Rabıya acar müslüman Latin engizisyonu demissin de aklıma fetpculerin bir vakitler özel yetkili mahkemeler kurulsun bu ergenekoncular derhal buralarda yargilansin deyip hükümete baskı yapmasını getirdi aklıma. Şayet dediklerini yaptirabilselerdi bu gün İlker basbuglar vesaire ömür boyu hapis yatmak üzere hapiste olacaktı. Neyse ki şu an bu uygulama kendilerine yapılmıyor ve sadece devlete ihanetin mevcut yasalarda karşılığı ne ise onla yargılanıyor kendileri.
Şimdi diyebilirsin ki ben fetoculeri kastetmedim benim aklıma geldi işte ister istemez ve birilerinin de aklına illaki geliyordur
Alim çok yumuşak huylu olursa her kesi hemen affederse en küçük etkilerde mukavemet gösteremez herkesle birlikte yitip gider kendine ait bir birikimi olmaz alım olamaz.
Yok eğer Alim çok sert olur hiç kimseyi hiç bir koşulda affetmezse hiç zenginlesemez baskalarinin ona katacağı zenginliklere mahrum kalır. Kaskatı olur ve yine alim olamaz.
Ama alim gerektiğinde dimdik yerine göre de affedici olursa hem kendi olarak kalabilme hem de büyüyüp zenginlesebilme olanagi bulacagindan gercek bir alim olur. Hepinize gerçek alim olma yolundaki karınca yolculuklarında kolaylıklar diliyorum.
Güzel bir sabah güzel bir gün kursum
Muammer arkadaşım kader hakkında söylenebilecek çok şey var ve ben alim değilim tabii ki , sadece kabaca bir değinmek ve okuduğum alimlerden edindigim kadarıyla bizim yaygın kader anlayisimizin sorunlu olduğunu belirtmek istedim. Siz de çok güzel katkılarda bulundunuz. Öyle sorunludur ki bu bakış açısı arabesk diye bir kültürü dahi doğurmuştur. İsme takilmayip bu kültürü ele alacak olursak şarkılarında feleğe kahreder kadere lanet okur yazıklar olsundan çıkar oysa ne büyük edilgenliktir oradaki ruh hali. Ne büyük nisyandir yapılan rabbe yaptığı ne büyük haksızlık. Rabbin seni yaratıp bir ömür vermiş ve dümeni de eline tutusturmus kuralları bilesin diye bir de prospektus yani din öğretileri tebliğ ediciler göndermiştir. Gemiyi karaya oturtan buz dağına çarpan tuz buz eden insan kendisi iken nasıl da haksız yere dovunur. Anlatmak istediklerini genel olarak budur efendim nacizane. İlginizden veKatkılarınızdan dolayı teşekkür ederim
Bir milli eğitim müdürü atandı Adana'ya vaktin birinde. Bir iki konferansta dinleme şansı buldum. Bu adam güzel bir adam dedim o klasik alışılagelmiş bürokrat piskinligi ve rehaveti yoktu üstünde hal ve tavırlarında. Diyecek bir sözü varacak bir hedefi vardı. İdealleri vardı heyecanı vardı . Projeleri vardı. Dinamizmini bize de gecirebilmisti konuşması ve beden diliyle. Konuşmasının başında ben vanliyim dedi. Van'ın Tatvan ilçesinde in dedi. Konuşmasının sonunda kendi kendime şöyle dedigimi hatırlıyorum bu adamın şehri de güzeldir eminim bu adamı cikarabildigine göre bu şehir.
Otlu peyniri yememistim ağrılı bir komşumuz yollamıştı ağır gelmişti kokusu. Lakin Vanlı o kadar güzel insanlar tanıdım ki ağır başlı özü sözü bir adam gibi adam. Vana selam olsun
Muammer arkadaşım insana verilen irade rabbimizin iradesinin küçük ölçekli hâlidir. İllaki rabbimizin dilemesinin önüne gecemeyiz ama Rabbimiz neyi diliyor ona da bir bakmak lazım. Kullarının ömür boyu dovunup mutsuz olup sonra karşısında isyan etmesini mi yoksa sorumluluklarını bilen hayatını kendi şekillendirdiği ne inanan aldığı kararlardan mutlu bir kul mu ? İnsanoğlu o cuzii akliyla işin uyanikligina kaçıp şeytani ve daha olmadı kaderi suçluyor bu bilgisi kıt taşralı uyanıklığı dan hiç farklı değil.
Haklısın Ben insanın elinde olan kaderi kastediyorum Muammer kardeş yani mesela ölüm saati doğal afetler vesaire onlar bizi aşar. Ama ne şekilde olecegimiz bizim elimizdedir. Mesela elli yıl öncesinde trafik kazaları yoktu şimdi bu kaderdir denebilir mi.
Kader konusu hep yanlış anlasilagelmistir. Kadere inanmak insanın iradesini hiçe saymak, edilgenlik olarak algılanmaktadır. Oysa ne büyük bir yanılgı . İrade denen o en büyük güç rabbim tarafından bize bahsedilmemiş olsaydı belki evet böylesi bir anlam kabul edilebilirdi.
Lakin seçme hakkını vardı ve biz bile isteye seçtiğimiz mahpushanelerimizi bu rabbimin bana layık gördüğü biçtiği döndür deyip giyiniverdik.
Oysa madem ki bu hayatlarından sorguya çekileceğini
Ve madem ki bu hayatlarından sadece biz kendimiz sorguya cekilecegiz ne de hor harcadik o hayatları bir dusunsenize
Ve kendimize ne büyük haksızlıklar yaptık
Yeniden yaşamak imkanı verilseydi yine aynı şekilde mi yasardiniz bu hayatınızı
Çok klişe ama çok derin bu soruya kesinlikle hayır diyecek olanların çoğunluk olduğu ve aslında en ateistinin en materyalist inin bile sapına kadar kaderci olduğu güzel yurdumun özel insanları!
gunaydin
Aslında ailenin demek istediği anladığım kadarıyla şunlar:
şiir kisinin söyleyecek sözüdür, hayata çevresinde olan şeylere itirazidir, kendi iç sesini dışa vurumudur.
Yoksa hadi kavga edeyim insanları kirayim manasında değil.
Doğru muyum Şule yanlissam düzelt lutfen
Elif gerçekte şiirle uğraşan edebiyata meraklı bir insan kavgacı olamaz sadece minik dokunuşlara ihtiyacımız var di karakterlerimizde davranislarimizda.
serbest kürsü
22.07.2019 - 08:25serbest kürsü
22.07.2019 - 08:24Yakamozun bittiği yeri görmeden ölmek
İstemiyorum
serbest kürsü
22.07.2019 - 08:13Rabıya acar müslüman Latin engizisyonu demissin de aklıma fetpculerin bir vakitler özel yetkili mahkemeler kurulsun bu ergenekoncular derhal buralarda yargilansin deyip hükümete baskı yapmasını getirdi aklıma. Şayet dediklerini yaptirabilselerdi bu gün İlker basbuglar vesaire ömür boyu hapis yatmak üzere hapiste olacaktı. Neyse ki şu an bu uygulama kendilerine yapılmıyor ve sadece devlete ihanetin mevcut yasalarda karşılığı ne ise onla yargılanıyor kendileri.
Şimdi diyebilirsin ki ben fetoculeri kastetmedim benim aklıma geldi işte ister istemez ve birilerinin de aklına illaki geliyordur
serbest kürsü
22.07.2019 - 08:07Alim çok yumuşak huylu olursa her kesi hemen affederse en küçük etkilerde mukavemet gösteremez herkesle birlikte yitip gider kendine ait bir birikimi olmaz alım olamaz.
Yok eğer Alim çok sert olur hiç kimseyi hiç bir koşulda affetmezse hiç zenginlesemez baskalarinin ona katacağı zenginliklere mahrum kalır. Kaskatı olur ve yine alim olamaz.
Ama alim gerektiğinde dimdik yerine göre de affedici olursa hem kendi olarak kalabilme hem de büyüyüp zenginlesebilme olanagi bulacagindan gercek bir alim olur. Hepinize gerçek alim olma yolundaki karınca yolculuklarında kolaylıklar diliyorum.
Güzel bir sabah güzel bir gün kursum
serbest kürsü
19.07.2019 - 14:54Yaş rabıta simdi o dediklerini nereden bulacagiz hakikisini hasini yani yoksa marketlerde tabii ki var
serbest kürsü
19.07.2019 - 14:53Valla bu kadar ovguden sonra ve Murat arkadaşın tüm uyarılarına rağmen denemek şart oldu.
serbest kürsü
19.07.2019 - 13:24serbest kürsü
19.07.2019 - 13:02Muammer arkadaşım kader hakkında söylenebilecek çok şey var ve ben alim değilim tabii ki , sadece kabaca bir değinmek ve okuduğum alimlerden edindigim kadarıyla bizim yaygın kader anlayisimizin sorunlu olduğunu belirtmek istedim. Siz de çok güzel katkılarda bulundunuz. Öyle sorunludur ki bu bakış açısı arabesk diye bir kültürü dahi doğurmuştur. İsme takilmayip bu kültürü ele alacak olursak şarkılarında feleğe kahreder kadere lanet okur yazıklar olsundan çıkar oysa ne büyük edilgenliktir oradaki ruh hali. Ne büyük nisyandir yapılan rabbe yaptığı ne büyük haksızlık. Rabbin seni yaratıp bir ömür vermiş ve dümeni de eline tutusturmus kuralları bilesin diye bir de prospektus yani din öğretileri tebliğ ediciler göndermiştir. Gemiyi karaya oturtan buz dağına çarpan tuz buz eden insan kendisi iken nasıl da haksız yere dovunur. Anlatmak istediklerini genel olarak budur efendim nacizane. İlginizden veKatkılarınızdan dolayı teşekkür ederim
serbest kürsü
19.07.2019 - 12:56Evet murat arkadaş canı unutmayalim has insanlarin has diyarlarini.
serbest kürsü
19.07.2019 - 12:15Görüyorum ki can dostlar burda selam ve dua ile hayırlı cumalar
serbest kürsü
19.07.2019 - 12:14Bir milli eğitim müdürü atandı Adana'ya vaktin birinde. Bir iki konferansta dinleme şansı buldum. Bu adam güzel bir adam dedim o klasik alışılagelmiş bürokrat piskinligi ve rehaveti yoktu üstünde hal ve tavırlarında. Diyecek bir sözü varacak bir hedefi vardı. İdealleri vardı heyecanı vardı . Projeleri vardı. Dinamizmini bize de gecirebilmisti konuşması ve beden diliyle. Konuşmasının başında ben vanliyim dedi. Van'ın Tatvan ilçesinde in dedi. Konuşmasının sonunda kendi kendime şöyle dedigimi hatırlıyorum bu adamın şehri de güzeldir eminim bu adamı cikarabildigine göre bu şehir.
Otlu peyniri yememistim ağrılı bir komşumuz yollamıştı ağır gelmişti kokusu. Lakin Vanlı o kadar güzel insanlar tanıdım ki ağır başlı özü sözü bir adam gibi adam. Vana selam olsun
serbest kürsü
19.07.2019 - 09:49Bunları size karşın değil söylediklerimizi destek olsun diye söylüyorum efendim
serbest kürsü
19.07.2019 - 09:48Muammer arkadaşım insana verilen irade rabbimizin iradesinin küçük ölçekli hâlidir. İllaki rabbimizin dilemesinin önüne gecemeyiz ama Rabbimiz neyi diliyor ona da bir bakmak lazım. Kullarının ömür boyu dovunup mutsuz olup sonra karşısında isyan etmesini mi yoksa sorumluluklarını bilen hayatını kendi şekillendirdiği ne inanan aldığı kararlardan mutlu bir kul mu ? İnsanoğlu o cuzii akliyla işin uyanikligina kaçıp şeytani ve daha olmadı kaderi suçluyor bu bilgisi kıt taşralı uyanıklığı dan hiç farklı değil.
serbest kürsü
19.07.2019 - 09:05Haklısın Ben insanın elinde olan kaderi kastediyorum Muammer kardeş yani mesela ölüm saati doğal afetler vesaire onlar bizi aşar. Ama ne şekilde olecegimiz bizim elimizdedir. Mesela elli yıl öncesinde trafik kazaları yoktu şimdi bu kaderdir denebilir mi.
serbest kürsü
19.07.2019 - 08:41Günaydın paşam biz hepimiz korkakligimizin bedelini çok çok çok ağır ödeyecek olanlarız
serbest kürsü
19.07.2019 - 08:40Kader konusu hep yanlış anlasilagelmistir. Kadere inanmak insanın iradesini hiçe saymak, edilgenlik olarak algılanmaktadır. Oysa ne büyük bir yanılgı . İrade denen o en büyük güç rabbim tarafından bize bahsedilmemiş olsaydı belki evet böylesi bir anlam kabul edilebilirdi.
Lakin seçme hakkını vardı ve biz bile isteye seçtiğimiz mahpushanelerimizi bu rabbimin bana layık gördüğü biçtiği döndür deyip giyiniverdik.
Oysa madem ki bu hayatlarından sorguya çekileceğini
Ve madem ki bu hayatlarından sadece biz kendimiz sorguya cekilecegiz ne de hor harcadik o hayatları bir dusunsenize
Ve kendimize ne büyük haksızlıklar yaptık
serbest kürsü
19.07.2019 - 08:27serbest kürsü
19.07.2019 - 08:23Yeniden yaşamak imkanı verilseydi yine aynı şekilde mi yasardiniz bu hayatınızı
Çok klişe ama çok derin bu soruya kesinlikle hayır diyecek olanların çoğunluk olduğu ve aslında en ateistinin en materyalist inin bile sapına kadar kaderci olduğu güzel yurdumun özel insanları!
gunaydin
serbest kürsü
18.07.2019 - 16:20Güzeldi maria
serbest kürsü
18.07.2019 - 16:06Çok güzel bir yorumdu elif , sözler zaten alıp götürüyor. Beste De muhtesem
serbest kürsü
18.07.2019 - 16:02Tamam Şule
serbest kürsü
18.07.2019 - 15:59Aslında ailenin demek istediği anladığım kadarıyla şunlar:
şiir kisinin söyleyecek sözüdür, hayata çevresinde olan şeylere itirazidir, kendi iç sesini dışa vurumudur.
Yoksa hadi kavga edeyim insanları kirayim manasında değil.
Doğru muyum Şule yanlissam düzelt lutfen
serbest kürsü
18.07.2019 - 15:32Elif gerçekte şiirle uğraşan edebiyata meraklı bir insan kavgacı olamaz sadece minik dokunuşlara ihtiyacımız var di karakterlerimizde davranislarimizda.
serbest kürsü
18.07.2019 - 15:31Umarım beğenirsin senin şahsında kürsüye
Toplam 1426 mesaj bulundu