Kültür Sanat Edebiyat Şiir

  • türban15.07.2004 - 22:05

    Basortusuyle ilgili hadisler:

    7- Yine Hz. Âişe (r.a) ’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v) bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması HELÂL değildir! ” buyurdu. (Buhari Kitabü’l-Kader, 8. bab, Müslim aynı kitab 5. bab, Ebhu davud Nikâh 4. babta, Ebû Hüreyre, (r.a) ’den)
    Hadisi dikkatli okursak, peygamberimizin bas acmayi helal kilmadigi cok acik.
    Ortunme ile ilgili diger hadisler:
    “Şüphe yok ki Allah, Ademoğluna zinadan payını yazdı (yani onun kendi iradesini kullanarak işleyeceği zina türünü levh-i mahfuz’da belirtti, diğer bir yoruma göre şehvet sevgisini onun fıtratına yerleştirdi) Artık Ademoğlu yazılan payına kesinlikle ulaşır. Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin zinası (haramı) konuşmaktır. Nefis de (zinayı) temenni edip şehvetlenir ve nihayet ilgili organ bunların ortak isteklerini yerine getirmek suretiyle onları tasdik eder ve arzularını gerçekleştirmekten imtina etmekle onları tekzib eder.”10 buyurur.
    2- Ashabdan Cerir bin Abdullah el-Becelî (r.a) ’den: Şöyle demiştir: “Ben Rasulullah (s.a.v) ’e (harama) ani bakışın hükmünü sordum. O, bana, gözümü başka yöne çevirmemi emretti”.11
    3- “Ey Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf) tır ve (kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir”.12
    4- Hz. Âişe (r.a) “Allah ilk muhacir kadınlara rahmet eyleye! Allah “Mü’min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar! ” ayetini indirince onlar eteklerinden (bir rivayette en kalın olanı) kesip onunla başlarını örttüler.” der.13
    5- Hz. Âişe (r.a) bir gün ensar kadınlarından stayişlye bahsederken buna benzer bir ifade ile başörtüsü emrine nasıl uyduklarını anlatır.14
    6- “Hz. Âişe (r.a) şöyle demiştir: “Ebû Bekr (r.a) ’ın kızı Esmâ (-ki Âişe validemizin ablasıdır) İnce bir elbise ile örtülü olarak Rasûlüllah (s.a.v’in) huzuruna girdi. Rasûlüllah (s.a.v) ondan yüzünü çevirdi ve kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek;
    “Ey Esmâ! Kadın erginlik çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir. buyurdu.15
    7- Yine Hz. Âişe (r.a) ’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v) bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir! ” buyurdu.16
    8- “Ebû Hureyre (r.a) ’den: Şöyle demiştir: “Rasulullah (s.a.v) “Ateş ehlinden olup, görmediğim iki sınıf insan var: (Birisi) yanlarında bulunan sığır kuyruklarına benzer kamçılarla insanları döğen (işkence yapan) bir kavimdir. (Diğeri) giyinik, çıplak birtakım kadınlardır...”17 buyurdu

  • türban15.07.2004 - 22:05

    A'raf 158- De ki; ey insanlar! Ben sizin hepinize Allah'ın resulüyüm. O Allah ki, göklerin ve yerin bütün mülkü O'nundur. O'ndan başka hiçbir ilâh yoktur. Öldüren de, dirilten de O'dur. Bundan dolayı gelin, Allah'a ve resulüne iman edin. Allah'a ve Allah'ın bütün kelâmlarına iman etmiş bulunan o ümmî peygambere, evet ona uyun ki, hidayete erebilesiniz'
    De ki: 'Allah'a ve elçisine itaat edin.' Eğer yüz çevirirlerse şüphesiz Allah, kafirleri sevmez. (Ali-imran-32)
    Kim Allah'a ve elçisine isyan eder ve onun sınırlarını aşarsa, onu da içinde ebedi kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azab vardır. (Nisa-14)
    Nisa- 115- Kim bu yolu iyice tanıdıktan sonra, peygambere zıt düşer de müminlerin yolundan başka bir yola koyulursa, kendisini koyulduğu yolla baş başa bırakır, sonra da cehenneme atarız. Orası ne kötü bir dönüş yeridir.
    Enfal-13- Şundan dolayı ki, onlar Allah'a ve Peygamber'e karşı çıktılar. Kim Allah'a ve Peygamber'e karşı çıkarsa bilsin ki, Allah'ın azabı ağırdır.
    Nur 56- Namazı kılınız, zekâtı veriniz ve Peygambere itaat ediniz ki, Allah'ın rahmetinden pay alabilesiniz.
    Cuma 2- Ümmiler arasından kendilerine Allah'ın ayetlerini okuyan, onları arındıran, onlara kitabı ve hikmeti öğreten bir peygamber gönderen Allah'tır: Halbuki onlar daha önceleri apaçık bir sapıklık içindeydiler.


    Cuma 3- Bu peygamber yine onlardan olup henüz kendilerine yetişmemiş bulunan başka insanlara da gönderdik. O Azizdir, Hakimdir.
    164- Allah, müminlere kendi özlerinden bir peygamber göndermekle onlara karşı lütufta bulundu. Bu peygamber onlara Allah'ın ayetlerini okuyor, onları arındırıyor, kendilerine kitabı ve hikmeti öğretiyor. Oysa onlar daha önce açık bir sapıklık içinde idiler (Ali-imran 164)
    Nahl 44- O peygamberleri açık deliller ile ve kitaplar ile göndermiştik. Sana da, insanlara indirilen ilahi mesajı açıklayasın da ola ki, düşünürler diye Kur'an-ı indirdik.
    Nahl 64- Biz sana bu kitabı, insanlara anlaşmazlığa düştükleri meseleleri açıklayasın, mü'minlere ise yol gösterici ve rahmet kaynağı olsun diye indirdik.
    Bakara-151- Nitekim kendi içinizden size ayetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arındıran, size Kitab'ı, hikmeti ve daha önce bilmediğiniz birçok şeyi öğreten bir peygamber gönderdik.
    Bu ayetlerde, peygamber efendimizin sadece vahyi insanlara bildiren bir postaci rolu ustlenmedigi, aksine ayetleri insanlara peygamber efendimizin acikladigi; ve insanlara hikmeti peygamber efendimizin ogrettigi anlasiliyor.

  • türban15.07.2004 - 22:04

    AYETLERDE VE HADISLERDE ACIK BIR SEKILDE TESETTUR EMRI BILDIRILMIS:

    “MÜMİN KADINLARA DA SÖYLE: GÖZLERİNİ (HARAMA BAKMAKTAN) KORUSUNLAR; NAMUS VE İFFETLERİNİ ESİRGESİNLER. GÖRÜNEN KISIMLARI MÜSTESNA OLMAK ÜZERE, ZİNETLERİNİ TEŞHİR ETMESİNLER. BAŞ ÖRTÜLERİNİ, YAKALARININ ÜZERİNE (KADAR) ÖRTSÜNLER” (Nur-31)

    EY PEYGAMBER! HANIMLARINA, KIZLARINA VE MÜMİNLERİN KADINLARINA (BİR İHTİYAÇ İÇİN DIŞARI ÇIKTIKLARI ZAMAN) DIŞ ÖRTÜLERİNİ ÜSTLERİNE ALMALARINI SÖYLE. ONLARIN TANINMASI VE İNCİTİLMEMESİ İÇİN EN ELVERİŞLİ OLAN BUDUR. ALLAH BAĞIŞLAYANDIR, ESİRGEYENDİR (AHZAB-59)


    O donemde zaten kadinlar baslarini ortuyorlardi, ama o ayette kadinlarin nasil ve ne sekilde ortmeleri gerektigi aciklanmis; dolayisiyla da basortusunun Allah’in emri oldugu bildirilmis.

    ’ALLAH VE PEYGAMBERI BIR SEYE HUKMETTIKLERINDE INANMIS ERKEK VE KADINLARA SECME HAKKI YOKTUR. KİM ALLAH'A VE RESULU'NE KARSI GELİR (İSYAN EDİP ASİ OLURSA) , APAÇIK BİR SAPIKLIGA DÜSMÜSTÜR’(Ahzab-36)

    Islam’in kaynaginin sadece Kur’an-I Kerim olmadigi, Sunnet’in de kesinlikle bir kaynak oldugu yine Kur’an’da acikca belirtilmistir; cunku bu ayetler, Islam kaynaginin sadece Kur’an oldugunu iddia edenlerin vurguladiklari ayetleri kapsayici niteliktedir; bu yuzden basortusuyle ilgili hadisleri de dikkate almamiz gerekiyor:

    'DE (EY HABİBİM): EGER ALLAH'İ SEVİYORSANİZ BANA İTTİBA EDİN Kİ ALLAH DA SİZİ SEVSİN VE MAGFİRET ETSİN.' (Kur'an 3:31)

    “RESÛL, SİZE NE VERDİYSE ONU ALİN, SİZE NEYİ YASAKLADİYSA ONDAN SAKİNİN!) (Hasr 7)
    “ANDOLSUN Kİ, RESULULLAH DA SİZİN İÇİN, ALLAH’A VE AHİRET GÜNÜNE KAVUŞMAYI UMANLAR VE ALLAH’I ÇOK ZİKREDENLER İÇİN EN MÜKEMMEL BİR ÖRNEK VARDIR” (Ahzab-21)

    “HAYIR, RABBİNE ANDOLSUN Kİ ARALARINDA ÇIKAN ANLAŞMAZLIK HUSUSUNDA SENİ HAKEM KILIP SONRA DA VERDİĞİN HÜKÜMDEN İÇLERİNDE HİÇBİR SIKINTI DUYMAKSIZIN (ONU) TAM MÂNASIYLA KABULLENMEDİKÇE İMAN ETMİŞ OLMAZLAR.” (Nisa 65)

    Kim Resûl'e itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa-80)