Kültür Sanat Edebiyat Şiir

meslek sizce ne demek, meslek size neyi çağrıştırıyor?

meslek terimi Ayca Şen tarafından tarihinde eklendi

  • Gökhan Oflazoğlu
    Gökhan Oflazoğlu

    Çağın çaresizliğidir, giderek artan bilgi yığınları içinde küçük bir yer tutar, hadi merakı olsun, ki yok, zaman da tabii ki, olsa akıl çelenler, dolayısıyla bütün çağlardan daha dünyadan bir haber insanın alt yapısı hazırdır, ve besleyici yücelik de inkarla, çekilip gitmiştir, ve bakmışınız rüzgar sert esmeye başlamış, ortalık süpürülür gider, ilk provası 20. yüzyılda yaşanmıştı, ama, Bağmsızlık şairi Mehmet AKİF, in sözüyle, - ibret alınsaydı tarih tekerrür eder miydi. -, neden, mesela yeni aşamaya girilirken, birisi alaycı bir tavırla kendisine, - baytar - mışsınız galiba diyor, o da - evet, nereniz ağrıyor diye cevap verir, bu anekdot, 20 lerde, oluyor, yani modernite giriş yaparken, bu topraklara giderek, ve 1890 larda Emile ZOLA, - Hayvanlaşan İnsan - kitabını yazdıktan nerdeyse otuz yıl sonra, insan olmak gibi düşünceleri olanlar varsa, bilgi olsun diye, yoksa ne yaparsan yap. Nasıl olsa rüzgar eser, taşır gider olması gereken yere.

  • Nilüfer Aydemir
    Nilüfer Aydemir

    zanaatkar :)

  • Ferruh Safak
    Ferruh Safak

    Surekli olarak yapilmasi ongorulen, ogrenilmesi icin belli bir egitim ve/veya is tecrubesi gerektiren, insanin hayatini kazanmak icin yaptigi, ona manevi doyum da saglayan ve genel gecer ahlak kurallari ile celismeyen bir faaliyettir.

    Ben demiyorum bunu, bilim diyor :)

  • Aliye
    Aliye

    efendim meslek büyüklerin belli bir süre ve çaba karşılığında yaşamlarını idame ettirecek miktarı değişken parayı kazandıkları işlerdir.. (ne yazdım acaba
    çocukların ise ruhsal durumlarına, günlük yaşantılarına göre hayalleridir...

    mesela:

    'ben büyüyünce doktor olmak istiyorum. sebebi: hastaların sevabını almak istiyorum. insanlar örneğin; bir robot bozulunca tamir ister, tamir olmaz ise çevreye faydasız, kirli bir görünüm oluşturur. insanlar hasta olunca, kendilerinin tamir edilmesini ister. bir insan hasta olunca, doktor olmayınca; insanlar iyileşmesse ya ölür, ya da hayatta bir çok zorluklar çeker. doktorluk temiz, asil, önemli bir meslektir. ben bunlar için doktor olmak istiyorum.'

    m.f.m
    yaş 11

    (noktası virgülüyle yazdım. orijinalleri mendedir..::P)

  • Said Destan
    Said Destan

    Para kazanmak amacıyla yapılan işler insanların mesleklerini oluşturur.

  • Blue Send Me
    Blue Send Me

    annesi matemaik mühendisi, babası yüksek mühendis olan bi çocuk olsa olsa atom mühendisi olur herhalde (bu ailenin akşam yemeğinden sonraki muhabbetini tahmin bile edemiyom :)

  • Hakan Akbulak
    Hakan Akbulak

    Bazı mesleklere burun kıvıran ve küçük gören insanlara hep kızmışımdır.

    Bugün “berber” olmasa idi,saçımızı kim traş ederdi?
    İsterseniz,bir sefere mahsus,kendiniz kesmeyi deneyiniz.Bakalım nasıl olacak! ?
    Ya çöpçü olmasaydı hâlimiz ne olurdu?
    Adamlar bir iki gün grev yapıyor; çöpleri toplamıyor,sokakları pislik götürüyor.Sokaklar adeta mikrop yuvası oluyor.

    Belki bu sitede değil ama,sizde bilirsiniz ki,dışarıda meslekleri aşağılamak sık rastlanır bir durum oldu.Ne yazık!

    Olmaması gerekir,ama oluyor.

  • Gökhan Güler
    Gökhan Güler

    çok hayırlı mesleklerim vardır.
    çek senet tahsilatı, kara para aklama, tefecilik, kaçakçılık ve bilimum şantaj işleri itina ile yapılır

    :) :) :)

  • Sultan Fatih Yağcı
    Sultan Fatih Yağcı

    Hayalimdeki meslek; kamyon şöförü:S

  • Vera Tunahan
    Vera Tunahan

    kötü ve pis com diye bi site ve hepiniz girip mesleğinize baktınız ha :)))))
    bi gidin yaaa :)))

  • Hamza
    Hamza

    adımı soyadımı girdim yani hamza...... reklamcı çıktı
    hamza reklamci yazdım
    boyacı çıktı ey yüce rabbim sen aklıma mukayet ol
    amin...

  • Ra
    Ra

    bende daha kötüsü cikti..
    sen iyisin...neyse.. ;)

  • Ra
    Ra

    Adinizi soyadinizi yazin..adiniza göre ilerde nasil meslek sahibi olabileceginizi sölesinler...
    http://www.kotuvepis.com/meslekler.htm

  • Aybüke Çil
    Aybüke Çil

    Ya insan güzel bişi yazar uyduruk kıytırık.Meslek insanların para kazanmak gelirini karşılamak için çalışmaktır.(bu bir görevdir.)

  • Ekrem Tunca
    Ekrem Tunca

    bizde bunu ögrenmek icin bu siteyi sectik

  • Mecit Orhan
    Mecit Orhan

    Genç bir adam, yedikleri içtikleri ayrı gitmeyen arkadaşına sorar:
    - Üç kız arkadaşım var. Biri doktor olacak. Tıp son sınıfta, biri öğretmen bir genç kız, biri de telefon santralinde çalışan bir genç kız. Bunlardan hangisiyle evleneyim?
    Arkadaşı:
    - Ben olsam öğretmenle evlenirdim. Doktor hep
    'Lütfen sıradaki gelsin', telefoncu 'Meşgul', öğretmen ise 'Bir kere daha tekrarlayalım' der.

  • Yavuz Balcı
    Yavuz Balcı

    bende bi sürü var
    ama
    hiç bi işe yaramıyorrr

  • Elvan Karayel
    Elvan Karayel

    çalışmak

  • Hasan Turna
    Hasan Turna

    açı nedir? kimler kullanır.