Konu bu... Bak kimse kimseyi aşağılamıyor.. Işığın doğrusal hareketi de var sayım ama bu biliminde abdesti tutmuyor değil mi her şey var sayım... İşte güzellik burda herkes bir uzay tanımı yapar ve bu uzayın matematiksel hesaplamasını ispat olarak ortaya koyabilir. Ama fizik gerçekleri sever... Işık kütle çekimine maruz kalıyorsa doğrudan söz edemeyiz... Ama doğrusal olarak gittiğini vehmetmeyi sevenleri de üzecek değiliz...
Sayı Wolf a bir 0 tanımı yap ve üzerinde mutabık kalın ben eksik kalayım... Senin matematik kesinlik dediğin suda başka gaz da başka... Ne anlatıyorsun sayı doğrusunu ilk okul bebeleri bile iplemiyor... Doğrusal matematik... Evren doğru değil ne olacak... Tabii evlere şenlik "sapma" her derde deva... Bu kafayla olmaz... Elin Korelisi Çinli si uzayda üs kurar sen hala aristo mantığıyla matematik ve mantık anlatırsın buradakiler yesin... Ama uzayda standart sapma olmaz...
Burası serbest kürsüde düşüncelerin serbestce söylendiği yer... Çok nadiren isim zikrederim... Bir düşünceyi ifade ederken eleştiriyi kimse üzerine almasın diye konu üzerinde yorum yapıyorum yaparım yapacağım... Hak herkesin Hakkıdır... Kararı düşünceyi beyan eden değil Hakikatten nasiplenecek olan verir... Mesela Türk dili konusunda ki tartışma bir yargıdır ve bu yargının doğru olmadığını söylemek Hak tır...
Mesela üçgenin iç açıları toplamının üçgenden üçgene nasıl değiştiği bilimsel bir makaledir ve cürüteceğiniz bir ıspatınız varsa bilim ve Teknik dergisi ıspatınızı seve seve yayımlar... Işığın kütle çekimine maruz kalması da öyledir... Beni rezil ettiğinizi düşünmeniz zan dır...
Türkçe ile şiir ve felsefe yapılamaz yazdınız mı yazmadınız mı... Yazmadıysanız. Yazmadım deyin konu kapansın anlarız... Ama yazdınız ve ben buraya Türkçe şiirler astım öztürkçe de astım.... Birazcık edibi ahlakınız varsa manas destanından istiklal marşı na yazılan şiirlerin edebiyatın felsefenin Türkçe olmadıklarına bilimsel olarak bir tane ispat getirin... Ben istediğiniz bütün ıspatları yazdım... Çok namusunuz şerefiniz haysiyetiniz varsa "Türkçe ile şiir ve felsefe yapılamaz" iddianızı ispat edersiniz.... Bütün dünya görür....
Eyvallah Sayın Karaca.. Kusuruma söyleyin bir daha düşmeyeyim... Ama Akif in dediğini şerh düşmeme müsade edin lütfen "Gelenin keyfi için geçmişime sövemem"
Bir de bilgisayar da bilmiyor... Bir kere silmek diye vehmettiğin şey silmek değil... Yeni bir işlem... Yani bilgisayar yapılan her işlemi kaydeder... Sen sildin zannedersin... Üç gün sonra kaldırıldığını söyleyip ağlama diye söylüyorum... Ukalalık yaptığın her konuyu önce öğren sonra ukalalık yap... Bak yapma bile demiyorum yap... Ama önce öğren... Üçgenin iç açıları toplamı üçgenden üçgene değişir denildiği makaleyi gönderdim. Ona yay denir buna ışık denir diye kıvıracaksan dansöz olacaksın yanlış meslek seçme... Yay konusuna gelince kütle çekimi ile ilgili yasaları okursan ışığın uzayda nasıl kırıldığını biliyor olman lazım... Işık ışını ile tanımadığın üçgen tanımı tamamen vehim... Yaparmısın yaparsın... Ama ancak senin gibiler yer... Bilim öyle senin doğrularına iman edilen bir alan değil... Bilim inanç değil... Işık kütle çekimine maruz kalıyor mu kalıyor... O indirgemeci bilim çöp olalı çok oldu... Haa ben mutluyum diyorsan mekanik dünyadan o Senin tercihin... Ama ben Allaha iman etmeyi tercih ederim...
METE'NİN GENÇLİK EFSANESİ
Üçüncü yüzyıldı tam, çok önceydi İsa'dan,
Bir fırtına kopmuştu, taşmıştı İç Asya'dan!
Sonsuz at sürüleri, yerleri inletmişti.
Kurdumsu türküleri, gökleri çınlatmıştı!
Atlılar gelmişlerdi, ordular biçmişlerdi,
Volga, Sarı nehirden, kanıp, su içmişlerdi!
Tarihten uğultular, bir millet var diyordu!
Yazılı doğrultular, bir devlet var, diyordu!
Hunların ilindeydi, İç Asya ilindeydi,
Hun reisi Tuman-Han, herkesin dilindeydi!
Bayrağı direkteydi, büyük oğlu Mete'ydi,
Diğer bütün komşular, henüz birer çeteydi.
Tuman-Han da kanarmış, insanoğluymuy bu ya!
Bir cariye hep dermiş: "Bu Mete ölsün!" Diye.
Tuman fakat korkarmış, kadına da tapırmış,
Bir bahane ararmış, çünkü bir "Töre" varmış!
Soyuna bakarlarmış, tek kadın alırlarmış,
Sonraki hatunlarsa, mirâssız kalırlarmış.
Tuman oğlunu vermiş rehin Yüeçi'lere
Sonra da hücum etmiş, sormamış elçileri.
Yüe-çi'ler varmışlar, Mete'yi aramışlar,
Mete çoktan kaçmışmış, yolları taramışlar.
Tuman oğlunu görmüş, aklı başına dönmüş,
Şenlik düğün yaptırmış, güya çok mes'ut günmüş.
Mete'ye tümen vermiş, eline ferman vermiş,
Mete'nin disiplini, Dünyaya hep şan vermiş!
Asker Tanrı sanırmış, hep Mete'ye taparmış,
Ondan ne buyruk gelse, düşünmeden yaparmış.
Orduyu toplamışmış, atını oklamışmış,
Tümen disiplinini, böylece yoklamışmış.
Askerler ok atmışmış, atlar yere yatmışmış,
Atına kıymayanın, kanı yere akmışmış!
Bir defa şenlik yapmış, aileler toplanmış,
Ok atmış karısına, bütün eşler oklanmış!
Biraz nefes alanlar, azıcık geç kalanlar,
Kılıçtan geçirilmiş, görülmemiş kaçanlar!
Avlara gidilirmiş, şenlikler düzülürmüş,
Gelen ordular ile, hayvanlar sürülürmüş.
Tuman-Han ava gitmiş, Mete'ye de gel demiş,
Kurdu Mete avlamış, Tuman'sa keklik yemiş!
Avda bir ok uçmuşmuş, Tuman-Han'a gelmişmiş!
Gerçi derler ilk oku, Mete atmıştı, çoğu,
Mete'nin tümeni de, bu hedefi delmişmiş!
Oğuz'un babasıysa, yemişti "Tanrı oku"!
Bu bir efsane idi, ok bir bahane idi,
Töre'yi bozan Tuman, tam bir divane idi!
Ne mutlu Türk'üm diyene beni bir Türk olarak mutlu ediyor Sen müslüman olmaktan mutluysan ben ancak gurur duyarım sebebi benimde müslümanlığa iman etmiş olmam... benim mutluluğuma siz niye düşmansınız...
Tabii siz daha yenisiniz bisküvi reklamı olduğundan bu yana cümle anlamına hizmet ederi mi bilinmez, nükleer teknolojiden otomobil yapılmasına hükümetin politikalarının doğrularını ve yanlışlarını yazdığımda yine aynı saldırılar olmuştu. Dün ak dediğime bugün kara diyecek değilim... Sadece nükleer santral değil parçacık hızlandırıcı bile yapmalıyız...
Şimdi doğru bir şey var... sadece dilde değil her şeyde birbirine üstünlük taslamanın kibirden başka bir şey olmadığını üstünlüğün Yalnız Allah a ait olduğunu söylediğimde inansaydınız bir arpa boyu yolu çoktan almış olacaktık... Evet kibirleniyorum sebebi Dinime dileme ve mensubiyetime hakaret edildiğinde...
Sayın Karaca bey yazılarınızı Selami beyin "şiir ve felsefede Türkcenin yetersizliğini" bana itham edenlere delil olarak kullanmamdan dolayı affınızı istirham ederim...
K A L K A N:
Köprülerin (Linklerin) Görülmesine İzin Verilmiyor.
Köprüleri (Linkleri) Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Bu şiir Turfan kazıları esnasında bir harabede bulunmuş. Şiirin başlığı yok. Başlık yerine kırmızı mürekkeple ve Soğd diliyle vam vagı-nung baş yazılmış. Bu sözü Türkçeye tan tanrı ilahisi olarak çevirebiliriz. Şiirin gövdesi ise siyah mürekkeple ve tamamen öz Türkçeyle yazılmış.7.8.Asırlarda yazıldığı sanılıyor. Metin aynen şöyledir;
Tang tengri kelti Tan Tanrı geldi
Tang tengri özi kelti Tan Tanrı geldi
Tang tengri kelti Tan Tanrı geldi
Tang tengri özi kelti Tan Tanrı kendisi geldi
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:24
Uzatmayacagim..belirtip bildireyim ki, Türkce`sini siire yahut felsefeye yersiz ve yetersiz gördügün bugünümüzün evveli urumuz kökümüz aslimiz ve öncemiz..Felsefe`nin ilk ocagini tüttüren diye adlandirilip, dünyanin ana temel maddesi su mu, hava mi, ates mi, toprak mi sorusunun cevabini aranirkenTALES, Türkler bütün bu maddelerle hayat sürdürüyor, devlet kuruyor, yasam erdemliligine klavuzluk ediyordu coktan..
HayatTürkDünyaBugünSoru
0 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:17
Uzatayacagim ve su kadarini söyleyeyim ki, senin TÜRKCE´sini yetersiz buldugun urumuz, kökümüz, aslimiz ve bugünümüze kadarki öncemiz..
TürkBugünYeterSöyleSeni
0 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:15
Felsefe dedigin, akil fikir sezgi mantik bilgi ilgi gözlem kiyas duyum irdeleme inceleme tecrübe emek kazanim birikim yasanmislik yogunluguyla sebep sonuc arasindaki olus bitisliligi iliskilenip sorgulamayla bilinmeyeni anlasilir kilan düsünce dagarcigidir. Yani düsünerek hayati sorgulayip, dünden devraldigini yarina yönlendirme ve yönetmeye dair duyarliligin ve sorumlulugunun zihinsel isciligidir kisaca Felsefe..Bunun en sag ve diri saglayicisi da bu amaca yönelik üzerinden toplumsal ve breysel iletisimi kurulan Dil`dir.
Siir`se bu sürec icerisinde hem dilinden hem düsüncesinden hem ahlakindan hem inancindan hem yöresinden hem töresinden hem emeginden hem paylasimindan; kisacasi insani yasadigi hayata aracisiz elcisiz yakin, bir ve beraber eden tüm duyum ve düsüncelerinin Dil toprakli duygusal dagarcigidir. Yani Siir yasanan dilin siradan ve sadeliginde hayat bulan, samimiyetsiz ve sahteliklerin tümünden uzak, yasadigi kadar yasatan dile katki sunan yürek isciligidir.
İnsanHayatDeliÖzlemAhlak
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:14
Bildigim kadariyla Diyalektik; Hegel ilkelliginde bile tüm DOGMACILIGIN karsiti olan kanun ve kurallar yazmisti. Diyalektik Maddecilikteyse durum senin adina daha vahim..
MaddeSeniKarsDahaDurum
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:11
Ki...Diyalektik Mataryalizm` den fasil geciyorsun, fakat en DOGMA yaklasimla `Türkceyle siir yazilip Felsefe yapilmaz diyorsun...Diyalektik Mataryalizm` i irdeleyip kavradigindan emin misin...? Kusura bakma ama hic sanmiyorum..
TürkFelsefeYorumSimlaKusur
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:08
Wikingler, Kartacalilar, veya Fenikeliler gibi gibi yiginlarcasi deniz kiyisi diye ne bir devlet kaldi ne millet ne de dil..
DenizDevletGibiMilletKartaca
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:06
Selami Arkadas....
SelamSelaKada
0 0
Bana sor sevgili kâri’, sana ben söyleyeyim, Ne hüviyette şu karşında duran eş’ârım: Bir yığın söz ki samîmiyyeti ancak hüneri; Ne tasannu bilirim, çünkü, ne sanatkârım. Şi’r için “gözyaşı” derler; onu bilmem, yalnız, Aczimin giry ...
serbest kürsü
21.12.2017 - 20:58Konu bu... Bak kimse kimseyi aşağılamıyor.. Işığın doğrusal hareketi de var sayım ama bu biliminde abdesti tutmuyor değil mi her şey var sayım... İşte güzellik burda herkes bir uzay tanımı yapar ve bu uzayın matematiksel hesaplamasını ispat olarak ortaya koyabilir. Ama fizik gerçekleri sever... Işık kütle çekimine maruz kalıyorsa doğrudan söz edemeyiz... Ama doğrusal olarak gittiğini vehmetmeyi sevenleri de üzecek değiliz...
serbest kürsü
21.12.2017 - 20:41Unuttum Gökada fotoğraflarına da bakarsan ilham verici olabiliyorlar... Bazıları galaksi diyor desin...
serbest kürsü
21.12.2017 - 20:36Bilim ve Teknik dergisinin Kasım sayısı kütle çekiminin ışığa etkisinin ıspatı okursan iyi olur..
serbest kürsü
21.12.2017 - 20:30Sayı Wolf a bir 0 tanımı yap ve üzerinde mutabık kalın ben eksik kalayım... Senin matematik kesinlik dediğin suda başka gaz da başka... Ne anlatıyorsun sayı doğrusunu ilk okul bebeleri bile iplemiyor... Doğrusal matematik... Evren doğru değil ne olacak... Tabii evlere şenlik "sapma" her derde deva... Bu kafayla olmaz... Elin Korelisi Çinli si uzayda üs kurar sen hala aristo mantığıyla matematik ve mantık anlatırsın buradakiler yesin... Ama uzayda standart sapma olmaz...
serbest kürsü
21.12.2017 - 20:19Çok doğru.. Hadi şimdi doğruya bir örnek de ver. Ve bu doğruyu uzayda n kadar uzat bakalım neresi doğru....
serbest kürsü
21.12.2017 - 20:12Atasözü "Köpeklerin uluması bulutlara zarar vermez"
serbest kürsü
21.12.2017 - 19:54Burası serbest kürsüde düşüncelerin serbestce söylendiği yer... Çok nadiren isim zikrederim... Bir düşünceyi ifade ederken eleştiriyi kimse üzerine almasın diye konu üzerinde yorum yapıyorum yaparım yapacağım... Hak herkesin Hakkıdır... Kararı düşünceyi beyan eden değil Hakikatten nasiplenecek olan verir... Mesela Türk dili konusunda ki tartışma bir yargıdır ve bu yargının doğru olmadığını söylemek Hak tır...
Mesela üçgenin iç açıları toplamının üçgenden üçgene nasıl değiştiği bilimsel bir makaledir ve cürüteceğiniz bir ıspatınız varsa bilim ve Teknik dergisi ıspatınızı seve seve yayımlar... Işığın kütle çekimine maruz kalması da öyledir... Beni rezil ettiğinizi düşünmeniz zan dır...
serbest kürsü
21.12.2017 - 18:37Kimseyi bir yerden kovmasak iyi olur akıllım.... Ama işgal teşebbüslü her haine verecek cevabımız vardır tabii...
serbest kürsü
21.12.2017 - 16:24Türkçe ile şiir ve felsefe yapılamaz yazdınız mı yazmadınız mı... Yazmadıysanız. Yazmadım deyin konu kapansın anlarız... Ama yazdınız ve ben buraya Türkçe şiirler astım öztürkçe de astım.... Birazcık edibi ahlakınız varsa manas destanından istiklal marşı na yazılan şiirlerin edebiyatın felsefenin Türkçe olmadıklarına bilimsel olarak bir tane ispat getirin... Ben istediğiniz bütün ıspatları yazdım... Çok namusunuz şerefiniz haysiyetiniz varsa "Türkçe ile şiir ve felsefe yapılamaz" iddianızı ispat edersiniz.... Bütün dünya görür....
serbest kürsü
21.12.2017 - 14:49Saygılar sevgiler selamlar bizden de size gelsin Sayın Karaca..
serbest kürsü
21.12.2017 - 14:45Değil mi Türkçe konuşuyoruz yazıyoruz ... Peki afazilik mi yaşananlar? Nasıl olur da olur?
serbest kürsü
21.12.2017 - 14:06Ama imanımız öyle Biz zalimin zulmüne dur diyen bir ehlibeyt in ahvadı değilmiyiz.
serbest kürsü
21.12.2017 - 14:01Eyvallah Sayın Karaca.. Kusuruma söyleyin bir daha düşmeyeyim... Ama Akif in dediğini şerh düşmeme müsade edin lütfen "Gelenin keyfi için geçmişime sövemem"
serbest kürsü
21.12.2017 - 13:52Bir de bilgisayar da bilmiyor... Bir kere silmek diye vehmettiğin şey silmek değil... Yeni bir işlem... Yani bilgisayar yapılan her işlemi kaydeder... Sen sildin zannedersin... Üç gün sonra kaldırıldığını söyleyip ağlama diye söylüyorum... Ukalalık yaptığın her konuyu önce öğren sonra ukalalık yap... Bak yapma bile demiyorum yap... Ama önce öğren... Üçgenin iç açıları toplamı üçgenden üçgene değişir denildiği makaleyi gönderdim. Ona yay denir buna ışık denir diye kıvıracaksan dansöz olacaksın yanlış meslek seçme... Yay konusuna gelince kütle çekimi ile ilgili yasaları okursan ışığın uzayda nasıl kırıldığını biliyor olman lazım... Işık ışını ile tanımadığın üçgen tanımı tamamen vehim... Yaparmısın yaparsın... Ama ancak senin gibiler yer... Bilim öyle senin doğrularına iman edilen bir alan değil... Bilim inanç değil... Işık kütle çekimine maruz kalıyor mu kalıyor... O indirgemeci bilim çöp olalı çok oldu... Haa ben mutluyum diyorsan mekanik dünyadan o Senin tercihin... Ama ben Allaha iman etmeyi tercih ederim...
serbest kürsü
21.12.2017 - 13:30METE'NİN GENÇLİK EFSANESİ
Üçüncü yüzyıldı tam, çok önceydi İsa'dan,
Bir fırtına kopmuştu, taşmıştı İç Asya'dan!
Sonsuz at sürüleri, yerleri inletmişti.
Kurdumsu türküleri, gökleri çınlatmıştı!
Atlılar gelmişlerdi, ordular biçmişlerdi,
Volga, Sarı nehirden, kanıp, su içmişlerdi!
Tarihten uğultular, bir millet var diyordu!
Yazılı doğrultular, bir devlet var, diyordu!
Hunların ilindeydi, İç Asya ilindeydi,
Hun reisi Tuman-Han, herkesin dilindeydi!
Bayrağı direkteydi, büyük oğlu Mete'ydi,
Diğer bütün komşular, henüz birer çeteydi.
Tuman-Han da kanarmış, insanoğluymuy bu ya!
Bir cariye hep dermiş: "Bu Mete ölsün!" Diye.
Tuman fakat korkarmış, kadına da tapırmış,
Bir bahane ararmış, çünkü bir "Töre" varmış!
Soyuna bakarlarmış, tek kadın alırlarmış,
Sonraki hatunlarsa, mirâssız kalırlarmış.
Tuman oğlunu vermiş rehin Yüeçi'lere
Sonra da hücum etmiş, sormamış elçileri.
Yüe-çi'ler varmışlar, Mete'yi aramışlar,
Mete çoktan kaçmışmış, yolları taramışlar.
Tuman oğlunu görmüş, aklı başına dönmüş,
Şenlik düğün yaptırmış, güya çok mes'ut günmüş.
Mete'ye tümen vermiş, eline ferman vermiş,
Mete'nin disiplini, Dünyaya hep şan vermiş!
Asker Tanrı sanırmış, hep Mete'ye taparmış,
Ondan ne buyruk gelse, düşünmeden yaparmış.
Orduyu toplamışmış, atını oklamışmış,
Tümen disiplinini, böylece yoklamışmış.
Askerler ok atmışmış, atlar yere yatmışmış,
Atına kıymayanın, kanı yere akmışmış!
Bir defa şenlik yapmış, aileler toplanmış,
Ok atmış karısına, bütün eşler oklanmış!
Biraz nefes alanlar, azıcık geç kalanlar,
Kılıçtan geçirilmiş, görülmemiş kaçanlar!
Avlara gidilirmiş, şenlikler düzülürmüş,
Gelen ordular ile, hayvanlar sürülürmüş.
Tuman-Han ava gitmiş, Mete'ye de gel demiş,
Kurdu Mete avlamış, Tuman'sa keklik yemiş!
Avda bir ok uçmuşmuş, Tuman-Han'a gelmişmiş!
Gerçi derler ilk oku, Mete atmıştı, çoğu,
Mete'nin tümeni de, bu hedefi delmişmiş!
Oğuz'un babasıysa, yemişti "Tanrı oku"!
Bu bir efsane idi, ok bir bahane idi,
Töre'yi bozan Tuman, tam bir divane idi!
serbest kürsü
21.12.2017 - 13:12Çok haklısın kuantum işlemci bilgisayarların olduğu yerde baytla işlem yapan kafa...
serbest kürsü
21.12.2017 - 13:10Ne mutlu Türk'üm diyene beni bir Türk olarak mutlu ediyor Sen müslüman olmaktan mutluysan ben ancak gurur duyarım sebebi benimde müslümanlığa iman etmiş olmam... benim mutluluğuma siz niye düşmansınız...
serbest kürsü
21.12.2017 - 13:06Tabii siz daha yenisiniz bisküvi reklamı olduğundan bu yana cümle anlamına hizmet ederi mi bilinmez, nükleer teknolojiden otomobil yapılmasına hükümetin politikalarının doğrularını ve yanlışlarını yazdığımda yine aynı saldırılar olmuştu. Dün ak dediğime bugün kara diyecek değilim... Sadece nükleer santral değil parçacık hızlandırıcı bile yapmalıyız...
serbest kürsü
21.12.2017 - 12:55Şimdi doğru bir şey var... sadece dilde değil her şeyde birbirine üstünlük taslamanın kibirden başka bir şey olmadığını üstünlüğün Yalnız Allah a ait olduğunu söylediğimde inansaydınız bir arpa boyu yolu çoktan almış olacaktık... Evet kibirleniyorum sebebi Dinime dileme ve mensubiyetime hakaret edildiğinde...
serbest kürsü
21.12.2017 - 05:32Sayın Karaca bey yazılarınızı Selami beyin "şiir ve felsefede Türkcenin yetersizliğini" bana itham edenlere delil olarak kullanmamdan dolayı affınızı istirham ederim...
serbest kürsü
21.12.2017 - 05:00Peki hadi siz de delilinizi getirin...
serbest kürsü
21.12.2017 - 04:58K A L K A N:
Köprülerin (Linklerin) Görülmesine İzin Verilmiyor.
Köprüleri (Linkleri) Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Bu şiir Turfan kazıları esnasında bir harabede bulunmuş. Şiirin başlığı yok. Başlık yerine kırmızı mürekkeple ve Soğd diliyle vam vagı-nung baş yazılmış. Bu sözü Türkçeye tan tanrı ilahisi olarak çevirebiliriz. Şiirin gövdesi ise siyah mürekkeple ve tamamen öz Türkçeyle yazılmış.7.8.Asırlarda yazıldığı sanılıyor. Metin aynen şöyledir;
Tang tengri kelti Tan Tanrı geldi
Tang tengri özi kelti Tan Tanrı geldi
Tang tengri kelti Tan Tanrı geldi
Tang tengri özi kelti Tan Tanrı kendisi geldi
Turunglar kamag begler kadaşlar Kalkınız,bütün beyler,kardeşler
Tang tengrig ögelim Tan Tanrıyı övelim
Körügme kün tengri Gören Güneş Tanrı
Siz bizni küzeding Siz bizi gözetin
Körügme ay tengri Görünen Ay Tanrı
Siz bizni kurtgarıng Siz bizi kurtarın
Tang tengri Tan Tanrı
Yıdlıg yıparlıg Güzel kokulu,mis kokulu
Yaruklug yaşuklug Pırıltılı,ışıltılı
Tang tengri Tan Tanrı
Tang tengri Tan Tanrı
Tang tengri Tan Tanrı
Yıdlıg yıparlıg Güzel kokulu,mis kokulu
Yaruklug yaşuklug Pırıltılı,ışıltılı
Tang tengri Tan tanrı
Tang tengri Tan tanrı
serbest kürsü
21.12.2017 - 04:55Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:24
Uzatmayacagim..belirtip bildireyim ki, Türkce`sini siire yahut felsefeye yersiz ve yetersiz gördügün bugünümüzün evveli urumuz kökümüz aslimiz ve öncemiz..Felsefe`nin ilk ocagini tüttüren diye adlandirilip, dünyanin ana temel maddesi su mu, hava mi, ates mi, toprak mi sorusunun cevabini aranirkenTALES, Türkler bütün bu maddelerle hayat sürdürüyor, devlet kuruyor, yasam erdemliligine klavuzluk ediyordu coktan..
HayatTürkDünyaBugünSoru
0 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:17
Uzatayacagim ve su kadarini söyleyeyim ki, senin TÜRKCE´sini yetersiz buldugun urumuz, kökümüz, aslimiz ve bugünümüze kadarki öncemiz..
TürkBugünYeterSöyleSeni
0 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:15
Felsefe dedigin, akil fikir sezgi mantik bilgi ilgi gözlem kiyas duyum irdeleme inceleme tecrübe emek kazanim birikim yasanmislik yogunluguyla sebep sonuc arasindaki olus bitisliligi iliskilenip sorgulamayla bilinmeyeni anlasilir kilan düsünce dagarcigidir. Yani düsünerek hayati sorgulayip, dünden devraldigini yarina yönlendirme ve yönetmeye dair duyarliligin ve sorumlulugunun zihinsel isciligidir kisaca Felsefe..Bunun en sag ve diri saglayicisi da bu amaca yönelik üzerinden toplumsal ve breysel iletisimi kurulan Dil`dir.
Siir`se bu sürec icerisinde hem dilinden hem düsüncesinden hem ahlakindan hem inancindan hem yöresinden hem töresinden hem emeginden hem paylasimindan; kisacasi insani yasadigi hayata aracisiz elcisiz yakin, bir ve beraber eden tüm duyum ve düsüncelerinin Dil toprakli duygusal dagarcigidir. Yani Siir yasanan dilin siradan ve sadeliginde hayat bulan, samimiyetsiz ve sahteliklerin tümünden uzak, yasadigi kadar yasatan dile katki sunan yürek isciligidir.
İnsanHayatDeliÖzlemAhlak
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:14
Bildigim kadariyla Diyalektik; Hegel ilkelliginde bile tüm DOGMACILIGIN karsiti olan kanun ve kurallar yazmisti. Diyalektik Maddecilikteyse durum senin adina daha vahim..
MaddeSeniKarsDahaDurum
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:11
Ki...Diyalektik Mataryalizm` den fasil geciyorsun, fakat en DOGMA yaklasimla `Türkceyle siir yazilip Felsefe yapilmaz diyorsun...Diyalektik Mataryalizm` i irdeleyip kavradigindan emin misin...? Kusura bakma ama hic sanmiyorum..
TürkFelsefeYorumSimlaKusur
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:08
Wikingler, Kartacalilar, veya Fenikeliler gibi gibi yiginlarcasi deniz kiyisi diye ne bir devlet kaldi ne millet ne de dil..
DenizDevletGibiMilletKartaca
1 0
Seyfi Karaca 19.12.2017 - 18:06
Selami Arkadas....
SelamSelaKada
0 0
serbest kürsü
21.12.2017 - 04:28Körügme kün tengri
Siz bizni küzeding
Körügme ay tengri
Siz bizni kurtgarıng
Toplam 3556 mesaj bulundu