Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Ümraniye Belediyesi Şiir Yarışması

açık öğretim sizce ne demek, açık öğretim size neyi çağrıştırıyor?

açık öğretim terimi Dilek Akar tarafından tarihinde eklendi

  • Nazlı Menşur
    Nazlı Menşur

    Türkiye'de eğitim sisteminin ne kadar *oktan olduğunun en büyük kanıtı..

  • Meltem Nutbeij
    Meltem Nutbeij

    Merhabalar,

    ben yurdisinda oturan ev hanimiyim. Suanda bir proje kurmaktayim ve Avrupa birligin kurulusunun egitim destek icin arastirma yapiyorum. Bu arastirmayi ogretim, ve okul sistemini arastirmaktyim. Avrupa birligine girecek ulkeler icin destek kurumlari var.Ben bu Kurumudan Turkiye Ogretim icin bir proje hazirliyorum. Suanda cok bilgi verebilirim, ama kisacasini soylemek, turkiyede neden universite ogrenciler, megzun olduktan sonra is bulamiyor. Eksiklik nerde, egitimde neler gerekiyor bu sistemi kuvvetlendirmek icin yani megzunlari is hayati icin kolaylastirsin diye. Sizden yardim istiyorum. Ben bu projeyi yalniz yapmiyorum. Kucuk bir kentden baslamak istiyoruz, okulun eksikleri, egitim eksiklerini doldurmak istiyoruz.

  • Nilüfer Aydemir
    Nilüfer Aydemir

    işte bu okul hayatımda en kahrettiğim yılların telafisi (:

    ya hu 90 ların sonunda şimdiki aklım olsaydı asla örgün eğitimle uğraşmaz açıktan okur ve ilk dms sınavından aldığım puan ile memuriyete yerleşmiş olurdum) :

  • Bir Fincan Kayhve
    Bir Fincan Kayhve

    Örgün öğretimle ters orantı:D

  • Limonî Erz
    Limonî Erz

    açıköğretim üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel ilişkiler bölümü 1. sınıf öğrencisiyim şu an. sınavlara hiç çalışmadım. kalmak ve kalmamak arasıyım :)

    finallere çok çalışmak lazım...
    gerçi Tekstil Mühendisliği'ni ne yapıp edip bitirdiğime göre bunu da yaparım inşallah :)))

  • Ugur Aktas
    Ugur Aktas

    açık öğretim mi? yoksa normal okul mu?

  • Ugur Aktas
    Ugur Aktas

    Slm ben lise 1 öğrencisiyim yani bir sene kaldım tekrar okuyorum.Bu senede kalırsam diye korkuyorum.Ama kalırsam açık öğretime gideceğim.sorumaçık öğretim mi yoksa normal okul mu daha iyi? şimdiden teşekkürler

  • Sava$ Derei
    Sava$ Derei

    Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba diyorum ben lise 1. sınıfta kaldım yani liseyi 4 sene okumus oldum(lise 4 yıla cıkmamıstı ozaman) ve şu an okulda 2 tane sorumlu oldugum ders var ama bana okuldan sınav hakkımın doldugunu okuma hakkımı kaybetigim söylendi. düşünün 4 sene boyunca lise oku fakat 2 dersi veremiyorum diye diplomamı alamıyorum adalet mi bu? açık öğretime yazılmam söylendi fakat bir takım araştırmam sonucunda açık öğretimde 1 sene boyunca okucakmısım ve o senenin derslerini verdikten sonra kaldıgım o 2 diger derside vericekmişim. sizce bunu dogruluk payı nedir? çok zor durumdayım arkadaşlar gerçekten. bu yıl öss ye hazırlancaktım dershaneye baslamayı düsünüyordum ama hepsi hayel oldu.lise diplomam olmadan nasil ünv. gidebilirim...lütfen bilen bir arkadaş beni aydınlatsın.

    Teşekkür Ederim..

  • Hüseyin Harman
    Hüseyin Harman

    açık öğretimden işletmeyi nasıl tercih ederim

  • Neşe Atalay
    Neşe Atalay

    Ben aslında lisansı bitirdim.İşim de meslek lisesi çıkışlı olduğum için var,on yıllık devlet memuruyum.Ama yüksek lisansı İzmir,İstanbul gibi bir yerde yaparım aldığım lise mezunu memur maaşı yetmez (lisansı alakasız bir bölümde okuduğumdan 20-30 ytl anca farkediyor) geçinmeme yetmez diye bitirmeye çalışıyorum.Onun dışında öğretmenliğe geçiş için kpss 'ye de girdim dün.Hayatım sınav yanii,bi TUS kaldı girmediğim desem yeridir.Her ay bir sınav,bıktım ama yaptığım işi sevmiyorum.N'apalım...Açıköğretime de para için katlanıyorum.Ama örgün eğitimden daha zor,kabul etmek gerekiyor.

  • Sinan Yazıcı
    Sinan Yazıcı

    şimdi arkadaşlar herkes birşeyler söylüyor konuşuyor ama kimse birbirini dinlemiyor bu toplumda. Bu ülkede normal universite okuyanlara iş yokki açıkögretime iş olsun eger siz açıkögretimi egitim şart düşüncesiyle okuyorsanız magazin dergileri alın daha fazla egitirsiniz kendinizi.ben üniversite 2.sınıf ögrencisiyim inanın bu koşullarda okumak bana çok zor geliyo ailemdeki üniversite bitiren 4 kişi boşte gezerken benim okumamında faydasız oldugunu düşünüyorum bazen ama sonradan allahtan umut kesilmez diyorum başlıyorum ders çalışmaya çogunuz içinizden şunu söyleyeceksiniz.sizde çok aptalmışsınız bi iş bulamamışsınız bence hiç demeyin şuan hepsi çalışıyo biri lokantada,biri ayakkabıcıda,bitanesi sebze halinde,digeride bu günlerde' serbes meslek' diye tabir edilen bi işte hiç biri branşı ile ugraşmıyor üni-4 yıllık) .ekmegede zam gelince kampüse otöbüs parasıda arttı. dürüm+ayran=1ytl erhan abide 2 ytl yapmış adamda haklı neyse arkadaşlar hiçbir zaman umudunuz kırılmasın bu mesajında yayınlanacagını hiç zannetmiyorum ama....

  • Sinan Yazıcı
    Sinan Yazıcı

    şimdi arkadaşlar herkes birşeyler söylüyor konuşuyor ama kimse birbirini dinlemiyor bu toplumda. Bu ülkede normal universite okuyanlara iş yokki açıkögretime iş olsun eger siz açıkögretimi 'egitim şart' düşüncesiyle okuyorsanız magazin dergileri alın daha fazla egitirsiniz kendinizi.ben üniversite 2.sınıf ögrencisiyim inanın bu koşullarda okumak bana çok zor geliyo ailemdeki üniversite bitiren 4 kişi boşte gezerken benim okumamında faydasız oldugunu düşünüyorum bazen ama sonradan allahtan umut kesilmez diyorum başlıyorum ders çalışmaya çogunuz içinizden şunu söyleyeceksiniz.' sizde çok aptalmışsınız bi iş bulamamışsınız 'bence hiç demeyin şuan hepsi çalışıyo biri lokantada,biri ayakkabıcıda,bitanesi sebze halinde,digeride bu günlerde' serbes meslek' diye tabir edilen bi işte hiç biri branşı ile ugraşmıyor (üni-4 yıllık) .ekmegede zam gelince kampüse otöbüs parasıda arttı. dürüm+ayran=1ytl erhan abide 2 ytl yapmış adamda haklı neyse arkadaşlar hiçbir zaman umudunuz kırılmasın bu mesajında yayınlanacagını hiç zannetmiyorum ama....

  • Sinan Yazıcı
    Sinan Yazıcı

    şimdi arkadaşlar herkes birşeyler söylüyor konuşuyor ama kimse birbirini dinlemiyor bu toplumda. Bu ülkede normal universite okuyanlara iş yokki açıkögretime iş olsun eger siz açıkögretimi 'egitim şart' düşüncesiyle okuyorsanız magazin dergileri alın daha fazla egitirsiniz kendinizi.ben üniversite 2.sınıf ögrencisiyim inanın bu koşullarda okumak bana çok zor geliyo ailemdeki üniversite bitiren 4 kişi boşte gezerken benim okumamında faydasız oldugunu düşünüyorum bazen ama sonradan allahtan umut kesilmez diyorum başlıyorum ders çalışmaya çogunuz içinizden şunu söyleyeceksiniz.' sizde çok aptalmışsınız bi iş bulamamışsınız 'bence hiç demeyin şuan hepsi çalışıyo biri lokantada,biri ayakkabıcıda,bitanesi sebze halinde,digeride bu günlerde' serbes meslek' diye tabir edilen bi işte hiç biri branşı ile ugraşmıyor (üni-4 yıllık) .ekmegede zam gelince kampüse otöbüs parasıda arttı. dürüm+ayran=1ytl erhan abide 2 ytl yapmış adamda haklı neyse arkadaşlar hiçbir zaman umudunuz kırılmasın bu mesajında yayınlanacagını hiç zannetmiyorum ama....

  • Aysun Özdemir
    Aysun Özdemir

    Zorrr zor.Allah kolaylık versin bitirmek isteyene.

  • Cem Sagol
    Cem Sagol

    Binlerce geleceği kim vurduya gitmiş insanın umut kapısı.......

    Eğitim sisteminin yanlışlığı yetersizliği sonucu sayısız insan bu sınavlara giriyor....

    Belki kimisinin inanılmaz yetenekleri var ama olanak bulamıyor.....Lise mezunu artık bir hiç......

    Bir gençlik düşünün.....Matematik yapamayan hiçbir yeri kazanamıyor....

  • Mehmet Ali Veziroğlu
    Mehmet Ali Veziroğlu

    açık öğretim denmesi yanlış. nası öğretiyolar anlamadım ki. veriyolar kitabı oku babam oku.gir teste,o lili lili yap. A mı diyim Bmidiyim :)
    ama verdikleri msj süper: yatır harcı da istersen öğrenme...

  • Ramazancelep
    Ramazancelep

    öğrencilerin açık öğretim bitene kadar herşeyi ertelediği bir sistem bitirmesi zor tam bir sıkıntı 4.sınıftayım az kaldı gayrı

  • Tevfik Pekel
    Tevfik Pekel

    Hah işte şöyle yaauv...Kardeşim her zaman söylenmiyor mu öğretim,eğitim açık olmalı diye.? bak! ! ne kadar güzel bir durum,açık açık öğretin bizlere her şeyleri ki! eğitimsiz bir kitle olmayalım,tabulardan kurtulalım yahuu...açık açık öğrenmemek ayıp değil,ÖĞRETİLMEMEK Ayıp..! ! !

  • Nagihan Babacan
    Nagihan Babacan

    arkadaşlar bence açıköğretim çok güzel bişey ben ilk okuldan terkdim a.ö. sayesinde ortaokulu bitirdim ve şuan açıköğretimlisesi okuyorum mezun olmama çok az kredim kaldı bunun neresi kötü olabilirki zamanında okumadım ama şimdi lise diplomam olacak ve daha kolay bir iş bulabilirim dimi ama.....

  • Özgür Ardic
    Özgür Ardic

    bir yandan okul arkadaşım...

  • Aysun Ortaç
    Aysun Ortaç

    Ayrıca bir yerlerde olamama komleksi diyen arkadaş! ! ! benim 3 arkadaşım o kurumdan mezun olup yüksek lisans yapıp şu an çok iyi yerlerdeler bakalım sen bitirince kendini nereye ait hissedeceksin o kurumun içinde olayanlar bilemez yaşamayanlar artık atıp tutmayı kesin! ! ! saçmalıyorsunuz...

  • Aysun Ortaç
    Aysun Ortaç

    Şimdi bu sistemi bilmeyenler oh azcık puanla okuyolar diyolardır. ama bunu anca çeken bilir. Şuan kendini bu konu hakkında çok şey biliyorum zanneden bir kaç arkadaşa diyorum. Biz sınavlarımızı sadece 2 kısıtlı gün içinde okuyoruz. günde 4 tane sınava girmeden bunun zorluğunu anlayamazsın ayrıca sizin gibi alttan 4 - 5 ders bırakıp sınıf geçme imkanımız yok en az 2 olma koşulu var artı sizin gibi 47-48-49 gibi notlar alınca hocalar bizi geçirmiyor.Sınavlar kazık gibi sınıfta bırakmak için uğraşıyorlar.Daha anlatılacak çok şey var ama çok şükür ki kalmadan bileğimin hakkıyla 3 e geldim...

  • Kimse Siz
    Kimse Siz

    Memurların terfi edebilmeleri için tamamlamaya çalıştıkları eğitim süreci.Haksızlığın daniskası.

  • Mahmut Karışma
    Mahmut Karışma

    açık agretim

  • İrem Çetin
    İrem Çetin

    sanki bir halt oluncakmış gibi okumak okumak okumak ve paralarının sömürülmesi ve çektigin eziyet ve sınıf tekrarı demektir....

  • Serhat Avcı
    Serhat Avcı

    Açık havada öğretim.

  • Seval Kefeli
    Seval Kefeli

    her biri birbirinden ters ve kıyıda köşede okullara vermeseler şu sınavları ne iyi olurdu. Beni strese sokan okul bulma derdi ya :)

  • Selma Olgun
    Selma Olgun

    bence açık ögretim öğrencinin şü öss denen sınavdan biryerlere varamayanların kafalarını vurdukları son kurul aman dikkat edin kafanıza...

  • Mustafa
    Mustafa

    kayıt olması kolay okuması zor olan kurum
    çalışanlar için öğrenci hattı almak için belgisi kullanılan okul türü
    hiç bi yer kazanamadım demek için kayıt yaptırılan yer
    askerden yırtmak için öğrenci statüsüne girilen mekan...

  • Dila Tekin
    Dila Tekin

    acik ögretim oss bas belasıyla bas edemeyıp de 'Aman Yarabbim Bıktım 'diyenler için bir kacıs planı galiba.En azından kendını bır işe yarıyor hıssediyorsun ve bir seyler ogrenıyorsun.BOS oturmaktan cok daha ıyıdır dıye dusunuyorum.Hayat her an ogrenılmesı gereken karelerle dolu.Buna açık ögretimi de katabiliriz.