Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Hayat Bilgisi sizce ne demek, Hayat Bilgisi size neyi çağrıştırıyor?

Hayat Bilgisi terimi Işıl Erkurt tarafından 08.03.2003 tarihinde eklendi

  • ´m e R n n`
    ´m e R n n` 25.08.2017 - 12:53

    Sefil olan yaşamımız değil.
    Sefalete hayat veren ruhlarız.
    Biricik varoluş nedenimiz de bu.
    Yakındıklarımıza hayat vermek.

  • Şaban Mortaş
    Şaban Mortaş 31.07.2017 - 01:10

    Afet hocayla tarih dersine girmek isterdim..

  • Sondraktaki Şaşkınyolcu
    Sondraktaki Şaşkınyolcu 18.04.2017 - 13:47

    Hayat bilgisi bitmek bilmeyen ögrenme deryasidir ucsuz bucaksız okyanuslarda gibisindir hergun her dakıka yenı bırsey öğrenirsin hayattan

  • Selda Sercan
    Selda Sercan 28.12.2008 - 19:46

    başta beğenerek zlediğim bir diziydi fakat sonradan çok sıkıcı olmaya başladı okul okul dışında herşey oldu izlemeyi bıraktım

  • İbrahim Usta
    İbrahim Usta 01.08.2008 - 13:47

    Hocalıkla imamlığı karıştıran ve hiç TDK sözlüğüne bakmamış bir senaristin yazdığı; ahlaki değerlerin sadece çalışmak ve dürüstlük olarak gösterildiği ama baş aktörlerin genelde bu özelliklerin ikisine birden pek sahip olmadığı; inanca dair pozitif pek de bir şeyin varilmediği; bu sıralar artık pek de alışılageln basit, boş bri dizi diyebilirim sanırım...

  • Ufuk Dalkılıç
    Ufuk Dalkılıç 12.07.2008 - 17:04

    Bu tarz öğrenci dizilerini hiç sevmiyorum.Bizde ki bu tür dizilerde nedense hep serseri olanlar,ders çalışmayan,kavgacı öğrenciler olumlanıyor; diğer taraftan çalışkanlar ders çalışanlar daha geri planda,ezik,herkesin alay konusu oluyor ama bu tarz yabancı filmlere ve dizilere baktığımızda buna benzer konular olmasına rağmen bunun yanında filmlerde veya dizilerde çalışkan öğrencilerin bütün engellemelere ve zorluklara rağmen başarmaları teması üzerinden aksettiriliyor.

    Biz bu dizilerle genç öğrencilere ne kazandırmak istiyoruz acaba...

  • Mesut Çelik
    Mesut Çelik 04.11.2007 - 23:10

    Afet GÜÇVERİR öğrencilerinin deyimiyle Doğal Afet. Ne varsa eskilerde var dedirten sanatçılarımızdan Perran KUTMAN.....

  • Nehir Gürsoy
    Nehir Gürsoy 07.08.2007 - 20:11

    çok güzel biir dizi. sadece komedi ve eğitimi değil, mücadele etmeeyi, hayatın zorluklarına karşı direnmeyi öğreten harika bir eseri çağrıştırıyor

  • Ahmet Bayrak
    Ahmet Bayrak 16.06.2007 - 11:56

    Bu kez anladım kuru dallardan yapma bi köprüden geçiyorum
    Ben ordaydım erbabı yalnızları yutan kentler biliyorum
    Bu kez anladım hüzünlerden bozma mutluluklar yaşıyorum
    Ben ordaydım acemi aşıkları boğan sular biliyorum
    Ne müttefik belli ne sığınakların yeri
    Kaybettim bugün kendimi, hükümsüzdür
    Sonu yok bunun, boşluklardan boşluk beğendim
    Vazgeçtim bugün herşeyden halsiz şu kalbim
    Kan revan içinde hep kanamaz denen yerlerim
    Hem suçsuz hem güçsüz hem halsiz...
    Bu kez anladım kartonlardan yapma siperlere pusuyorum
    Ben ordaydım huzurlu zamanları yıkan sorular biliyorum

  • Burak Can Toker
    Burak Can Toker 12.04.2007 - 10:34

    afet hoca buraya yumruk havaya

  • Hicran Sarıçimen
    Hicran Sarıçimen 29.03.2007 - 20:22

    gözyaşının tadını bilmektir...hayat,düştüğünde dizlerinden sızan kandır...görmek değil bakmaktır hayat ayakkabı boyamak simit satmaktır...hayat duvarlarla yaşamaya alışmaktır...! ! !

  • Ezo Karahan
    Ezo Karahan 11.03.2007 - 20:14

    erkek ogrencilerin sova cikar gibi gosterildigi,kizlarin makyajli,manikurlu fonlu saclar kisacik eteklerle ortada dolandigi egitim ogretimle uzaktan yakindan ilgisi olmayan toplumuzun dejenere olmus gencligine daha da kotu ornek olan,argo kelimelerle dolu,yararsiz tv dizisi

  • Mustafa Evci
    Mustafa Evci 28.12.2006 - 21:21

    Eğitimin içinde olan bir kişi olarak derim ki, bu dizi eğitim düzeyimizin de aynasıdır. Realiteden uzak, kurumlara ve temsilcilerine (otoriteye) olan karşı gelmenin hayat bulduğu, kötü senaryolu ve oyunculukları ile bu dizi de imhayı gerektiriyor ;)

  • Merve Civan
    Merve Civan 08.10.2006 - 17:46

    hayat bilgisi müthiş bir diziydi bence ondan daha saçma olan daha ne diziler var ama daha devam ediyor.bence herşeyiyle süper bir diziydi bi kere örnek alınması gereken çok şey vardı.ayrıyetten hatırlatırım.dizi başlarken bu dizideki kişi ve kurumlar tamamiyla hayal ürünüdür gerçek kişi ve kurumlarla ilgisi yoktur yazıo.saçma diyenlere duyrulur.bence biz çok hayran gönüllü insanlarız ve hayat bilgisi bizim gibi hayran gönüllü insanlara kurban gitti.yeni diziler çıktıkca onları izledik ve eskilerin değerini bilemedik.bence bizimkilerden ve mahallenin muhtarlarından sonra yapılan en ii diziydi.ve dile kolay 4sene sürdü.ama daha sürmesi gerekirdi.maalesef ki bitti.öle süper bi gençlik dizisinin uzun zaman daha gelceğine inanmıyorum.

  • Murat Sağlam
    Murat Sağlam 04.10.2006 - 17:42

    çok iğrenç bir diziydi kültürümüze ve dinimize aykırı tavırlar...bittiğine çok sevindim...keşke öyle diziler hiç olmasa tv kanallarında....

  • Ceyhun Cantez
    Ceyhun Cantez 06.09.2006 - 20:55

    Çok süre yayında yeni bölümü olsa dahi sıktı beni.Ama dizinin bittiği için yine üzüldüm.Çünkü benim yaşımdaki(15) insanların hoşuna gidicek bir teması vardı hep.Olsa daha iyiydi

  • Meltem Yıldırım
    Meltem Yıldırım 05.09.2006 - 20:26

    arda dısında hersey berbattıı....

  • Merve Tekinsam
    Merve Tekinsam 01.09.2006 - 17:29

    hayat bilgisi çok saçma bir dizi kısa ve öz açıkladım..

  • Şükrü Topuz
    Şükrü Topuz 28.08.2006 - 00:19

    Ütopik yanı çok ağır olan bir dizi...

  • Gökçe Hilal Korkmaz
    Gökçe Hilal Korkmaz 24.08.2006 - 14:48

    merhabalar ben hayat bilgisini çok sevmiştim keşke bitmeseydi hiç sıkılmadan izliyordum çok üzüldüm.....

  • Alptekin Gençtürk
    Alptekin Gençtürk 22.08.2006 - 23:37

    üff bu dizi saçmalığın daniskasıdır,hiçbir yerde böyle bi okul yoktur ve bir arkadaşımın dediği gibi ne kadar çok çalışanlar varda hukuk fakültesine bile zor giriyo ama bu okulda hemen herşey oluyorr saçmalığa bakar msınız? ?

  • Elif Ateş
    Elif Ateş 18.08.2006 - 13:11

    bu diziyii ilk seyrettigimde çok begenmiştim ama şimdi ise dizinin hiç bir tadı kalmadı

  • Kimse Siz
    Kimse Siz 17.08.2006 - 15:02

    Her dizinin gerçekle birebir örtüşmesi şart değil..Sonuçta hayal ürünü bütün olan bitenler...Çok komik diyalogların geçtiği, ara sıra duygusal anların yaşandığı süper bir eğlencelik dizi bence...Afet öğretmen örnek alınası bir karakter..Öğrencilerin oturup ders çalıştığı bir senaryo ne kadar komik olurdu bilemiyorum :))))
    Hele Atacan karakteri favorimdir.
    Stajer öğretmene çıkma teklif ettiği sahne çok komikti:
    - Bu akşam birlikte bir yemek yesek?
    -HAYIR!
    -Bu hayırı bir evet olarak kabul ediyor, akşam sizi almak üzere arabamı yolluyorum o halde..
    -HAYIR ATACAAN!
    -Ah...Lütfen..Bana sadece Atacan deyinn..


    -Sevimliiii-

  • Esra Yıldız
    Esra Yıldız 16.08.2006 - 21:46

    ya çok saçma bir diziydi.filmde hiç anlayamadığım şey şu öğrenciler hiç ders çalışmıyo ama hukuk fakültesi kazanıyo nasıl oluyo bu bunu anlamadım ben bide gerçek hayatı gösterdiğini söylüyorlar gerçek hayatta üniversiteye inek gibi çalışıpta kazanamayanlar var...

  • Kürşat Demir
    Kürşat Demir 16.08.2006 - 15:00

    ya bırakın karrrrdeşim yaşayan insanlar görmek istiyoruz dizilerde
    acı çeken mahvolmuş insan hayatları

  • Sevcan Deniz
    Sevcan Deniz 12.08.2006 - 13:35

    bence hayat bilgisi temel olarak hayatı içeren kavramları kapsar.yani doğaya çevreye ilişkin alanlarda bir bireyin sahip olması gereken temel bilgileri kapsar.ama; bu dizinin bunlarla hiç alakası yok..bir ilkokul öğretmeni olarak şunu söyleyebilirim bu dizinin yarardan çok zararı var topluma...

  • Aslı Alagöz
    Aslı Alagöz 10.08.2006 - 21:13

    ayy ayy bizim sınıfta herkez yokk ben ortegayım yokk ben barbiyim diye konuşuyor gıcık oluyorum yaa anlamıyorum ki neyine özeniyorlar bu dizinin? bir ben normalim yanii...benim hiç öyle triplerim yok.ben aslı alagözüm.şişmanda olabilirim çok zayıfta.çoğunluğa çirkinde gözükebilirim güzelde.olsun...napalım? ? ? ben böyleyim...ve mutluyum...

  • Seda Karabacak
    Seda Karabacak 10.08.2006 - 15:24

    hayat bilgisi gercekleri tamamen kapatan baska bir dünyayı anlatan bir dizi.hiç ders calısmayıp gecen öğrenciler mi istersiniz,hiç daha eline kitap almadan avukat olan öğrenciler mi ve bi de hayatın sadece kız arkadaslar ve erkek arkadaslardan ibaret oldugunu anlatan bir filmdi.komik yönleride vardı ama bütün bu yanlısları dogruları da aldı götürdü.

  • Cansu Akgül
    Cansu Akgül 08.08.2006 - 19:43

    öğrenciler,en az 25 duruyo,hiç inandırıcı değil zira bizim okulda en fazla 17 gösteren öğrenciler var.doğal olanı da bu.fazlasıyla uzamış bir dizi.ben mezun olcam,bunlar hala lisede! iyi ki bitti.

  • Gercek Adımı Yazamam
    Gercek Adımı Yazamam 08.08.2006 - 17:02

    gereksiz ve anlamsız bir dizi akılları sıra türkiyedeki egitimi eleştiriyorlar ama artık sıkmaya basladılar.cok yapmacık ve abartlı bir dizi.ayrıca camide olan HOCA değil İMAM dır.HOCA demek üstad demektir bilge kişi demektir....

  • Hulya Gündüz
    Hulya Gündüz 04.08.2006 - 12:46

    bu diziyi seyredenlere söyleyecek birsey bulamıyorum ben

  • Aral Köksal
    Aral Köksal 03.08.2006 - 20:44

    Çok saçma bir dizi. Oyuncuları oynarken sıkılıyorlar herhalde ki; çok yapmacık oynuyorlar. Konusu da çok saçma

  • Sena Altınova
    Sena Altınova 02.08.2006 - 21:17

    abi anladık bi film on kereaynı tekrar verilmezs ve bu kadar uzatılmaz gına geldi iii güzelde boğdu artık dozu kaçtı diyecek bişe yok

  • Büşra
    Büşra 02.08.2006 - 17:09

    tamam hayat bilgisi ni ilk başlarda bende seyretmekte ve hoşuma gitmekteydi ama bu dizi bu kadar uzatılırmı bee abii yaa tamamm uzat ama bari cıvını çıkarma valla diyecek bi söz bulamadım..

  • Elif Güneş
    Elif Güneş 02.08.2006 - 15:01

    Bir dizi ancak bu kadar uzatılıp sündürülebilir...Kabak tadı verdi artık gına geldi yaaa.Bence bunu adı hayat bilgisinden çok aşk ve entrika bilgisi olmalıymış; çünkü başka bi şey yok.Ha bi de her bölümde durmadan tekrarlanan hoca camide lafı var.İllet oluyorum.Efendim hoca ilim öğreticisi demek hal böle olunca hoca sadece camide değil heryerde....En azından öyle olmalı...

  • Elif Tekin
    Elif Tekin 29.07.2006 - 22:20

    ya izleyince bi düşünüyorum: yarın okula gitcem bakıcam gerçekten öle miyiz... ama her defasında yok öle bişey ya diyorum kendime :)

  • Ahmet Emul
    Ahmet Emul 29.07.2006 - 00:23

    tek kelimeyle 'BERBAT BİR DİZİ' seklinde yorumlaya biliriz......

  • Elif Tekin
    Elif Tekin 28.07.2006 - 17:58

    ben hayatımda bu kadar mak bi dizi görmedim. konusuna bakınca insanın izleyesi geliyo. lise hayatı, liseli öğrenciler falan.. ama bi izliyosun, hiç bi halt yok be. o ona aşık oluyo, bu şunu aldatıyo, o onun sevgilisine göz koyuyo... böle saçma şey olur mu ya? ? bi de laf var ki sinirlerimi bozuyo ya.. hoca camideymişmişmiş... şu gani müjde önce bi öğrensin hoca kavramının ne olduğunu... öğreten, öğretici, yani öğretmen demek zaten.. zaten pek fazla bilgi öğrenmeye ilgi duymayan yurdum insanını böle dizilerle bilgilendirmek gerekirken yanlış bilgilerle yönlendiriyolar ya şeytan diyo sık boğazını. neyse uzadı.. işte bunu çağrıştırıyo bana HAYAT BİLGİSİ...

  • Hilal Hilal
    Hilal Hilal 26.07.2006 - 00:19

    bnce dizi iidi ama fazla uzadı....bn oyuncularından çağkan çulhayı çok beeniorum çok şeker biri hatta aşığımmm ona :))

  • Cansu Cancan
    Cansu Cancan 25.07.2006 - 21:40

    gercektende hayatin bilgisi....

  • Ozan Konar
    Ozan Konar 24.07.2006 - 18:39

    gercekten işin cıgırı cıktı
    önce ögrenci dizisi iken simdi entrika dizisi oldu ayıp olmasın diye ogrencileri cıkarmıyolar
    bu ulkede hiçbi dizi cizgisinde gitmiyor
    bu yuzden boyle efsaneler yoklouyor eski bolumler en iyisi gerisi hikaye...

  • Duygu Derman
    Duygu Derman 21.07.2006 - 22:24

    ya ben bir lise öğrencisiyim ordakilerin hiçbirinin derslerle ilgilendiği yok ve okul kuralları hiç sayılıyor. tüm lisede geçen filimlerde öğrenci diye karşımıza çıkardıkları kişilere giydirdikleri kılık kıyafetlerin öğenci üniformasıyla alakası yok yani bence bir okulda onlar gibi giyinmek mümkün olamaz en azından bu yanlışı düzeltmek için mesaj verebilirlerdi. yiğidi öldür hakkını yememek lazım. filimde bazen iyi mesaj veriyor. ama bence 5 para etmez

  • Said Turaman
    Said Turaman 21.07.2006 - 16:15

    bu tür diziler sayılamayacak kadar çok ve hiç biri beş para etmez
    hepsini aşağı yukarı ortak amacı insanları ekranlara biraz daha fazla kilitlemek
    ve televizyon kültürünü biraz daha aşılamak

  • Nur Yağar
    Nur Yağar 14.07.2006 - 12:32

    ya bnce iğrenç ne bu 'HOCA CAMİDE' izlemedim we izlememde...

  • Sude Öznur
    Sude Öznur 11.07.2006 - 22:35

    ya çok güzel dizi keşke bitmeseydi oyuncularından en çok keremi beyeniyorum hem mesaj veriyor hemde eğitiyor eğlendiriyor.ya güzel bir diziydi

  • Sevgi Erişoğlu
    Sevgi Erişoğlu 09.07.2006 - 19:21

    çok beğenerek izlediğim dizilerden biriydi.böyle dizilerin çoğalmasını istiyoruz.hemen her bölümünde gençlere güzel mesajlar veriyordu.ayrıc perran kutmanı çok beğeniyorum.

  • Ekin Çetin
    Ekin Çetin 06.07.2006 - 22:38

    İlk bölümünden itibaren hiç kaçırmadım.Çok güzel.Ayrıca Atatürk'ü ve ilkelerini destekleyen (bunu dile getirebilen) bir dizi.Bu yüzden çok sevdim.Afet Hoca çok ilerici bir kişilik.Ama dizide bir ara hep Sedat'la Gamze'nin aşkı söz konusuydu.O bölümlerini hayat bilgisine yakıştıramadım.Dizilerin hepsi aşk üstüne kurulmamalı. İnsanlar farklı hammaddeler bulmalılar.

  • Deniz Deniz
    Deniz Deniz 30.06.2006 - 17:25

    3 sene boyunca kaçırmadan izlediğim,severek takip ettiğim ama bu sene gereksiz yere uzatılmasıyla ilgimi kaybettiğim gene de arada sırada ne olmuş diye bakmadan duramadığım saatinin ve gününün değiştirilmiş olmasıyla iyiden iyiye koptuğum,final bölümünü izlediğim halde nasıl bittiğini anlayamadığım dizidir.yani sonu çok mu havada kaldı yoksa ben bir süre izlemediğim için kaçırdığım yerler mi oldu bilmiyorum ama afet hocayla emin hoca onca şeyden sonra gene evlenemedi mi şimdi? dizilerin gereksiz yere uzatılıp tadında bırakılmasının örneklerinden biri bence geçen sene çocuklar mezun olduğunda bitirilmeliydi...

  • Ugur Gumus
    Ugur Gumus 28.06.2006 - 02:45

    ya hayat bilgisi bana yeni bir dil bulmalısınız,ki size o diziyi anlatayım ama bitmemeliydi ben hayatım boyunca böyle bir dizi gelmedi bikere cuma gününden pazara geçmişti işte ozamn izliyemiyodum ve işimi bırakacaktım ki mail attım ve cumaya alındı ya bari dizi bitti tekrarını verseler ya 100,kere bir bölümü oynasa sıkılmam izlerim ya farklı bi dizi ay hayat bilgisi bitince bende bittim böyle bir dizi olmaz birdaha imkansız en güzel yanıda duygusal sahneleri sevgi,aşk,komedi,bilgi, ya çok farklı bir diziydi.... :(((

  • Melisa Yılmaz
    Melisa Yılmaz 27.06.2006 - 17:46

    ben hayat bilgisinin bitmesine çooook üzüldüm.ordan en çok arda,atacan ve melisayı seviyordum.bence öğrenciler mezun olduktan sonra bitmeliydi.böyle bitmesi kötü oldu.