Kültür Sanat Edebiyat Şiir

gitar solo sizce ne demek, gitar solo size neyi çağrıştırıyor?

gitar solo terimi Bora Aslan tarafından 28.05.2008 tarihinde eklendi

  • Ege Efem
    Ege Efem 23.05.2018 - 07:22

    ?t=3m9s

  • Ege Efem
    Ege Efem 21.05.2018 - 14:22

    ?t=6m56s

  • Ege Efem
    Ege Efem 21.05.2018 - 14:07

  • Seyfi Karaca
    Seyfi Karaca 21.05.2018 - 13:11

    Ey güzel insan sus benden saz senden, de ki sözümüz sohbetimiz sevgiden beri gelsin..!

  • Seyfi Karaca
    Seyfi Karaca 21.05.2018 - 13:08

    `Solo Gitar` uzun soluklu ve paylastikca deger toplayip degerlilik cogaltacak bir baslik sevgili Ege Efem….
    Hani diyesim gelen kalbin kadar güzellik sermayen olsun. Herseyin bir can yongasi veya hayat birimi var mi..? Elbette var..! Carpani bölebi toplayani cikaranina bakmaksizin en yalin ve ciplak haliyle herseyin farkini ve farkindaigini ortaya koyan hic sapmasiz ve vazgecilmez ölcüt : Ettigi hayal. kurdugu düs. tuttugu niyet. Tuttugu yol, icerdigi anlam yahut güttügü egilim bedeline karsin kendi varlik hükmü agirliginin amennasiz kosulsuz kemsiz kümsüz ve hicbir kusku veya cekimserlige kaytarmadan hayata katilimciligiyla ilgin ve iliskilidir. Yasamin carkini ceviren barindirici besleyici büyütücü saglayip sagiltan kaynaklardan biri olan; eger ki müzik se….tüm sakata ugradigi zaman deger eksiltip saglikli ehiller elinde ihya oldugu aman degerlilik cogaltanlar misali, hicbir zaman TOPTANCI yaklasimla tümünü reddetmek veya kabala hesap görümüyle tümünü birden körükörüne kabule teslim olmamali insan. Sonucta ortak yasamin toplumsal mülk ve mirasidir, hicbir sanat dali veya sanatci kendi kendine otomatik calan geri dönüsümlü yankilarin sahibinin sesine fircasina boyasina lafina sözüne hayranligi sizofrenisi icin duvar boyu tapinmanin egilip dogrulan giptasindan icraatta bulunmaz. Bu yüzden her sanatcinin madem ki toplumadir derdi davasi mutlak topladigi emeklerden hic degilse biri degilse en az bir digeri ortak paylasanlarin ilgi ve iletisimine degip dokunacaktir. Bunun milyonlarca sayiya ulasmasiyla en dogruyu elde eden yaklasim yanilgisi kesin olan veya üc bes kiside kalmasinin hicbir dehgeri olmadigi ayni yanilgi ölcütüyle zerre kadar ne önemi vardir ne de iler tutar degeri. Dopdolu bir kasetin kisiye göre tek bir parcasindan baska digerlerini hizli sardirima biraktigi gibi, serce kuslari gibi de eger tek tük hainde yüklenmis gemiyle götüreni olmasaydi ne Amerikada ne de Avusturalyada bugün milyarlarcasinin ötüsüp hayate ses veren serce adinda kuslari olacakti..Müzik dersen ha keza ayni kisale misli misli ve nispeten…..sanirim daha coooook ortak paylasimimiz olacak SOLO GITAR düzenden. Bu cabanin güzel basigina en icten tesekkürlerimle.

  • Ege Efem
    Ege Efem 20.05.2018 - 23:15

    ?t=2m15s

  • Ege Efem
    Ege Efem 20.05.2018 - 23:04

    Seyfi bey katılımınız için teşekkürler. Sayın livanelinin güzel bir parçası.Bu şarkıyla ilk sevgili me karşı olan duygularımı ifede etmiştim. Bu şarkıyı gerçek bir sanatçıdan, sayın Zülfü Livaneliden dinlemenizi tavsiye ederim.

  • Seyfi Karaca
    Seyfi Karaca 20.05.2018 - 16:40

    Ey güzel insan sus benden saz senden, de ki sözümüz sohbetimiz sevgiden beri gelsin ..!

  • Ege Efem
    Ege Efem 20.05.2018 - 05:59

    ?t=13s

  • Ege Efem
    Ege Efem 20.05.2018 - 05:56

    ?t=25s

  • Ege Efem
    Ege Efem 20.05.2018 - 05:54

    ?t=32s

  • Ege Efem
    Ege Efem 20.05.2018 - 05:53

  • Ege Efem
    Ege Efem 17.05.2018 - 12:44




    Francisco Tarrega (1852-1909)-Francisco Tarrega’nın Kronolojik Biyografisi




    1852 – Francisco Tarrega Villarreal’de (Castellon)’da doğdu.

    1858–59- Tarrega’nın ailesi, Villareal’dan Castellon’a taşınır. Babası kapıcı olarak iş bulur, hayatının sonuna kadar burada çalışır.

    1860- Tarrega, Castellon’da , kör ve sokak müzisyeni olan Manuel Gonzalez’ den (takma adı Marina’nın körü) gitar öğrenmeye başlar.

    1862- Şubat ya da Mart’ta Julian Arcas’ın Castellon’da verdiği bir konsere gider. Küçük Tarrega maestro önünde çalar ve Arcas, Barcelona’da ona ders vereceğine söz verir. Tarrega Barcelona’ya gider ama Arcas’ı bulamaz. Kafelerde gitar çalar. Sonunda babası gelip onu tekrar Castellon’a götürür. Castellon’da bar piyanisti ve kör olan Eugenio Ruiz’le çalışarak piyano öğrenir.

    1865- 13 yaşındayken Tarrega evden kaçar.

    1866- Babası Tarrega’yı kör olmadan önce bulur ve kör olmaması için gözlerinden ameliyat ettirir.

    1867- Babasının Vicente ismindeki sekizinci ve son oğlu doğar.

    1867- Tarrega yine evden kaçar. Valencia’da bir hami (koruyucu) bulur. Kont Percent onun piyano derslerine devam etmesini sağlar. Ama Tarrega kötü arkadaşlarından vazgeçemediği için Kont yaptığı yardımı keser.

    1868- Bu yıl müzisyen olarak iş bulur; babasının desteğiyle 1871’e kadar Burriana’da bir kulüpte ve bir kafede piyano çalar.

    1869- Meyve ticaretiyle uğraşan tüccar Antonio Canesa’yla beraber Tarrega Sevilla’ya gider. Orada Conesa Tarrega’ya Antonio Torres evinden 1864 yapımı bir gitar alır.

    1870- Tarrega’nın annesi aniden vefat eder, babası kör olmak üzeredir ve yedi çocukla tek başına kalmıştır.

    1871–74- Tarrega askerliğini Valencia’da yapar. Orada tıp öğrencisi Severino Garcia Fortea’yla dostluk kurar.

    1874- 1878’e kadar Madrid’in Real Konservatuarı’nda okur. Solfeji Jose Gainza’dan, piyanoyu Miguel Galiana’dan ve armoniyi Rafael Hernando’dan öğrenir.

    1877- Tarrega Madrid’te, Jesus Maria sokağında 27 numarada kiracı olarak kalır. Büyük bir olasılıkla bu tarihte tamamıyla kendini gitara adamıştır. Aynı yıl Alhambra Tiyatrosu’nda ilk defa sahneye çıkıp başarıya ulaşır.

    1878- Tarrega, Madrid’de yetenekli gitarist J. F. Paz ile karşılaşır. Paz da Tarrega’nın hayranıdır.
    1878- Barcelona’da birkaç konser verdikten sonra, Kasım ayında, bir Katalan gazetesi : “Tarrega İspanya’nın en büyük gitaristidir” diye yazar.

    1880- Madrid’de bir konser verir. “ La Correspondencia de Espana” gazetesinde: “müzikli bölüm M. Tarrega tarafından üstlenildi. O Gitar’ın ‘Sarasatesi’dir. Daha iyi bir şey duyulmadı; gitarla daha iyi bir yorum yapılamaz” denir.

    Tarrega, Luis de Soria’yla beraber kışı Alicante’de geçirir. Arkadaşı hasta olduğundan arkadaşının yerine çaldığı bir konserde, Maria Josefa Rizo’yla tanışır

    1881- Tarrega ile Maria Rizo nişanlanırlar. Mayıs’ta Tarrega, Fransa’ya gider; Lyon’da birkaç konser verip Paris’e taşınır. Paris’te aynı şehirden arkadaşı olan Jaime Bosch’u bulur, ama bu bir çok defasında ona saldırır. Tarrega, İspanya’nın eski kraliçesi II. Isabel ile tanışıp, ona birkaç kere gitar çalar. Tarrega, Calderon’un ikinci ölüm yıldönümünde Victor Hugo’nun Paris’teki Odeon tiyatrosunun başkanıyken, girer. Bundan sonra Londra’ya gidip gitarist Sydney Pratten ile (Catherina Josepha Pelzer) tanışır.
    Aralık’ın 29’unda Maria Rizo’yla evlenir. Evli çift, düğünden sonra Burriana’da iki ay kalır.

    1882- Tarrega çifti, bir yıl boyunca kalmak amacıyla Castellon’dan Madrid’e taşınır. 31 Ekim’de ilk kızları doğar. Ona annesinin adı verilir ama bebek üç ay sonra ölür.

    1883- “Ilustracion Espanola y Americana” adlı Madrid gazetesinde, Tarrega’nın güzel sanatlar çevresine girişi anlatılır: “Gitar ellerinde ağlar, güler. Bazen sağ elini kaldırıp sadece sol eliyle çalar; isterse aynı anda hem gitar çalar hem sigara içer.”

    1884- 15 Mayıs’ta Tarrega- Rizo çiftinin Novelda’da bir çocukları daha olur. Ailece Barcelona’ya taşınırlar. Önce Gignas sokağında ve 1887’ye kadar da San Luis sokağında otururlar. Bu yıl içerisinde Barcelona’nın Bernareggi Merkezi’nde Isaac Albeniz’le bir konser verir.

    1887- Tarrega’nın kızı Concepcion doğar. Tarrega, kemancı kardeşi Vicente’yle beraber Barcelona’da ev ararlar. Rosellon Sokağı no.185’te birbirlerine çok yakın yaşarlar.

    1888- 10 Mayıs’ta Tarrega, Cadiz’de bir konser verir. Tarrega ailesi ile kız kardeşi sonunda Barcelona’da Valencia Sokağı no.234’te kalıcı bir daire bulurlar. Tarrega ile kardeşi, aralarında 12 yaşında Pau Casals’ın da bulunduğu, birkaç müzisyenle bir araya gelerek Barcelona’da oda müziği çalarlar. Tarrega, triolarda piyano; kuartetlerde de viyola partilerini gitarla çalar.

    1888- Sonbaharda Tarrega, Gerona’da bir konser verir. Sonra ailesiyle beraber tekrar Valencia’ya taşınırlar ve üç sene kalırlar. Bu şehir ve çevresinde konserlerde çalar ve gitar dersleri verir.

    1889- Bu yılın Temmuz 28’i “Arap Kapriçyosu”nun el yazması üzerindeki tarihtir. Bu tarih itibariyle başlığı “Morisco Kapriçyosu” idi.

    1890- Şubat 23’te Tarrega ile Doktor Walter Leckie, Alicante’de karşılaşırlar. Leckie, Tarrega’dan gitar ders alır.

    Ünlü Katalan kemancı Joaquin Manen, Tarrega’nın Valencia’daki evinde gitar çalmasını dinler ve ona hayran kalır.

    1891- Sonbaharda ailesiyle Barcelona’daki evine döner. Komşusu üst katında oturan Severino Garcia Fortea’dır. Bu yılın Aralık 22’sinde Tarrega Mallorca’da bir konser verirken, kızı Concepcion vefat eder; maestronun ancak üç gün sonra Palma’dan döndüğünde haberi olur.

    1892- Tarrega ile Joaquin Manen Sabadell’de bir konserde beraber çalarlar. W. Leckie de bu konserde bir parça çalar. Ekim’de Tarrega, Miguel Llobet’le tanışıp, ona müzikle ilgili tavsiyelerde bulunur.

    1893- Bu yılın Mayıs 30’unda “Ilustracion Musical Hispano Americana” dergisinin 129. sayısında, Tarrega’nın bir fotoğrafıyla, onun hakkındaki bir yazı derginin ilk sayfasında yer alır. Tarrega ve Doktor Leckie bir ay boyunca Londra’da kalırlar.

    1894- Bu senenin başında Tarrega, Doktor Leckie ile Fransa’ya gidip onun evinde (Villa Veran 34 bis Meyerber sokağı, Niza’da) 6 hafta kalır. 15 Ocak’tan Şubat’ın sonlarına doğru yaşanan bu sürenin ardından Paris’e döner. 15 Mayıs’a doğru Tarrega, Villena’ya gelip orada kalır.

    1895- Mart 9, “4.Prelüt” adlı eserin el yazmasındaki tarihtir. Tarrega eserin başlığını “Babama” şeklinde koymuştur. Acıklı bir prelüttür.

    1896- Şubat başında Tarrega, Niza’ya dönüp iki hafta Doktor Leckie ile kalır. Mart’ın 16’sı, Tarrega’nın Barcelona’da bestelediği ve Miguel Llobet’e adadığı “Prelüt”’ün (daha sonra 2 numaralı prelüt olacaktır) el yazması üzerindeki tarihtir. Valencia’da gelecekte yeni hamisi olacak olan Concepcion Jacoby ile arkadaşlık kurar. Sonbaharda Bayan Jacoby ile yeğeni Andalucia’da verdiği bir konser turnesine Tarrega’yla beraber giderler. Granada’da yaşadıkları bir geceden esinlenerek Tarrega “Alhambra’ya Yakarma” isimli eserini (A la Alhambra Invocacion) besteler. Yayınlanacağı zaman eserin adı “Alhambra Hatıraları” (Recuerdos de la Alhambra) olarak değiştirir.

    1897- Tarrega ailesiyle beraber Torre de San Gervasio’da oturmaya başlar. Kaldığı ev Bayan Jacoby’e ait Barcelona’da bulunan tarihi bir villadır. Sonbahar bitmeden Tarrega, koruyucusuyla Paris’e gider. Paris’te Cottin kardeşlerle tanışır. Kasım 28’de Paris’in Pleyel Salonu’nda bir konser verir.

    1898- Bu senenin başında Tarrega hastalanır ve dizlerinde romatizma ağrıları yaşamaya başlar. 17 Nisan 1899’e kadar bir daha konser vermez.

    1899- Bayan Jacoby ile ilişkisi bozulduğu için tekrar Valencia sokağındaki evine döner. 17 Nisan’da Tarrega Granada’da bir konser verir. Bu etkinliği Paris konserinden sonra ilk sahneye çıkışıdır.

    Aralık 8’de Tarrega, Cezayir’e gider. Malaga’da “Alhambra Hatıraları” adlı eserinin bir kopyasını yazıp Bayan Jacoby’ye doğum günü hediyesi olarak gönderir. Çalışma isim olarak “Doğaçlama” Granada’ya / Arap ezgisi şeklinde başlıklar taşır.

    25 Aralık’ta Tarrega Malaga’da Doktor Leckie için Chopin’in 7. prelüt’ünü kâğıda döker.

    1900- Ocak’ın 15’inden Nisan’ın 15’ine kadar Tarrega, Doktor Leckie ve İtalyan gitarist Viviano de Zanoni ile Cezayir’de kalır. “Arap Dansı” (Danza Mora) ve Prelütleri yazar. Prelütlerden bir tanesi Doktor Leckie’ye adanmıştı ve 5. Prelüt olarak numaralandırılıp yayınlanacaktı. Aynı yıl Tarrega, Camille Saint-Saens’le tanışmıştır. Dönüşte Marsella’dan geçip orda 26 Nisandan 5 Mayıs’a kadar kalırlar. 22 Haziran’da Tarrega gitar yapımcısı usta Enrique Garcia için bir fotoğrafını imzalar.

    Baldomero Cateura’nın teşvikiyle Tarrega birkaç bestesini yayın için hazırlamaya başlar.

    1901- Temmuz ayında, Tarrega, Castellon’da askerlik yaptığı yerde Daniel Fortea’yla tanışır. Ağustos 31’de Tarrega, Barcelona’da Haydn’ın Minuet’ini, yayınlamak amacıyla kağıda döker.

    Bu aralar sahneye çıkmaz. Çünkü vuruş şeklini değiştirmekle meşguldür. Artık tırnak yerine parmak uçlarıyla gitar çalmaktadır. Bu yıl içinde başka eserlerinin yanında 6. ile 7. Prelüt’lerini besteler.

    1902- Bu yılın Nisan ayında Emilio Pujol Tarrega’dan ders almaya başlar. Haziran’dan sonra Tarrega tekrar seyircilerin önünde çalmaya başlar ancak bu defa tırnaksızdır. Barcelona’nın ünlü kafelerinden “Dört Kedi”(Quatre Gats)’de konser verir. Yaz boyunca Valencia, Alicante ve Murcia’da çalar. Tarrega’nın ilk yayını, 6 orijinal bestesi (aralarında Arap Kaprisi de bulunan) ve bir transkripsiyon, Valencia’da “Antich y Tena” adlı yayınevinde basılır. Sonbahar sonunda Tarrega, İspanya’nın kuzeyinde bir konser turnesi yapar. Bu turne sırasında en çok, ders de verdiği Bilbao’da kalmıştır.
    Bu yılın sonunda mektuplaşmaları üzerine, J. Ramirez de Galaterra, Tarrega ile buluşmak için Madrid’e gelir.

    1903- 15 Ocak’tan 15 Mayıs’a kadar Tarrega; Leckie, Manuel Gil (Piferrer t. F.), ve Francisco Correll ile İtalya’ya gidip Genova, Milano, Florenzia, Roma ve Napoli şehirlerini gezerler. 7 Şubat Cumartesi 16.00’da Roma’nın Corea Tiyatrosu’nda Tarrega bir konser verir. Şubat’ın 17’sinden 16 Mayıs’a kadar Tarrega Napoli, Roma, Pompeya, Sorrento ve Capri’yi ziyaret eder.
    Temmuzda, Daniel Fortea, Castellon’da Tarrega’nın ekolünü temel alan bir sistemle ders verir.

    Ağustos’ta Tarrega, Emilio Pujol ile ailesini ziyaret eder. Bu ziyaretinde her gün uyku problemi yaşar.

    Valencia’da Tarrega’nın 5 orijinal bestesi ve 6 transkripsiyonu içeren, ikinci yayını piyasaya çıkar.

    1904- Mart’ta Tarrega, Alicante ve çevresinde konser verir. 15 Haziran’da Valencia Müzik Konservatuarı’nda konser verir. Dinleyicilerin arasında 12 yaşında Josefina Robledo da bulunur. Tarrega, Madrid Meclisi’nde konser vermek konusunda Manuel Ramirez’ın teklifi geri çevirir. J. Robledo Valencia’da Tarrega’dan ders almaya başlar. Sonra sürekli Barcelona’ya giderek derslerini devam ettirir. Tarrega’nın Ağustos ayında yazdığı birkaç mektupta sağlığından şikayetçi olduğu dikkat çeker.

    20 Ekim’de Castellon Belediyesinin Şenlik Salonu’nda konser verir. Bu konser öncesinde, dinleyicilerin ortasında çalabilmek için sandalyeleri daire şeklinde koymalarını ister.

    22 Ekim’de Castellon Halk Enstitüsü’nde Tarrega’nın onuruna özel bir toplantı düzenlenir. Öğrencilerinden Fortea ve Sanchis sahnede küçük bir dinleti verirler.

    27 Ekim Almazora’da Tarrega “Demokratik Merkez Tiyatrosu”nda konser verir. Konser sonrası tiyatronun lokalinde gün ağırana kadar birkaç hayranıyla çalmaya devam eder.

    13 Ekim’de Vall’de Uxo’un tiyatro merkezinin gazinosunda bir konser verir. Bitirmek için Daniel Fortea ile bir duet çalar. Kısa bir konuşmasında Tarrega, ilk konseri bu yerde verdiğini belirtir.

    Ertesi akşam bir zengin evinde, Tarrega’nın onuruna 25 davetlinin olduğu bir yemek düzenlenir. Akşam Tarrega kendi klasik repertuarını çaldığı özel bir konser verir.

    15 Ekim’de Villarreal’de Tarrega’nın onuruna “Ermita de la Virgen de Gracia”da (Gracia Bakiresi Kilisesinde) bir yemek verilir. Tarrega’ya yazılmış bir şiir okunur; sonra orada bulunan herkes şiiri imzalar ve ona sunar. Bu şiir 18 Ekim’de “Heraldo de Castellon” gazetesinde de yayımlanır.

    24 Ekim’de Castellon Ticaret Odası’nda, Tarrega’nın veda konseri düzenlenir. Girişin 1 peseta olduğu konserde; öğrencileri Fortea ve Mateu’ya eşlik ederek konserin üçüncü kısmında düet ve trio yaparlar.

    1905- Ocakta Tarrega hastalanır; durumu kötüleşir ve ailesi birkaç gün çok endişe eder. Şubat başında Tarrega Valencia’da konserler verir. Nisan’ın ilk üç haftasında birkaç kere Alicante’de ve çevresinde çalar. Joaquin Manen, Barcelona’da Tarrega’yı ziyaret eder.

    4 Ağustos, Tarrega’nın Albeniz (Cadiz)’in “İspanyol Serenadı”nın üzerine yaptığı transkripsiyonun tarihidir. Ağustos’ta Tarrega, Barcelona’dan D. Fortea’ya bir mektup gönderir. Mektupta, J. S. Bach’ın (BWV1001) keman için bestelediği bir sonatı ile bir fügü üzerinde çalıştığını yazar.

    1906- Ocak’ın sonuna doğru Tarrega, Valencia’ya döner. Yazın Barcelona’daki bir grup arkadaşı, Tarrega’ya yardım etme amacıyla her iki ay bir konser düzenleyen “Tarrega’nın dinletileri” adlı bir dernek kurarlar. Tarrega’nın, Barcelona’da vereceği üçüncü konseri, bu şehirde vereceği son konseri olacaktır.

    23 Aralık’ta derneğin etkinlikleri kapsamında; Tarrega, Barselona’nın Cateura Piyano Fabrikası’nın gösteri salonunda çalar.

    1907- Ocak ayında, Maria Rita Brondi Barcelona’da Tarrega’dan ders alır. Ocak sonuna doğru ani bir krizle sağ tarafı felç olur. Tarrega, Ekim ayına kadar bir daha gitar çalamaz.

    Konser eksikliğini dengelemek için Tarrega, Barcelona’lı yayın evi Vidal, Llimona ve Boceta ile bir anlaşma yapar. Her ay 5 eseri (bestesini ya da transkripsiyonu) yazıp yayına hazırlayacak; bunun karşılığında ayda 500 peseta alacaktır. Haziran ve Temmuz aylarında, Tarrega Josefina Robledo’nun ailesiyle Valencia’da 5 hafta geçirir.

    20 Ağustos’ta Tarrega, ilk defa Bach’ın eserlerinden yaptığı bazı transkripsiyonların da bulunduğu bir çalışmayı yine Vidal, Llimona ve Boceta Yayınevi’nden yayımlar. Bu çalışma Miguel Llobet’e adanmıştır.
    Kasım’da Tarrega, Valencia ve Alicante’de yaşar. Bayan Jacoby ile barışır; Alicante ve Alcoy’da konserler verir. Aralık’ta Barcelona’ya döner.

    1908- Şubat’ta Tarrega, Barcelona’da dinleyicilerin önünde son konseri verir (1906 sonuna bakın) . Ekimde Castellon’a döner.

    1909- İlkbaharda, Mart ayını Tarrega, Valencia’da geçirir. Mayıs’ta Barcelona’ya döner. Yazın Alicante’dan Novelda ve Monovar’a gider. Ekim sonunda ise Valencia’ya geri döner.

    Ekim 28’de Tarrega Alcoy’da konser verir. Birkaç gün sonra Cullera’da dinleyicilerin önünde ki son konserini verir. 2 Aralık’ta Picana’da Manuel Gil’in misafiri olur. Orada “Oremus Prelütü”nü yazar. Aslında Schumann’ın “Albumblatt” op. 124 no. 5 eserinin bir düzenlemesidir. Daha sonra Barcelona’ya geri döner.

    Francisco Tarrega 15 Aralık’ta sabaha karşı saat 5’te evinde ölür. Ertesi gün Barcelona’da “Yeni Mezarlık” ta gömülür.

    1909- 18 Aralık’ta Tarrega’nın tabutu çıkartılıp Castellon’a götürülür. 20 Aralık’ta büyük bir törenle tekrar gömülür.

    28 Ocak 1961’de Tarrega’nın tabutu Castellon’daki mezarlıktan alınmış ve bir anıt mezara konulmuştur.

    Almancadan ispanyolcaya Francisco Herrera çevirmiştir.
    İspanyolca’dan Türkçe’ye Debora Novio Ok çevirmiştir. (Teşekkürler Debora)

    Kitaplar:
    “Francisco Tarrega”
    Werden und Wirkung
    Wolf MOSER

    mybisgen.wordpress.com sitesinden alıntıdır.

  • Ege Efem
    Ege Efem 17.05.2018 - 11:17

  • Ege Efem
    Ege Efem 17.05.2018 - 11:07

    ?t=2m55s

  • Ege Efem
    Ege Efem 17.05.2018 - 11:06

    ?t=5m8s

  • Ege Efem
    Ege Efem 17.05.2018 - 11:04

    ?t=4m52s

  • Ege Efem
    Ege Efem 17.05.2018 - 11:02

  • Ege Efem
    Ege Efem 15.05.2018 - 02:12

    :))

  • Ege Efem
    Ege Efem 15.05.2018 - 00:41

  • Ege Efem
    Ege Efem 12.05.2018 - 06:42

    ?t=3m58s bir çay daha...;)))

  • Ege Efem
    Ege Efem 12.05.2018 - 06:37

    ?t=3m44s

  • Ege Efem
    Ege Efem 11.05.2018 - 16:14

    Yokluğun acıtmıyor, Sözleri unutulmuş solo çalınan bir parça gibiyim. Sensiz yarım, şarkılar.

  • Ozan Gedik
    Ozan Gedik 30.10.2008 - 20:15

    genellikle parçaların ortalarında çalınan ve hızlı olan insanları gaza getiren güzel müzik ezgileridir..genellikle metal ve rock müziklerinde yapılır