Kültür Sanat Edebiyat Şiir

lahmacun sizce ne demek, lahmacun size neyi çağrıştırıyor?

lahmacun terimi Cem Nizamoglu tarafından 15.11.2004 tarihinde eklendi

  • Gece Yürüyüşü
    Gece Yürüyüşü 02.12.2009 - 19:06

    üzerine biraz nar ekşisi, yanınada ayrann, üfff acıktım sanırım :))

  • Kış Güneşi Exx Detone
    Kış Güneşi Exx Detone 07.10.2009 - 12:59

    Türkische PIZZA :)
    icine Lomon, Maydonoz ve acı biber koyup sarip da yiyeceksin. mhhh

  • Kurt Adam Amcayı Yiyen Küçük Kız
    Kurt Adam Amcayı Yiyen Küçük Kız 05.10.2009 - 19:59

    çok güzel bir gıda

  • Menekse Tunc
    Menekse Tunc 16.06.2009 - 20:03

    macun kıvamında etin üzerine serilerek yapıldığı yufka benzeri yiyecek :)

  • Melike Öztürk
    Melike Öztürk 02.02.2009 - 18:33

    lahmacun enn sevdiğim yiyecek.......

  • Zerrin Uslu
    Zerrin Uslu 30.07.2008 - 17:16

    Iıııh ıh, bayılırım üstüne de bolca acı ve limon yanında ayran.

  • Cmk
    Cmk 17.08.2007 - 20:27

    olsa da yesek yahu

  • Aytug Sari
    Aytug Sari 02.11.2006 - 01:17

    bugün lahmacun var menüde, nasil dayanacagim aksama kadar insallah dilimi yemem! ! ! !

  • Ayca Şen
    Ayca Şen 14.10.2006 - 22:27

    lahmacunun yanında verilmesi adetten olan bir dilim limonu parayla satıp müşteriyi enayi yerine koyan HACIOĞLU LAHMACUNCUSUNU ahan da buradan kınıyorum.

    iyi aklıma geldi bak.internet siteleri varsa bi gidip orada da kınayayım ben.

  • Elif Keşçi
    Elif Keşçi 05.09.2006 - 15:06

    birazdan yicem.hacer ablacım saat 4 te gel sana lahmacun alıyım dedi.şimdiden acıktım yawwwwwwww
    lahmacun demek kıymalı soğanlı domatesli limonlu bişey işte
    ayyy ne bileyim hiç yapmadım ki.

  • Ebrar Hasene
    Ebrar Hasene 27.05.2006 - 00:07

    gecenin bir vakti ismini görmek biile sevinç verici...sakın yanlış anlama seni seven kalbim değil,mideciğim...hayali ne bilirmisin? dilimlenmiş LİMON, taze MAYDANOZ VE buz gibi AYRAN....bu takım ayrılmaz...

  • Erkan Orhan
    Erkan Orhan 17.04.2006 - 20:10

    on sene yemesem de aramam..

  • Selin Doğan
    Selin Doğan 24.03.2006 - 14:54

    lahmacun tarihi

  • Tuba Koçak
    Tuba Koçak 08.01.2006 - 23:09

    yine o istek lahmacunun ardından yiyeceğim künefe..

  • Hakan Deler
    Hakan Deler 21.10.2005 - 13:12

    lahmacun

  • Hakan Deler
    Hakan Deler 21.10.2005 - 13:12

    lahmacunun tarihcesi

  • Nihan Aydın
    Nihan Aydın 15.09.2005 - 14:37

    r. ile gülmekten kırılmıştık. dur ya, o lahmacun değildi dürümdü.

  • Düşünmüyorum Yine De Varım
    Düşünmüyorum Yine De Varım 12.09.2005 - 12:39

    Samsun Otogarında sakın yemeyin.

  • Mahmut Yıldırım
    Mahmut Yıldırım 11.06.2005 - 14:09

    kedi ızgarası.

  • Oktay Karaca
    Oktay Karaca 14.04.2005 - 13:53

    bad bi gün izmitte tanıdığı ufaklıklara topkapı müzesini gezdirme sözü verir, gün gelir devran geçer sözün tutulma zamanı gelir :) bakmayın öle ba'da sever müze gezmesini, gezi günü olarak bir hata eseri pazar seçilir sirkeci anababa günüdür, gezilir acıkılır, bi tıkapasa dolu, sirkecide ünlü (hani şu türkücümüzün yeri hani hülya diye şarkı söylüyo hani dansöz sevdim o beni hiç sevmiyo dio :) lahmacuncuya girilir, normalde self servis olsada her nedense garson gelir...
    bad-bana 3 tane çocuklarada 2 şer tane yaptır birerde ayran
    burcu-ben yemicem bad abi
    bad-off amma çekingen oldun sen ya kızım ben senin altının değiştirildiğini gördüm sus bakim 2 tane gelecek ister yersin ister bakarsın :)
    burcu-taam abi ya hihihi
    lahmacunlar gelir...
    birkan-bad abi bu ne? ? ?
    bad-ham hum nooldu olum?
    birkan-bunda lahmacun yok
    bad- du bakim! ! aa hakkaten içi nerde bunun ustaa! !
    garson-abi valla günlerden pazar kıymamız bitti kasapda açık diil o yüzden biraz az koyuyorus kusura kalmayın çok kalabalıkda...
    bad-haa ölemi peki, yiyin çocuklar siz bizimde çok gezmekten paramız bitti, ee malum bu gün pazar, bankalarda açık değil, parada kalmadı, artık gönlümüzden ne koparsa anlaştıkmı?
    garson-olmaz abi naptın sen patrona ne derim hede hödö
    bad-bunnarı yemem ve patronuna ünüformalı misafirler getiririm istermisin?
    garson-haklısın abi nasıl istersen siz yiyin artık ne koparsa
    bad- eferin bak bahşişini ayreten koparcam hehe :))

  • Yasın Muco
    Yasın Muco 14.04.2005 - 13:41

    ne de guzel olur sımdı zaten bugun ogle yemegı guzel degıldı

  • Düşünmüyorum Yine De Varım
    Düşünmüyorum Yine De Varım 23.02.2005 - 16:08

    Samsun terminalinde sakın yemeyin.Benim gibi KU SAR SI NIZ.

    İğrencimmmm

  • Ayca Şen
    Ayca Şen 19.02.2005 - 19:28

    küsüm ben ona:(en son yediğimde hasta etmişti beni..

  • Necati Yıkılmaz
    Necati Yıkılmaz 22.11.2004 - 01:39

    keske simdi 2 tane acılı olsa.bu saattede iyi gider

  • Mustafa Adil
    Mustafa Adil 21.11.2004 - 00:12

    Lahmacun yaptırdığın yere vereceksin iki patlıcan direk atacak lahmacun taş fırınına, sonra çıkartacak ve soyacak lahmacunun içine katık yapacaksın, tuzlayıp yiyeceksin.....
    deneyin, dehşet bir lezzet.....
    bilir urfalılar...

  • Cem Nizamoglu
    Cem Nizamoglu 17.11.2004 - 18:48



    M a l z e m e l e r:
    * 1 kg. az yağlı kıyma,
    * 1.200 kg. domates,
    * 5 bağ maydanoz,
    * 200 gr. dolmalık yeşilbiber,
    * 100 gr. sarımsak
    (taze veya kuru)
    * 1 yemek kaşığı biber salçası,
    * Karabiber, tuz.

    HAZIRLANIŞI:

    Maydanozlar yaprak yaprak ayırılır. Sarımsaklar temizlenir biberlerin çekirdekleri çıkarılır. Temizleme işi bittikten sonra bütün malzemeler zırkla doğranır veya robotta kıyma halini alıncaya kadar çekilir içine kıyması da konarak iyice karıştırılır ve bir harç elde edilir. Hazırlanan harç pide fırınında fırıncı tarafından pide hamuru ile lahmacunlar yapılarak pişirilir.

    Not: Malzemelerin zırkla kıyma haline gelmesi isteğe göre baharat konması ve meşe odunu ile taş fırında pişirilmesi lezzet açısından önemlidir.

    Kaynak: Ali Doğan DİNÇ

  • Gülçin Yilmaz
    Gülçin Yilmaz 17.11.2004 - 13:53

    utanmıyorum senden, seviyorum seni...