Sen bana uydurmasyonunlarınla gaz ve ayar verebileciğinimi zannediyorsun buradaki yazmalarım denemelerdir!
Madem dinini dört dörtlük yaşayan sensin o zaman senin o güzide yazınlarınla o soruna kendin cevap versen nasıl olur?...
Mehmet Akifin neden meali yazmayıpda sürgün edildiğini ben okumadan sadece tahmin edebiliyorsam, madem...
Şimdi sen benim Risaleleri Kur'anı Kerimden üstün gördüğümümü veya üstün olduğunumu imâ ettiğimime ayâr ediyorsun?
Koçum!. Kuranın mealinin yazılması için aradan geçen zamanla, Risalelerin sadeleştirilmesi için aradan geçen zamanı düşünüyorumda baya basit bir denklem!
Saçmalıkmış demekmiş maydonuzun dördüncü katman yaşam meraisi olduğunun görünüşüne bakılırsa senin o geniş düşüncende aklına çok küçük geldiği malum!
En sonunda Akiftende bahsi mevzu ettirdi elime biyografisini alıpta okumuş değilim...
Eskiler ne kadar ağırsan o kadar yere basarsın demiş!
Tabiki bataklıkta olanın ağırlığı batmadan önce bataklığı bilmede olurmuş!
Uzun lafın kısası batının felsefesi hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır... Mantık ve rasyonalite üzerine olan felsefeleri 16. yüzyılın sonlarında başlamışsa rönesans skolastik düşünce öncesinin felsefeside dahil hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır. (Lakin genellikle inancı, savaşlarda kullanılan bir motivasyon aleti olarak görmüşlerdir.
Felsefenin var olmasında en büyük etken olan inancın, yani felsefe yokken felsefenin yerinde olan inancı, hayattaki moraller dizinesi ve yaşamdaki motivasyonlar dizinesi olduğu yönde yola çıkmamıştır!)( Bazılarıda daha ileri giderek savaşların temelinin inanç olduğunu öne sürmüşlerdir vede halen atheist ve agnostik düşünceyi beslercesine ileri sürmektedirler. Bunu ileri sürenler hiç akıl etmezlermiki savaşların temelinin insanların ve toplulukların ilkelliği olduğunu ve bu ilkellikten kaynaklanan üstünlük sağlama içgüdüsü olduğunu.)
Çünkü inanç üzerine olan felsefe diğerinin dönüşümüne yöneliktir tıpkı iyinin kötüyü iyiye dönüştürmesi gibi, kötününse böyle bir derdi yoktur...
İnanç üzerine olmayan rasyonalist felsefe ise duygu bazındaki davranışların psikoloji bölümüne atfıyla moderinetete rasyonalist davranırlar ilkellikleride papazlara günah çıkarmaları idi nitekim felsefe ve sonrası oluşan psikoloji dalı dine bir mefhum olarak baktıkları için günahlarla ilgilenmezler...
Allah kimin ne olduğunu parasıyla, mülküyle, şanıyla, şöhretiyle, ideolojisiyle, makamıyla, gücüyle ölçmez...
Kriptolojiden haberdar isen o savunduğun noktaları iyi bilirim.
İyi bilirim derken kimlerin öylesim savunma yaptıklarını yani!
Herneyse konuyu allayıp pullamaya gerek yok...
Siyaseti hiç sevmem eğer siyasetede karışıyorsam ister istemez her (f)erdin kaçınılmaz olarak siyasetin içinde bulunduğu gibi bulunmamdandır!
Şunuda belirtmemde fayda olacağını düşünüyorum...
O olaylar olmadan önce Zaman gazetesi aboneliğinin iptali için ağır depresyon halimde yazdığım zehir zemberek ihtar mektubundan sonrada e mail adresimin nasıl hacklendiğinide iyi bilirim...
Ben burada Erdoğanın Advequatlığını yapacak değilim.
Senin hocan Risaleleri kullanarak işi mânâ boyutunda çevirmeye kalkmışsa Risalelerdede belirttiği gibi niyetine göre iliştiği için tokadınıda yemiştir... Şefkat tokadını yemiş birisi olarakta yediği tokadın şefkat tokadıylada hiçbir alakası olmadığını burdada belirtmek isterim!...
Ben bayat ekmeği çok severim.
Sizinle şu an ilgilenecek vaktim yok.
Cheki Chanın Madolyon filmine bakmam daha hayrlı.
Tamda batı ve doğu felsefesini yansıltan mesajlar içeren bir film olabileceği kanısındayım...
Uzun lafın kısası batının felsefesi hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır... Mantık ve rasyonalite üzerine olan felsefeleri 16. yüzyılın sonlarında başlamışsa rönesans skolastik düşünce öncesinin felsefeside dahil hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır. Çünkü inanç üzerine olan felsefe diğerinin dönüşümüne yöneliktir tıpkı iyinin kötüyü iyiye dönüştürmesi gibi, kötününse böyle bir derdi yoktur...
İnanç üzerine olmayan rasyonalist felsefe ise duygu bazındaki davranışların psikoloji bölümüne atfıyla moderinetete rasyonalist davranırlar ilkellikleride papazlara günah çıkarmaları idi nitekim felsefe ve sonrası oluşan psikoloji dalı dine bir mefhum olarak baktıkları için günahlarla ilgilenmezler...
Batı gücün ve insanın analizini yaparken. Makiavelist bir ideolojiyle bir hükme varıyorsa bundan daha doğalı yoktur nitekim Makiavellide kendilerinden birisidir. Halen hukuklarını uygularken Roma hukukuna bağdamlıkları bellidir...
Sinan yüzde doksan kesinlikle sana katılıyorum...
Örgütlenmelerin sistem(rejim) içerisinde yapılanabilmeleri meşrudur fakat bir örgütün sistem içerisinde yapılanmasını ve gücünü meşru kılan devletin anayasasıdır, devletin anayasasının bir örgütü meşru kılmaması ise örgütün elde ettiği gücü dahada güç elde etmek hasabiyetiyle devletin kurumsal mekanizmalarına müdahalesi ve kullanması olsa olsa ana yasaya müdahaleden başka bir meşrutiyet değildir!
İslam bir ideoloji değildir bu mutekabillede siyasal İslam denen zuhuratın yargıya adalete güvenin ve devlete güvenin sağlanması için kullanılması beklenemez...
Meğersem devletin bütün kurumlarına idiolojik İslami enjeksiyonların, mafyadanda ileri örgütsel gücün adil veya adil olmayanı yargılaması kime göre meşrudur kime göre meşru değildir?!
Sn. Simay Zerce. İngilizcede benim türkçe bilmediğim hakkında sildiğiniz bir paylaşımınızı neden sildiniz?Herhalde benim sizin metadilden haberdar olup olmadığımı öğrenmek durumuna ma'ruz kaldınız?
İlin gavurunun metatürkçeden haberi var galiba, fakat bizim türk philologlarının metatürkçe konusundaki düşüncelerini veya uydurmasyonlarını psikoloji alanına ait olan merak duygusuyla meram etmek elde değil!
Sn. Ahmet İhsan Araç bey Giovanni Vergayı biraz irdelerseniz anlaya bildiğinize göre, idrak edebildiğinize göre belkim sorunuza umumi açıdan cevap bulabilirsiniz...
Not: Anlaya bildiğinize görmeyi ve idrak edebildiğinize göreyi sakın e prime olarak anlaşılmasın velahus her beyanatta yanlış anlaşılma payı vardır...
Deli ruhunda günahlardan dolayı oluşan kirlere tövbe keseciğin yoksa gelebilirsin, elbette tövbe kesesinin arındırdığı pislikleriyle yiyecek günah keçisi bulunur!
- Şair falan değilim, şair olma gibi bir amacım, hevesim, gayem filan yok, çünkü her mefhum kendi lisânıyla O' nu ve kendi özünü kendince ifâde eder. - Geometri bilmeyen giremez. Ondan sonrası neden kendini tanı, acabâ? - Kendimi tanıyamıyoru ...
serbest kürsü
08.07.2019 - 10:10Güzel günü olmayanlarında güzel günleri daim olsun...
Deizm agnostizmin moratoriumudur!
m. orak
serbest kürsü
08.07.2019 - 08:35Sen bana uydurmasyonunlarınla gaz ve ayar verebileciğinimi zannediyorsun buradaki yazmalarım denemelerdir!
Madem dinini dört dörtlük yaşayan sensin o zaman senin o güzide yazınlarınla o soruna kendin cevap versen nasıl olur?...
Mehmet Akifin neden meali yazmayıpda sürgün edildiğini ben okumadan sadece tahmin edebiliyorsam, madem...
Şimdi sen benim Risaleleri Kur'anı Kerimden üstün gördüğümümü veya üstün olduğunumu imâ ettiğimime ayâr ediyorsun?
Koçum!. Kuranın mealinin yazılması için aradan geçen zamanla, Risalelerin sadeleştirilmesi için aradan geçen zamanı düşünüyorumda baya basit bir denklem!
Saçmalıkmış demekmiş maydonuzun dördüncü katman yaşam meraisi olduğunun görünüşüne bakılırsa senin o geniş düşüncende aklına çok küçük geldiği malum!
En sonunda Akiftende bahsi mevzu ettirdi elime biyografisini alıpta okumuş değilim...
Eskiler ne kadar ağırsan o kadar yere basarsın demiş!
Tabiki bataklıkta olanın ağırlığı batmadan önce bataklığı bilmede olurmuş!
serbest kürsü
08.07.2019 - 06:21Dahili kısa ekletim ve ekleşim!
Uzun lafın kısası batının felsefesi hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır... Mantık ve rasyonalite üzerine olan felsefeleri 16. yüzyılın sonlarında başlamışsa rönesans skolastik düşünce öncesinin felsefeside dahil hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır. (Lakin genellikle inancı, savaşlarda kullanılan bir motivasyon aleti olarak görmüşlerdir.
Felsefenin var olmasında en büyük etken olan inancın, yani felsefe yokken felsefenin yerinde olan inancı, hayattaki moraller dizinesi ve yaşamdaki motivasyonlar dizinesi olduğu yönde yola çıkmamıştır!)( Bazılarıda daha ileri giderek savaşların temelinin inanç olduğunu öne sürmüşlerdir vede halen atheist ve agnostik düşünceyi beslercesine ileri sürmektedirler. Bunu ileri sürenler hiç akıl etmezlermiki savaşların temelinin insanların ve toplulukların ilkelliği olduğunu ve bu ilkellikten kaynaklanan üstünlük sağlama içgüdüsü olduğunu.)
Çünkü inanç üzerine olan felsefe diğerinin dönüşümüne yöneliktir tıpkı iyinin kötüyü iyiye dönüştürmesi gibi, kötününse böyle bir derdi yoktur...
İnanç üzerine olmayan rasyonalist felsefe ise duygu bazındaki davranışların psikoloji bölümüne atfıyla moderinetete rasyonalist davranırlar ilkellikleride papazlara günah çıkarmaları idi nitekim felsefe ve sonrası oluşan psikoloji dalı dine bir mefhum olarak baktıkları için günahlarla ilgilenmezler...
serbest kürsü
08.07.2019 - 05:35Bak arkadaşların seni iyi like leme sırasına girmiş...
Bunuda sarı renk olan hasetliğimden bilebilirsin!
serbest kürsü
08.07.2019 - 04:51Ahmet.
"Ben ihbar demedim, "ihtar" dedim!"
Sanada çamur atmak gibi bir niyetimde yok.
Allah kimin ne olduğunu parasıyla, mülküyle, şanıyla, şöhretiyle, ideolojisiyle, makamıyla, gücüyle ölçmez...
Kriptolojiden haberdar isen o savunduğun noktaları iyi bilirim.
İyi bilirim derken kimlerin öylesim savunma yaptıklarını yani!
Herneyse konuyu allayıp pullamaya gerek yok...
Siyaseti hiç sevmem eğer siyasetede karışıyorsam ister istemez her (f)erdin kaçınılmaz olarak siyasetin içinde bulunduğu gibi bulunmamdandır!
serbest kürsü
08.07.2019 - 01:53Madem siz mefhumların dışına çıkarak eleştiriyorsunuz bende böyle eleştiriyorum.
serbest kürsü
08.07.2019 - 01:12Şunuda belirtmemde fayda olacağını düşünüyorum...
O olaylar olmadan önce Zaman gazetesi aboneliğinin iptali için ağır depresyon halimde yazdığım zehir zemberek ihtar mektubundan sonrada e mail adresimin nasıl hacklendiğinide iyi bilirim...
serbest kürsü
08.07.2019 - 01:02Ben burada Erdoğanın Advequatlığını yapacak değilim.
Senin hocan Risaleleri kullanarak işi mânâ boyutunda çevirmeye kalkmışsa Risalelerdede belirttiği gibi niyetine göre iliştiği için tokadınıda yemiştir... Şefkat tokadını yemiş birisi olarakta yediği tokadın şefkat tokadıylada hiçbir alakası olmadığını burdada belirtmek isterim!...
serbest kürsü
07.07.2019 - 21:16Ben bayat ekmeği çok severim.
Sizinle şu an ilgilenecek vaktim yok.
Cheki Chanın Madolyon filmine bakmam daha hayrlı.
Tamda batı ve doğu felsefesini yansıltan mesajlar içeren bir film olabileceği kanısındayım...
serbest kürsü
07.07.2019 - 20:52Elif eğer kendi mefhumlarına uymayan bir insanı aşağılamak bir şeyleri tatmin ediyorsa oda olsa olsa insanın içindeki kötülüğü tatminidir!
serbest kürsü
07.07.2019 - 20:47Uzun lafın kısası batının felsefesi hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır... Mantık ve rasyonalite üzerine olan felsefeleri 16. yüzyılın sonlarında başlamışsa rönesans skolastik düşünce öncesinin felsefeside dahil hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır. Çünkü inanç üzerine olan felsefe diğerinin dönüşümüne yöneliktir tıpkı iyinin kötüyü iyiye dönüştürmesi gibi, kötününse böyle bir derdi yoktur...
İnanç üzerine olmayan rasyonalist felsefe ise duygu bazındaki davranışların psikoloji bölümüne atfıyla moderinetete rasyonalist davranırlar ilkellikleride papazlara günah çıkarmaları idi nitekim felsefe ve sonrası oluşan psikoloji dalı dine bir mefhum olarak baktıkları için günahlarla ilgilenmezler...
serbest kürsü
07.07.2019 - 20:22Batı gücün ve insanın analizini yaparken. Makiavelist bir ideolojiyle bir hükme varıyorsa bundan daha doğalı yoktur nitekim Makiavellide kendilerinden birisidir. Halen hukuklarını uygularken Roma hukukuna bağdamlıkları bellidir...
Sinan yüzde doksan kesinlikle sana katılıyorum...
serbest kürsü
07.07.2019 - 07:12Sn. Ahmet bey F. Kafka takriben derki insanın yazdığı yazı tokatlamalı. İnsanı tokatlamayan yazı bence öğrenilmeyen bilgidir!
Mukabelen saygılarımla.
serbest kürsü
07.07.2019 - 07:07Örgütlenmelerin sistem(rejim) içerisinde yapılanabilmeleri meşrudur fakat bir örgütün sistem içerisinde yapılanmasını ve gücünü meşru kılan devletin anayasasıdır, devletin anayasasının bir örgütü meşru kılmaması ise örgütün elde ettiği gücü dahada güç elde etmek hasabiyetiyle devletin kurumsal mekanizmalarına müdahalesi ve kullanması olsa olsa ana yasaya müdahaleden başka bir meşrutiyet değildir!
serbest kürsü
07.07.2019 - 06:45İslam bir ideoloji değildir bu mutekabillede siyasal İslam denen zuhuratın yargıya adalete güvenin ve devlete güvenin sağlanması için kullanılması beklenemez...
Meğersem devletin bütün kurumlarına idiolojik İslami enjeksiyonların, mafyadanda ileri örgütsel gücün adil veya adil olmayanı yargılaması kime göre meşrudur kime göre meşru değildir?!
serbest kürsü
07.07.2019 - 05:06Bu şiir delinin en son pay(d)aşımına gelsin...
Dil Göz'mü oldu?
Kulak görmezki dili!
Göz duymazkı sözü!
Göz kulakmı olduki?
Neden Kalp Göz olmasınki?
m.orak
Bu ilhamsızlığımın şiiride meta türkçenin ne olduğuna dair hiçbir fikriyatı olmayanlara gelsin!
Selemi elemi derdi verişindeki gülün dikeni.
Gök kubbeden katmanı mesafeyi yediledi.
Namı şahı âha cevabı zâime adlı meyledi.
Ahu bâbı zerâfi zerânı aşkı söyledi.
Taliu âlâda didarı zevahiri cevahiri neyledi?
Bakîi rahide aşkı viranı cevheri şevk eyledi.
Aşk aşka karşı, aşıkı Aşk arşı alâda sarhoşu nâş eyledi.
m. orak
serbest kürsü
07.07.2019 - 04:32Sn. Simay Zerce. İngilizcede benim türkçe bilmediğim hakkında sildiğiniz bir paylaşımınızı neden sildiniz?Herhalde benim sizin metadilden haberdar olup olmadığımı öğrenmek durumuna ma'ruz kaldınız?
İlin gavurunun metatürkçeden haberi var galiba, fakat bizim türk philologlarının metatürkçe konusundaki düşüncelerini veya uydurmasyonlarını psikoloji alanına ait olan merak duygusuyla meram etmek elde değil!
serbest kürsü
05.07.2019 - 23:33Bu şarkı özgürlük ilisyonunun kazığını yeyip özgürlük ilisyonuna esir olanlara gelmesin...
Tekraren bütün harici esirlere... Hadi bana eyvallah çıkıyorum çok tantana yaptım...
serbest kürsü
05.07.2019 - 23:14Frau ? anlamaman daha iyi...
Benimde sizinle bir problemim yok, probleminizin olmamasınada memnun oldum...
serbest kürsü
05.07.2019 - 19:55serbest kürsü
05.07.2019 - 10:07Sn. Ahmet İhsan Araç bey Giovanni Vergayı biraz irdelerseniz anlaya bildiğinize göre, idrak edebildiğinize göre belkim sorunuza umumi açıdan cevap bulabilirsiniz...
Not: Anlaya bildiğinize görmeyi ve idrak edebildiğinize göreyi sakın e prime olarak anlaşılmasın velahus her beyanatta yanlış anlaşılma payı vardır...
serbest kürsü
05.07.2019 - 04:17Âh Pudraşekeri âh, asıl delirmiş deliliğini belli etmemişse, deliye uygun düşmüşse bile kösele köpüğü deriden keseye sığdırmazmış!
:)
serbest kürsü
04.07.2019 - 19:24Deli ruhunda günahlardan dolayı oluşan kirlere tövbe keseciğin yoksa gelebilirsin, elbette tövbe kesesinin arındırdığı pislikleriyle yiyecek günah keçisi bulunur!
serbest kürsü
04.07.2019 - 19:07Sokarım politikanıza, beni çok geriyor o soktuğum politikanız!...
Toplam 1248 mesaj bulundu