş gibi ezberlettiriyorsunuz...Ya Kur'an size devamlı diyor ki..' neden akıl etmezsiniz? ..hiç akıl etmez misiniz? ..' Bir akıl edin Allah rızası için...şu Amentüyü bir daha düşünün!
İman ettim demek ama toplumda kabul görmüş adına dua dedikleri amentu billahi ve melai ketihi......vs bu çok ama çok yanlış ifade tarzıdır. Çünkü adına dua dedikleri bu ifadede hayr ve şerrin Allahdan olduğu söyleniyor. Ama Rabbimiz kuranda hayr benden şer sizdendir diyor. B u kurana ters ibareyi lütfen artık okumayalım, dua demeyelim.
Amentü Billahi ben Allah'a iman ettim demek.Allah'a imanı, her şeyin imandan geçtiğini, iman olmaksızın insanın bir hiç olduğunu imanla insanın insan olduğunu insansa imanıyla birlikte yaratılan her şeyin üstünde olduğunu ve YARATICININ HALİFESİ OLDUĞUNU çağrıştırıyor. Aman insanı insan eder, İmansızlık ise insanı helak eder.
- Velilere ve dervişlere inanacaksın (öldüklerinde mum yakıp adak adayacaksın) - Tarikat şeyhlerine inanacaksın (eğer seni zevce yapmak isterse, sorgusuz teslim olacaksın) - Hayrın aynı zamanda bu şeyhlerde olduğunu unutmayacaksın, duanda isimlerini noksan kılmayacaksın.
Kuran-ı Kerim içerisinde bulunan ve Rahman tarafından bize bildirilen kavramlardan bazılarıdır. Yaygın inanışın aksine bir dua değildir. Fakat bu kadarını islam'ın esasları olarak kabul eden düşünceye katılmak mümkün değildir. Bilakis, Kuran-ı Kerim mesajının bütününe inanmak islamın en genel anlamda esaslarıdır. Zira Rahman tarafından gönderilen bu kılavuzdan herhangi bir ayetin kabul edilmemesi sözkonusu olmadığına göre (NİSA SURESİ: 150 Onlar ki Allah'ı ve O'nun resullerini inkär ederler, Allah'la O'nun resulleri arasını açmak isterler de 'bir kısmına inanırız, bir kısmını inkâr ederiz' derler; böylece imanla inkâr arasında bir yol tutmak isterler. ) Amentü, eğer islamın şartlarını söylüyorsa tüm Kuran-ı Kerim'i kapsamalıdır
Allah'ı çok seviyorsanız Arapça öğrenin; bilmiyorsanız da Arapça diye bilmediğiniz bir şeyi söyleceğinize anadilinizde deyin.. (bunu ben dedim)
Ben ilerde Arapça öğrenmeyi düşünüyorum; sırf Allah'ı sevdiğim için.... Fakat şu anda arapça bilmediğimden amentü billahi yerine inandım demeyi tercih ediyorum..
''Ey Allah(c.c.) elçisi! İslam hakkında bana öyle bir söz söyle ki senden başkasına bu konuda birşey sormaya ihtiyacım olmasın. Hz. Peygamber: ”AMENTÜ Bİ’LLAHİ” de, ondan sonra dosdoğru ol.''
TANIM: Hadis-i Şerif, KAYNAK: Müslim
“AMENTÜ Bİ'LLAHİ” diyerek kulluğunu ikrar eder. “Amentü Bi‘llahi” demek inandım demektir. “Amentü Bi’llahi ve Meleketühü....” diyerek okuduğumuz duada da özetle Allah’ın Melekleri’ne, Kitapları’na, Peygamberleri’ne, Ahiret Günü’ne, Hayr ve Şerr’in Allah’tan geldiğine inandım denildiği gibi.
Hadis’te “Amentü Billahi de, ondan sonra dosdoğru ol” deniliyor. Yani kulluğunu ikrar et ve dosdoğru ol. Kuran-ı Kerim’de 33. Ayet-i Kerime’de “Dosdoğru ol” yani Sırat-ı Müstakim tabiri geçiyor.
Al-i İmran Suresi 51. Ayet-i Kerime’de “Allah benim de Rabbim’dir, sizin de Rabbiniz’dir, o halde O’na kulluk edin. İşte bu dosdoğru bir yoldur.” denilmektedir.
O halde kulluğunu ikrardan sonra insanoğlunun yapacağı tek şey; Kuran-ı Kerim üzerine amel etmektir ki kendini doğru yolda kabul edebilsin.
Çocukluğumun en sevilen duası. Ezberi ve okuması çok kolay, ayrıca kafiyeli olması sebebiyle kulağa hoş gelen bir okunması vardı.
“Kahramanlığın örneği olan ve vatanın istikbalini yoktan var eden,Mustafa Kemal’e,onun cengaver ordusuna,yüce kanunlarına,mücahit analarına ve Türkiye için Ahiret günü olmadığına iman ederim.İyilikle fenalığın insanlardan geldiğine,büyük milletimin medeni cihanda en büyük mevki kazanacağına hamaset destanlarıyla tarihi dolduran kudretli Türk ordusunun birliğine ve Gazi’nin Allah’ın sevgili kulu olduğuna kalbimin bütün hulusuyla şehadet ederim.
1928 Ağustos,Hakimiyet-i Milliye Gzt. (Akt.Dilipak,1993:6
iman duasıdır her müslümanın bilmesi gerekir yoksa iman tehlikeye girer.
Rad 39. Allah dilediğini siler, dilediğini de sabit kılıp bırakır. Ana kitap (Levh-i Mahfûz) O’nun yanındadır.
Rum 36. İnsanlara bir rahmet tattırdığımız zaman ona sevinirler. Eğer kendi işledikleri şeyler sebebiyle başlarına bir kötülük gelirse, bir de bakarsın ki ümitsizliğe düşerler.
Ali İmran 165. Onların (müşriklerin) başına (Bedir’de) iki mislini getirdiğiniz bir musibet (Uhud’da) sizin başınıza geldiğinde, “Bu nereden başımıza geldi? ” dediniz, öyle mi? De ki: “O (musibet) , kendinizdendir.” Şüphesiz Allah’ın gücü her şeye hakkıyla yeter.
Bakara 177. İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.
selamun aleykum cümleten;
amentü duası kur-an'ı kerimden ayetler alınarak birleştirilmiş imanın esaslarını içeren, bi insanın müslümanlığı en kısa ve öz olarak anlatabileceği bir dua haline getirilmişidir
sayın KARTALTEPE kardeşim; neden bu kadar sivri giriş yaptığınızı anlamak çok güç bence biraz inceleyip araştırıp anlamını tam algılasanız diyorum! ..
ALLAH'ın varlıklarına değil, 'ALLAHIN VARLIĞINA VE BİRLİĞİNE, VE MELEKLERİNE, VE KİTAPLARINA, VE PEYGAMBERLERİNE, VEAHİRET GÜNÜNE, KAZA VE KADERİN ALLAHTAN GELDİĞİNE İNANMAK VE İMAN ETMEK VE ŞEHADET GETİRİYORSUN BUNDA SORUN NE UYDURULAN NE PROBLEM NE YALAN OLAN NE BEN BUNU ANLIYAMIYORUM'! ....
ve berakatuhü...! !
Amentü
İnsan
eşref-i mahlûkattır derdi babam
bu sözün sözler içinde bir yeri vardı
ama bir eylül günü bilek damarlarımı kestiğim zaman
bu söz asıl anlamını kavradı
geçti çıvgınların, çıbanların, reklamların arasından
geçti tarih denilen tamahkâr tüccarı
kararmış rakamların yarıklarından sızarak
bu söz yüreğime kadar alçaldı
damar kesildi, kandır akacak
ama kan kesilince damardan sıcak
sımsıcak kelimeler boşandı
aşk için karnıma ve göğsüme
ölüm için yüreğime sürdüğüm ecza uçtu birden
aşk ve ölüm bana yeniden
su ve ateş ve toprak
yeniden yorumlandı.....
İSMET ÖZEL
iman
amin yarabbim sen biz günahkar kullarrını bagısla.su zındık münafıklara iman eyleeeee aminnnn :)))))
valla abe bildim akadarıyla bir dua ama bana sankim bi kız ismi gibi geldi :))) saka saka :)))
imanın şartları
namaz ve abdestti çağrıştırıyor
Ne suredir...ne ayet...
Uydurulmuştur gayet...
Uydurulmuştur...
Amentü şöyledir:
Âmentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rüsülihi vel yevmil ahiri ve bilkaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teâlâ vel ba'sü ba'del mevti hakkun. Eşhedü en lâ ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resülühü.
[Yani, Allah'a, meleklerine, gönderdiği kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayrın ve şerrin Allah'tan olduğuna, öldükten sonra dirilmeye inanıyorum. Allah'tan başka ilah olmadığına ve Muhammed aleyhisselamın da Allah'ın kulu ve son Peygamberi olduğuna şehadet ediyorum.]
Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(İman; Allah'a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe, [yani Kıyamete, Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana], kadere, hayrın ve şerrin Allah'tan olduğuna, ölüme, öldükten sonra dirilmeye, inanmaktır. Allah'tan başka ilah olmadığına ve benim Onun kulu ve resulü olduğuma şehadet etmektir.) [Buhari, Müslim, Nesai] (Bunları kalb ile tasdik etmek de şarttır.)
---
'ALLAH RIZASI İÇİN KAFANIZA GÖRE DAHA DOĞRUSU NEFSİNİZİN HOŞUNA GİDEN YALAN YANLIŞ ŞEYLER SÖYLEMEYİN....'
Bu kelime Allaha imanı ifade etmektedir. Allaha iman insanın bu dünyaya niçin geldiğinin farkına varmasını sağlar. Bu vesileyle insan her zaman Allaha yakın olmalıdır.
Amentü ilkeleri (iman esasları) şunlardır: 'Allah'a, meleklerine, kitaplarına, rasul ve nebilerine, ahiret gününe ve kadere, hayır ve şer her şeyin Allah'ın yaratmasıyla olduğuna inanmak.' Kaynağı da Kur'ân-ı Kerîm'dir.
ALLAH, BİZİM GEÇMİŞİMİZİ VE GELECEĞİMİZİ BİLDİĞİ HALDE NEDEN BİZLERİ BU DÜNYA SINAVINA ALMIŞ, SONUÇTA HER ŞEYİ KADERİ ÇİZEN DE ALLAH DEĞİL Mİ DİYE BİR SORU İLE ŞEYTAN AKLIMIZA GİREBİLİR...
KADER DEMEK ise, bizim hayatımız boyunca olacak şeylerin biz yaratılmadan önce YÜCE ALLAH(CC) IN TAKDİR ETMESİDİR. YANİ BİZİM İRADEMİZ AÇIK VE TÜM OLACAKLARIN SORUMLUSUYUZ...
ONUN İÇİN KADERCİLİK OYNAMAK YERİNE, ALLAH IN BİZE VERDİĞİ VE VERECEĞİ HERŞEYİ SABIR İLE KARŞILAYIP MEVLA NEYLERSE GÜZEL EYLER DEYİP İMANIMIZI ÇOĞALTMALIYIZ...
Kur'ana yakışmayan...Yanlış - yunluş uyduruk bişey! Yani sadece Allah'a iman edince onun var ettiklerine de ayrıca mı iman edilecek bu biiir...sonraaa kader dediğiniz şey de ne ki? .. İmanın 6 şartının içinde sayıyorsunuz...Bir de bunu Sure imiş gibi ezberlettiriyorsunuz...Ya Kur'an size devamlı diyor ki..' neden akıl etmezsiniz? ..hiç akıl etmez misiniz? ..' Bir akıl edin Allah rızası için...şu Amentüyü bir daha düşünün!
İman ettim demek ama toplumda kabul görmüş adına dua dedikleri amentu billahi ve melai ketihi......vs bu çok ama çok yanlış ifade tarzıdır. Çünkü adına dua dedikleri bu ifadede hayr ve şerrin Allahdan olduğu söyleniyor. Ama Rabbimiz kuranda hayr benden şer sizdendir diyor. B u kurana ters ibareyi lütfen artık okumayalım, dua demeyelim.
Amentü Billahi ben Allah'a iman ettim demek.Allah'a imanı, her şeyin imandan geçtiğini, iman olmaksızın insanın bir hiç olduğunu imanla insanın insan olduğunu insansa imanıyla birlikte yaratılan her şeyin üstünde olduğunu ve YARATICININ HALİFESİ OLDUĞUNU çağrıştırıyor.
Aman insanı insan eder,
İmansızlık ise insanı helak eder.
bazılarının ehl-i kitapla amentüde ittifakı varmışşş...
Amentü adı altında toplanan iman esaslarını açıklamak amacıyla bu güne kadar yazılmış olan en güzel ve günümüz insanına hitap eden kitap...
http://www.ahmedbaki.com/turkce/kitaplar/iman/
Bu dua noksandır aslında,,
eklenmesi gerekenler
- Velilere ve dervişlere inanacaksın (öldüklerinde mum yakıp adak adayacaksın)
- Tarikat şeyhlerine inanacaksın (eğer seni zevce yapmak isterse, sorgusuz teslim olacaksın)
- Hayrın aynı zamanda bu şeyhlerde olduğunu unutmayacaksın, duanda isimlerini noksan kılmayacaksın.
Kuran-ı Kerim içerisinde bulunan ve Rahman tarafından bize bildirilen kavramlardan bazılarıdır. Yaygın inanışın aksine bir dua değildir. Fakat bu kadarını islam'ın esasları olarak kabul eden düşünceye katılmak mümkün değildir. Bilakis, Kuran-ı Kerim mesajının bütününe inanmak islamın en genel anlamda esaslarıdır. Zira Rahman tarafından gönderilen bu kılavuzdan herhangi bir ayetin kabul edilmemesi sözkonusu olmadığına göre (NİSA SURESİ: 150 Onlar ki Allah'ı ve O'nun resullerini inkär ederler, Allah'la O'nun resulleri arasını açmak isterler de 'bir kısmına inanırız, bir kısmını inkâr ederiz' derler; böylece imanla inkâr arasında bir yol tutmak isterler.
) Amentü, eğer islamın şartlarını söylüyorsa tüm Kuran-ı Kerim'i kapsamalıdır
abdest alırken okunur
ıslam ınancının esaslarını teskıl eder.
İslam'da inanılması gereken esasların bir ifadesidir.Yani imanın esaslarıdır.
Allah'ı çok seviyorsanız Arapça öğrenin; bilmiyorsanız da Arapça diye bilmediğiniz bir şeyi söyleceğinize anadilinizde deyin.. (bunu ben dedim)
Ben ilerde Arapça öğrenmeyi düşünüyorum; sırf Allah'ı sevdiğim için.... Fakat şu anda arapça bilmediğimden amentü billahi yerine inandım demeyi tercih ediyorum..
''Ey Allah(c.c.) elçisi! İslam hakkında bana öyle bir söz söyle ki senden başkasına bu konuda birşey sormaya ihtiyacım olmasın.
Hz. Peygamber: ”AMENTÜ Bİ’LLAHİ” de, ondan sonra dosdoğru ol.''
TANIM: Hadis-i Şerif, KAYNAK: Müslim
“AMENTÜ Bİ'LLAHİ” diyerek kulluğunu ikrar eder. “Amentü Bi‘llahi” demek inandım demektir. “Amentü Bi’llahi ve Meleketühü....” diyerek okuduğumuz duada da özetle Allah’ın Melekleri’ne, Kitapları’na, Peygamberleri’ne, Ahiret Günü’ne, Hayr ve Şerr’in Allah’tan geldiğine inandım denildiği gibi.
Hadis’te “Amentü Billahi de, ondan sonra dosdoğru ol” deniliyor. Yani kulluğunu ikrar et ve dosdoğru ol. Kuran-ı Kerim’de 33. Ayet-i Kerime’de “Dosdoğru ol” yani Sırat-ı Müstakim tabiri geçiyor.
Al-i İmran Suresi 51. Ayet-i Kerime’de “Allah benim de Rabbim’dir, sizin de Rabbiniz’dir, o halde O’na kulluk edin. İşte bu dosdoğru bir yoldur.” denilmektedir.
O halde kulluğunu ikrardan sonra insanoğlunun yapacağı tek şey; Kuran-ı Kerim üzerine amel etmektir ki kendini doğru yolda kabul edebilsin.