Kültür Sanat Edebiyat Şiir

dilara sizce ne demek, dilara size neyi çağrıştırıyor?

dilara terimi Cem Emir tarafından tarihinde eklendi

  • Dilara Kuyucular
    Dilara Kuyucular

    Merhaba bende Dilara ismimi sevmiyordum ilk zamanlar aslında seviyordum memnun değildim ismimden ama daha çok dilaralar ile tanıştım tanıdım dizilerde ismimi görmeye başladım ismimi çok seviyorum babam iyiki ismimi Dilara koymuş alara ismi dilaraya çok benziyor dilaralar merhaba

  • Dilara Turunç
    Dilara Turunç

    ismim Dilara...Bu ismi kendim koydugum için cok seviyorum.Bana kendi ismimi verme fırsatını veren ebeveynime cok tesekkür ediyorum.Sizleri seviyorum :))))))

  • Baran Demir
    Baran Demir

    Dilara adı köken olarak farsçadan gelmiyor. Kalp kelimesinin farsça karsiligi 'Del' dir.
    Dilara 'dil' ve 'ara' kelimelerinden oluşturulmuş kürtçe kökenli kız çocukları için kullanılan bir addır. Dil 'kalp, gönül' anlamına gelmektedir. 'Ara' sözcüğü hemen hemen 'için' olarak türkçeye tercüme edilebilir. Bu bakımdan 'gönüller için olan, gönül okşayan' anlamına gelmektedir. Farsça olabilmesi icin Delara seklinde yazılması gerekiyor. Saygılar.

  • Dilara Aktürk
    Dilara Aktürk

    hem merwe hemde dilara olaraktan yani bu iki ismi birlikte taşımak çok hoşuma gidiyr..cidden ismimi kendime çok yakıştırıyrm.gönül alan gönül süsleyen güsell kss bu benm işte ya :) bütün dilaralar güseldr arkdşlar..mervelerde öle tabiki :)) :)

  • Dilara
    Dilara

    benim ismm dilara bu isim den dolayı gayet mmnunum çnkü duyan bi çok kişiyi etkiliyebilen bi isim dilara isminin bnm bildiğim kadarıyla iki anlamı var (1) [hanımefendi] (2) [gönül alan yürek yakan] ;) ;) ;) ayrıca ismi dilara olup ta gzl olmayan kmseyi göremedim ben bu güne kadar.......... ;)

  • Dilara Ersöz
    Dilara Ersöz

    SELAM BENM ADIMDA DİLARA VE İSMİM BENİM İÇİN ÇOK ÖZEL

  • Dilara Uslu
    Dilara Uslu

    dilara 'gönül süsleyen gönül besleyen sevgili ' demektir dilara ' fas'ca ' bir kelimedir

  • Dilara Ersöz
    Dilara Ersöz

    İSMİMİ ÇOK BEĞENİYORM.. O KADAR İSMİN ARASINDA FARKINI BELLİ EDİYOR.DİLARA İSMİ BANA VE ÇEVREMDEKİLERE BENİ ÇAĞRIŞTIRIYOR.BÜTÜN DİLOŞHLARA SELAM

  • Dilara Ersöz
    Dilara Ersöz

    DİLARA... GÖNÜLÇELENDİR...

  • Fizanlı Necip Fîyakalı
    Fizanlı Necip Fîyakalı

    heyula sanma beste senden gider
    veya merkepten veya lahm-ı acundan söyler

  • Dilara Can
    Dilara Can

    Bende Dilarayım benim adımda dilara dilara yabancı bir ad çünkü dilara bir kıralicenin adıdır benim adım Dilara ailem bana dilara adını koyduğunuz için size tşkler

  • Bilal Bark
    Bilal Bark

    Dilara'nın anlamı Gönül çelen sevgili demek

  • Dilara Aydan
    Dilara Aydan

    Bende bi DİLARAYIM :) dilara gönülçelen sevgili anlamında.ayrıca rivayetlere göre çok çok eskiden dünyada eşi benzeri bulunmayan güzel bi kızın ismiymiş.ben ismimden memnunum.bzen iyi telaffuz edemeselerde farklı yani en azından anlamı hoş bnce.tam beni anlatıyo.zaten gönülçelen şarkısınıda çok severim teo saolsun.bu yöndende ismimin ayrı bi önemi var bnm için.saol annecim :))

  • Özge Öztürk
    Özge Öztürk

    dilara bnm en ii dostum.çok tatlı.güzel.içi dışı bir.onu çok seviorm cnm dostum.

  • Dilara Xxx
    Dilara Xxx

    bnde bi dilara yım bnce burcuna göre değişiyo.bn buğa burcuyum buğa burcundakiler için çok güzel oldukları,çok sexsi oldukları ve kendilerine hayran bırakamadıkları erkeklerin olmadığını duydum ve ve doğru bu bi buğa burcu olarak buna eminim... ve en önemli özellikler aslında bi kadın olarak çok güçlülerdir ve çok az erkek arkadasları vardır güven medikleri insanlara çıkmazlar.. onlar güvenilir ve sewiyelidirler. en iyi dostlardır çok çaatlaklardır kafdengiriler kolay arkadaslık kuarlar.... kısacası: müthişlerr :) :) :) ....! ! !

    ama onların ıymetini bilmelisiniz.
    bütün dilaralar hepinize sewgilerrr..: :)

  • Muammer Çavuş
    Muammer Çavuş

    Dialara gönülden seven demek ama benim için adına sadık olmayan birini hatırlatacak bir ömür boyu...

  • Gudugudu
    Gudugudu

    canımmmmmmmmm dostumun adı; tatlı şirin eğlenceli uçuk...

  • Dilara
    Dilara

    bnde dilara yım gönül süsleyen demek dilara bana beni çağrıştırıyo:D:D:D

  • Sezai Ünver
    Sezai Ünver

    bilsem size sormam zaten

  • Mehmet Altun
    Mehmet Altun

    dilara isminin nerden geldigi ve manasının ne oldugunu ögrenmek istiyorum tşk

  • Yunus Çetinkaya
    Yunus Çetinkaya

    sensizin yaban elde dilara garibim buralarda dilara
    dilara gazel düştü bağlara
    dilara ayaz dağlara
    dilara neresin benim sevdiğim.

  • Abdullah Akoren
    Abdullah Akoren

    dilara bende asaleti ve ihaneti birlikte cagristiriyor asil insan olmayi hak ettikleri gibi sefaleti ve ezikligi ayni anda ysamalari gerekiyo bu onlari kendi yapiyo

  • Dilara Talay
    Dilara Talay

    benim adımda dilara bn dilara ismini sevmiodmm sora alştımm ama şmdi çok gsl gelioo ndn bilmiorm galiba dünyadaki bütn dilaralrr ölüoo isimmizinn bnzerlikleri azalıoo ama bu siteye bakmadn önce ölme fikriydi ama bu siteye bktktan sora glba yine dlr ismi fazla ama bn dilara isminii artk çoooook sewiormm...

  • Aylin Göktürk
    Aylin Göktürk

    BENİM ADIM DİLARA TÜRK EDEBİYATINDA DİL GÖNÜL ARA DA SÜSLEMEK DEMEKTİR YANİ DİLARADA GÖNÜL SÜSLEYEN ANLAMINA GELİYOR (HADİ DİLARALAR GÖNÜL SÜSLEMEK İÇİN VARIS:P)

  • Demet Albayrak
    Demet Albayrak

    kızımın adı dilara bugün elde örneği olmayan türk mürekkep makamlarından birinin adı kökeninin farsça olduğunu biliyorum çok güzel bir isim bence

  • Ela Mihrace
    Ela Mihrace

    dilara sevgili demek AllahIm birara herkes kızına bu ismi koyuyordu ıyyyy iğrenç heryerde aynı isimden bir sürü kız

  • Dilara Kocaman
    Dilara Kocaman

    BENİM ADIMDA DİLARA VE ADIM ÇOK AMA ÇOK SEVİYORUM DİLARA NIN ANLAMI ALICILIK DEMEKTİR.BÜTÜN ADAŞLARIMA (DİLARALARA) SELAM GÖNDERİYORUM

  • Dilara Ersoy
    Dilara Ersoy

    benim adımda Dilara adımı çok seviyorum.Gönül süsleyen sevgili demek.Gerçekten duyan herkes çok etkileniyor.Bütün Dilaralara selam ve sevgilerrr.

  • Fatma Dilara Şen
    Fatma Dilara Şen

    benim adım da dilara adımın anlamı gönül alıcı demek bence ondan öte güzellik demek çünkü dilara ismindekiler hep güzel oluyorlar

  • İsmail Baş
    İsmail Baş

    dilaranın anlamı

  • Dilara Türk
    Dilara Türk

    benim bildiğim kadarıyla (sözlükten baktım tabii osmanlıca) dilara 'sevgili' demek...

  • Z
    Z

    ne bgilim benim ismimde dilara ablam eskiden köpek ismi diodu:D:D

  • Merve Yavuz
    Merve Yavuz

    ya buraya hp dilaralar yzmş bn merveym ama bu ism gene bana çok sevdğm 1arkşımı htırlatıo.eğr szn de çbk keklenen dilara adnda arklarnz varsa dilowni lakabını tvsiye eder.herald tm dilolar bzmki gbi adındaki şarkılarla övünüolardr merveyle ilgili 1şarkı da yok ki :) neyse tanıdığıma göre dilaralar iiidir her dilaraya 1merve grk :)

  • Rocker
    Rocker

    Selam,bn de bi DİLARA'yım :))

    nese bende bu konu hakkında ki bildiim şheyleri sizinle paylaşmak istedim...

    Anlamları:

    1. Gönül alıcı,gönülçelen anlamında.
    2. Klasik Türk Müziği'nde bir makamın adı.
    3. Bi rivayete göre ilk türk kraliçesinin adıymış! bnde bilmiorum ölee diolar =)
    4. Erol Evgin'in ünlü şarkısı! !
    hemen hatirlatiim: Dilaraaa dilaraaa dilaraaa bir seni sewdim dilaraaa die devam edennn...
    5. Ayna'nın ünlü şarkısı
    yine hatirlatiim: alev alev saçlarııı dilaraaaa ahh dilara... diye dwm edn...
    6. bi ara 'dadı' die bi dizi vardı sinem kobal'ın oynadıı karakter: dilara'ydı.
    7. 'asmalı konak' ta yine bi dilara vardı...

  • Dilara Deniz
    Dilara Deniz

    bende bir dilarayım ve bundan çok mutluyum...
    DİLARA demek gönül bezeyen gülümseten sevgili demek. ben adımdan çok memnunum farklı bir tarzı var bazen insanlar telaffuz ederken zorlanıyorlar ama ben DİLARA olmaktan acayip mutluyum. ismimle kişiliğimi yanyana koyunca farklı bir uyum içine giriyorlar.
    YOL BİZİM İSTEDİĞİMİZ KADAR YÜRÜYELİM...

  • Dilara Sayar
    Dilara Sayar

    MRB.BENİM ADIM DA DİLARA.İYİKİ DE ADIM BÖYLE.ANNEM İYİKİ ADIMI DİLARA KOYMUŞ.ÇOOK GÜZEL VE ÇOOK İYİ BİR ANNEYE SAHİİBİM.
    DİLARANIN ANLAMI SÖZLÜKLERDE YAZAN:GÖNÜL ALICI VE GÖNÜL ALMASINI BİLEN.BUNA KESİNLİKLE KATILIYORUM.ÖRNEĞİN ANNEMLE BİRAZ ATIŞTIĞIMIZDA ANNEMİN GÖNLÜNÜ KOLAYCA ALIRIM.VEE.İKİZLER BURCUYUM.ADIMI ÇOOK AMA ÇOOK SEVİYORUM.GÜL ANNEM İYİKİ ADIMI DİLARA KOYDUN.TEŞEKKÜRLER BİTANEM...

  • Dilara
    Dilara

    dilara gönlü fetheden gönlü süsleyen demektir...farsçadan geldiği öne surulmektedir...ayrıca benim ismimdir..bense annemin kızıyımdır

  • Gülçin Yilmaz
    Gülçin Yilmaz

    -üşümüyon mu kısım bu havada eteklen...
    dilara-sırf aşiftelikten ;) merdiven kenarından yürüyom bir de :)
    -peki... :))

  • Dilara Saka
    Dilara Saka

    aslinda farsçadan gelen bir sözcüktür.anlamida gönül alan gönül veren hatun anlamina gelir.

  • Davrila Zip
    Davrila Zip

    Ben:D

    anlamı:gönül alan,gönül çelen

    bi sürü şarkı var bide dilara diye,ayna nın filan var.

    ayrıca bi makam çeşidi

  • Fatih Karakartal
    Fatih Karakartal

    aynanın unutulmaz parçalarından biri,

  • Ayda Pehlivan
    Ayda Pehlivan

    musikide suzi dilara makamı/
    biraz duyulunca dansözünden, butiğine, kuaföründen gece klubune kadar konan favori isimlerden biri/
    bir kadın için taşıması zor, bir anne için çağırması güzel isimlerden biri.

    bknz. ilayda, aleyna, alara

  • Zeynep Nihan Irgaç
    Zeynep Nihan Irgaç

    seymenin ablası, baharın görümcesi, yamanın müstakbel eşi, sümbülün kızı, saçmalama yaaa diye konuşan asmalı konak vatandaşı..

  • Umut Baydar
    Umut Baydar

    depresif kız

  • Cem Nizamoglu
    Cem Nizamoglu

    esasen Dil-ârâm diye yazılır; aşağıda belirtiğim anlamlarının yanında kalbe rahatlık veren de denir.

  • Cem Nizamoglu
    Cem Nizamoglu

    Erol Evgin'in ünlü şarkısı

  • Cem Nizamoglu
    Cem Nizamoglu

    Farsça, melodik dişi isimlerinden; gönül alan, çelen, kapan, süsleyen ve okşayan ve gönlü dinlendiren anlamına gelir.

    Türk mürekkep denilem eskiden kullanılan bileşik makamlarından birisiymiş ama elde örneği malesef yokmuş...