Kültür Sanat Edebiyat Şiir

v for vendetta sizce ne demek, v for vendetta size neyi çağrıştırıyor?

v for vendetta terimi Bilhan Erden tarafından tarihinde eklendi

  • Fırat Aydil
    Fırat Aydil 30.05.2018 - 09:57

  • Kadir Yıldız
    Kadir Yıldız

    bu film hiç sevmediğim ve tasvip etmediğim anarşist bir akımı temsil eder gibi geliyor bana. tabi koyun sürüsü olmayacağız fakat bu filmde muhalefet olma konusu biraz abartılmış bence..

  • Nehir Ergülen
    Nehir Ergülen

    Totaliter rejimin türlü komploları ve devlet denilen kavramın İngiltere'nin üzerinde nasıl hakimiyet kurduğunu ve en önemlisi 'V' isimli darbe sırasında mucize bir şekilde kurtulan mütemadiyen 5 kasımı hatırlamalarını söyleyen bir adamın aslında 5 kasımı hatırlanmasını istemesinin nedeni Guy Fawkes'ın İngiltere parlamentosunu hava uçurma planın gerçekleştiği tarih olmasından kaynaklanır. Yani kısacası; O filmde sürekli gülümseyen maske takan bir devrimcinin diktatörler ve parlamento'dan intikam alarak Londra Ağır ceza mahkemesini ve parlamentoyu darmaduman etmesini anlatan mükemmel ötesi bir filmdir. Hugo Weaving ve Natalie Portman 'ın oyunculuğuna hayran kalmıştım ayrıca bu filme 2006'da babam götürmüştü beni bu yüzdende benim için çok önemlidir. Film gerçektende çok sağlan bir filmdi

  • Sultan Şeker
    Sultan Şeker

    'unutma 5 kasımı unutma'...muhteşem bir film..

  • Bager Kaos
    Bager Kaos

    maske altında varolmak demek. şiddetin doğru kişilerce doğru kullanılabileceği demek.

  • Don`t Touch Me
    Don`t Touch Me

    Konusu biraz karmaşık olsa da, güzel bir film gerçekten..

  • Fındık Çıtlatan
    Fındık Çıtlatan

    hiç sevmediğim fakat nedense, herkesin dilinde olan bir film...

  • Bişey Bişey
    Bişey Bişey

    remember remember the fifth of november!

  • Zeytin Zeytin
    Zeytin Zeytin

    sağlam bir düşünce üstüne kurulu güzel bir film.

  • Sultan Şeker
    Sultan Şeker

    BE BEDENDE ETTEN FAZLASI VAR.BU BEDENDE FİKİR VAR VE FİKİRLERE KURŞUN SIKILMAZ(V FOR VENDETTA FİLMDEN)

  • Oya Okur
    Oya Okur

    sonunda izledim ve hugo weaving in sesine hayran kaldım.yüzünü hiç görmeden bi insana nası aşık olunur şimdi anladım.harika bi ses tonu gerekiyormuş.adam zaten zeki.filmi hugo weaving in oynadığını bilmeden izledim.dolayısıyla adamın böyle güzel bi sesi olduğunu bilmiyordum bilsem her filmini daha bi dikkatle izlerdim.

  • Mustafa Yıldırım
    Mustafa Yıldırım

    Wachowsky kardeşlerin Matrix'ten sonraki şaheseri... Bu filmi övebilmek bile ciddi paye gerektirir...

  • Yahya Çınar
    Yahya Çınar

    v for vendetta yı izledikten sonra ben acayip etkilendim ve artık rumuz larım
    ve şifrelerime kadar girdi ben çooook beğendim ve izlemeyede doymadım
    çok güzel bir konusu var....özellikle aşk ve intikam...

  • Yahya Çınar
    Yahya Çınar

    v for vendetta yı izledikten sonra ben acayip etkilendim ve artık rumuz larım
    ve şifrelerime kadar girdi ben çooook beğendim ve izlemeyede doymadım
    çok güzel bir konusu var....

  • Süleyman Erdeğer
    Süleyman Erdeğer

    kullanılan maskeyi bulamadığım ve çok sevdiğim bir film.. başarılı..

  • Oya Okur
    Oya Okur

    nedense bi türlü izleyemediğim film

  • Zeytin Zeytin
    Zeytin Zeytin

    filmi bana birbiriyle hiç alakası olmayan 2 insan aynı günde önerdi...var bu işte bir iş dedim izledim...
    begendim...derin anlamlar var filmde..izlenmeli...

  • Gökhan
    Gökhan

    bu filmi izlemiş olanlar ayrıcalıklı dır nazarımda.lakin filmi izlemeden önce amerikan tarihine ve az da olsa felsefeye yatkın bir ruh haliniz olması gerekir.yoksa -sizde bi çok arkadaşım gibi -ne gereksiz bi film öyle yaa,dersiniz.

  • Oktay Karaca
    Oktay Karaca

    ilk kız arkadaşımla okulda tanıştım. adı sarah'ydı. beni çeken elleriydi. çok güzellerdi. birbirimizi ebediyen seveceğimizi sandım. öğretmenimizin insanların ergenlik çağındaki bazı isteklerini geride bıraktıklarını söylediğini hatırlıyorum. sarah öyle yaptı. ben yapmadım...

    valerie

  • Fatih Yılmaz
    Fatih Yılmaz

    'Nineteen Eighty-Four' (1984)

    Michael Radford

  • Emre Zorunsuz
    Emre Zorunsuz

    Harika bir filmdi propogandanin nasil yapildigini cok guzel gosteriyor
    agzimi acik birakan sahne ise V nin kendini tanittigi sahne
    ingilizcesini izlerseniz butun kelimeleri V ile seciyor

  • Cevriye Cebiryırtılmaz
    Cevriye Cebiryırtılmaz

    George Orwell' in 1984'ünün kesinlikle fikir babası olduğu ünlü çizgi roman..her ikisinde de olaylar ingilterede geçer ve faşizme karşı bir başkaldırı vardır. filme de alınmış ve Nathali Portmann oyunculuğuyla hayli göz doldurmuştur kanımca..
    1984' te geçen ' büyük biraderin gözü sende ' cümlesiye, vendetta 'da geçen devlet başkanının yüksekçe bir yerden ve bir ekran yardımı ile kurmayları ile konuşması arasında çok fark yoktur.. mutlaka izlenilesi bir filmdir vesselam..

  • Esra Kaya
    Esra Kaya

    izlemeyen kalmasın..

  • Wild
    Wild

    ideas are bulletproof

  • Cgl Cgl
    Cgl Cgl

    kandavası için (bay) V...
    başlarda sıkıcı gelse de film süper devam edip,süper bitiyor....tavsiye edilir...

  • Hakan Yıldız
    Hakan Yıldız

    Matrix filminde Neo nun en büyük belalısı olan Ajan Smith karakterini oynayan Hugo Weaving'in V diye canlandırdığı karakter. Ama yüzünü hiç göremiyoruz. Ayrıca Tüm ülkeye aynı maskeden dağıtıp kargaşa çıkarması da zekiceydi.

  • Gülçin Yalçın
    Gülçin Yalçın

    'bana dünyanın en güzel şeyini verdin'

  • Gülçin Yalçın
    Gülçin Yalçın

    filmler keşke hep bu kalitede olsa dedirten film :)
    söylemiyle, yönetimiyle, kurgusuyla, aynı anda hem hafif hem de ağır oluşuyla, insanı alıp götürüşüyle harika bir eser!
    izleyin, izleyin, izleyin...

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    'bu maskenin altında bir yüz var..
    ancak benim değil.
    ne altındaki kaslardan daha bendir o yüz,
    ne de altındaki kemiklerden.
    bu maskenin altında etten daha fazlası var.
    bu maskenin altında bir fikir var!
    ve fikirler kurşun geçirmez'

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    'bize insanları değil fikirleri hatırlamamız söylendi.çünkü bir adam yenilebilir, yakalanabilir, öldürülebilir, unutulabilir.fakat bir fikir 400 yıl sonra bile hala dünyayı değiştirebilir fİkirlerin gücüne ilk elden tanık oldum.fikirler uğruna ölen ve öldüren insanlar gördüm.ama bir fikre dokunamaz, tutamaz hatta öpemezsiniz.fikirler kanamaz, acı çekmez ve sevmezler.ve özlediğim şey bir fikir değil, bir adam. 5 kasım’ı bana hatırlatan adam…asla unutmayacağım adam…”

  • Wild
    Wild

    intikamm ve romantizm

    'beni bekleyen bir ağaç bile yok'

  • Şener Ak
    Şener Ak

    Remember, remember, the 5th of November
    The Gunpowder Treason and plot;
    I know of no reason why Gunpowder Treason
    Should ever be forgot.

  • Şener Ak
    Şener Ak

    Bir insanın pek çok şeyi değiştire bileceğine dair güzel bir film.
    Vi Veri Veniversum Vivus Vici (By the power of truth, I, while living, have conquered the universe)

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    dans edilmeden yapılan bir devrim, yapılmaya değecek bir devrim değildir

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    anarşizm hiç bu kadar lezzetli olmamıştı

  • Mehtap Aksan
    Mehtap Aksan

    November...November...fifth November..Hugo Weaving.ve.Natalie Portman'ın başlıca rollerini paylaştığı...Alan Moore'un çizgi karakterinden yaratılan anarşik bir söyleme sahip olağanüstü film....