*Yağmur Damlasının Hikayesi*

Çiğdem Bir
89

ŞİİR


0

TAKİPÇİ

*Yağmur Damlasının Hikayesi*

Bir yağmur damlası tıkladı camıma

Yolunu kaybetmiş bir yabancı gibi

Biraz yorgun...

Biraz ürkek...

Bedeninde bulutların parmak izleri

Süzüldü...

Usulca karıştı sonsuzluğa...

Sonsuzluk ne yana düşer?

Yağmur göletlerinde yıkanan kırlangıçlar bilir mi?

Bilirler mi camıma usulca tıklayan yağmur damlasının hikayesini

Bir şeyler anlatmak ister gibiydi

sustu...

Biliyordu ki tek başına bir yağmur damlasını hiç kimse önemsemezdi

Bir bütün olmalıydı sonsuzluğa uzanan yağmur damlalarıyla

Birlikte karışmalıydılar sonsuzluğa

Koşulsuz,tek yürek...

Bir yağmur damlası

Tatlı bir anı

Ayak izleri hala durur camımda...

Çiğdem Bir
Şiiri Değerlendir
  • CEM ÇELİK
    CEM ÇELİK

    çiğdem demek geldi içimden çok samimi ve yürekten buldum şiiri imgeler güçlü teknik açıdan bütünlüklü çağdaş şiir senfonisine uymuş adeta...ben sizden küçük yaştayım. Bayan Çiğdem 24 tür yaşımız daha ama; anaforlarla geçen şiir şiir gibi duruyor allitersayon müzüik çağdaş şiirde artık pek aranmıyor örnek verecek olursak serkan ışın mehmet şişman gibi... Fakat; bir iki aksaklık var eğer size hakaret etmek isteseydim eminim ki harika muhteşem yazardım bu şiire... Sonsuzluk ve kaos problemini çok iyi dile getirmişsiniz.


    Gelelim şiirin yapı taşlarını oluşturan yapıya sadece bir uygulamacı gözüyle görün beni lütfen beni bir eleştirmen olrak görmeyin görüşlerimi uygulamacı gözüyle bildirmek istiyorum :

    Kurgu unsurları olan yüklem + söylem ses+benzetme+ yankılanması+ düzeyli çıkış+ soyuttan somuta gidimli dil + somuttan soyuta giden gidimli dil+ zarf alliterasyonu= Poem en prose (dizeli düz anlatım geleneği) bu bağlamda

    ses -
    anlam + olacaktır

    Behçet Necatigiln çokgeni kadar başarılı olmsa da şiirin gidişhatında bir geometri var. Mesela soyuttan somuta gidimli dil demiştik örnek verecek olursak : Bir yağmur damlası tıkladı camıma : intak sanatı var ve teşhis sanatı hakim: en sonu gayet somut bir örnekle bitirilmiş : ' Ayak izleri hala durur camımda...' formülün devamında gidimli dil ve zarflardaki ses yankılanmaları başarılı yalnız biraz çelişkiye kaçan bir yapısı var tez +antitez = sentez
    kakafoniye neden olabiliyor.
    sonuç olarak formüldeki serim ve düğüm başarılı

    bunlara ek olarak dialektik kullanıldığında şiirin metabolizması üretime kapalı olacağından şiirde çelişki kesitlerini azaltmak gerekiyor . James Gleck'in de deyişiyle : Kaotik Ahenkleri yanyana getirmemek gerekir. Koasmousun bu tarafı bize düşen ekliptik açıyı daraltmakta ve şiir dikine diyebileceğimiz bir yapıda okuyucunun beynindeki ses katmanını kaldırmakta. Oysa şiirde dört mevsim verilmeli çünkü yaşam dört mevsimdir Vivaldi sözsüz bir şekilde dört mevsimi bizlerin kafasında canlandırabiliyorsa , şiir de okuyucunun kafasında ses düzeniyle dört mevsimi yaratmalıdır.Çünkü şiir yaşamın içinden bir ahenktir. İlk idrakte her dönemin mensubu olduğu bir mevsim vardır. Tabiki sonsuzluk var ise bir şiirde o şiir şairin yalnızlaştığı anlamına gelir . Kalabalıkta yalnız olma çoğul yalnızlık gibi kavramlar buraya oturacak kavramlardır. Hasan Akay'ında deyişiyle şair kendi yalnızlığını en asili ve en saygını bulacaktırı vermemek gerekir. Çünkü yalnızlık alelade bir şeydir benim de sizin gibi yalnızlığım olabilir müthiş bir evren olarak yalnızlıığı irdelemek şiiri çıkmaza tekrar bir sonsuza sürekler. Bu sefer gidimli dilden uzaklaşma günlük imgelerin baside indirgenmesi gibi bir paradigmayla karşı karşıya kalnır. Şiir dialektiğine tekrar geri dönecek olursak Ece ayhan şöyle der : Sentez denilen lakerda üretemenin diğer adıdır'

    Ama; Sevgili Çiğdem, imgeler kuvvetlendiğinde biraz daha lirik sözcükler şiirde özenle seçildiğinde ve dizlerde kolayca işlendiğinde çağdaş şiir unsurlarına uyacaktır şiirin

    27.11.2007 02 : 29

  • Mehmet Halil
    Mehmet Halil

    güzel bir şiir okudum tebrik ederim. Ayrıca ''şairler birliği'' nde günün şairi olduğunuz için de sizi kutlarım.

  • Tolga Özsoy
    Tolga Özsoy

    Üzgünüm kırlangıç bilmez sonsuzluk ne yana düşer...Ama sevda hangi yağmur damlasında saklıdır onu gösterebilir! Hoş olmuş...

    Saygılarımla

    İbrahim Tolga Özsoy

  • Necmi ÜNSAL
    Necmi ÜNSAL

    .......
    Biliyordu ki tek başına bir yağmur damlasını hiç kimse önemsemezdi

    Bir bütün olmalıydı sonsuzluğa uzanan yağmur damlalarıyla

    Birlikte karışmalıydılar sonsuzluğa

    Koşulsuz,tek yürek...

    Bir yağmur damlası

    Tatlı bir anı

    Ayak izleri hala durur camımda...

    *

    GÜZEL BiR FiNAL

    KUTLARIM

  • dionisoss-Öner Kaçıran-
    dionisoss-Öner Kaçıran-


    Damla uygun bir cama düşmüş..:)

    San kendini anlatmış..

    Bir gün bi sapa yerde, tekten bir lahit görmüştüm..Üzerinde 'burdan geçen herkeze benden selam olsun' yazıyordu..Tarih MÖ 350

    Adam bana selam verdi 2300 yıl sonra...

    Bu damla bana onu hatırlattı..:)))

  • Zamanla/Abdil Er
    Zamanla/Abdil Er

    Tebrikler, güzel bir şiir.

  • Alptekin Biber
    Alptekin Biber

    Sevgi Çiğdem; bir yağmur damlasının bile insana ne değerler çağrıştıracağına tanık ettin sağol... Hepimizde bir yağmur damlasıyız aslında, bütünün içinde yalnız, bize ait olan sadece ayak izlerimiz... Yüreğine sağlık... Alptekin Biber

  • çiçek kız
    çiçek kız

    Tebrikler...İçimi bir ferahlık kapladı...Sevgiler...Barış pınar...

  • turhanemmi/Turhan Toy
    turhanemmi/Turhan Toy

    güzel şiir tebrikler
    Turhan Toy

  • Mutlu Ayar / Yy
    Mutlu Ayar / Yy

    Çiğdem dost tüm yağmur damlaları tek başına hiç bir şey ifade etmez aynı biz insanlar gibi ama insanlar tek oldu mu birisi veya birileri onların kıymetini bilir, tıpkı sen o yağmur damlasının kıymetini bildiğin gibi...

    Az ve tek olmak önemli değil öz ve iz bırakmak öenemli dediğin gibi...

    Neler yazdırdın bana felsefesini aldım bu şiirin...

    Çok çok çok tebrikler...

TÜM YORUMLAR (11)