Kültür Sanat Edebiyat Şiir

evlilik sizce ne demek, evlilik size neyi çağrıştırıyor?

evlilik terimi Sadullah Bayar tarafından 22.06.2002 tarihinde eklendi

  • Nazlı Menşur
    Nazlı Menşur 12.10.2017 - 23:29

    Geri dönüşü zor şeyler hep korkutmuştur beni..

  • Şinasi Akay
    Şinasi Akay 20.08.2017 - 13:45

    “Namuslu adam erken evlenir, akıllı adam hiç evlenmez.”
    Cervantes

  • Şinasi Akay
    Şinasi Akay 20.08.2017 - 13:41

    Birliktelik.

  • Kasabanın Cadısı
    Kasabanın Cadısı 05.08.2016 - 18:56

    koötuk degnekleriyle yürümek gibi,bi turlu kendı ayaklarının ustunde duramıyorsun:pp

  • Bahtinur Cano
    Bahtinur Cano 19.11.2015 - 23:48

    Evlilikten bu kadar korkmayın! Çevrelerinde kötü evlilikleri olanları görenler sizin için; sizlerin öyle bir evliliğiniz olacağı anlamını taşımaz. Karşılıklı sadakat,güven,saygı,sevgi,merhamet ve beraber paylaşımlar..Hayat arkadaşınız yani hayatın zorluklarını beraber göğüsleyeceğiniz birinin olması ayrı bir değer katar.sizden bir parçanızın olması daha da bir güzellik yükler hayatınıza. Anlam içinde anlam bulur.
    Evlendiğiniz kişiyle eğlenmesini de bilmelisiniz.

  • Ahmet Dervisoglu
    Ahmet Dervisoglu 06.04.2015 - 22:44

    Evlilik, insanları üretmeye ve yaratmaya zorlayan eski ama eğlenceli bir oyundur, iki taraflı bir oyun.

  • Kumdan Kale
    Kumdan Kale 06.04.2015 - 22:40

    cennet degil kesin
    cehenneme cevirmek de eşlerin elinde olan bir yolculuk.

  • Eylül Seven
    Eylül Seven 27.10.2014 - 21:47

    Bazıları için EVCİLİK oyunu... Maalesef...

  • Eylül Seven
    Eylül Seven 23.10.2014 - 01:26

    EVCİLİK oyunu.

  • Zaman Sokaklarda Kayboluyordu
    Zaman Sokaklarda Kayboluyordu 21.10.2014 - 16:48

    sosyal sorumluluk projesidir :)))

  • Şinasi Akay
    Şinasi Akay 13.10.2014 - 23:19

    Aile kurmak,hayatı paylaşmak, acı tatlı günleri birlikte yaşamak.

  • Donna Quixote
    Donna Quixote 31.01.2012 - 16:01

    leyle ile mecnun
    kerem ile aslı
    ferhat ile şirin
    yusuf ile züleyha

    bkz. hiçbir destansı aşkın içerisinde evlilik yok.. demekki aslolan aşktır, gerisi safsata

  • Donna Quixote
    Donna Quixote 31.01.2012 - 15:58

    belediyelerin verdiği yetkiye dayanılarak kadınların köleleştirilmesi eylemi

  • Donna Quixote
    Donna Quixote 30.01.2012 - 17:00

    'evlilik genellikle iktisadi bir düzenlemedir; kadına bir sigorta poliçesi, erkeğe küçük bir oyuncak ve kendi türünü sürdürme aracı sağlar. aslında evlilik, kadını bir parazit, bağımlı ve çaresiz bir hizmetkar hayatına hazırlarken, erkeğe bir insanın hayatı üzerine ipotek hakkı verir. sigorta poliçesinden tek farkı daha bağlayıcı olmasıdır. sağladığı getiri ise yok denecek kadar azdır. evlilik sigortası kadını hayat boyu bağımlılığa, asalaklığa, hem bireysel hem de toplumsal olarak mutlak yararsızlığa mahkum eder. '

  • Donna Quixote
    Donna Quixote 30.01.2012 - 15:46

    'evlilik insan doğasına aykırıdır, esas olarak kadınları baskı altında tutmaya yarar ve bir kurum olarak kadınların cinselliklerini özgürce yaşamalarını engeller...'

    demiş emma goldman ve doğru söylemiş

  • Kuyudaki Cin
    Kuyudaki Cin 10.11.2011 - 07:59

    işleri yoluna koyunca gelen taleplerin birini değerlendirip 'he' der geçersin. artık böyle düşünüyorum. sevmek de zaruri değil, öyle olsaydı kimse elleri böğründe kalmazdı.

    bir çocuk doğur, büyüt... kitapların olsun, sayfalarından uzak tut. sabır taşı ol, sır küpü ol, kimsenin önünde dökülmeyen.

    sonra da ölürsün zaten, yaşa yaşa nereye kadar.

  • Nuray Günaydın
    Nuray Günaydın 17.06.2011 - 01:24

    çok güzel olsa gerek. evde bir adamın var. Arabayı kullanan, evdeki tamiratları yapan, fatura ödeyen bir adam. Ben bilmiyorum ne demek evlilik ne demek bir adam.

  • Erdem Ülkün
    Erdem Ülkün 13.09.2009 - 11:25

    En mutlu evlilik kör bir kadının sağır bir erkekle evlenmesidir.
    Çapkınlık ve vıdı vıdı vaziyeti.

  • Osman Özütler
    Osman Özütler 03.09.2009 - 17:54

    Evlenmek kolay da, hakkıyla yürütmek zor..

  • Emma Libertarian
    Emma Libertarian 03.09.2009 - 16:02

    Kendini medenice mahvetmenin geleneksel yolu.

  • Lütfi Yıldız
    Lütfi Yıldız 20.06.2009 - 09:17

    EVLİLİK

    Sokrates şöyle demiş,' kesinlikle evlenin, eşiniz iyiyse mutlu, değilse filozof olursunuz' :))

  • Zeytin Zeytin
    Zeytin Zeytin 17.06.2009 - 18:42

    hayat çemberini daraltan kutsal kurum.

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan 15.05.2009 - 23:14

    Melih Cevdet'e sormuşlar 'evlilik nedir' diye.Eskiden demiş, kız tarafının ve oğlan tarafının ailesi biraraya gelir, yeni çiftin kuracağı yuva için beraber hazırlık yapılır, beraberce yeni ev dizilirdi. Tabi o zamanlar evler genelde bahçe içinde müstakil evlerdi. O yüzden buna 'evlenmek' denirdi. Şimdi ise yeni evliler apartman dairelerinde yani katlarda oturuyorlar, bu yüzden artık evlilik 'katlanmaktır' demiş.'

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan 15.05.2009 - 23:14

    Melih Cevdet'e sormuşlar 'evlilik nedir' diye.Eskiden demiş, kız tarafının ve oğlan tarafının ailesi biraraya gelir, yeni çiftin kuracağı yuva için beraber hazırlık yapılır, beraberce yeni ev dizilirdi. Tabi o zamanlar evler genelde bahçe içinde müstakil evlerdi. O yüzden buna 'evlenmek' denirdi. Şimdi ise yeni evliler apartman dairelerinde yani katlarda oturuyorlar, bu yüzden artık evlilik 'katlanmaktır' demiş.'

  • T£k Bir
    T£k Bir 22.04.2009 - 13:46

    Evliliğin ilk haftasında:

    Damat: Ah! Nihayet Rüya Gerçek Oluyor! !
    Gelin: Senden Ayrılmamı İster Misin?
    Damat: Hayır! Bu Lafı Bir Daha Asla Söyleme!
    Gelin: Sen.. Bana Aşıkmısın?
    Damat: Taaaabiki.
    Gelin: Beni Terketmeyi Düşünür Müsün?
    Damat: Tabiki Hayır.
    Gelin: Peki Bana Bir Öpücük Verir Misin?
    Damat: Evet Hem Yüzüne Hem Gözüne.
    Gelin: Peki Bana Bir Gün Vuracakmısın?
    Damat: Asla! Ben O Tür Erkeklerden Değilim.
    Gelin: Sana Güvenebilir Miyim?
    Damat: Evet.
    Gelin: AŞKIM.


    EVLILIGIN YEDINCI SENESINDE:

    Lütfen YUKARIDAKI Konuşmayı Aşağıdan Yukarıya
    Doğru Okuyunuz Bu Kez! ! ! !
    acı ama gerçek cümleler :))

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan 06.04.2009 - 17:05

    Bekarlar evlenmek için acele eder.
    Evliler evleninde görün der.

    Çevrenizdeki evlilere sorun bakalım,
    Tekrar dünyaya gelseniz aynı kişi ile evlenirlermiydiniz? diye.
    (Tabi eşi yanındayken sormayın :-) mümkünse)

    Buradan alacağınız cevapların oranına göre;
    evlenmekte acele edin yada savsaklayın...

  • Nazlı Çiçek
    Nazlı Çiçek 31.03.2009 - 12:10

    EVLİLİK; kitabın yanlızca,giriş kısmıdır.Kitabın kalbi akılcı,iradeli sevgidir.
    İnsanoğlunun kalbinde samimi olmak ve birbirlerini sevmek için duyulan arzu yatar.Evlilik bu yakınlık ve sevgiye duyulan gereksinimi karşılamak için tasarlanmıştır.

  • Nokta Nokta
    Nokta Nokta 21.02.2009 - 04:03

    OLACAK OLMAKTA OLAN...

  • Duygu Saka
    Duygu Saka 13.01.2009 - 15:00

    sevgi saygı varken,denize karsı oturmak gibi huzurlu,yokken canavarlaştırıp kendini bile tanıyamadığın kanuni bir müessese........

  • Burak Zeydan
    Burak Zeydan 23.12.2008 - 14:38

    doğru kişi ile bir an evvel başlaması için can attılan aktivite...

  • Gülbin Altıntaş
    Gülbin Altıntaş 10.10.2008 - 16:00

    adanmak......aitlik......ben değil biz.

  • Elif Cevahir
    Elif Cevahir 12.09.2008 - 23:23

    iyiymiş..

  • Savt-ı Dicle
    Savt-ı Dicle 28.07.2008 - 17:41

    İnsanoğlunun hayatttaki en önemli tercihlerinden biri olmasına karşın günümüzde önemsizleştirilen, çoluk çocuk işi olacak bir nitelik kazandırılan kurum.

  • İrem Tekin
    İrem Tekin 19.07.2008 - 03:15

    leyyam sana katılıyorum.yazacağım cümleyi benden önce yazmışsın.bunu güler kazmacı yazmış.evlilik kale gibidir.içerdekiler dışarı çıkmaya.dışardakiler içeri girmeye çalışıyor.bu ne tezatlıklıtır ya rabbim....

  • Ley Yam
    Ley Yam 01.07.2008 - 22:46

    evlilik kale gibidir.içerdekiler dışarı çıkmaya,dışardakiler içeri girmeye çalışırlar demişti birisi,doğru demiş, ama kim hatırlamıyorum, ben değilim o kesin :))

  • Jiyana Berxwedan
    Jiyana Berxwedan 30.04.2008 - 13:36

    Doğru insanı bulmak ve hayatını birleştirmek.. herkesin kafasında evlenmek istediği veya kafasında tasarladığı bi insan modeli vardır.. ama bu modelin dışınada cıklabilir. çünkü bazen evdeki hesap çarşıya uymayabiliyor :-)))) mesela bi örnek vereyim :-))) birin görürsün senin kafanda tasarladığın insanın tam tersi ama bi bakarsın bi gülüşü bile senin onun doğru insan olduğuna inandırmaya yetiyor... karmaşık bi örnek oldu galiba neyse ney artık doğru insan deyip gecelim bari :-)))

  • İsmail Soydogan
    İsmail Soydogan 16.03.2008 - 21:41

    Mukavele oldugunda hemfikirim
    sunnetteki evlilikleri tekrar gozden gecirin bence
    bakin hepsi anladiginiz anlamda evlilik degil
    bazilarinda hamilik
    bazilarinda sadece sohbet etmek icindir ibaresi var
    ya seyret kendini
    konusma ihtiyacin icin bile tekrar evlenmelisin
    siz cunki soyleyecek cok seyi olan birisini
    birkac cocuk okutun evinizde
    bir findik iscisiyle evlenin istasyonlarda yatmasinlar
    bu sekilde yasanmis olsa Almanya`da Turkleri yakmazlardi di mi

  • Ömer Elmas
    Ömer Elmas 15.09.2007 - 22:38

    güzeldir sanırım

  • Dtug
    Dtug 11.09.2007 - 23:54

    bu hayatta basariya ermek icin yada rezil olamk icin en kısa yol.
    kuralları basdan düzgün kurarsan - kuralları tutmayı tutulmasını da özen gösterirsen BASARI
    basdan yanliş ve kurallarını cigner ve cignetirsen de REZİLİK.
    el elle ayni yöne bakdigin an daglari delersin
    ayri yönlere bakmaya baskadıgın an o demin elini tutugun kişinin ya geri de kaldigini yada sen fark etmeden seni solladigini fark edersin.
    evlilik
    insan oglunun
    adem ile havvanın ilk
    arasında ilk yapılan ve bugüne kadar en güzel anlasmalardan bitanesi dir!
    sevmek saymak deger vermek dir.

    ve kesin 2 insanin birleşmesi icin de FARZ dir.
    Allahin ademe havvaya yaklaşmak istediğinde ilk önce nikahları kiyilmisdir.
    ve
    ilk orda kadın erkege emanet edilmisdir.
    ey erkekler?
    emanetinize nasil davranıyorsunuz?

  • Hatice Hande Güngör
    Hatice Hande Güngör 21.08.2007 - 04:41

    Evlilik kutsaldır. Tabi taraflar anlaşmaya uyarsa. Hastalıkta ve sağlıkta. İyi günde kötü günde....

  • Mücahit Sezgin
    Mücahit Sezgin 09.07.2007 - 13:42

    N’ola engüri görüp badeye olsam meyyal
    Halkta eski meseldir anasın gör kızın al

  • Murat Ateş
    Murat Ateş 23.06.2007 - 13:20

    (Birlik, beraberlik, paylaşım, sevgi, saygı, ilgi, empati,) Her yaşın bazı ihtiyaçları vardır. İnsan doğumundan itibaren belli evrelerden geçer. Bebek; tekilliği, oyunu, çocuk; arkadaş arası tekilliği ve oyunu, genç; dostluğu, yetişkin birey ise aile kurmayı, bazı mesuliyetleri üstlenmeyi bir ihtiyaç olarak hissetmeye başlar. Ve bu ihtiyaçla birlikte bir aile kurmak kaçınılmaz gerçek olur.

  • Korkut Orhan
    Korkut Orhan 14.05.2007 - 19:45

    kimileri için sadece, bedenin esareti..
    kimileri için, bedenlerin yanında ruhlar da sörf yapmakta özgürce..

  • Özlem Yücesoy
    Özlem Yücesoy 10.04.2007 - 23:48

    hayatın kendisi toz pembe değil ki evlilik toz pembe olsun
    evlilik hayatında bi eşinin olmasıdır iyiyi kötüyü paylaştığın

  • Ece Özdemir
    Ece Özdemir 29.01.2007 - 03:24

    Biraz önce, gecenin ilerleyen bu saatine rağmen bir dostum aradı...Ve yarın boşanma işlemlerine başlayacaklarını söyledi...Birden içim karardı...Oysaki bizler onların ne mutlu bir evlilikleri var sanıyorduk...Demek ki, hiç bir şey gözüktüğü gibi değilmiş...Beni de gecenin bu saatinde böyle yazmaya coşturdu bu duygular... Bir evliliğin yürümesi için ne gerekli? ... Aslında bu konu biraz karışık... Sadece aşk bir evliliğin yürümesi için yeterli değil… Demek ki ortasını bulmak gerek... Evliliğin en temel nedeni aşk olmalı… Bu konuda hiçbir şüphe yok… Ama evlilik aşktan öte bazı şeyler ister... Çünkü çok uzun solukludur...Bu yüzden başta duyulan heyecanlar zamanla yerini başka şeylere bırakır... Bunu olgunca kabul edenler için sorun yok...Onlar, aşktan sevgiliye yumuşak bir geçiş yapıp evliliklerini bu çerçevede daha uzun yıllar sürdürebilir… Ama ya kabul edemeyenler…. Eşlerden biri, ya da her ikisi, bu olgunluğa erişememişse, kendini eğitememişse ve evliliğin yanı sıra başka hiçbir uğraşı yoksa o zaman aşktan sevgiye geçişi bir türlü kabullenemeyecektir… Evlilikte derinden sarsılacaktır... Zaten boşanmaların büyük çoğunluğu aşkların parlayıp söndüğü ilk 5 yıl içinde gerçekleşmektedir… En sık görülen boşanma nedenlerinden biride aslında heyecanın bitmesidir... Aşk bir boyutuyla âşık olunan insanın temel ruhsal ve duygusal gereksinmelerini sevgilisinde doyurması demektir...İnsan bu gereksinmelerinin ne olduğunu tam olarak bilmese bile, bir doyum duygusu tadar… Evlilik süresince çoğu zaman farkında bile olunmadan bu duygusal gereksinmeler değişir… İşte eşlerden birinin bu değişimi anlamaması, duyarsız ve tepkisiz kalması, bir boşluk duygusunun doğmasına yol açacaktır… Ruhsal gereksinmeleri tam olarak karşılanmayan eş, kendisinin bir yerde eşinin ise başka bir yerde olduğunu düşünür…Bazı şeyler bir gün, şaşılacak bir biçimde,aralarında konuşulacak hiçbir şey kalmadığını fark eder.. Diğer dostlarıyla konuşmakta zevk aldıkları konuları eşlerine açmak, onları tartışmak gelmez içlerinden… Bu, başlangıçta heyecanın,sağlam bir arkadaşlıkla desteklenmemiş olduğunun göstergesidir… Çocuğun, evlilik için kurtarıcı fikri son derece yanlış… Ancak evliliğin başka bir boyuta geçmesini sağladığı da gerçek… Çocuk mutluluk verebileceği gibi, evlilik içinde ki sorunları artırabilir de... Çocuk doğana kadar serbest kaygısız bir yaşam sürdüren çiftler bir den bire ağır bir sorumluluğu yüklenince sıkıntı duyabilir, hatta ruhsal çöküntü içine de girebilirler…Çocukla birlikte gelen bir başka sorunda özellikle kadında yaşanan cinsel isteksizliktir... Kadının kendini çocuğa adaması, eşini ihmal etmesi, evde aradığı ilgiyi bulamayan erkeğin gözünü dışarı dikmesi anlamına gelir… Bu da kaçınılmaz bir sonuç doğurur, aldatma... Elbette bu cinsel soğukluk sadece kadında yaşanmaz… Erkekte, eşinin hamilelikten sonra bozulan vücudunu kabul etmekte zorlanabilir… Bu durumda yapılması gereken, çocuk yapma kararını birlikte almak ve en iyi zamanı kollamaktır… Sonuçların iyice düşünüp, buna eşlerin birbirini hazırlaması gerekir…Bencillik ve hoşgörüsüzlük de, boşanmanın en büyük nedenlerindendir.. Eşlerden birinin,diğerini ihmal ederek, kendi başına ya da arkadaşlarıyla eğlenmesi en çok şikâyet konusu olan noktalardan biridir… Bu, daha çok kadınların yakındıkları bir sorundur… Burada önemli nokta, kişinin karşına ya da kocasına sadece bir eş olarak değil, aynı zamanda bir sosyal varlık olarak da görebilmesidir… Bir eşi, sadece evin ekmeğini kazanan adam, ya da ev kadını ve çocukların annesi olarak görmek, sonunda evliliği çıkmaza sokar…
    Sana da bol şans sevgili dostum....Umarım her şey gönlünce olur...İkinizin kararına saygı duymaktan başka,şu an için yapabileceğim bir şey yok...

  • Asli Bilgin
    Asli Bilgin 25.01.2007 - 17:59

    O minicik eller ve o duyguların herbiri evlilik içinde yaşandığı gibi dışında da hatta evlilik bittikten sonra da yaşanır..

    Evlilik aslında çok güzel olabilir eğer insan diğer yarısını bulur ise, tabi böyle birşey var ise...

    tüm evlileri tebrik ediyor, sabır ve dayanma gücü diliyorum...

  • Mâi Eflatun
    Mâi Eflatun 25.01.2007 - 17:56

    bu kadar olumsuz yorum yeter ama :)

    evlilik güzeldir...

    minicik elleri olan yavrularınız gülümsediğinde gözlerindeki ışıltıyı görmek ömre bedeldir...

    ''anne'' diyerek sarılıp göğsünüzde uyuyan yavrunuzun sıcaklığını başka hiçbir birliktelikte bulamazsınız...

    hasta yatağınızda yatıyorken eşinizin size bilmediği garip maddeleri bir araya getirerek yaptığı ''hasta çorbası'' dünyanın hiçbir mutfağında yoktur...

    vesaire..devamı sonra :)

  • Zafer Kilincoglu
    Zafer Kilincoglu 25.01.2007 - 17:52

    evlilik aski oldururmus. KATIL.....

  • Asli Bilgin
    Asli Bilgin 25.01.2007 - 17:49

    zorunluluk..paylaşma...kısıtlanma...bağımlık...sorumluluk...aldatma/aldatılma...monotonluk...çocuk...borç...

  • Neşe Ustaosmanoğlu
    Neşe Ustaosmanoğlu 13.12.2006 - 17:29

    Doğru insanla olursa 'hayat içinde bize sunulan en güzel nimet'