halife islamın yeryüzündeki ışığıdır peygamber efendimizin(s.a.s) gül efendimizin sünnetlerini , dinimizi gnümüz şartlarına göre yorumlayan ,ahlakıyla müslümanlra örnek onların ibadetlerini yapmaları için onlara yol gösteren yollarını açan liderdir.bence yanlışsam yanlışımı düzeltim din kardeşlerim
Ben yer yüzünde muhakkak bir Halife meydana getireceğim' dediği vakit, onlar da 'orada fesat edecek ve kanlar dökecek bir mahlûk mu yaratacaksın, biz hamdinle tesbih ve seni takdis edip dururken' dediler.
Herhalde ben sizin bilemeyeceğiniz şeyleri bilirim! ..
buyurdu; ve Adem’e bütün esmâyı tâlim eyledi! ...
Sonra O, âlemini melâikeye gösterip;
Haydi dâvânızda sâdıksanız bana şunları isimleri ile haber verin buyurdu...
Subhansın ya Rab! .. Bizim için senin bildirdiğinden başka ilim ne mümkün... Alîm ve Hakîm olan Sensin, dediler...
Ey Adem! ... Bunları onlara, isimleri ile haber ver, buyurdu.. Bu emir üzerine, Adem onlara isimleri ile onları haber verince de buyurdu ki:
Demedim mi size Ben? ... Her hâlûkârda semâların ve yerin gaybını bilirim ne açığa çıkarıyorsanız, ne gizliyorsanız! ...
Ve o vakit, melâike`ye,
Adem`e secde edin', dedik. Derhal secde ettiler. Ancak, İblis dayattı. Kibrine yediremedi. Zaten gerçeği örtenlerdendi... (Bakara 30.31.32.33.34)
Peygamberimiz (S.A.S.) in vefatından sonra peygamberlik vasfı hariç onun yerine geçen kişi. Yani müslümanları yönetecek olan kişi.İdareci. 4 tane Raşit Halife vardır: Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer,Hz.Osman, Hz. Ali. Tarihçiler Emeviler döneminde halifelik yapan Ömer b. Abdülaziz'i beşinci Raşit Halife sayarlar. Hz Muaviye halifeliği saltanata dönüştürmüştür.Sağken oğlu Yezid'e biat ettirerek...1923'te kaldırıldı bilgilerim beni yanıltmıyorsa.
halife islam dünyasının başıydı ve öylede kalmalıydı. bgün müslman coğrafyası kan ağlıyo başsızlıktan. nasılki vatikan varsa papa varsa patrik varsa. halifede olmalıydı kaldrılıması çok yalnış bir seçi,mdi.
Hz. Ömer arkadaşlariyla sohbet ederken, huzura üç genç girerler. Derlerki Ey halife, bu aramizdaki arkadaş bizim babamizi öldürdü. Ne gerekiyorsa lütfen yerine getirin. Bu söz üzerine Hz.Ömer suçlanan gence dönerek: Söyledikleri doğru mu diye sorar, Suçlanan genç der ki Evet doğru. Bu söz üzerine Hz Ömer; -Anlat bakalim nasil oldu diye sorar: Bunun üzerine genç anlatmaya başlar, der ki:
'Ben bulundugum kasabada hali vakti yerinde olan bir insanim ailemle beraber gezmeye çiktik, kader bizi arkadaslarin bulundugu yere getirdi. Afedersiniz hayvanlarimin arasinda bir güzel atim var ki dönen bir defa daha bakiyor, hayvana ne yaptiysam bu arkadaslarin bahçesinden meyva koparmasina engel olamadim, arkadaslarin babasi içerden hisimla çikti, atima bir taş, atti atim oracikta öldü. Nefsime bu durum agir geldi, ben de bir tas attim, babasi öldü. Kaçmak istedim fakat arkadaslar beni yakaladi, durum bundan ibaret' dedi.
Bu söz üzerine Hz Ömer: 'Söyleyecek bir sey yok, bu suçun cezasi idam.Madem suçunu da kabul ettin' dedi. Bu sözden sonradelikanli söz alarak 'Efendim bir özrüm var' diyerek konusmaya basladi
'Ben memleketinde zengin bir insanim, babam rahmetli olmadan bana epey bir altin birakti. Gelirken kardesim küçük oldugu için saklamak zorunda kaldim. Simdi siz bu cezayi infaz ederseniz yetimin hakkini zayi ettiginiz için Allah(cc) indinde sorumlu olursunuz, bana üç gün izin verirseniz ben emaneti kardesime teslim eder gelirim, bu üç gün içinde yerime birini bulurum' der.
Hz. Ömer dayanamaz der ki: -'Bu topluluga yabanci birisin, senin yerine kim kalir ki? Sözün burasinda genç adam ortama bir göz atar, der ki: 'Bu zat benim yerime kalir.' O zat Hz. Peygamber Efendimizin (sav) en iyi arkadaşarindan daha yaşarken cennetle müjdelenen Amr Ibni As' dan başkasi değildir. Hz.Ömer Amr'a dönerek, Ey Amr, delikanliyi duydun' der. O yüce sahabi Evet, ben kefilim' der ve genç adam serbest birakilir.
Üçüncü günün sonunda vakit dolmak üzere ama gençten bir haber yoktur. Medine'nin ileri gelenleri Hz. Ömer'e çikarak genc'in gelmeyecegi, dolayisiyla Amr Ibni As'a verilecek idam yerine maktülün diyetini vermeyi teklif ederler, fakat gençler razi olmaz ve 'babamizin kani yerde kalsin istemiyoruz' derler.
Hz. Ömer der ki: 'Bu kefil babam olsa farketmez cezayi infaz ederim.' Hz Amr Ibni As ise tam bir teslimiyet içerisinde der ki: Biz de sözümün arkasindayiz.'
Bu arada kalabalikta bir dalgalanma olur ve insanlarin arasindan genç görünür. Hz. Ömer gence dönerek derki evladim gelmeme gibi önemli bir nedenin vardi neden geldin? ' Genç vakurla basini kaldirir ve (günümüz insani için pek de önemli olmayan) 'AHDE VEFASIZLIK ETTI' demeyesiniz diye geldim der.
Hz.Ömer basini bu defa çevirir ve Amr Ibni As'a der ki:
Ey Amr, sen bu delikanliyi tanimiyorsun nasil oldu onun yerine kefil oldun'. Amr Ibni As Allah kendisinden ebediyyen razi olsun,
-'Bu kadar insanin içerisinden beni seçti.'INSANLIK ÖLDÜ 'dedirtmemek için kabul ettim' der. Sira gençlere gelir, derler ki: Biz bu davadan vazgeçiyoruz.' Bu sözün üzerine Hz Ömer: Ne oldu, biraz evvel 'babamizin kani yerde kalmasin' Gençlerin cevabi da dehsetlidir: MERHAMETLI INSAN KALMADI' DEMEYESINIZ DIYE...
sözüme bir islam büyüğünün sözü ile başlayayım'peygamber vekilsiz,dünya halifesiz kalmaz'diye çok derinmanalar taşıyan biz söz.Bir arkadaşımız bakara suresinden bir ayetle açıklamış düşüncelerini.Bence kuranın sırrına ermek lazım ki halifenin vede benim söylediğim önemli bir aliminin sölerini yorumlayalım yada bakara suresinde ki o mübarek ayetin anlatmak istediğini.Her yüzyılda bir müceddit birde halife gönderir Allah.Halife gerek manevi gerekse maddi olarak dünyanın yönetim sahibidir,mücedditse peygamber vekili olarak efendimizin görevini üstlenerek tebliği görevini yürütür...diye düşünüyorum.
heyyyy insanoğlu! ! ! dünyaya halife tayin edildiğini unutmayasın! sırf kendi benliğin için almıyorsun bu nefesi ve kendi benliğin için atmıyorsun her adımı....
Bakara Suresi 30. Ayet: Düşün ki, Rabbin meleklere: 'Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife tayin edeceğim.' dediği vakit, 'Biz seni tesbih ve takdis edip dururken orada fesat çıkaracak ve kanlar akıtacak bir yaratık mı yaratacaksın? ' dediler. 'Her halde Ben sizin bilmeyeceğiniz şeyleri bilirim! ' buyurdu.
Bu ayetten anlasilana gore insan yeryuzunun halifesidir. Ama insansı meleklerinde dedigi gibi (fesat çıkaracak ve kanlar akıtacak bir yaratık) .
Hoşgörü dini olan İslamiyetin en önemli dört lideri... Aşırı hoşgörü gösterdikleri için onları çekemeyen azhoşgörü sahibi müslümanlarca üçü bıçaklanarak öldürüldüler.. Bu bir 'münferit' olay tabi..
Kelime anlamı ile halef, vekil, naib, yerine atanan, ondan sonra oraya gelen... Peygamberden sonra ümmeti yönetenler...
Tasavvuftaki anlamı ise mürşid, veki, şeyhin yerine geçen mürid'dir.
Tarikatlarda şeyhin yerine geçene, şeyhin bir bölge halkını aydınlatmak için seçerek gönderdiği kimseye, şeyhin '' Ben öldükten sonra yerime bu geçecek'' dediği kimseye de halife denir ya da bazı tarikatlarda babadan oğula geçer.
Önemli olan açıklama bence Allah'ın insanları yeryüzünün halifesi olarak yaratmasıdır... Bir belideye başkanın nasıl görevleri varsa halifelerinde görevleri vardır, bu görevler hem mavevi hem de sosyal olduğunu düşünürsek insan yeryüzünde halife kılınmakla üzerine büyük bir sorumluluk verilmiştir. ... İşte esas halifelik budur ki insanlar arasında adaletle hükmetmek ve hevâ ve hevese uymamak gerekir. Koyun değil çoban olabilmek ovada... (Bakara/30, Enam/165, Yunus/14,73, Fatir /39)
halife islamın yeryüzündeki ışığıdır peygamber efendimizin(s.a.s) gül efendimizin sünnetlerini , dinimizi gnümüz şartlarına göre yorumlayan ,ahlakıyla müslümanlra örnek onların ibadetlerini yapmaları için onlara yol gösteren yollarını açan liderdir.bence yanlışsam yanlışımı düzeltim din kardeşlerim
Ben yer yüzünde muhakkak bir Halife meydana getireceğim' dediği vakit, onlar da 'orada fesat edecek ve kanlar dökecek bir mahlûk mu yaratacaksın,
biz hamdinle tesbih ve seni takdis edip dururken' dediler.
Herhalde ben sizin bilemeyeceğiniz şeyleri bilirim! ..
buyurdu; ve Adem’e bütün esmâyı tâlim eyledi! ...
Sonra O, âlemini melâikeye gösterip;
Haydi dâvânızda sâdıksanız bana şunları isimleri ile haber verin buyurdu...
Subhansın ya Rab! .. Bizim için senin bildirdiğinden başka ilim ne mümkün... Alîm ve Hakîm olan Sensin, dediler...
Ey Adem! ... Bunları onlara, isimleri ile haber ver, buyurdu.. Bu emir üzerine, Adem onlara isimleri ile onları haber verince de buyurdu ki:
Demedim mi size Ben? ... Her hâlûkârda semâların ve yerin gaybını bilirim ne açığa çıkarıyorsanız, ne gizliyorsanız! ...
Ve o vakit, melâike`ye,
Adem`e secde edin', dedik. Derhal secde ettiler. Ancak, İblis dayattı. Kibrine yediremedi. Zaten gerçeği örtenlerdendi... (Bakara 30.31.32.33.34)
'O, sizi, yeryüzünün halifeleri yaptı.' (Enam 155)
Çün bildin mü`minin kalbinde Beytullah var,
Niçin izzet etmedin, ki ol evde ALLAH var? .
Her ne var Âdemde var; Âdem`den iste Hak`kı sen! .
Olma İblis-i şakî, Âdem’de sırrullah var! .
Yunus Emre
Peygamberimiz (S.A.S.) in vefatından sonra peygamberlik vasfı hariç onun yerine geçen kişi. Yani müslümanları yönetecek olan kişi.İdareci. 4 tane Raşit Halife vardır: Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer,Hz.Osman, Hz. Ali. Tarihçiler Emeviler döneminde halifelik yapan Ömer b. Abdülaziz'i beşinci Raşit Halife sayarlar. Hz Muaviye halifeliği saltanata dönüştürmüştür.Sağken oğlu Yezid'e biat ettirerek...1923'te kaldırıldı bilgilerim beni yanıltmıyorsa.
halife islam dünyasının başıydı ve öylede kalmalıydı. bgün müslman coğrafyası kan ağlıyo başsızlıktan. nasılki vatikan varsa papa varsa patrik varsa. halifede olmalıydı kaldrılıması çok yalnış bir seçi,mdi.
Hz. Ömer arkadaşlariyla sohbet ederken, huzura üç genç girerler. Derlerki
Ey halife, bu aramizdaki arkadaş bizim babamizi öldürdü. Ne gerekiyorsa lütfen yerine getirin.
Bu söz üzerine Hz.Ömer suçlanan gence dönerek: Söyledikleri doğru mu diye sorar,
Suçlanan genç der ki Evet doğru.
Bu söz üzerine Hz Ömer; -Anlat bakalim nasil oldu diye sorar:
Bunun üzerine genç anlatmaya başlar, der ki:
'Ben bulundugum kasabada hali vakti yerinde olan bir insanim ailemle beraber gezmeye çiktik, kader bizi arkadaslarin bulundugu yere getirdi. Afedersiniz hayvanlarimin arasinda bir güzel atim var ki
dönen bir defa daha bakiyor, hayvana ne yaptiysam bu arkadaslarin bahçesinden meyva koparmasina engel olamadim, arkadaslarin babasi içerden hisimla çikti, atima bir taş, atti atim oracikta öldü. Nefsime bu durum
agir geldi, ben de bir tas attim, babasi öldü. Kaçmak istedim fakat
arkadaslar beni yakaladi, durum bundan ibaret' dedi.
Bu söz üzerine Hz Ömer: 'Söyleyecek bir sey yok, bu suçun cezasi idam.Madem
suçunu da kabul ettin' dedi.
Bu sözden sonradelikanli söz alarak 'Efendim bir özrüm var' diyerek konusmaya basladi
'Ben memleketinde zengin bir insanim, babam rahmetli
olmadan bana epey bir altin birakti. Gelirken kardesim küçük oldugu için
saklamak zorunda kaldim. Simdi siz bu cezayi infaz ederseniz yetimin
hakkini zayi ettiginiz için Allah(cc) indinde sorumlu olursunuz, bana üç
gün izin verirseniz ben emaneti kardesime teslim eder gelirim, bu üç gün
içinde yerime birini bulurum' der.
Hz. Ömer dayanamaz der ki: -'Bu topluluga yabanci birisin, senin yerine kim kalir ki?
Sözün burasinda genç adam ortama bir göz atar, der ki:
'Bu zat benim yerime kalir.'
O zat Hz. Peygamber Efendimizin (sav) en iyi arkadaşarindan daha yaşarken cennetle müjdelenen
Amr Ibni As' dan başkasi değildir.
Hz.Ömer Amr'a dönerek,
Ey Amr, delikanliyi duydun' der.
O yüce sahabi
Evet, ben kefilim' der ve genç adam serbest birakilir.
Üçüncü günün sonunda vakit dolmak üzere ama gençten bir
haber yoktur. Medine'nin ileri gelenleri Hz. Ömer'e çikarak genc'in
gelmeyecegi, dolayisiyla Amr Ibni As'a verilecek idam yerine maktülün
diyetini vermeyi teklif ederler, fakat gençler razi olmaz ve 'babamizin
kani yerde kalsin istemiyoruz' derler.
Hz. Ömer der ki: 'Bu kefil babam olsa farketmez cezayi infaz ederim.'
Hz Amr Ibni As ise tam bir teslimiyet içerisinde der ki: Biz de sözümün arkasindayiz.'
Bu arada kalabalikta bir dalgalanma olur ve insanlarin
arasindan genç görünür. Hz. Ömer gence dönerek derki evladim gelmeme gibi
önemli bir nedenin vardi neden geldin? ' Genç vakurla basini kaldirir ve
(günümüz insani için pek de önemli olmayan)
'AHDE VEFASIZLIK ETTI' demeyesiniz diye geldim der.
Hz.Ömer basini bu defa çevirir ve Amr Ibni As'a der ki:
Ey Amr, sen bu delikanliyi tanimiyorsun nasil oldu onun yerine kefil oldun'.
Amr Ibni As Allah kendisinden ebediyyen razi olsun,
-'Bu kadar insanin içerisinden beni seçti.'INSANLIK ÖLDÜ 'dedirtmemek için kabul ettim' der.
Sira gençlere gelir, derler ki:
Biz bu davadan vazgeçiyoruz.'
Bu sözün üzerine Hz Ömer:
Ne oldu, biraz evvel 'babamizin kani yerde kalmasin'
Gençlerin cevabi da dehsetlidir:
MERHAMETLI INSAN KALMADI' DEMEYESINIZ DIYE...
Ümmetin başına geçmesi şart olan kişi...mvf
kendimi en değerli hissettiğim yönümü ifade ediyor........
sözüme bir islam büyüğünün sözü ile başlayayım'peygamber vekilsiz,dünya halifesiz kalmaz'diye çok derinmanalar taşıyan biz söz.Bir arkadaşımız bakara suresinden bir ayetle açıklamış düşüncelerini.Bence kuranın sırrına ermek lazım ki halifenin vede benim söylediğim önemli bir aliminin sölerini yorumlayalım yada bakara suresinde ki o mübarek ayetin anlatmak istediğini.Her yüzyılda bir müceddit birde halife gönderir Allah.Halife gerek manevi gerekse maddi olarak dünyanın yönetim sahibidir,mücedditse peygamber vekili olarak efendimizin görevini üstlenerek tebliği görevini yürütür...diye düşünüyorum.
heyyyy insanoğlu! ! !
dünyaya halife tayin edildiğini unutmayasın!
sırf kendi benliğin için almıyorsun bu nefesi ve kendi benliğin için atmıyorsun her adımı....
padişhların ölümünden sonra yerine geçen kişi
Bakara Suresi 30. Ayet: Düşün ki, Rabbin meleklere: 'Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife tayin edeceğim.' dediği vakit, 'Biz seni tesbih ve takdis edip dururken orada fesat çıkaracak ve kanlar akıtacak bir yaratık mı yaratacaksın? ' dediler. 'Her halde Ben sizin bilmeyeceğiniz şeyleri bilirim! ' buyurdu.
Bu ayetten anlasilana gore insan yeryuzunun halifesidir. Ama insansı meleklerinde dedigi gibi (fesat çıkaracak ve kanlar akıtacak bir yaratık) .
Hoşgörü dini olan İslamiyetin en önemli dört lideri... Aşırı hoşgörü gösterdikleri için onları çekemeyen azhoşgörü sahibi müslümanlarca üçü bıçaklanarak öldürüldüler.. Bu bir 'münferit' olay tabi..
1-Ebubekir
2-Ömer
3-Osman
4-Ali.
Kelime anlamı ile halef, vekil, naib, yerine atanan, ondan sonra oraya gelen... Peygamberden sonra ümmeti yönetenler...
Tasavvuftaki anlamı ise mürşid, veki, şeyhin yerine geçen mürid'dir.
Tarikatlarda şeyhin yerine geçene, şeyhin bir bölge halkını aydınlatmak için seçerek gönderdiği kimseye, şeyhin '' Ben öldükten sonra yerime bu geçecek'' dediği kimseye de halife denir ya da bazı tarikatlarda babadan oğula geçer.
Önemli olan açıklama bence Allah'ın insanları yeryüzünün halifesi olarak yaratmasıdır... Bir belideye başkanın nasıl görevleri varsa halifelerinde görevleri vardır, bu görevler hem mavevi hem de sosyal olduğunu düşünürsek insan yeryüzünde halife kılınmakla üzerine büyük bir sorumluluk verilmiştir. ... İşte esas halifelik budur ki insanlar arasında adaletle hükmetmek ve hevâ ve hevese uymamak gerekir. Koyun değil çoban olabilmek ovada... (Bakara/30, Enam/165, Yunus/14,73, Fatir /39)