Kültür Sanat Edebiyat Şiir

isviçre sizce ne demek, isviçre size neyi çağrıştırıyor?

isviçre terimi Tarhan Tekelioglu tarafından 06.10.2003 tarihinde eklendi

  • Osman Özütler
    Osman Özütler28.05.2017 - 18:37

    Küreselleşmenin dışında kalmış zengin mülk sahipleri, gizlilik ilkesini esas alan bankalar, saat ve çikolata..

  • Osman Özütler
    Osman Özütler28.05.2017 - 18:37

    Profesörün futbolcudan daha fazla kazandığı tek ülke..

  • Şinasi Akay
    Şinasi Akay16.09.2015 - 17:09

    Schweiz,Suisse,Svizzera,Switzerland

  • Yaşar Özcan
    Yaşar Özcan08.09.2008 - 00:31

    çok sık seyahat ettiğim düzenli temiz doğa harikası bir ülke.vatandaşlarını o kadar düşünüyorki tırları sınırdan trene yükleyip sınıra bırakıyor.hava kirliliğinin önlüyor.alplerde kayak yapmanın zevkinede eriştiğim ülke.

  • Yaşar Özcan
    Yaşar Özcan08.09.2008 - 00:28

    kızkardeşimin yeğenlerimin yaşadığı ülke.

  • Hakan Akbulak
    Hakan Akbulak04.01.2007 - 21:31

    Dünya’nın,”en mutlu” insanlarının yaşadığı ve çikolatası ile ünlü memleket.

    İşin ilginç ve ” biz” tarafından örnek ve ibret alınması gereken yanı ise şudur:
    İsviçre “kakao” üretimi olmayan bir ülkedir.Yani ülkede ham madde yok.
    Peki ama nasıl,nasıl oluyor da,kakao olmamasına rağmen dünyanın en iyi çikolatalarını üretiyor ve başka milletlere satıyor?

    İşte,asıl mesele de bu zaten!

    Neymiş efendim,yer yüzünde en çok “bor” olan ülke Türkiye’miş.Kardeşim ben ne yapayım o bor’u,yerin altından çıkaramadıktan,işleyemedikten sonra?
    Bormuş.Nasıl bu bor,iyi bir şey mi bari? :) Yenir mi,yoksa giyilir mi? ;)


    Not: Tekrar aynı yazıyı kopyaladığımın farkındayım,ama “çikolata” yerine “çukulata” yazmışım.Kusuruma bakmayın.
    Bu yanlışla daha fazla yaşayamadım. ;)

  • Serdar Özkurt
    Serdar Özkurt26.06.2006 - 18:28

    2004 yılı haziranında gittim.her şey okadar düzenli,insanlar kurallara o kadar özenliki,ülkemi çok özledim...Bu kadar düzen insanda anarşi ruhu yaratıyor...ha birde 10.yüzyıldan kalma bir şatoyu gezdik.adamlarda alafranga tuvalet varmış...hani adamlar tuvaleti bizden öğrenmişti? ....

  • Cuma Maraşlı
    Cuma Maraşlı01.12.2005 - 16:49

    İSVİÇRE, TÜRK MİLLİ TAKIMINA yapılan pisliğin adıdır.alpay'a mehme'te emre'ye kıymanın adıdır. üstü kapalı türk milletine oynanan oyunun adıdır. (sözde) medeniyetin beşiğinde isviçrede yapılan medeniyetsizliğin adıdır. istanbula fatihin çocuklarına yapılan haçlı seferidir.

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş23.11.2005 - 11:57

    Bir ispanyol, bir yahudi, bir arap, bir türk, bir afrikalı, bir polonyalı, bir hindu hepsi böyle dizi dizi yanyana hobby-garden yarışı yapıyorlar birbirleri ile. Kimsenin kimseden alacağı yok. Kimse bir diğerinin geçmişinden kalma kini taşımıyor..

    Demek ki; herşey değil ama para gerçekten çok ama çok şey...

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş22.11.2005 - 19:03

    Para kimde?
    Avrupanın parası kimde?
    Dünyanın parası nerde?