Kültür Sanat Edebiyat Şiir

çile sizce ne demek, çile size neyi çağrıştırıyor?

çile terimi Mm tarafından tarihinde eklendi

  • Black Feelings
    Black Feelings

    İçim çiçek dolu değil
    Çileler yol arkadaşım..

  • Hicran Hep Hicran
    Hicran Hep Hicran

    Çile bülbülüm çile derken kastedilen, bülbülün ötüşüdür.

  • Necmettin Yılmaz
    Necmettin Yılmaz

    Tesadüfen çarpışmıştı gözlerimiz ve ben senin yere düşen bakışlarını toplamıştım. Seninkilere karıştı sanırım sol yan kırıklarım,bulamıyorum. Düşünüyorum da tesadüf diye bir şey yok aslında Çekecek çilem varmış deyip geçiyorum…

  • Tenni Terenne
    Tenni Terenne

    ...
    Niçin küçülüyor eşya uzakta
    Gözsüz görüyorum rüyada, nasıl
    Zamanın raksı ne bir yuvarlakta
    Sonum varmış, onu öğrensem asıl
    ...
    ?

  • Osman Şimşek
    Osman Şimşek

    Eskiden el dokuması yapılan tezgahların ağzına verilen ip yumağıdır

  • Kurt Adam Amcayı Yiyen Küçük Kız
    Kurt Adam Amcayı Yiyen Küçük Kız

    çile bülbülüm çileee

  • Limonî Erz
    Limonî Erz

    çile bülbülüm Allah diye bağırışı aklımda Alina'mın.

  • Eren Erensoy
    Eren Erensoy

    Dert,
    çekilesi dertler

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan

    Çile insanı olgunlaştırır.

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan

    Çilesini çekmediğimiz dert bizim değildir.

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan

    Necip Fazıl'ın en güzel eseri.

  • Gul Simsir
    Gul Simsir

    ÇİLE KELİMESİNİ BU ŞEKİLDE ANLATMAK İSTİYORUM: 'FİTNE, İNSANI ÖLDÜRMEKTEN BETERDİR...' YANİ ZULMETMEK, İŞKENCE,DEDİKODU VS... İNSANA NE ZARAR VERİRSE, HERŞEYİ İÇİNE ALAN BİR CÜMLE.. ÇİLE BÜLBÜLÜM ÇİLE Yİ ANIMSATIYOR... AMA HATASIZ KUL OLMAZ..AFFETMEK BÜYÜKLÜKTÜR..

  • Ferhat Yaman
    Ferhat Yaman

    bir eldeki nasır gibidir asla gitmez ve bitmez kimse kurtulamaz hepimiz tadarız hepimiz kanarız cile cep telefonu gibi isteyeni titretir isteyeni oynatır sen yeterki kabullenmesini bil

  • Merve Karataş
    Merve Karataş

    çile,insanı olgunlaştıran en etkili itici güç..

  • Erhan Benim
    Erhan Benim

    ruh terbiyecisi

  • Gülyeter Bozkurt
    Gülyeter Bozkurt

    bilmeliyim diye düşünüyorum ama açıklanılmıyo be arkadaş çilenin de anlamı mı olur çile çile işte çeken biliyo daha niye kurcalıyosun orayı burayı

  • No Name
    No Name

    Sadece çekenler bilirMİŞ...
    ;)

  • Arzum
    Arzum

    üstadın eşsiz eseri

  • Fatih Mehmet Karaca
    Fatih Mehmet Karaca

    Olgunlaşmaya vesile...

  • Öykü Cileli
    Öykü Cileli

    afrika,filistin vesaire

  • Merve Kasap
    Merve Kasap

    çekilesi acı - çekilmeyesi acı...

  • Aybike Tan
    Aybike Tan

    öss,kpss,dgs,oks ve daha s'li olan her sınav...

  • Deniz Ci
    Deniz Ci

    hayatın anlamı onsuz olmaz :)

  • Deniz Ci
    Deniz Ci

    olmassa olmaz!

  • Remzi Akdoğan
    Remzi Akdoğan

    çekmekle bitmeyen acı bir şey

  • Never Close Your Eyes
    Never Close Your Eyes

    bülbülüm çile

  • Gulşah Karagöz
    Gulşah Karagöz

    teyzem ve çocukları

  • Serdar Erkovan
    Serdar Erkovan

    ömrümde çektiğim varsa az-çok tadında; çile,
    isyanı olmasın,yansımasın hiçbir zaman dile..

  • Giriftar
    Giriftar

    yaşam tarından öteye geçemez. bilen bilir tadını

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan

    Çilesini çekmediğimiz dert bizim değildir der Hekimoğlu İsmail.
    Olgunlaşmak için Çile çekmeli insan.

    Ayrıca Necif Fazıl'ın güzel eserinin adıdır ÇİLE.

  • Fatih Öztürk
    Fatih Öztürk

    necip fazılın eserlerinden biri

  • Nilüfer Aydemir
    Nilüfer Aydemir

    ....

    ne çekilmez çileler çektim
    kim derdi gülecektim
    çile bülbülüm çile
    çile bülbülüm çile
    çileeeeeeeeeeee
    aaaaaa
    çile

    ALLAHHHhhhhhh

    diye hep bir ağızdan oynamaya ara vererek durmaktır :))))

  • Çiğdem Bayrak Zembat
    Çiğdem Bayrak Zembat

    Üstad Necip Fazıl'ın eseri
    ...

  • Emre Zorunsuz
    Emre Zorunsuz

    cile=hayat..hayat=cile
    boyle yasarsan anlamli olur hayat bence...
    arif nihat asya ne demis sende gecersen yardan,anadan,serden,seninde destanini okuyalim ezberden..

  • Zeynep Nazlı Kutlucan
    Zeynep Nazlı Kutlucan

    yün,ip..! eskiden ipler çile şeklindeydi annem tutturup sarardı.10 dk da sıkılıp hertürlü tehdide aldırmadan kaytarırdım.
    buda benim çocukluk çilemdi. :)

  • İhsan Seylan
    İhsan Seylan

    biz

  • Giriftar
    Giriftar

    olmaz sa olmaz

  • Mehmet Uzun
    Mehmet Uzun

    YAKAMI BIRAKMAYAN YAPIŞKAN BİŞEY

  • Derya
    Derya

    Annemi cagristiriyor bana...

  • Didem Zorlu
    Didem Zorlu

    Mevlevilerde 1001 gün boyunca az yemek, az içmek, az uyumak ve ibadetle vakit geçirerek nefsi temizleme eylemine verilen ad.

  • Erdem Sever
    Erdem Sever

    Aslı ' dan geriye kalan beni çağrıştırıyor bana...

  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan

    çile:yumak haline gelmemiş uzun sarımlı iplik.
    çile:bir insanın bir amaç uğruna katlandığı tüm olaylar, aşırı fedakarlık.
    çile:islam inancında nefsin terbiyesi için, çile odalarında yaşanan süreç.
    çile:Türkiyede, memurun geçim cambazlığı.

  • Gizli Kalem
    Gizli Kalem

    Çile deyince aklıma belkıs özenerin çile sarkısı geldi
    Çile çektim ben çile.
    Aşkınla düştüm dile
    Kader istedi diye
    Yıllarca çektim çile.
    Aşkımın adı çile
    Sevdamın tadı çile
    Çektigim acı bile
    çile çile çileeeeeeee

  • Eren Eren
    Eren Eren

    gördüm ki ateşte cımbızda yokmuş; Fikir çilesinden büyük işkence! ..

  • Mehmet Ali Akyurt
    Mehmet Ali Akyurt

    Çile=Necip Fazıl=Yaşamla Nefsinle Ve Tüm Kötülüklerle olan mücadelen...
    Melek bi yandan şeytan bi yandan sen bi yandan yani...
    En büyük çile bu...Yoksa aşk meşk değil pek...
    Sonuçta aşkında vardığı nokta burası melekten yanamı şeytandan yanamı olacağına sen karar verirsin. Buna da ÇİLE deriz...

  • Senem Derekli
    Senem Derekli

    bulbulun cilesi yanmakmis gule

  • Efe Beyli
    Efe Beyli

    ......Annemle beraber onu yumak yaptik siz üzülmeyin.

  • Yasemin
    Yasemin

    sana vefalı bi dost olmak isterdim beni insanlığın erdemine çıkarasın diye...

  • Selman Konakçı
    Selman Konakçı

    korkunç
    bişe

  • Blase Blase
    Blase Blase

    Benim çektiğim çile değil de nedir? He nedir?
    Çek çek bitmiyo insanın çilesi.
    Ne diyeyim,Allah kurtarsın:(