la faiili illa ALLAH diyoruz (ALLAH tan başka fail yok diyoruz) her doğan çoçuk islam fıtratında dünyaya geliyor ise biz kelime-i şehadet getirmekle islamiyetemi yoksa müslümanlığa mı giriyoruz islamiyetle müslümanlık arasındaki fark ne?
Kelime-i tevhid'in en başına bir bakalım mı, ki kanımca ' bu beyan edenin edeceği eylemin niteliğini teşhir etmesi' açısından derinine en çok inilmesi gereken kısmı o.
Bu beyanın FİİLi orada yaHU.
Şahitlik ettiğimizin idrakini oluşturan zemin hakkında neler düşünebiliriz?
Hangi fiili icra ediyoruz? Şahitlik edeceğiz. Nasıl şahit olunur?
Ezbere beyan kabul edilebilir değildir!
'Ben öyle duydum, öyleymiş' diyenin şahitliği duruşma salonunda bile kabul olmaz. Bu konu dünya gözü ile görülüp şahit oldum diyebileceğimiz bir durum da değil.
Tapılacak tanrılar olmadığına, sadece Allah'ın varolduğuna ve (fakrı ile iftihar ettiğini beyan etmiş olan) yüce peygamberin Allah'ın kulu ve rasulü olduğuna şahitliğimizi beyan ediyoruz.
Layıkı ile idrak etti isek ve sıddık üzere şahitlik ediyor isek ne mutlu.
Hazır olma; kesin haber; insanın kat'i olarak bildiği bir şeyi, Yüce Allah'ın huzurunda olduğu kanaatiyle dosdoğru haber vermesi, şahitlik etme, tanıklık; açık belirti; şehîd olma, şehîdlik; yemin, bildiği şeyleri itiraf etme.
Şehâdet, arapça bir kelime olup 'Şe-hi-de' fiilinden türeyen bir mastardır. Aynı zamanda, müstakil bir isim olarak da kullanılır. 'Şühûd' ile eş anlamlıdır. Zıddı, 'gayb'dır. Bilinen, görünen âleme şehâdet alemi dendiği gibi, görünmeyen âleme de gayb âlemi denir.
Şehâdet'in ismi faili, 'şâhid' dir. O da, bir yerde bulunan, bir şeyi gören ve gördükleri ile bildikleri konusunda bilgi veren kimse, tanık, bir akdin yapılması sırasında taraflardan birinin yanında hazır bulunan, doğrulayan, ispat eden, Allah'ın birliğine şehâdet eden demektir. Şehâdet'in çoğulu, şehâdât'dır (Rağıb el-İsfâhânî, el-Müferedât, Mısır 1961, 267 vd. 'şehide' mad.) .
Şehâdet kelimesi, 'Eşhedu en la ilâhe illâllah ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu' olarak bilinen Tevhid cümlesidir. 'Allah'tan başka ilâh olmadığına ve Hz. Muhammed (s.a.s) 'in onun kulu ve resulü olduğunu şehâdet ederim' demektir.
Bu cümle, bir nevi İslâm dinine giriş sayılır. Bu cümleyi inanarak söyleyen kişi, imân sahibi olarak kabul edilir. Şehâdet kelimesi, imân esaslarının özeti durumundadır.
KELİME-İ ŞEHADET. İslam dinin anahtarıdır.Bu kelimeyi söyleyen ilk olarak islama girmiş olur.Allah ve Resulünü tasdik etmiş olur.İslamın bir şartıdır.Ayrıca cennetin anahtarıdır.islamın Bütünlüğü bu şehadet kelimesinde yeşerir.Şahadet kelimesi bir tohumdur.Küçücük incir çekirdeğinin içinde koskocaman ağacın hayt prğramı.hayat tarihi yerleştirilmiştir.Tıpkı Kelime-i şehadet çekirdeğinde islam ağacının yerleşmesi gibi.Şehadet kelimesini hakkıyla özenerek ekenelr.Koskoca ağaçla karşılaşırlar.Büyük bir ağacın hayatını öğrenir ve yaşarlar,Huzura kavuşurlar.Huzur islamdadır.
Şahadet=şahit olmak demektir, insan gördügüne şahitlik eder. Görmeden şahit oldum (eşhedu) demek riyakärlik olur.
Genel hepimiz bu derinligi bilmeden KELİME-İ ŞEHADET getiririz. Fakat biz gercekten şahitlik etmiyoruz, belki iman ediyoruz (?) belki de kelime tekrari yapiyoruz. Tabi ki gercekten şahadet edenleri tenzih ederiz.
Eşhedu'nun manasi gördügüne şahadet (şahit olmak) etmektir. Öyleyse 'Eşhedu'yu sadece sözle söylememeli, fiilini de tamamlamali.
imanin bu sartina 'Kelime-i şahadet' diyorlar. şahadetin sadece kelimesinde yani sözünde kalmamali, bizzat şahadet etmeli, yani Allah'i (hissetmeli) görmeli.
O´nu baskasının görmesi (bilmesi) muhaldir, Şu basit sebeble ki, mevcudat adı altında da, Alem adı altında da ancak O vardir.
Hakikat Ehli dedigimiz Zat´lar adı altında da, Melek´ler adı altında da kendini bilişi söz konusudur. Çeşitli isimler altında Zat ı, Zat ını bilir.
Allah kendisinden 'başka varlık' olmadığına şahitlik etti. Melekler ve ilim sahipleri de, O'ndan başka ilah yoktur!
Hidayete ve gerçekliği adımını atacak olan 2 zenci kardeşimizin manası anlatılsada kelime kelime hece hece olarak şehâdet ifâdesini hülâsa eden Kelime-i Şehadet i tekrarlarken aldıkları tad,heyecan ve sonunda büyük bir şevk le etraftaki müslümanlara sarılması geliyor hep aklıma..
Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve resûluh. Türkçesi: 'şahidim ki tek ilah Allahtır ve şahidim ki Muhammed kulu ve elçisidir.'
la faiili illa ALLAH diyoruz (ALLAH tan başka fail yok diyoruz) her doğan çoçuk islam fıtratında dünyaya geliyor ise biz kelime-i şehadet getirmekle islamiyetemi yoksa müslümanlığa mı giriyoruz islamiyetle müslümanlık arasındaki fark ne?
allahdan başka hiç bir şeyi olmayan ben allahdan başka her şeyleri olanlara acırım
Ateistlerin söyleyemediği
kelimeyi şahadeti bilmeyen müslümanlardanmısınız
son anda lazım olan
rabbimin varlığını,birliğini,tekliğin kabul eder,şehadet ederim.ilk nefesimde,son nefesimde yarabbi nasip eyle.
Hayat öpücüğü
Denize düşen ve yüzme bilmeyen biri için CAN SİMİDİ.
EŞHEDÜ EN LÂ İLÂHE İLLALLAH VE EŞHEDÜ ENNE MUHAMMEDEN RESULULLAH
Kelime-i tevhid'in en başına bir bakalım mı, ki kanımca ' bu beyan edenin edeceği eylemin niteliğini teşhir etmesi' açısından derinine en çok inilmesi gereken kısmı o.
Bu beyanın FİİLi orada yaHU.
Şahitlik ettiğimizin idrakini oluşturan zemin hakkında neler düşünebiliriz?
Hangi fiili icra ediyoruz? Şahitlik edeceğiz. Nasıl şahit olunur?
Ezbere beyan kabul edilebilir değildir!
'Ben öyle duydum, öyleymiş' diyenin şahitliği duruşma salonunda bile kabul olmaz. Bu konu dünya gözü ile görülüp şahit oldum diyebileceğimiz bir durum da değil.
Tapılacak tanrılar olmadığına, sadece Allah'ın varolduğuna ve (fakrı ile iftihar ettiğini beyan etmiş olan) yüce peygamberin Allah'ın kulu ve rasulü olduğuna şahitliğimizi beyan ediyoruz.
Layıkı ile idrak etti isek ve sıddık üzere şahitlik ediyor isek ne mutlu.
E$HEDU EN LA iLAHE iLLALLAH VE E$HEDU ENNE MUHAMMEDIN RESULULLAH VE E$HEDU ENNE EMIREL MUMININE ALIYYEN VELIYULLAH.
($ehadet ediremki ALLAH birdir $ehadat ediremki hazret Muhammed onun resuludur ve $ehadet ediremki Ali muminlerin emiri ALLAHIN vesilidir)
İslam dinine giriş ahdi
arkadaşlar kelime işadet ne anlamadımm yarın dinden yazılım var msne adresime yazın...serseri.rabia@hotmail.com
kalben iman etmenin dil ile ikrarı...
ŞEHÂDET
Hazır olma; kesin haber; insanın kat'i olarak bildiği bir şeyi, Yüce Allah'ın huzurunda olduğu kanaatiyle dosdoğru haber vermesi, şahitlik etme, tanıklık; açık belirti; şehîd olma, şehîdlik; yemin, bildiği şeyleri itiraf etme.
Şehâdet, arapça bir kelime olup 'Şe-hi-de' fiilinden türeyen bir mastardır. Aynı zamanda, müstakil bir isim olarak da kullanılır. 'Şühûd' ile eş anlamlıdır. Zıddı, 'gayb'dır. Bilinen, görünen âleme şehâdet alemi dendiği gibi, görünmeyen âleme de gayb âlemi denir.
Şehâdet'in ismi faili, 'şâhid' dir. O da, bir yerde bulunan, bir şeyi gören ve gördükleri ile bildikleri konusunda bilgi veren kimse, tanık, bir akdin yapılması sırasında taraflardan birinin yanında hazır bulunan, doğrulayan, ispat eden, Allah'ın birliğine şehâdet eden demektir. Şehâdet'in çoğulu, şehâdât'dır (Rağıb el-İsfâhânî, el-Müferedât, Mısır 1961, 267 vd. 'şehide' mad.) .
Şehâdet kelimesi, 'Eşhedu en la ilâhe illâllah ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu' olarak bilinen Tevhid cümlesidir. 'Allah'tan başka ilâh olmadığına ve Hz. Muhammed (s.a.s) 'in onun kulu ve resulü olduğunu şehâdet ederim' demektir.
Bu cümle, bir nevi İslâm dinine giriş sayılır. Bu cümleyi inanarak söyleyen kişi, imân sahibi olarak kabul edilir. Şehâdet kelimesi, imân esaslarının özeti durumundadır.
KELİME-İ ŞEHADET.
İslam dinin anahtarıdır.Bu kelimeyi söyleyen ilk olarak islama girmiş olur.Allah ve Resulünü tasdik etmiş olur.İslamın bir şartıdır.Ayrıca cennetin anahtarıdır.islamın Bütünlüğü bu şehadet kelimesinde yeşerir.Şahadet kelimesi bir tohumdur.Küçücük incir çekirdeğinin içinde koskocaman ağacın hayt prğramı.hayat tarihi yerleştirilmiştir.Tıpkı Kelime-i şehadet çekirdeğinde islam ağacının yerleşmesi gibi.Şehadet kelimesini hakkıyla özenerek ekenelr.Koskoca ağaçla karşılaşırlar.Büyük bir ağacın hayatını öğrenir ve yaşarlar,Huzura kavuşurlar.Huzur islamdadır.
Şahadet=şahit olmak demektir, insan gördügüne şahitlik eder.
Görmeden şahit oldum (eşhedu) demek riyakärlik olur.
Genel hepimiz bu derinligi bilmeden KELİME-İ ŞEHADET getiririz.
Fakat biz gercekten şahitlik etmiyoruz, belki iman ediyoruz (?) belki de kelime tekrari yapiyoruz. Tabi ki gercekten şahadet edenleri tenzih ederiz.
Eşhedu'nun manasi gördügüne şahadet (şahit olmak) etmektir.
Öyleyse 'Eşhedu'yu sadece sözle söylememeli, fiilini de tamamlamali.
imanin bu sartina 'Kelime-i şahadet' diyorlar. şahadetin sadece kelimesinde yani sözünde kalmamali, bizzat şahadet etmeli, yani Allah'i (hissetmeli) görmeli.
O´nu baskasının görmesi (bilmesi) muhaldir, Şu basit sebeble ki, mevcudat adı altında da, Alem adı altında da ancak O vardir.
Hakikat Ehli dedigimiz Zat´lar adı altında da, Melek´ler adı altında da kendini bilişi söz konusudur. Çeşitli isimler altında Zat ı, Zat ını bilir.
Allah kendisinden 'başka varlık' olmadığına şahitlik etti. Melekler ve ilim sahipleri de, O'ndan başka ilah yoktur!
O değerler biterken söylenmemeli hayata...
Hep yanımızda olmalı... Başlanmalı hep...
'Görmezmisin ki Allah nasil bir misal getirdi? Güzel bir kelime yerde sabit,dallari gökte olan güzel bir agac gibidir...(ibrahim 24)
Hidayete ve gerçekliği adımını atacak olan 2 zenci kardeşimizin manası anlatılsada kelime kelime hece hece olarak şehâdet ifâdesini hülâsa eden Kelime-i Şehadet i tekrarlarken aldıkları tad,heyecan ve sonunda büyük bir şevk le etraftaki müslümanlara sarılması geliyor hep aklıma..
Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve resûluh.
Türkçesi:
'şahidim ki tek ilah Allahtır ve şahidim ki Muhammed kulu ve elçisidir.'
YENİ BİR HAYATA VE TEMİZ BİR AHLAKA İLK ADIM
Müslümanlık dinine geçmenin en kolay yolu bu sitedeki bazı $ahsiyetlerin DİKKATİNE..! ! !
Öğrenin Öğrenin Doğru Yola Gelin..! !
Allah Kimseyi Hak Yolundan Ayırmasın..!
(Amin..! !)
K.S