Sadece Deli! Sadece Şair! Şiiri - Yorumlar

Friedrich Nietzsche
11

ŞİİR


205

TAKİPÇİ

Kararan havayla,
çiyin avuntusu olmaktayken
yeryüzüne doğru,
görülmezce, işitilmeden
-çünkü yumuşacık patikler giyinir
avutucu çiy, bütün avuntuyla yumuşamışlar gibi-
anımsarsın sen, sıcak gönül, anımsarsın,

Tamamını Oku
  • Emose
    Emose 03.03.2018 - 22:11

    Degısık:/

  • Mustafa Sami
    Mustafa Sami 14.07.2016 - 15:35

    Düşüncenin şairi, bize fazla söz düşmez hem...

  • Arap Naci
    Arap Naci 24.02.2012 - 21:16

    şiirde kim ne arıyorsa onu bulur nihayetinde..er veya geç onu bulur..

    oradan buradan toplanmış bilginin şiire hiçbir katkısı yoktur..birbirini tamamlamayan bilginin sahibine bildiği bir değer yaratır belki..

    ancak arananın bulmayı umduğunu bulunduğu anda değer kazanır belki..

    yorum şiire bırakılan işaret değildir..

  • Nevin Subaşı
    Nevin Subaşı 24.02.2012 - 17:02

    Semboller evreni, herhangi bir ayrıntıyı değil, iyi seçilmiş bir parçanın bütünü temsil ettiğinde birleşir.
    Formüle edilmiş olana itibar edilmesi, bilginin esasıdır fakat bilgi daima birden fazla uç doğurmaya meyillidir.
    İnsan hafıza birikimleri ile övünürken, bilgiye alıştırıla, alıştırıla uyumun gerekliliğini de sorgulamalıdır.
    Hali hazırdaki topluluğun önünde ilerleyen bilgi insanı, aynı topluluk için hitabette zorlanacağından; ''şiir yaz, denize at’’ gibi çok manidar bir yol izleyebilir.
    İslam felsefesiyle uğraşanlar ve şarkiyatçılar arasında halen tartışılan '' Gayb ve şahadet âlemleri ve onu izleyen insan-ı kâmil '' anlayışı, Anadolu’da ilkin; İbn Arabi ve Mevlana C.Rumi tarafından seslendirilmiş olmasına rağmen, H.H Schaeder' göre 'insan-ı kâmil fikri Maniheizmden başlamaktadır.
    İlham, esin ve yahut duyuların kozmopolit duyargaları , sezgi ve akıl edilebilirliğin dışını da uyaracağından varlık ve yokluk ikilemini, gayb ile imanın mukayesesini cesaretle yapar.
    Burada ki cesaret çağrışımı ‘’ deli’’ betimi ile şiirin ironik yaklaşımını kapsadığı gibi birey ve onun sorgulayıcı yapısı gereği öncelenmiştir.
    Örn: Rusya’da İslamı, İsrail’de Budizmi , dikta rejiminde özgürlüğü dillendiren muhalif tutumlar toplamı.

    Bana göre i n s a n odaklı kişisel serüveni ve ‘’şair nedir’’ sorusuyla ile ilgili bu manifesto şiiri akademik felsefenin yeni boyutlara taşınmasına delil olmuştur.
    Psikanalist yöntemlerin dışında tutulamayacak Sanat dallarının her birinde izlenmesi mümkün birey ve onun etkileşim evreni , ‘’şiirsel izahı’’ çok daha nitelikli bir yere taşır.


    İyi bir seçimdi

  • Www Elif Com
    Www Elif Com 23.02.2012 - 23:52

    asıl mesele ne otlanan eşek ne yaylanan zebra
    asıl mesele tepemizde takla atmaya kalkan kurbağa

  • Feyzi Kanra
    Feyzi Kanra 23.02.2012 - 19:13

    Pehlülün aşağıdaki yorumunu okuyupta âşkının gerçek şiirini yazmak üzere yüz vermeyen sevdiğini öldürüp sonra İNTİHAR EDEN bir deli kanlı haberi okursam pehlülü bilmem ama ben çok üzülürüm.

  • Hamit Körken
    Hamit Körken 23.02.2012 - 19:03

    Naci bey.
    Onu ;geviş getire getire,günün şiirinden otlananlara sormalı bence.

  • Feyzi Kanra
    Feyzi Kanra 23.02.2012 - 18:42

    Gür ırmaklar kendileriyle birlikte bir çok çakıl ve çalı çırpıyı da sürükler; güçlü ruhlar da bir çok aptal ve mankafayı

    Nietzsche

    Nietzsche kendisini güçlü ruh addetmiş,peşinden sürüklediklerini! de çok aptal ve mankafa olarak tarif etmiş.Peşinden sürüklenenlere! belki uyanırlar diye hatırlatmakta fayda mülahaza ettim vesselam.

  • Hamit Körken
    Hamit Körken 23.02.2012 - 18:40

    Mey biter saki kalır
    Her renk solar,haki kalır
    Diploma insanın cehlini alsa da
    Hamurunda varsa eşşeklik, baki kalır.
    FUZULİ

  • Hamit Körken
    Hamit Körken 23.02.2012 - 18:06

    Kökünü kaybetmiş köksüzler,elbetteki en kçük bir akıntıda dahi çer çöp gibi sürüklenip giderler.kendi toprağında derinlere kök salabilmişler ,en azgın sellerde dahi tutunabilmesini bilmişlerdeir.

Bu şiir ile ilgili 41 tane yorum bulunmakta