Kültür Sanat Edebiyat Şiir

platonik aşk sizce ne demek, platonik aşk size neyi çağrıştırıyor?

platonik aşk terimi Dogukan Erset tarafından tarihinde eklendi

  • yeşile meftun
    yeşile meftun

    Karşılığı asla olmayacak ve olamayacak, uzaktan baktığın, yanaşamadığın, içten içe yandığın, kimseye anlatamadığın, duygularına hapsolduğun, hem en berbat hem de en güzel aşk.. <3

  • Nazlı Menşur
    Nazlı Menşur

    Buna dair yazılmış en güzel şey:


    ''Bazen
    Yıldızları süpürürsün, farkında olmadan,
    Güneş kucağındadır, bilemezsin.
    Bir çocuk gözlerine bakar, arkan dönüktür,
    Ciğerinde kuruludur orkestra, duymazsın.
    Koca bir sevdadır yaşamakta olduğun, anlamazsın.
    Uçar gider, koşsan da tutamazsın''…

  • İki Baharın Valsi
    İki Baharın Valsi 04.11.2018 - 21:46



  • Nazlı Menşur
    Nazlı Menşur

    Mis gibi ohh.Kavga yok,döğüş-çekiş yok.Beklenti yok..Hayal kırıklığı yok..Münasebet yok..Birleşme yok..Ayrılma yok..Yokoğlu yok..
    Haa üzücümüdür dersen?Evet üzücüdür..Kavuşma olmadığından hisler daima canlı ve yıpratıcıdır.Ta ki içinde kendiliğinden ölmeye başlayana kadar..İşin kötüsü şahsı daima hayalindeki gibi gördüğünden kurtulmak çokta kolay olmuyor.

    not:Adama sorarlar bunun nesi mis gibi diye.))Bilemedim.

  • Dilek Kıskaçlı
    Dilek Kıskaçlı

    Platonik aşk, aşık olunan kişinin hiç bir vasfının olmadığı, aşık olanın o uzaktan sevgiye tutulduğu çeşit. Aşk ne olay oldu yani. Bütün bu şiirlerin, şarkıların, filmlerin konusu aşk olabilir mi? oldu, ben de şaşırıyorum şu an.! Yani insan aslında karşıdakine değil, duyguya odaklanmalıdır, onun keyfine varmalıdır. O olmasa başka birine aşık olabilirdim yani.

  • Fevzi Ataman
    Fevzi Ataman

    pLatonik aşktan nasıl kurtulunur bilsem yazıcam.Çok kötü bir hastalıkmış bu illet çaresi nedir ne
    Yapmak lasım sanki hiç güneş doğmayan bir dünyadaymış gibi görüşlerinizi yazarsanıs sevinirim :)

  • Nagıhan Yavuz
    Nagıhan Yavuz

    üzülmeyin platonik yani karşılıksız sevenler.ben üniversite çağında kalbim karşılık buldu.ne zaman kalp kalbe şarkısı modaydı onu dinledim.ve inandım.ve kalbim karşılık buldu.sabredin.elbet kalbiniz karşılık bulacak.çünkü kuranda ümitleniiz ne olursa olsun ümitleniniz diyor.demkki isteklerimiz bu dünyadada olacak.yeterki ALLAH için sadece sabredin iki tarafıda kazanın.

  • Nigar Semedova
    Nigar Semedova

    Seni sevmek karşılıksız olsa da seni sevmek sensiz olsa da, seni sevmek benim en büyük aşkım.

  • Nigar Semedova
    Nigar Semedova

    Sen Varken senden Habersiz Seviyorum Seni Ya Sen Yokken Nasıl Seveceğim Seni

  • Nigar Semedova
    Nigar Semedova

    Ne zaman Seni görsem kalbim yerinden oynuyor gözlerine baksam o an hayat donuyor ama bir sen görmüyorsun karşında eriyorum.offf o kadar istiyorumki oda beni sevsin

  • Nigar Semedova
    Nigar Semedova

    offff ne kotu bi wey her dakikam her saniyem onu duwunmekle gecer

  • Nigar Semedova
    Nigar Semedova

    pilatonik ask tek tarafli bi awk ben o awki yawiyorum cok kotu bi duyqu ben onu her gorduyumde o kadar heyecanlaniyorumki bi kac gun once yanimdan gecti kokusu o kadar guzelki o gun o kadar aladimki o gitse ben naparim hep kendi kendime soruyorum atni olukda okuyoruz gidib soylemel istiyorum ama untaniyorum,korkuyorum belkide sevgilisi var olsun ben onu yine severim

  • Sonbaharı Yaşayanseslı
    Sonbaharı Yaşayanseslı

    seversin, sevilirsin eğer sonu yoksa biraraya engelerle doluysa, aşkın en kötüsü platonik aşk bu bence yani kerem ile aslı

  • Ali Karaaslan
    Ali Karaaslan

    sen birini seversin ama onun seni sevip sevmediğini bilmezsin.teklif etmek istersin çıkma teklifi ettikten sonra hayır derse iş bitmiştir amaaa bilmem düşünmem gerek derse kızı kaptınnnnnn

  • Ayse Pektaş
    Ayse Pektaş

    felsefi aşk düşüncede oluşmuş hızlı bie şekilde beyinde kabullenilmiş ve bağlanılmış aşk, platonik aşklar yaklaşık 3 4 yıl sürüyo bi türlü hastalık bence başımdan geçti ordan biliyorum geçmiş olsun....

  • Aşk Acısı
    Aşk Acısı

    platonik ((tek taraflı- karşılıksız demektir))) kendisine özel demektir platoniq aşq

  • Raşit Asil
    Raşit Asil

    Sevipte sevilmemek en acısıdır işte bu seversin sevmez yarinin aklında başka bir yar vardır bu çok zorlar adamı

  • Levent Sever
    Levent Sever

    Seversin, bilmez. Bilirsin ki sevmez. Olsun, karşılık beklemeyeceksin ki bunun adı sevgi olsun.

  • Erdem Ülkün
    Erdem Ülkün

    Solgundu yüzü.
    Bak dedi,elini uzatıp elime,
    Üşümüştü eli,
    Isındım.
    O bilmiyor.

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan

    Ben Beren Saat'i seviyormuşum, ona bitiyormuşum, ama O'nun bundan haberi yokmuş gibi bir şey.
    Tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok misali.

  • Sefer Kutlu
    Sefer Kutlu

    Yanlış hatırlamıyorsam Fuzuli'nin yatakta yanında horlaya horlaya ve saçı başı dağınık vaziyette uyumakta olan karısına bakıp da: 'Benim saçının bir teline binlerce mısralar döktüğüm kadın bu muymuş' diyerek açıkladığı; yokluğuyla var olan, var olduğunda yok olan bir acayip insani durum...

  • Sefer Kutlu
    Sefer Kutlu

    Aşkın bir türü...

    Genellikle karşılıksız veya karşılık beklenmeden içine dalınan aşklar için kullanılan tabir...

    İdealar öğretisi sahibi filozof Platon'un (Eflatun) isminden kinaye aşkın bir türüne konulmuş isim...

    Platon-Platonik, Eflatun-Eflatunvari... Bu şekliyle de (Eflatunvari) benim bir şiirime isim olmuş kavram...

  • Murat Seker
    Murat Seker

    onun hakkında her şeyi bilmektir.neyi sevdiğini nelerden hoşlandiğini hangi yemekleri sevdiğini hangi tür müzikleri dinlediğini vb.gibi sen onu deliler gibi severken o seni en yakın arkadaşi olarak görür bazen.sen onu deliler gibi seversin ama o bunu asla bilmez...! ! ! !

  • Hafire Uzunkaya
    Hafire Uzunkaya

    platonon nazariyesidir, bu yüzden ismi platonik aşkır. platon, aşkın ruhlar aleminde yaşandığını ve ruhaların bedene girip dünyaya gelmesiyle birbirinden ayrıldıklarını savunur. ruhun bu ayrılığı platonik aşktır ve bu aşk dünya üzerinde ait olduğu ruhu arar. tek taraflı, karşılıksız sevgi manasına gelmez. ideal aşk arayışıdır ve ruhunu bulabilme çabasıdır.

  • Gül Aydın
    Gül Aydın

    ya herkeste aynı dert yaaaa

  • Pelin Yücel
    Pelin Yücel

    bende zamannında sewdim genelde çocukluk döneminde oluyor söylemek istesende söyleyemiyorsun karsılık beklmedn sadece sewiyorsun aslında çok acı çektiriyor bazende herseyi boş verip demek istiyorsun ama olmuyor denedim demeyi ama karsılık göremedim işte o beni öldürdü! özelliklede sanal bi seyse o dahada kötü ama bne sanala çokta inanmıyorum tek temennim allah benim ve kimsenin bir daha basına vermesin...

  • Emre Kocabas
    Emre Kocabas

    kopekler renk korudur onlara burnunun ucundakı gok kusagını anlatır durursun ama goremedıgı ıcın anlamaz bılmez sevmez sonra bı gun o gokkusagı kaybolur

  • Figen Kırşanlı
    Figen Kırşanlı

    bazen karşılık beklemeden sevebilmek
    bazen bir haykırış duymayacağını bile bile
    bazen yalnızlık
    bazen gürültülü
    bazen sukun
    bazen acımasız
    bazen şefkatli
    bazen felaket
    bazen mutluluk
    bazen kendini unutmak
    bazen kimi niye sevdiğini bilememek
    ...................
    ama herzaman en kutsal duygulardan biri
    sevdim seni haberin olmadan
    sevdim ve sustum

  • Busra Korkmaz
    Busra Korkmaz

    Aşk iki kişiliktir düşüncesini inkar eden aşk!

  • ´m e R n n`
    ´m e R n n`

    sebeni sewdikleerini biliyorum
    bakışları ööle derin ki
    genelde liseli kızlar
    o kadar saflar ki
    bir merhaba demek onlara zor deil elbet
    küçümseyerek baktığımdan deil
    esirgediğim sözler
    onları daha derin sulara çekmemek için
    konuşmuyorum
    ama hayranlıkları beni onore etse de
    cidden içimden temenniler de bulunuyorum
    'bir an önce kurtul benden die'


    netice de kısa süreerse iidir
    sanal aşkla olmaz ya!