Varlık ya da nesnel olan, bir bütün olarak varolanla ilişkisi çerçevesinde bir varolmayandır, bu nedenle varlığı karşıtlık, varolanı da birlik olarak değerlendirebiliriz. Varlığın ve varolanın en yüksek biçimde kaynaştığı varolan, daha önce sık kullandığımız bir ifade olan, birlik de karşıtlığın birliği olarak nitelenebilir. Ama, bu birlik henuz hiçbir şekilde kendi için birlik değildir, yalnızca kendindedir ve dolayısıyla saklı biçimdedir. Ama sürekli bir içsellik halinde kalamaz, ebedi olan birliğe ve karşıtlığa tek bir özde sahip olmak ister, daha önce ne idiyse yeniden o olmak, bu amaca yönelik olarak, birlik ile karşıtlık ayrılmalı, birbirine karşıt olarak konumlanmalıdır. Bu ayrım, ebedi olanın kendisini birlik ile karşıtlığın birliği olarak tecelli edebilmesi için vardır. Bu nedenle karşıtlık kalmalıdır, birlik ve karşıtlık kendileri için varolmalıdır, bu ise ancak aralarındaki karşıtlık ilkesi içinde, her biri kendisi için ayrışanın kendi içinde bir birlik yaratmasıyla, ayrı ayrı yarattıkları içsel uyum aracılığıyla, dolayısıyla tam da ayrı oluşları nedeniyle birleşmeleri ile mümkün olabilir. Sevginin en yüce özü de işte böyle açınlanır, ilkelerin kendilerini zorla bağlayan bir kuvvetle bir araya gelmesinde şaşırtıcı bir şey yoktur, öte yandan sevginin gücü, varoluşsal olarak birbirinden bağımsız olanların özgürce birbirlerine çekilmelerinde yatar.
Varlık hem iyilik, hem tanrısallık olarak Bir¹dir, maddi varlık daha yüksek ve mükemmel seviyedeki bir şeyin zayıf bir hatırası olarak önemsenmemelidir, en yüce olan yani tamamen aşkın olan Bir de ne fark, ne çokluk, ne de oluş vardır. O varlık ve varolmama şeklindeki tüm kategorilerin ötesindedir, bizler varlık kavramını tecrübenin objelerinden çıkarmaktayız ve varlık bu nesnelerin kendisine izafe edildiği şeydir, fakat sonsuz, aşkın, bu tüm nesnelerin ötesindedir ve bu yüzden tüm kavramları da aşar, Bir herhangi bir şey değil, tüm şeylerin toplamı da değildir, çünkü O tüm mevcudiyetten öncedir, bu nedenle sıfatsızdır.
Plotinos, Antikçağ Mistik Filozofu, 270, 65 sene yaşamıştır. Gazali, Kierkegaard, Simone Weill, familyasından denebilir.
... ''hiç şüphe yok ki Allah,kendi yolunda,duvarları birbirine kenetlenmiş bir bina gibi çarpışanları sever.'.......................................................................(saff\4)
Görmedin mi ki Allah, Semavat’ta ne var ve Arz’da ne varsa bilir... Üç kişi aralarında fısıldaşmaya görsün, onların dörtleyeni O’dur... Beş kişi fısıldaşacak olsalar, onların altılıyanları O’dur... Bundan daha az da olsalar, daha çok da olsalar; nerede olursa olsunlar mutlaka O, onlarla beraberdir. Sonra kıyamet gününde yaptıklarını kendilerine haber verir. Muhakkak ki Allah Bi-külli şey’in Aliym’dir. (Mücadele 7)
isimlere fazlasıyla takılıyoruz biz bu memlekette...önemli olan kim için hangi ırktan insan için biraraya geldiğimiz değil..doğruluğun ve özgürlüğün arkasında birarada durmamız gerktiğidir...kayıplarımız çoğaltmadan birarada durmamız gerektiğidir...
Gel birlik kavline girelim kardeş İtimat edersen benim sözüme Gel birlik kavline girelim kardaş Birlik çok tatlıdır, benzer üzüme İçip şerbetini duralım kardaş.
Son verelim iftiraya bühtana Kardeşane sevişelim can cana Elbirlikle çalışalım vatana Çok okul, fabrika kuralım kardaş.
Yürüyelim Atatürk'ün izine Boş verelim bozguncular sözüne Göz atalım şu dünyanın hızına Yürüyüp hedefe varalım kardaş.
Veysel'in sözleri kanun dışı mı? Mantığa uymazsa kesin başımı Bana düşman etmiş vatandaşımı Sebebi ne ise soralım kardaş.
Varlık ya da nesnel olan, bir bütün olarak varolanla ilişkisi çerçevesinde bir varolmayandır, bu nedenle varlığı karşıtlık, varolanı da birlik olarak değerlendirebiliriz. Varlığın ve varolanın en yüksek biçimde kaynaştığı varolan,
daha önce sık kullandığımız bir ifade olan, birlik de karşıtlığın birliği olarak nitelenebilir. Ama, bu birlik henuz hiçbir şekilde kendi için birlik değildir, yalnızca kendindedir ve dolayısıyla saklı biçimdedir. Ama sürekli bir içsellik halinde kalamaz, ebedi olan birliğe ve karşıtlığa tek bir özde sahip olmak ister, daha önce ne idiyse yeniden o olmak, bu amaca yönelik olarak, birlik ile karşıtlık ayrılmalı, birbirine karşıt olarak konumlanmalıdır. Bu ayrım, ebedi olanın kendisini birlik ile karşıtlığın birliği olarak tecelli edebilmesi için vardır. Bu nedenle karşıtlık kalmalıdır, birlik ve karşıtlık kendileri için varolmalıdır, bu ise ancak aralarındaki karşıtlık ilkesi içinde, her biri kendisi için ayrışanın kendi içinde bir birlik yaratmasıyla, ayrı ayrı yarattıkları içsel uyum aracılığıyla, dolayısıyla tam da ayrı oluşları nedeniyle birleşmeleri ile mümkün olabilir. Sevginin en yüce özü de işte böyle açınlanır, ilkelerin kendilerini zorla bağlayan bir kuvvetle bir araya gelmesinde şaşırtıcı bir şey yoktur, öte yandan sevginin gücü, varoluşsal olarak birbirinden bağımsız olanların özgürce birbirlerine çekilmelerinde yatar.
Schelling, 1854
Çev. Mehmet Barış ALBAYRAK.
Varlık hem iyilik, hem tanrısallık olarak Bir¹dir, maddi varlık daha yüksek ve mükemmel seviyedeki bir şeyin zayıf bir hatırası olarak önemsenmemelidir, en yüce olan yani tamamen aşkın olan Bir de ne fark, ne çokluk, ne de oluş vardır. O varlık ve varolmama şeklindeki tüm kategorilerin ötesindedir, bizler varlık kavramını tecrübenin objelerinden çıkarmaktayız ve varlık bu nesnelerin kendisine izafe edildiği şeydir, fakat sonsuz, aşkın, bu tüm nesnelerin ötesindedir ve bu yüzden tüm kavramları da aşar, Bir herhangi bir şey değil, tüm şeylerin toplamı da değildir, çünkü O tüm mevcudiyetten öncedir, bu nedenle sıfatsızdır.
Plotinos, Antikçağ Mistik Filozofu, 270, 65 sene yaşamıştır. Gazali, Kierkegaard, Simone Weill, familyasından denebilir.
Dağılmışın merkezleşerek yoğunluk kazanmasıyla yaşamın yükselişi, aksi suların çekilmeye başlaması ve geminin karaya oturması.
Birlik çok güzel
Birlik bence bir grubun bir konu hakkında hemfikir olmasıdır.
İKİ'likten kopmadan, BİRlik'e ulaşılmaz.
...
''hiç şüphe yok ki Allah,kendi yolunda,duvarları birbirine kenetlenmiş bir bina gibi çarpışanları sever.'.......................................................................(saff\4)
beraber olmak. askeri birlik. sevdikleriyle birlik
Allah tahsilatını artırsın.
birlikten güç doğar.
Görmedin mi ki Allah, Semavat’ta ne var ve Arz’da ne varsa bilir... Üç kişi aralarında fısıldaşmaya görsün, onların dörtleyeni O’dur... Beş kişi fısıldaşacak olsalar, onların altılıyanları O’dur... Bundan daha az da olsalar, daha çok da olsalar; nerede olursa olsunlar mutlaka O, onlarla beraberdir. Sonra kıyamet gününde yaptıklarını kendilerine haber verir. Muhakkak ki Allah Bi-külli şey’in Aliym’dir. (Mücadele 7)
isimlere fazlasıyla takılıyoruz biz bu memlekette...önemli olan kim için hangi ırktan insan için biraraya geldiğimiz değil..doğruluğun ve özgürlüğün arkasında birarada durmamız gerktiğidir...kayıplarımız çoğaltmadan birarada durmamız gerektiğidir...
bizde olmayan bişi
denenmesi gereken fantazi
sonsuzluk...
birLik MirLik yOk birader yönetecem heryerii (:
fındık fiyatlarının bu sene kaç ytl den alacağını belirten ve alıp da parasını vermeyen birlikdir.
bana da ''birlikten kuvvet doğar'' sözünü çağrıştıryor...
birlik bana BÜYÜK BİRLİK PARTİSİ'ni çağrıştırıyor.
Gel birlik kavline girelim kardeş
İtimat edersen benim sözüme
Gel birlik kavline girelim kardaş
Birlik çok tatlıdır, benzer üzüme
İçip şerbetini duralım kardaş.
Son verelim iftiraya bühtana
Kardeşane sevişelim can cana
Elbirlikle çalışalım vatana
Çok okul, fabrika kuralım kardaş.
Yürüyelim Atatürk'ün izine
Boş verelim bozguncular sözüne
Göz atalım şu dünyanın hızına
Yürüyüp hedefe varalım kardaş.
Veysel'in sözleri kanun dışı mı?
Mantığa uymazsa kesin başımı
Bana düşman etmiş vatandaşımı
Sebebi ne ise soralım kardaş.
Şair: Aşık Veysel