Gönül Seni Şiiri - Erzurumlu İbrahim Hakkı

Erzurumlu İbrahim Hakkı
16

ŞİİR


92

TAKİPÇİ

Gönül Seni

Vasf-i lisan seninledir, vasfedemem gönül seni
Nutku beyan seninledir, vasfedemem gönül seni

Her hünerin kemalisin, her güzelin cemalisin
Hüsn ile an seninledir, vasfedemem gönül seni

Şevk ü taleb ki sendedir, zevk ü tareb ki sendedir
Aşk ile can seninledir, vasfedemem gönül seni

Olmasa kibr ile riya, sensin ol Beyt-i Kibriya
Genc-i nihan seninledir; vasfedemem gönül seni

Bilmedi kimse cevherin, aleme doldu Kevser'in
Zevk-i cihan seninledir, vasfedemem gönül seni

Hükmüne Hakkı bendedir, canı seninle cindedir
Cümle cihan seninledir, vasfedemem gönül seni

Erzurumlu İbrahim Hakkı
Kayıt Tarihi : 17.4.2015 09:04:00
Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Osman Akçay
    Osman Akçay

    Manevi bazı sırlara ve tecrübelere vakıf olma ruhun tahammül sınırlarını zorlar. Günlük kullanılan lisan bu yükü kaldıramayınca şiir devreye girerek bu hallerin tecellilerinin serbestçe ifade alanı haline gelir. Şiirdeki ifadeler bu hallerin bir yansıması gibi. Allah rahmet eylesin.

  • Cevap Yaz
  • Onur Can Kızıldağ
    Onur Can Kızıldağ

    Herkesi profilime bekliyorum. Acemi bir şair olarak ilk şiirimi kalemden çıkardım. Gelip bakarsanız beni mutlu edersiniz

  • Cevap Yaz
  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan

    kutlarım günün şiiri .Allahın rahmeti üzerine olsun

  • Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    İbrahim Hakkı da ne yazık ki -bir çok şairin yaptığı gibi- ifadede mübalağa yapmaktan kendini alamamış ve gönül adlı nesneyi hakikat-i halde çok yanılan bir şey olduğu için alimler ve ariflerce çokça kınanmasına rağmen-haşa ve kella- "Beyt-i Kibriya" (ibadethanelerin büyüğü) yapıvermiştir. Belki bazı arkadaşlar beyt kelimesi ev manasına da kullanılır diyebilir ama biz burada bizzat Allah'ın Kur'anda Kabe için kullandığı manayı tercih ediyoruz ve bu ifadeyi büyük bir gaf olarak telakki ediyoruz! Zira Rabbimiz kitabında; "ALLAH'TAN DAHA DOĞRU SÖZLÜ KİM VARDIR!" buyuruyor.

    Ayrıca; "Bilmedi kimse cevherin, aleme doldu Kevser'in" ifadesi de tenkide medar bir tabirdir. Çünkü Allah her şeyin ismini ve manasını ilk insan Adem-as-e bildirdiğini Bir çok ayetinde beyan ediyor. Daha sonra gönderdiği kitaplarla ve bilhassa da Kur'an-ı Kerimdeki ayetleriyle peygamberlerine ve dolayısıyla da bizlere yarattığı şeylerin hikmet ve maslahatından -özet veya detay olarak- açıklamadığı bir şey yoktur! Çünkü o ayet-i kerimesinde; "BİZ BU KUR'ANDA HİÇ BİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK VE HER ŞEYİ EN GÜZEL ŞEKİLDE AÇIKLADIK! BİZ NE GÜZEL AÇIKLAYICIYIZ DEĞİL Mİ?" buyurmaktadır.

    Bizce son mısradaki ifade de eleştiriye açıktır.Çünkü şair cümle cihanın gönül'ün arzularını onayladığını ve herkesin onunla hemfikir olduğunu iddia ediyor ki, haddi zatında böyle bir şey mevzu bahis değildir. Bidayette de arz ettiğim gibi tarih boyunca sayısız alim ve arif gönül'ün gayr-i meşru arzularından şekvacı olup ona şiir ve nesir yoluyla sitemler etmişlerdir. Hülasa; bizler İbrahim Hakkı gibi düşünmüyoruz vesselam! Biz zaten her zaman burada beyan ettiğimiz gibi dini konularda kitap ve sünnete uymayan hiç bir görüşü kabul etmeyiz ve bu konuda yapılan yanlış beyanlara her zaman ilmimiz nispetinde şerh koyarız ki bu gün de aynısını yapmış bulunuyoruz.

    Herkese hayırlı çalışmalar.

  • Cevap Yaz
  • Kesra Bamedi
    Kesra Bamedi

    Her hünerin kemalisin, her güzelin cemalisin"


    her dizesi birbirinden güzel..

  • Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (6)