Beri gel, daha beri, daha beri; Bu yol vuruculuk nereye dek böyle; Bu hır-gür, bu savaş, nereye dek? Sen 'ben'sin işte, ben 'sen'im! ..
Ne diye bu direnme böyle, ne diye; Ne diye aydınlıktan kaçar aydınlık, ne diye; Topumuz bir tek kâmil insanız; bir tek! Ne diye böyle şaşı olmuşuz, ne diye?
Zengin yoksulu hor görür, ne diye? Sağ soluna yan bakar, ne diye? İkisi de senin elin, ikisi de. Peki kutlu ne, kutsuz ne?
Topumuz bir tek inciyiz, bir tek! Başımız da tek, aklımız da tek. Ne diye iki görür olup kalmışız; İki büklüm gök kubbenin altında, ne diye?
Sen habire gevele dur bakalım; Habire usul boylu 'birlik çam ağacı' de... Sonu nereye varır bunun, nereye?
Şu beş duyudan, altı yönden, Varını yoğunu birliğe çek, birliğe Kendine gel, benlikten çık, uzak dur! İnsanlığa karıl, insanlara, insanlarla bir ol! İnsanlarla bir oldun mu, bir madensin, bir ulu deniz; Kendinde kaldın mı, bir damlasın, bir dane!
Ama sen, canı da bir bil, bedeni de; Yalnız sayıda çoktur onlar, alabildiğine... Hani, şu bademler var ya, bademler gibi; Ama hepsindeki yağ bir! Dünyada nice diller var, nice diller; Ama hepsinde 'anlam' bir;
Sen kapları testileri hele bir kır; Sular nasıl bir yol tutar gider; Hele birliğe ulaş, hır - gürü, savaşı bırak; Can nasıl koşar, bunu canlara iletir...
Allahın bir olduğuna Hz. Muhammedin (Övülmüş) onun kulu ve resulü olduğuna inanan her insan müslümandır. Müslüman olmak için daha fazlasına ihtiyaç yoktur. Tabiki müslüman olmakla müslüman yaşamak arasında büyük bir fark var. Bazıları sadece görüntüden ibaret bazıları ise o görüntünün kaynağı. Ayna görüntüyü kaynağından alır. Efendim bunun dışında güneş ile ay arasında ayla yıldızlar arasında bir farklılık yoktur. Hz. Muhammed ve Hz. Ali veya Hz. Ebubekir, Hz. Ayşe. Hz. Osman. Hz. Ömer.Hz. Fatıma Hz. Hatice Hepsi birdir. Aralarında birlikten başka birşey de yoktur. Birlikten başka birşeye de zaten ihtiyaç yoktur.Eğer güneşi görmeye gücün olsaydı Ayın varlığına ne luzum kalırdı.
Peygamberimiz veda hutbesinde kuranın yanında kadının da insanlara Allahın bir emaneti olarak duyurmuştur. Allah'ın insana emaneti.... Cennet annelerin ayakları altındadır.... Bilmiyorum başka bir dinde kadınlar böylesine yüceltilmiş midir? .Böylesine bir saygınlığa kavuşmuş mudur? . Emanetlerinize sahip çıkın.Layık olduğu şekilde sahibine teslim edin.
Bazı insanların (isim verilerek ya da verilmeden) asla iman etmeyeceklerinin kuranda açıkça yazılmış olması kuranın ayrı bir mucizesidir. Peygamberler salih insanlar oldukları için -herşeye rağmen- bu türden insalarla en güzel mücadele yolunu şeçmişlerdir ve onları Allahın gazabına karşı uyarmaktan vazgeçmemişlerdir.Peygamber iman etmeyen kişilere (akrabası olsa dahi) bir ayrıcalık göstermemiş ve tebliğ görevini gereğince ifa etmiştir. Kuran Allah'ın kelam sıfatının bir sonucudur asla hata ya da yanlış içermez. İnsanları oyalayacak,gereksiz bilgiler kuranda yer almaz.
G E L
Beri gel, daha beri, daha beri;
Bu yol vuruculuk nereye dek böyle;
Bu hır-gür, bu savaş, nereye dek?
Sen 'ben'sin işte, ben 'sen'im! ..
Ne diye bu direnme böyle, ne diye;
Ne diye aydınlıktan kaçar aydınlık, ne diye;
Topumuz bir tek kâmil insanız; bir tek!
Ne diye böyle şaşı olmuşuz, ne diye?
Zengin yoksulu hor görür, ne diye?
Sağ soluna yan bakar, ne diye?
İkisi de senin elin, ikisi de.
Peki kutlu ne, kutsuz ne?
Topumuz bir tek inciyiz, bir tek!
Başımız da tek, aklımız da tek.
Ne diye iki görür olup kalmışız;
İki büklüm gök kubbenin altında, ne diye?
Sen habire gevele dur bakalım;
Habire usul boylu 'birlik çam ağacı' de...
Sonu nereye varır bunun, nereye?
Şu beş duyudan, altı yönden,
Varını yoğunu birliğe çek, birliğe
Kendine gel, benlikten çık, uzak dur!
İnsanlığa karıl, insanlara, insanlarla bir ol!
İnsanlarla bir oldun mu, bir madensin, bir ulu deniz;
Kendinde kaldın mı, bir damlasın, bir dane!
Ama sen, canı da bir bil, bedeni de;
Yalnız sayıda çoktur onlar, alabildiğine...
Hani, şu bademler var ya, bademler gibi;
Ama hepsindeki yağ bir!
Dünyada nice diller var, nice diller;
Ama hepsinde 'anlam' bir;
Sen kapları testileri hele bir kır;
Sular nasıl bir yol tutar gider;
Hele birliğe ulaş, hır - gürü, savaşı bırak;
Can nasıl koşar, bunu canlara iletir...
Hz. Mevlana
Sana ilksin diyemem
Çünkü senden sonrasını hiç düşünmedim
Allahın bir olduğuna Hz. Muhammedin (Övülmüş) onun kulu ve resulü olduğuna inanan her insan müslümandır. Müslüman olmak için daha fazlasına ihtiyaç yoktur. Tabiki müslüman olmakla müslüman yaşamak arasında büyük bir fark var. Bazıları sadece görüntüden ibaret bazıları ise o görüntünün kaynağı. Ayna görüntüyü kaynağından alır. Efendim bunun dışında güneş ile ay arasında ayla yıldızlar arasında bir farklılık yoktur. Hz. Muhammed ve Hz. Ali veya Hz. Ebubekir, Hz. Ayşe. Hz. Osman. Hz. Ömer.Hz. Fatıma Hz. Hatice Hepsi birdir. Aralarında birlikten başka birşey de yoktur. Birlikten başka birşeye de zaten ihtiyaç yoktur.Eğer güneşi görmeye gücün olsaydı Ayın varlığına ne luzum kalırdı.
Peygamberimiz veda hutbesinde kuranın yanında kadının da insanlara Allahın bir emaneti olarak duyurmuştur. Allah'ın insana emaneti....
Cennet annelerin ayakları altındadır....
Bilmiyorum başka bir dinde kadınlar böylesine yüceltilmiş midir? .Böylesine bir saygınlığa kavuşmuş mudur? . Emanetlerinize sahip çıkın.Layık olduğu şekilde sahibine teslim edin.
İnsana ait sır......
Bazı insanların (isim verilerek ya da verilmeden) asla iman etmeyeceklerinin kuranda açıkça yazılmış olması kuranın ayrı bir mucizesidir. Peygamberler salih insanlar oldukları için -herşeye rağmen- bu türden insalarla en güzel mücadele yolunu şeçmişlerdir ve onları Allahın gazabına karşı uyarmaktan vazgeçmemişlerdir.Peygamber iman etmeyen kişilere (akrabası olsa dahi) bir ayrıcalık göstermemiş ve tebliğ görevini gereğince ifa etmiştir. Kuran Allah'ın kelam sıfatının bir sonucudur asla hata ya da yanlış içermez. İnsanları oyalayacak,gereksiz bilgiler kuranda yer almaz.
En güzel giysi taşıyabildiğin giysi
Taşıyabilirsen eğer tevazu ve takva seninle olsun
Kendini yenme çabası
B) .
Gitmeden önce söylemek istediklerini söyle
Kalmam için başka vaktim yok
Dinlerken güzel şeyler söyle
Cevap verecek başka vaktim yok
Olduğun gibi...
Doğru varken yanlışlarında olabileceğini gösterme sanatı