Kültür Sanat Edebiyat Şiir

anarşi sizce ne demek, anarşi size neyi çağrıştırıyor?

anarşi terimi Oguz Günal tarafından 23.01.2003 tarihinde eklendi

  • ´m e R n n`
    ´m e R n n` 08.05.2010 - 19:57

    tevfik fikret'in bire lahza-i taahhur manzumesinde
    2. abdülhamite yönelik suikast girişimini yüceltmesi,
    boşa giden bu çabaya hayıflanması

  • Öykü Boraka
    Öykü Boraka 29.07.2008 - 23:30

    şöyle bir sloganları var:
    ne tanrı ne devlet aşk aşk hürriyet! ! ! xDxDxD
    bana bunu çağrıştırıyor.

  • Buse Algül
    Buse Algül 29.04.2008 - 22:13

    kendini bilmektir ANARŞİ ezilmemek! herkesin kuralların kölesi olduğu bir toplum kuralları koymaktır ANARŞİ! ! ! ne terördür nede başka bi şey!

  • Nihat Arman Amaç
    Nihat Arman Amaç 11.12.2007 - 15:10

    bence anarşi sadece devlete baş kaldırıştır. yani kimsenin kimseyi yönetemeyeceğine inanmaktır. kimseyi kimseyi üstün görmemektir. amaçları sadece eşitliği sağlamak

  • Ülkü Asena Ser
    Ülkü Asena Ser 06.08.2007 - 01:59

    Şimdi daha bir kaç dakika önce ünlü anarşistleri inclerken çoğunun ailevi sorunlarının olduğunu farkettim..Nedir bu? neden böyle ben bir anlam verdim desem yalan olur,vermedim desem daha büyük yalan olur; çünkü aklımı karıştıran bir çok düşünce oluşuverdi birden..Sizlerin düşüncerini alarak bu kafamdaki içinden çıkamadığım soruların cvabını almak kendimce ve sizlerinde desteğiyle çözümlemek istiyorum.SAYGILAR..ANARŞİZİMİN BATMAMASI ADINA...

  • Ülkü Asena Ser
    Ülkü Asena Ser 06.08.2007 - 01:43

    MERHABA..Geçenlerde arkadaşlarımla tartışırken TÜRK TEN ANARŞİST Mİ OLUR DENDİ? BUNUN NEDENİ NE SİZCE...SİZ BÜYÜKLER TABİKİ SAĞ I VE SOLU ÖYLE Bİ KAZIMIŞKİ AİLELER BEYNİMİZE AMA YENİ GENÇLİK DAHA BUNLARIN ANLAMINI BİLE BİLMİYOR... NEYDEN BAHSEDİYORSUNUZ ESKİTİN ÇÜRÜTÜN ARTIK EMİN OLUN BU ÜLKEYİ BATIRACAK OLAN BİZ YENİ GENÇLİK DEĞİL SİZ ESKİLER..İYİ DÜŞÜNÜN LÜTFEN..YENİ GENÇLİK HEM KOMÜNİST,HEM FAŞİST HEM DE ANRŞİST BİZ BÖYLEYİZ ARTIK BENCE. GELECK İÇİN AİLERLERİN BİR AN ÖNCE HAREKETE GEÇMESİ LAZIM..BİZ HEPSİYİZ SİZ HİÇ BİRİ BİLE OLMAMIŞKEN...SAYGILARIMLA..ÜLKÜ..

  • Ülkü Asena Ser
    Ülkü Asena Ser 06.08.2007 - 01:34

    Ya geçenlerde anarşiyle ilgili bi siteye girdim ve sitede anarşi olan insan solcu değil KOMÜNİST olmak zorundadır diyordu yani solculuğnda hat safası bence artık bu düşünceler değişmeli uyanın yaaaa.. yeni gençlik istemiyor SAĞ-SOL bise saçma geilyor hala bunu anlayamayan büyükler varsa onlara seslenioruz artık bu düşnceler eskide KALDI adı üstünde KALDI bence çok yanlış.. i bi çok arkadaşımda aynen benim gibi düşünüyor v zamanla anlaşılacak diliyorum ki SAĞ-SOL çürüyecek nedir SAĞ? VEYE SOL BUBU siz büyüklerin tabiriyle yeni yetmelere sorun hangisi TAM DEİL BİRAZ BİLECEK Kİ? SİZ BÜYÜKLER ble daha tam bilemezken....anlayın artık yeni YETMELER SAĞCI DEİL AMA SOLCU DA DEİL FAŞİST DEİL...KOMÜNİST DE DEİL HEM DİNDAR HEM ANARŞİST VE SONUNA KADARDA ÖYLE KALACAK...Saygılarımı arz ederken bu yazımın ses getirmesini diliyorum..

  • Helinda
    Helinda 27.02.2007 - 21:46

    kargaşa ile başlayan bir....................

  • Bay Grey
    Bay Grey 27.02.2007 - 21:42

    Varolan egemen, alçak, kafatasçı, sömürücü sisteme önce kişisel ardından toplumsal olarak itaatsizlik...Yumuşatılmış sivil itaatsizlik kavramının yumuşatılmamış gerçek ve saf hali... Koyun olmak yerine birey olmayı seçmek, ensesine vurulup ağzından lokması alınan,her daim ilk önce gözden çıkarılabilecek, sadece sandığa gitme zamanı geldiğinde kaale alınan boş sözler ve vaatlerle aldatılabilecek ahmaklar olarak görülen bir yığının parçası olmayı reddetmek. Bunun için mücadele edip karşılığında ailesinden çocuklarından ve hayattan ömür boyu koparılıp 2 metrekarelik 4 duvar arasında hayatını geçirmeyi göze alacak kadar cesur ve yiğit olmak...

  • Ozan Düz
    Ozan Düz 29.11.2006 - 20:04

    islama inanan ama kurallara karşı olan inanış.devlete karşı anarşi kötübişey değil.tamamen özgürlüğü egemenliği ifade eden kendini ezdirmeyen anlayıştır

  • Kudret
    Kudret 29.11.2006 - 18:28

    anarşi h adlı bir sosyoloğa göre kimseye gerek duymadan kendi kendini yönetebileceğine inanma felsefesidir katılıyorum. anarşi bende bağımsızlık düzene (tağuti ekolojik olmayan) başkaldırı yaşam kısacası önce ruhumuza yıkım yıkımdan arta kalanlarla yeniden inşa

  • Hatice Yavuzdurmaz
    Hatice Yavuzdurmaz 12.11.2006 - 01:03

    anarşi terör değildir..anarşi yönetilmeyi reddeder..üzerinde egemenlik kurulmasını..özgür iradeden yanadır..hiçkimse diğerinden üstün değildir...

  • Ece Özdemir
    Ece Özdemir 12.11.2006 - 01:01

    İçimizdeki vahşi duygu...Terbiye edemediğimiz ve insani yanımızı kaybettiğimiz duygu gösterisi...

  • Sultan Fatih Yağcı
    Sultan Fatih Yağcı 12.11.2006 - 00:58

    'a(n) ' (eski yun. olumsuzluk öneki) + 'arşi' (yönetim)

    anarşi = yönetimsizlik

  • Savt-ı Dicle
    Savt-ı Dicle 12.11.2006 - 00:55

    Kurallara başkaldırış,develet otoritesini hiçe sayma

  • 02.10.2006 - 00:20

    Terör...

  • Begüm Su
    Begüm Su 11.09.2006 - 17:12

    anarşi:varolan rejime karsı gelmek ve bence insanın kendini ifade etmesidir ot gibi yasamaması ama abartmadan...bazılarının aklınada anarşist diyince solcular gelir ki oda baska bişey....

  • Bay Grey
    Bay Grey 08.09.2006 - 23:22

    güçlünün zayıfı ezmesini mi istiyorsun işte sana çözüm, Anarşi...

  • Mor Ugultu
    Mor Ugultu 08.09.2006 - 23:21

    Hiç kimsenin bir başkasını baskı altına almasının imkansız hale gelmesini mi hedefliyorsun? Öyleyse hiç kimsenin güce iktidara sahip olmamasını sağlaman gerekir..

    anarşi var olamktır.insanın kendisidr.yasamaktır.! !

  • Ahmet Sogutmaz
    Ahmet Sogutmaz 21.08.2006 - 01:41

    anarşi toplum üzerindeki her turlu baskının yonetımın olmaması

  • Sezin Arıkan
    Sezin Arıkan 20.07.2006 - 14:55

    Anarşi demek sözlüklerde her ne kdr kargaşa die tanımlansnada bnce toplumu kurtaracak tek şeydir! ! ! !

  • Hatice İrdeleyen
    Hatice İrdeleyen 01.07.2006 - 16:34

    esas özgürlüğün kokusunu bir saniye alabilmek,kan akışına yön verebilmektir

  • ´m e R n n`
    ´m e R n n` 26.05.2006 - 20:28

    Her emir özgürlüğün suratında patlayan bir tokattır!
    Michail Bakunin

  • İlker Kılıçer
    İlker Kılıçer 19.05.2006 - 21:25

    kaosu...siyahı....hiçliği....mülkiyetsizliği....devletsizliği....gerçek özgürlüğü....dilsizliği....
    tüm bunları bir an sadece bir an yaşayıp gitmek kadar küçük uyumsuzluklar belki bizi bir yerlerde hatırlatır

  • ´m e R n n`
    ´m e R n n` 14.05.2006 - 17:26

    yunanca
    'anarchos'tan türemiştir.
    anlamı yöneteni olmayan demektir.

    yönetilmek istenmeyen insanları yuhalamak
    ancak fikirsizlerin yada şuursuzların meşgalesidir! !

    Proudhon'nun dediği gibi
    'toplumun işlemesini sağlayan gerçek yasaların,
    otoriteyle hiç-bir ilgisi yoktur'

  • Ayhan Deniz
    Ayhan Deniz 30.04.2006 - 17:05

    ANARŞİ:Biz gençler limana demir atmış her yabancı bayraktan, bize ses yükseltmiş her otariteden tırsıp kaçmak istemiyoruz.bizim sesimizin gücümüzün anlamıdır bu anarşi.Tırnak yiyerek biz bu devleti savunamayız.haksızmıyım? ? ? ?

  • Capon Balikcisi
    Capon Balikcisi 26.04.2006 - 00:02

    Devletin yetersiz kaldigi, sistemin insanlarin hakkini su istimal ettigi bi ortamda, ortaya cikan halkin kendi kendini idare etme bicimi.

  • Can Kurt
    Can Kurt 16.10.2005 - 19:49

    Kaos yaratarak kendilerini bir halt sanan üç-beş çapulsuz..

  • Merve Koçak
    Merve Koçak 05.10.2005 - 15:27

    kargaşalık; hükümetsiz veya hükümeti gücünü kaybetmiş, otoritesiz toplumun hali..
    anarşist:
    1) otorite tanımayan, anarşi taraftarı karışıklıktan fayda uman.
    2) yıkıcı tahripkâr...kaldırımları falan söküp dükkanların camlarını kırarlar vs vs..

  • Özgür Akdemir
    Özgür Akdemir 03.09.2005 - 14:23

    bnde ne oldunu tam olarak bilmiorum ööörenmek için geldim ama bos ne fayafa bilenler mail adresime mail atabilir

  • Mert Dogan
    Mert Dogan 05.08.2005 - 23:06

    devletin halka devletin önemini ögretme sanatı...

  • İshakkonya
    İshakkonya 11.07.2005 - 18:53

    bireyin özgürlük sınırları çerçevesinde,bir başkasının yaşam alanına saygı duyduğu ve yaşadığı hayatın kendisine ait bir kimliği doğrısal anlamda dayatmadan yaşayabileceği alanın kavgasını yaptığı bir gerçekliktir...'insan soluk alabildiği alanda yaptığı kavga kadar insandır...

  • İrem Koç
    İrem Koç 21.06.2005 - 14:22

    öyle bı noktaya geldıkkı tuketım cılgınlıgı,tv,düzensiz hayatlar,yıkımlar...insanlıgın tıkandığı nokta işte bu..artık kendı kafamıza vurarak beynımızde bi şeylerı değiştırmelıyız; bu bıreysel basarıdır..anarsıde bıze bunu sağlayan yıkıcı ama gereklı güçtür...

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş 29.03.2005 - 09:30

    Her türlü toplumsal kuralın yok sayılması. İnsanların kendi keyfine göre bireysel çıkarları doğrultusunda gerekirse vahşi olarak adlandırılacak yollara başvurabilme özgürlüğü.

  • Ergün Akkaş
    Ergün Akkaş 27.12.2004 - 16:10

    Anarşi; kendin olmak, kendi kendini yönetmek; ırk, cinsiyet, sınıf ayrımı yapmamaktır.'Kimsenin bize ne yapacağımızı söylemesine gerek yok' felsefesidir.Anarşi, bireyciliğe dayalı toplumsal dayanışmayı destekleyen bir düşüncedir.Anarşi, başkalarına saygılı davranmaktır.Anarşi çok iyidir aslında.

  • Krasen Novkov Milenov
    Krasen Novkov Milenov 04.11.2004 - 19:07

    humanizm uzerine kurulu insanin iyi bir varlik olmasindan yola cikan ve insanlik bilincinin ileride mutlaka ulasacagi bir noktadir anarsizm.insan zaten iyidir ve yasalar ahlak toplumsal degerler altinda yaptigi iyiliklerin bir degeri yoktur der anarsistler..utopya mıdır degilmidir onu tarih gosterir ama sunu hatirlatmakta fayda var utopya sadece insanin kurgularidir..bir akbabanin utopyası yoktur..onun da aklı olsa o da bir utopya kurardi..bazi konulari utopya diye gecistirmek insan aklina yapilmis hakaretlerin en buyuklerinden biridir..

  • Behnam Sagueb
    Behnam Sagueb 14.10.2004 - 17:02

    Malesef üzulerek diyorum şuan için kocaman bir UTOPYA....

  • Fatma Sena Gündüz
    Fatma Sena Gündüz 16.02.2004 - 18:57

    devletin denetiminin olmadığı durumlar...
    ülkem duvarlarında en çok kahır sözcüğüyle birlikte yazılan söz...
    faşizm gibi kökü fransızcaya dayanıyor...
    Kahrolsun.... :))

  • Agy
    Agy 23.01.2004 - 22:32

    aşk,devrim,özgürlük

  • Oguz Günal
    Oguz Günal 11.01.2004 - 13:04

    ANARŞİ bazı insanların; kısıtlı beyinlerinin düşünemeyeceği, düşünse bile saçmalayacağı bir kavram olmakla birlikte; bu kavrama karşı olan insanlar gösterdikleri karşılaştırmalı örneklerle kendileri ile çelişmektedir.

  • Oguz Günal
    Oguz Günal 06.01.2004 - 21:48

    yazında çok güzel şeylere değinmişsin. Bence Anarşi'ye bakış açın biraz ters bu belli oluyor.
    ''bireylerin birbirleriyle eşitler olarak özgürce işbirliği içinde olabileceği bir toplum yaratmaya' devam edecek... Yani, kandırmacanın içinde ki kandırmaca devam edecek...''' demişsin. Bireylerin özgürce işbirliği içinde olmasının ne gibi bir kandırmacası olabilir.
    birde kurumlara deginmişsin anarşi kurumlara veya devlete karşı bir şey değildir anarşi sisteme ve hiyerarşiye karşıdır.
    Anarşi henüz hayata geçirilmemiş bir ütopya olabilir. Düşünsene zamanında Osmanlı'da bir Cümhuriyet devletinin olma ihtimali yüzde Sıfırdı.
    Aile din gibi kavramları koruyan bir çok anarşist gösterirebilirim.
    şahsen ben kendimce anarşinin tanımını bir kez daha yapmak isterim.
    Bireylerin özgürce hareket ettiği, kimsenin kimseye emir vermediği bir şeyi zorla dayatmadığı ve bilinçli bir toplumda devamlılığını sağlayacak bir kavramdır.

  • Cem Nizamoglu
    Cem Nizamoglu 05.07.2003 - 01:06

    anarşizmde toplumsal kurumlar yoktur, aile, din, ekonomi, milletler, ülkeler, devlet, sınırlar, hiyerarşi gibi toplumsal dengeler, düzenler, olgular yoktur. Çağımızda anarşi koyun postunu giymiş halde dolaşmaktadır.

    Tabi ki anarşi ve anarşizm kaos veya düzensizliği çağrıştırdığı için tarihte yanlış anlaşılmıştır. Demokrasi ve cumhuriyette zamanın da anarşi olarak anılmıştı ama bu demek değildir ki masum bir kuramdır. Kaosta bile düzen varken, sorun anarşinin olması değil anarşinin hükmetmesidir. Tabi ki anarşi orman kanunlarına geri dönülmesinden bahsetmiyor, anarşi bir utopya biçimini almış insanlara umut aşılıyor bir durumdayken, anarşinin otoriteyi saldırması sorundur.

    Kavramlar artık o kadar çok çarptırıldıki bir yanlış on doğruyu götürürmüşçesine tüm bildiğimiz kurumlar saldıraya uğramış bir durumdadır. Güvenin değil, şüphenin hakim olduğu bir çağdayız, barış terör - terör barış olmuş... din adına, demokrasi adına, reform adına, ülkeler adına suçlar işlenilmekteyken tabi ki anarşide bir çocuğa kandırmak için uzatılan elma şekeri gibi kitleleri kandırmaktadır...

    Anarşinin, anlamları ve değerleri bozma ve çarptırması tamamen deccalımsı bir şekil alması toplumlar için çok tehlikelidir. Tabi ki otoritenin yanlış kullanıldığı yerler vardır, tabi ki hiyararşinin engelleyici durumları vardır ama bu demek değildir ki bunlardan tümden kurtulmak gerekir. Bir doğru için beş doğrudan vazgeçmeye benziyor. öğretmenlerden, politikacılardan, polislerden, din adamlarından vb otoritede görünen güçlerinin içlerinden olan kişiler sorumlulukalarını ve güçlerini yanlış kullanmaktadır ama onların bütünü olan kurumlara saldırmayı gerektirmez.

    Zaten anarşistler bile daha anarşinin ne olduğunu tamm olarak bilmezken, anarşinin sempati duyulduğu bir devirde bu konulardan bahsetmek ne kadar caydırıcı olur ki? Peki anarşinin otorite olduğu bir çağda bu otariteye karşı nasıl karşı çıkılacaktır? Tabi sorunun cevabı belli, anarşi onu da yıkacak ve hep böyle yıka yıka bir dinamizm kurarak 'bireylerin birbirleriyle eşitler olarak özgürce işbirliği içinde olabileceği bir toplum yaratmaya' devam edecek... Yani, kandırmacanın içinde ki kandırmaca devam edecek...

    Bu konu daha çok tartışılır ama geçmişteki alimler ve aydınlar uyarılarını zamanında yapmışlardır, ama anarşi içine çoktan girmiş durumdayken içeriden dış nasıl görünsün ki?

  • Gülsüm Kurtul
    Gülsüm Kurtul 04.07.2003 - 16:56

    İnsanların ii olan tüm sistem ve görüşleri nasıl kötü durumlara soktuklarını gördükçe çoğu kez en güzeli budur belki de derim.Mecmua adında çok hoşta bir dergileri var.

  • Fahrettin Ergüven
    Fahrettin Ergüven 01.07.2003 - 23:08

    Açıklanması en zor terim. Çünkü insanın ta kendisi. Belki bir ütopya olarak kalacak ama insan var oldukca hep var olacak tek akım. Özellikle dünya tek kutuba kayarken tüm aklı başında insanların sımsıkı sarılması gereken gerçek öz.

    Bir yanlış anlaşılmaya karşı: Anarşi yıllardır zihnimize kazındırılmaya çalışıldığı gibi şiddet değildir. Aksine şiddetin zerresi bulunmaz.

  • Oguz Günal
    Oguz Günal 12.02.2003 - 16:58

    Anarşizm; kendilerini Yer'de Tanrı atraksiyonu yapmak isteyen sözde efendileri öldürüp asalarını onlara mezar taşı yapmaktır! ! !

  • Oguz Günal
    Oguz Günal 12.02.2003 - 16:55

    anarşi nedir?
    İnsanın insanlığından ve o insanlığını var kılan doğadan vaz geçmeme savaşıdır.Bu savaş bizler için o kadar önemlidir ki, savunmamızın temelini; 'Ya yaşam, ya da; sonsuza dek yok oluş'üzerine kurmamız hiçte abartı sayılmaz.Bu kuramın sonucu ise şudur; Ya anarşizm-yani insanlık-kazanacak ve yahut, belli bir süre sonra, insandan evrildiğini dahi hatırlayamayacak olan canlılar oluşacak(Basit primatlar demek istemiyorum çünkü hayvanlarda bile, iptidaide olsa, bir özgürlük dürtüsü vardır) .

  • Oguz Günal
    Oguz Günal 12.02.2003 - 16:54

    BARİKATLARINDA DANS EDEMEDİĞİN, BAYRAĞINI YERE SERİP ÜZERİNDE SEVİŞEMEDİĞİN, ŞEREFİNE KADEH KALDIRAMADIĞIN DEVRİM, DEVRİM DEĞİLDİR!

  • Oguz Günal
    Oguz Günal 23.01.2003 - 21:57

    Anarşi bir yaşam biçimidir.
    Anarşi devlete karşı değildir tüm sistemlere karşıdır.
    Anarşi eşitlik isteri, bu eşitliğin sonucunda özgürlük gelecektir.