Kültür Sanat Edebiyat Şiir

dilenci sizce ne demek, dilenci size neyi çağrıştırıyor?

dilenci terimi Bilhan Erden tarafından tarihinde eklendi

  • Fırat Aydil
    Fırat Aydil

    Allah sevdiğine bağışlasın diyene belki bir umut duası kabul olur diye gençlik yıllarında cepteki buzbağ parasını vermek.

  • Remzi Ece
    Remzi Ece

    Yolunacak kaz olma; Lakin kapına geleni de azarlama! Doğruyu bulmanın zor olduğu bir denklem.

  • Zulmü Alkışlayamam
    Zulmü Alkışlayamam

    "Ömrümün her köşesinde seni bekliyorum"

  • T£k Bir
    T£k Bir

    Bir dilenciyim,
    senden aşkı dilenen,
    her fırsatta hor görülüp, belki gülüp alay edilen..

    Bir dilenciyim,
    geleceğini bilmeyen,
    senden ne para, nede pul, nede acımanı bekleyen...

    Bir dilenciyim,
    Her gün seni kaderimden dileyen..

  • Oktay Karaca
    Oktay Karaca

    bad taksimde otobüs bekliyodur gayet orta yaşlı biri yanına yaklaşır ve olay gelişir

    dilenci - pardon bana yardımcı olabilirmisiniz?
    bad - buyrun
    dilenci - karşıya evime geçeceğimde 1 YTL' m eksik acaba yardım edebilirmisiniz?
    bad - hangi otobüs?
    dilenci - ee şey karşı işte?
    bad - hangisi olsa olurmu yani?
    dilenci - ümraniye!
    bad - iyi gelin benimle!
    dilenci - yaa siz verin ben giderim
    bad - ala ala gelsene kardeşim derdin otobüs değilmi bindireceğim işte?
    dilenci - aman be 1 ytl için vermezsen verme! !
    bad - ha ha ha noldu süt oğlan gel bindireyim otobüsüne kaçma ;)


    ne istiyosa onu alın, karnım aç diyosa yemek yedirin, ekmek alacam diyosa fırına götürün, memlekete gidemiyorum diyosa biletini alın yanında hasta çocukla geziyosa kesinlikle bişey yapmayın çünkü onlar zaten yalan yeşil kart diye bi kurum var ülkemizde her türlü sağlık hizmeti ücretsiz ;)

  • Anna Çilinğir
    Anna Çilinğir

    sadece fakirler dilenmez
    ne yazıkki bizim gibi kadınlarda dilenmek zorunda kalıyor
    benim otuz yıldır dilencilik yaptıgım gibi..

  • Aliye
    Aliye

    bir ekmek parası diye yalvaran ya da bir bilet parası için sızlanan yakalanınca üstlerinden bir ev parası çıkan yüzsüz tipler...

    din sömürücüleri bunlar da ağızlarını açsalar bir amaç uğruna Allah çıkıyor, her 10 metrede bir; bir dilenci...
    -allah ne muradın varsa versin, allah sevdiğine kavuştursun allah rızası için bi ekmek parası allah sevdiğine....
    -
    yazın da ilahi söylüyorlar...:P

  • Tülin Mermer
    Tülin Mermer

    herkesin sanatı başkadır, öyle değil mi?
    günümüzde iyi bir sektör!

  • Fahri Murat
    Fahri Murat

    cebimde milyarlarımda olsa içinden bir kurşunu şimdiye kadar vermediğim ve vermiyeceğim insan modeli.

    bizim orda bir dilenci var çocuğum kankanseri diye 10 yıl para topladı. şimdi çocuk büyüdü bir çocuk daha doğurdu şimdi tesadüf oda kan kanseri ve onu içinde para toplamaya kaldığı yerden devam

  • Yeşil Hazretleri ``
    Yeşil Hazretleri ``

    Orhan Gencebay'ın meşhur şarkısı. Özellikle giriş kısmı insanı dilenciye çevirir. :)

  • Asuva Dans Pistinde
    Asuva Dans Pistinde

    dileciyim sevgin için.. nınımı nımınım nımınım eski pop şarkı (;

  • Emine Akcan
    Emine Akcan

    akraba olduk çıktık kimileriyle :)
    kör dedem,konyalı teyzem..
    pek severim kendilerini..

  • Sultan Fatih Yağcı
    Sultan Fatih Yağcı

    bir gün
    bir dilenci kılığına girip
    en ağlamaklı isteyişlerle
    en acı veren kelimelerle
    en zelil bir zilletle
    gerekirse kesip kolumu bir et parçasıyla omuzuma bağlayarak
    ağlayarak isteyeceğim benden aldıklarını..
    vermezsen
    yüreğine yapışacak sağlam elim
    bırakmayan bir tutuşla tutup
    isteyeceğim
    bana ait olanları..

  • Atmaca
    Atmaca

    :))))))))))

    verseydin bi 100 euro :)))

  • Hakki Celtik
    Hakki Celtik

    olmamasi gereken bir durum........

  • Fatma Sena Gündüz
    Fatma Sena Gündüz

    kim oldugu önemli değil...eğer beklediğimden fazla kazanmışsam,fazlasının bi kısmını paylaşrım

  • Mâi Eflatun
    Mâi Eflatun

    kendi hemcinslerine el açan insanlar..en çarpıcı kare ise..Karl Köprüsü üzerinde gördüğüm dilenci idi.. secde halinde yere kapaklanmış ve avuçlarının arasında ufak bir fincan tutuyordu.. insanlara secde ederek para dileniyordu:(

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş

    Hep gözlemlemişimdir. Hep fakirliğe yakın insanlar para verir. Zaten zengin birinin yakasına yapışan dilenci de yoktur.
    O yüzden zengin olan kaçmaz, çeker gider. Oysa sen canlı canlı yaşarsın.

  • Nihan Aydın
    Nihan Aydın

    en grurlusu kendisine dilenir. ama insanlar bir şekilde dilencidir.

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş

    acizliğini duygu sömürüsünde kullanarak gelir elde eden

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    hayata karşı beklentisi,kimsesi ve hiç bi şey umrunda olmayan acizane inasanlar...(işi ticarete gökenler harici)