Hepsi O Kadar Şiiri - Süreyya Berfe

Süreyya Berfe
11

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Hepsi O Kadar

Gidilir gelinir.
Belki sağ salim dönülür, hepsi o kadar.
Günler geceler çabuk geçer.
Çabuk geçmez şaşkın bir çocuğun hüznü
Vapurlar, arabalar, karlar çabuk geçer.
Ayrılık da özlem de her şey...
Herşey çabuk geçer
Ve birden gün ağarır.
Hepsi o kadar.
Gidilir herhalde gelinir.
Bütün gün denize bakmak kadar.
Belki ayvalar çürür.
Birşeyler kurur, atılır.
Nedir ki uzakta olmak
Ardahan'da boş duran bir ev
Hiçbir zaman suyu olmayacak bir kuyu
Unutulur, kalır. Hepsi o kadar.
O kadar anlayabilmek
O kadar acemi
O kadar toy
O kadar ilk
O kadar yeni
Ey uğursuz yolculuklar
Ey yıldızsız samanyolu
Bir daha hiç olmayacaksınız.
Çünkü yarım ve yaralı kalan
Bir akşam, yemin etmiyorum ama
En az günlerce, günlerce kanar.
Gidilir, gelinse de gidildiği gibi değildir.
Hepsi o kadar.

Süreyya Berfe
Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Özlem Saba
    Özlem Saba

    evet bence de hepsi bukadar...

  • Meneviş Köylü
    Meneviş Köylü

    Bu şiirde kendimi okudum.'hepsi o kadar.'

    Saygılar,

  • Emel Baran
    Emel Baran

    Göz yaşlarıyla okudum,hepsi o kadar.

  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan

    internet kafelere bozuk bilgisayar.. bozuk klavye maus.. ai el atmisken bide sura tozunu alayim.. bi saniye musteri su icmis pedi yere atmis diyen suursuz personel dolduruyorlar.. o sebeb konsantre olamadim on kez ve vaya demisim.. yarim kalip yazisi kesilip.. yoksa.. alinmam sonrasi.. biz tartismiyoruz ki.. karsilikli fikir teatisi.. gorus alisveris yapiyoruz diyecektim.. hem gercek sair gerekirse atleti pantolon uzerine giyer ic donunu sapka gibi kafasina giyer.. boyun bagini ayagina dolak diye sararjen ceketi ustunde olur fanilasi bence.. bu vesile ilede.. kutlarim isabet secki.. otopos yanasiyo.. bineyim.. hayirli yolculuk herkese..

  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan

    hayır hayır kesinlikle alınmam..
    şimdi şöyle o.. daha önce bestelenmiş.. bir müzik vardır..

    kara düzen bağlama.. ile çala çala.. veya önceden iki do bir la bir sol iki la sol iki vuruş olsun la yarım.. değişik versiyon dener.. hoşa gider bir müzik yakalarsınız.. sözü olmaz.. veya olur akılda kalsın diye birde ve veya piyano veya siz o müzik üzerine uygun düşer güfteyi oturtursunuz.. üzerine..

    yada tam tersini yaparsınız.. bir güfte vardır elinizde.. ona göre beste yaparsınız.. burda suyumu önce dökeyim unumu.. yok mayayı önce katsam tuz eklemenin sonuçla ilgisi yoktur.. amaç hamuru hazırlamak.. yürek ateşi ile pişirip.. dinleyici beğenisine sunmaktır.. ne çok yanmış ne içi hamur.. göz göz kabarmış.. mürül mürül kokan.. kulakta adeta eriyen tını yakalama işi beste..

    akılda bu melodi zinciri kalsın diye kalkar.. coki kola copeting coki kola copeting diye güfte yazarsınız.. gibsy king olarak dünya öbür ucunda.. bu yakada reha emmimizin manita nülüfer yengemizin hoşa gider.. bu beste üzerinden.. öz güftesini soyar..

    hadi yine yine yeni yenideeeen seeeev tirinooom.. diye yerli güfte giydirir.. benim ümit besen ve alpayın giydirdiği buuuu geceee ve hergece birkaç arkadaş örneğim.. bu tür giydirme içindi.. ben diyorum ki.. atlet mintanın altına giyilir..

    siz diyorsunuz ki.. hayır mintan atlet üstüne giyilir..

    siz bağlama işine girseniz.. ihsan şahin sağolsun.. standartları belirlemiş.. uzun sapta la ile sol arası 1 santim sekiz milim sol ile fa aralığı iki santim bir milim.. demişse.. en alt misina ile bağlanmış boğumdan.. en üste aniden çıkamazsınız.. saz dıırt eder.. usta sazcı ne oldu şiştinmi diye sorar.. nizam şart..

    gerçektende.. bir istiklal marşımızda.. kooorkmaaa sönmeeez bu şafaaaak.. der kalırız nefes kesilir
    ikinci kısma laaaarda yüüüzen ile başlarız.. güfteye beste yapma denli.. bestelenmişe uygun düşer güfte yapmada o denli zordur..

    mustafa sarı sözen asırlarca kulaktan kulağa söylenen anadolu müziğini derlemiş notaya dökmüş emek sarfetmiş kişidir..

    müzik emekle yapılır beste ayrı emek ister.. güfte ayrı emek ister.. ikisini birleştirme ayrı emek..

    şiir güfte olsun diye yazılıyor ise.. samimilik bulamazsınız.. siz şiirinizi yazın.. kaç asır sonra.. bir nefescik söyliyeyim dinlemezsen neyliyeyim aşk deryasın boyluyayım ummana daldımı bestelesinler.. güfte formuna bürünsün..

    siz çünkü ben o saatlerde seni düşünür seni yaşarım diye iç yağı akıtır şiiriniz yazın.. biri çıksın beste yapsın ve veya.. uğraş didin.. benimsen bi çaykovski gibi bi baht gibi bi motzart gibi beste yap.. dünyanın neresinde olursa.. ona bi o dile göre güfte giydirilir.. yeterki beste beste gibi.. şiir güfteliğede uygun şiir gibi şiir olsun..

    sonra toplumun eğilimi meylide önemli.. ben acı tiryaki oldum.. ölürüm kabrime gelme saçın niye beyaz arkadaş gibi güfte benimsendiği iç yağınız akıttığı sürece.. o da bizim şiirimizdir bence..

    insana etki etmez.. duygu açığa çıkarmaz.. monteynenin denemelerinde.. hastalığa aşka ölüme bakışından farklı söz söylemez.. şiirde öykünmeden ileri gitmez.. yazı .. iyi bir beste ile güftede olabilir...

    ben bu yazıya uygun bestenin.. hepsi geçeeer hepsii geçeeer bölerde geçeeer.. hep tanrım ikiiiyee bölerdeee geçeeer.. melodisi olduğuna inanıyorum.. yada bazı düzenlemeler.. ile..

    gidilir gelinirden sonra.. araya giren ikinci şarkıcının düeti ile..
    gideceğiiiin yeree benidee götür.. götüürdeee isteeerseeeen yerlerde yatır.. melodisinin uygun düşeceğine inanıyorum.. benim şiir demem ile şiir olması mümkün ise.. her an geri adım atarım.. gidin noter çağırın.. yeminli büro gelsin.. bu bi şiir değil.. ıııh..

    şiir olsa.. içim yağı şipir şipir damlar.. değil üç beş yıl.. kırk sene geçse unutamazsın..

    haa emek sarfetmiş.. şiir gibi iyi niyet ile başlamış.. edebiyata hizmet etmiş.. kültür hayatına katkısı olmuş.. iyi bir insanmış .. bilgi birikimi onca ödülü varmış saygı duyarım.. ama hepsi bu.. bu bir şiir değil.. hepsi o kadar..

  • Osman Tuğlu
    Osman Tuğlu

    Geçer


    Okul ders zili sınav
    Eller kedidir sen av
    Savaşım tırnav mırnav
    Ne abuk sabuk geçer

    Yaramaz ergen çağlar
    Yararlar yaran ağlar
    Yârsizlik kabuk bağlar
    Nihayet kabuk geçer

    Yetmiş seksen yıl lafta
    Oysa en çok bir hafta
    Kalırsın fotoğrafta
    Cismin ne çabuk geçer


    Osman TUĞLU

  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan

    hayır hayır kesinlikle müzik omurgası güfte değildir..
    güfte sadece melodinin akılda kalmasını sağlar hepsi o kadar..

    gerçekte müziğin şiirden ayrılıp.. edebiyatın diğer dalları gibi evrensel olmasından söz edebilmemizin ana arteri de bu.. siz zerre sözünden anlamadığınız.. bi hint beski avaarahuuuu nııınınınıım avaraaahuuu ile mest olur.. bi flemenk menşeeli.. latin amerika kral çingenesinin bambo mariooooo bambo meriası.. bi diiitır bohnın tomas endirsinin.. bradır luvi luvi luvisi ile anlamadığınız aklınızda dahi tutamıyacağınız güfteden ziyade müziğine vurulursunuz..

    cep telefonları trtnin başaramadığını başardı.. dınınım dınınım dınınım.. dınınım dımbıdı dımbıdı.. diye motzart türk marşı çalar oldu dört yan.. türk halkı çok sevdi kırkıncı senfoni seçimi yaptı gelen özel aramalarda.. bu beste bu muzik ümit besenin her gece bir kaç arkadaş olalım sarmaş dolaş.. içelim sarhoş olalım eğlenelim biraz.. güfte cenderesinden kurtuldu.. rodrigonun gitar konçertosu alpayın bu geceee araklamasından..
    bethovın dokuzuncu senfoni güftesizde sevildi dinlendi.. tıpkı avrupada kaç asır sevildikleri gibi..

    gerçekte daha öncede belirttim tekrar olucak.. bir çamlıbelin yolcu ile arabacı gibi enfes şiiri müzik ile birleştirme sevdası katledildiği gibi.. sakın bir söz söyleme yüzüme bakma sakın.. yapılan kötü bestelerle.. pespaye hale getirildiği gibi..

    hiç bir mana derinliği olmadık hiç bir anlam ifade etmedik moooviii mooooviiiy mosmoooviiiy közleri poncuk maaviyy diye sözcük silsilesini.. iyi bir melodi ile kitlelere sevdirebilirsiniz..

    şiir her ne kadar musiki ile anılması.. içinde barındırdığı musiki sebeb.. müzikle mukayese edilmeli gibi görünsede kazın ayağı hiç öyle değil..

    çünkü bu çayınıza şeker atma istediğinizde.. havuçtada şeker var fırınlanınca şeker tatlısı oluyor bakkala gideceğime manava uğrayım bari demeye benzer..

    kısaca.. elma ile armuttan hoş komposto çıksa bile elma ile armutları toplamamak gerektiği yadsınılamaz..

    kısaca.. müzik.. nota adını verdiğimiz.. ses titreşimlerinin.. belirli bir nizamla.. verilişidir.. örnek vermek gerekirse.. fış fış kayıkcı.. la la la sol la la la sol.. ile çalınır.. siz kalkar la la la la diye veya sol sol sol diye.. tek nota ile müzikten söz edemeyeceğiniz gibi..

    belirli şansa bırakılmış.. tombaladan çekilme tasnif ile.. müzikten söz edemezsiniz..

    şiiri teşkil eder.. heceler.. ve sözcükler.. ve cümleler tasnifi.. sırası ile.. yaşanılan toplum.. diline.. sentaksına.. kullanma sıklığı gibi kriter yanısıra..

    ince ünlü kalın ünlü.. yapısı.. sıralaması.. kaç gez yineledim yine yineleyim..

    ya elif görse mertek sanacak kadar cahil olacak.. ama tanrı vergisi kulakları.. çanak anteni geride bırakacak.. ritm tempo musiki havada yakalayıp.. cepten çıkarsa bile sözcüğe öyle harman edecekki.. yüreği harıda katınca.. şiir bu..

    müzik alışkanlık.. cinde yaşar çin müziği arabyada doğar büyür arap müziği çok güzel yanılgısına kapılabilirsiniz..

    çeviri şiirlerde.. görürüz sıkıcılığı bunaltıcılığı o dilede onbir hece iken sizin dilinizde altı hecelik cümledir karşılığı.. yada tersi sizde sekiz o dil beş hece cümledir karşılığı.. ve kakafonik söz silsilesi çıkar orta yer..

    kulakları çinlesin muhammed salih çevirmiş erk dergisi.. uzbekceye..

    şuheda gavdasın bi bahsançi taglar taşlar..
    u rukhu bulmasın dünyada egilmas başlar
    urulup mangalayınan uzanur yirde yatıyır
    bir hilal üçün ya rap ne küyöşler batıyır.. diye.. tursunzadeli tacik özbeki kasım.. çoh yahşi bolmuş gardaşım özüm gaynaştı dedi.. aynı kök köken lehçe aksan şive fark katmaksızın bir paide buluşabilseniz bile.. ancak ve ancak.. kendi öz diliniz tat alabilirsiniz..

    hikmet beyin yazısı çok sade çok yalın.. çok manidar.. sadece musikisi noksan.. ritmi noksan..

    bu vasfı elde edince.. musiki ile ruh bulsa..

    içi yakması.. içeriyi titretmesi.. sarsması.. mana girdabı boğması gibi vasıflar ararızki.. oda sırası ile.. vasat altı vasat orta iyi iyi üstü mükemmel şiir sıralamasında basamak teşkil eder..

    manzum yazı haline bile giremez bu düz yazı.. öncelikle.. manzum hale getirilmeli.. serbest olması.. manzum halden muaf tutulacağı anlamı taşımaz.. serbest.. konson vuayyel.. konik kesim söz yuvarlamadan serbest olduğunuz anlamı taşımaz.. manzum inşası bitince.. şiir yapma için ritim tempo ahenk musiki verilsin.. sonra.. niteliğini tartışalım..

    düz yazı vardır şiire değişmem.. kaç asır süzülür gelir..

    ey türk doğuya gittin batıya gittin vardığın yerde hayrın şu oldu
    kanın su gibi aktı kemiklerin dağ gibi yığıldı
    beylik oğulun kapıda kul köle.. gelinlik kızın halayık oldu diye.. meramı kısa öz sade cümleler ile.. doğu cephesine yazar..

    kıvırıp çevirmeden eğilip bükülmeden.. zorlanmadan kasılmadan.. içten samimi.. rahat anlatsın canımı yesin var düz yazı olsun.. bu vesile ilede saygı gibi korkuya baskıya çekinmeye dayalı sözcüğü literatürümden atar.. sevgilerimle derim efendiler..

  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan

    pardon klavyede sorun var takılıyor tuş basmıyor güçlükle yazıyor ekledim bi düzelttim.. yine hata kalmış doğrusu gürül gürül akar nazım.. hakkı yemek olur.. olacaktı..

    haa.. birde lütfen benim yazıma veya başka biri yorumuna göre değerlendirmesin kimse.. kendi hür iradesi eli vicdanına koyup.. açıklasın şiirmidir değilmidir.. bu ilede saygılar.. az alışveriş yapıp köye dönmem lazım.. klavyenize kuvvet.. bura günden güne canlanıyor.. sataşmacı küfürbaz elinden sıyrılıp.. şiir konuşma ister şiir severle buluşuyor.. saygılar..

  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan

    günler geçer.. geçer gece..
    geçmez çocuksu.. o şaşkın hüzün
    deryanda balık ve.. vapur var nice
    ne diye kırışır acıyla yüzün..

    ..gibi hava aldıracak.. akıcılık verecek şekil olsun.. var manada olmayıversin.. ali okulu mezunu.. hayat okul mezun ilkokul terk ezici çoğunluk işi yok vurgu şurda olsa vurgu burda olursa nasıl oluyor yazı tura atıp deneme yanılma metodu ihtimal hesapmı gözden geçirmeli.. insaf diyor vicdanla başbaşa bırakıyorum.. şiir olduğu iddiası taşır herkesi.. düz yazı bu.. felsefe kırpıntısı serpelemiş hepsi o kadar..

  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan

    mevzu bahis olan.. müzik olsa katılırım.. ilk sefer dinlersiniz.. sizde etki etmez.. üç beş dinleme sonrası o müziği beğenirsiniz..

    bir roman okursunuz yetişkin için yazılmıştır.. o dönem heyecan yaratmaz.. ilerde hoşunuza gidebilir başvuru kitabıdır..

    içerik yönü ile ele alındığında.. konusu sizi o vakit çekmeyebilir.. ileri yaşlarda içerikce tat alacağınız şiir vardır saygı duyarım.. ancak şekil olarak.. yaş eğitim gelir düzeyi köylü kentli ayırt etmeksizin.. bütün herkesi sarıp sarmalayacak..

    her dizesinde.. tüy ürpertir.. bir Akif.. bir akıyordu su göstererek aynasında söğüt ağaçlarını diye.. başlar.. şoooor şooor gürül gürül diye akarken.. kalkıp bu şiirde..

    bir çocuk sevimliliği ile..

    manane manane acıtmadı ki eh eh eh diyor demek..
    hepsi o kadar diye bıktırır terkrar silsilesinden öte gitmez.. nakarat belkide müzikte gerçekten hoş durabilir.. ama şiirde getirisi olmayan.. vesvese ile eşdeğer.. depresif sayıklama ile eş değer.. şekilsizlik bütünü..

    yoksa ben istemezmiyim.. evet şiir işte yüz akı.. işte kırk yıllık özlemimiz.. işte şiir gibi şiir yazar bir şair çıktı demeyi ben arzu etmezmiyim.. ama yapabileceğim bir şeyim yok.. vicdan azabı beni bu sözcük öbeğinden daha çok yakan şey.. şiir gibi şiir çıkıp içerim yağı eritip vicdana galebe gelmedikce şiir diyemem üzgünüm.. ıııh şiirle ilgisi yok bunun.. sadece manidar düzyazı hepsi o kadar..

TÜM YORUMLAR (23)