Topraksız Mezar Şiiri - Mehmet Şahan

Mehmet Şahan
1942

ŞİİR


26

TAKİPÇİ

Topraksız Mezar

TOPRAKSIZ MEZAR
.
Mezarımda kazma, kürek olmasın;
Topraksız mezara gömsünler beni!
Nazarımda bozma yürek olmasın,
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
Bağbanın bağına sevgiyle kazıp;
Gülün yaprağına rengiyle kazıp!
Kalbin toprağına dengiyle kazıp;
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
Dikkat edin fazla derin olmasın,
Candan sarsın ama serin olmasın!
Öyle bir umman ki, yerin olmasın;
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
Sevgiyle çağlayan pınarım olsun,
Gölgemi sağlayan çınarım olsun!
Sarıp sarmalayan tımarım olsun,
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
Âlim eşiğinde eğri düzelsin,
İlmin ışığında doğru bezensin!
Hakk’ın aşığında O’na özensin,
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
Bu özel mekândır, “efin” istemez;(*)
En kutlu makamdır, kefin istemez!
Her şeyi tamamdır, defin istemez;
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
Pir-î Fanî der ki; mutluluk orda,
Hakk’ın nazarında kutluluk orda!
Sonsuz mezarımda kut’luluk orda, (**)
Topraksız mezara gömsünler beni!
.
(*) Efin: Zayıf fikirli ahmak kimse.
(**) Kut: Yaşatacak gıda, rızık. Kuvvetlendirmek.
.
MEHMET ŞAHAN (PİR-Î FANÎ)
19.09.2020 – İSTANBUL

Mehmet Şahan
Kayıt Tarihi : 19.9.2020 08:59:00
Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    Toprak bizim aslımız ve mayamızken ve nebiler, şehidler, sıddıklar, salihler, muhlisler muslilhler, muhsinler, müsabikunlar, mukerrebunlar ve ebrarlar hep oraya defin olurlarken sizin topraktan istinkaf etmenizin mealini çözemedim Mehmed bey kardeşim?

    Hayırlı çalışmalar.

    Mehmet Şahan

    Cihat Şahin Beyefendi,

    Şiirde anlatılmak istenen ana fikir ile ilgili açıklama yapmama vesile olduğunuz için çok teşekkür ederim.

    Toprak konusunda belirttiğiniz hususlarda sizinle hemfikirim. Hiç bir farklı düşüncem olamaz.

    Bizim inancımızda "sevginin" çok önemli bir yeri var.
    İşin başı Allah'u Teâlâ'yı ve O'nun Peygamberi (S.A.V) Efendimizi sevmekle başlar.

    İnsanı sevmenin de ne kadar önemli olduğu vurgulanmakta, hatta "birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olamazsınız" denilmektedir.

    İnsanda sevginin kaynağı "kalptir."
    İşte bu çerçevede sevginin kaynağı olan "kalbe" girmek, "kalpten" sevilmek her Mü'minin arzusu olmalıdır.
    Bu şiirde şair "Topraksız Mezar" olarak insanın kalbine girmeyi ve orada ebediyen kalmayı, yani ebediyen sevilmeyi arzulamaktadır.

    Durum bundan ibaret.
    Umarım şairin bu isteğini çok görmezsiniz!
    Selam, saygı ve duam ile Allah'a emanet olun Cihat Bey.

TÜM YORUMLAR (1)