Kültür Sanat Edebiyat Şiir

  • Dinler Arası Diyalog20.07.2006 - 19:47

    Dialog yanlış anlaşılamamlı
    daha önceki mesajımda da belirttiğim gibi dinlerin dialoğu olmaz. Din mensuplarının dialoğu olur. Şimdi meseleleri bu zaviyeden ele almak doğru olur.
    Dialog meselesinden dolayı bu dinden yani islamdan çıkan kimse olmamıştır. Yapılan dialog toplantılarının sonuçu hep müspet olmuştur. Fakat şu an şehirlerde açılan kilise evlerin (bunlar kaçaktır) bu dialog platformuyla bağdaştırılmasını anlayamıyorum. Yani dialog ile kiliselerin açılmasının hiç mi hiç alakası yoktur ve olamaz.
    Zaten dialog toplantıları hep verimli geçmiştir. Zira biz dinimize son derece güveniyoruz ve onlara anlattığımız takdirde onların kesinlikle kabul edeceğini biliyoruz. Zaten efendiler efendisi (sav) de bu dini anlatmak için medineli yahudilere ve bizanslı hırıstiyanlara giştmemiş mimidir. Yoksa biz bu dini kimlere nasıl anlatacağız.
    Bir mesele daha var.- gıybet-
    gıybet ateşin odunu yediği gibi salih amelleri yiyin bir şeydir bunun için de dikkatli olunması gerekir. Ayrıca bir grubun gıybetinin yapılması demek bir faciadır. Eğer o grubun arkasından - söyledikleriniz doğru olsa bile- konuşulması o grubun hepsi ile helaleşmeyi gerektirir. Ki bu da imkansızdır. Grup büyüdğükçe bu daha da zorlaşır. Dialog yapmaya çalışan arkadaşların arkasından konuşmak da bir gıybettir!

  • fethullah gülen20.07.2006 - 19:42

    Muhterem hocaefendiyi eleştirmek çok kolay fakat onun bu güne kadar yaptıklarını yapmak çok zor onu eleştirenler önce kendileri bu memleket ve bu din için ne yapmışlar ona bakmalılar. Zira bu kişi memleketini ve dinini çok seviyor ve ona hizmet etmeye çalışıyor. 68 yaşına gelmiş bir insan bu yaştan sonra manevi bir istekten başka yani allah rızasından başka ne isteyebilir.
    Teşekkür ediyorum.

  • Dinler Arası Diyalog14.07.2006 - 11:55

    dinler arası diyalogtan kasıt dinleri diyaloğu değil din mensuplarının diyaloğudur. bir defa yapılmak istenen işlere bakılması gerekir. amaç i'lay-ı kelimetullahsa ve bunda başarılı da olunmuşsa bunda ne zarar var anlayamıyorum. hiç bir diayalog toplantısında hırıstiyan olan birisi yok fakat müslüman olanlar var. şimdi. Efendimiz SAV bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurmuyor mu? : ' bir insanın imanına vesile olmak üzerine güneşin doğup battığı herşeyden daha hayırlıdır.' şimdi buna göre değerlendirmek gerekir. ayrıca eleştirmek kolaydır. ve karşı tarafı yönlendirebilir fakat insanlar eleştirdiği konuda kendileri ne yapmış ona bakmalılar. bizler ne yaptık bu din için kaç kişinin imanına vesile olduk ve kaç kişi bizim sayemizde Allah ve Rasulünü sevdi. eleştirilerimizde daha dikkatli olamalıyız.
    saygılarımı sunarım