Uzak Dur Şiiri - Adem Ulutaş

Adem Ulutaş
282

ŞİİR


6

TAKİPÇİ

Uzak Dur


Dikkat eyle yeme içme her şeyi,
Zarar verir sihirbazdan uzak dur.
Yaşatsa da eğlenceyi neşeyi,
Eli çabuk hokkabazdan uzak dur.

Volkan patlar etrafını lav eder,
Yağmur yağar toprakları tav eder.
Fırsat bulsa pençe vurur av eder,
Şahin kartal ve şahbazdan uzak dur.

İnat olur derler eşekle katır,
Soyu eşek olan bilir mi hatır?
Süslü püslü laf konuşur tavatır,
Yalancıdan hilebazdan uzak dur.

Kötülüğe deme neyime gerek,
Kötü olan çirkefleşir giderek.
Pazarlarda yemin billah ederek
Alıp satan ol cambazdan uzak dur.

Herkes ile salma dosta selamı,
Hayır mı götürür yoksa belamı?
Çok konuşur güzel eder kelamı,
Hoş sohbetli o dilbazdan uzak dur.

Heveslenme boyu gözü kaşına,
Türlü türlü iş getirir başına,
Göz yaşını katık eder aşına,
Sahtekardan düzenbazdan uzak dur.

Adem der ki yılan gibi sürünen,
Yüce dinin kisvesine bürünen,
İnanmayıp dindar gibi görünen
Hem dinsizden hem yobazdan uzak dur.

Adem Ulutaş
Kayıt Tarihi : 2.12.2021 07:57:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Adem Ulutaş
    Adem Ulutaş

    Merhaba Cihat bey,
    Şiirin son dörtlüğünde ne demek istediğim açıkça belirtilmiştir; dikkatli okuyan okuyucular anlar. Şiirde belirtilen kisve ile müslüman gibi giyinen, hal ve hareketleri ile müslümanmış gibi davranan münafıktan bahsedildiği anlaşılmaktadır. Son mısradaki dinsiz ve yobaz bu anlamdadır.
    Ayrıca 3. kıtanın 3. mısrasında geçen tavatır kelimesi tevatür kelimesinden farklı bir kelimedir.
    tavatır: Çok iyi, çok güzel, eşsiz, güçlü, yaman, ün, san.
    tevatür: Çok yaygın söylenti.
    Hayırlı çalışmalar..

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    Dini kisve demek; dine uygun giyinip kuşanan demektir Adem bey. Bir mü'minin her konuda olduğu gibi kıyafet konusunda da özel olması lazımdır ki, bu da; İslami kıyafetler giymektir. Eğer kastettiğiniz "Mü'minim" deyip de münafıkane tavırlar sergileyen kimseler ise onlara münafık denir ki, Allah cümlemizi böyle vasıflardan muhafaza etsin amin!

    3. kıt'anın 3. mısrasında geçen "tavatır" kelimesinin doğrusu "Tevatür" dür ki; manası da, çok ünlenmiş ve yayılmış sözler demektir.

    Hayırlı çalışmalar.

    Cevap Yaz
    Adem Ulutaş

    Merhaba Cihat bey,
    Şiirin son dörtlüğünde ne demek istediğim açıkça belirtilmiştir; dikkatli okuyan okuyucular anlar. Şiirde belirtilen kisve ile müslüman gibi giyinen, hal ve hareketleri ile müslümanmış gibi davranan münafıktan bahsedildiği anlaşılmaktadır. Son mısradaki dinsiz ve yobaz bu anlamdadır.
    Ayrıca 3. kıtanın 3. mısrasında geçen tavatır kelimesi tevatür kelimesinden farklı bir kelimedir.
    tavatır: Çok iyi, çok güzel, eşsiz, güçlü, yaman, ün, san.
    tevatür: Çok yaygın söylenti.
    Hayırlı çalışmalar..

TÜM YORUMLAR (2)

Adem Ulutaş