Kültür Sanat Edebiyat Şiir

siyaset meydanı sizce ne demek, siyaset meydanı size neyi çağrıştırıyor?

siyaset meydanı terimi Mesut Örs tarafından 27.11.2017 tarihinde eklendi

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 14.12.2017 - 16:48

    Okumak su gibidir,kirlerinden arındırır insanı...ki eğitim sistemi bir izin verse okuyacak da bu toplum...önce sistemi eğitmeli..

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 14.12.2017 - 11:13

    türkiye okuyacak. bu gün olmazsa yarın mutlaka.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 14.12.2017 - 11:12

    biz okumazsak biz şeylerin altını sağlam değerlerimiz güçlü ahlakımız ve toplum bilincimizle doldurmazsak bizi siyasetin en günlük en sıradan haliyle boğacaklar, televizyon ve iletişim araçları bizi özgürleştiriyor sanırken esir almış durumda. hep bir tezim vardır ana haber bületni karşına kurulduğunuzda kontrol sizden yitmiştir. ama bir kitabı okumak için rahat koltuğunuza kurulduğunuzda daha o kitabı satın alır yada ödünç alırken seçerkenden itibaren yani seçim sizindir. okuduğunuz her kelimesiyle her cümlesiyle bilincinizi nasıl şakillendireceğiniz noktasında seçim sizindir. bizi okumak kurtaracak.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 13.12.2017 - 08:50

    aynen öyle.

  • Seyfi Karaca
    Seyfi Karaca 12.12.2017 - 15:19

    Yeni Dünya Düzeni baslikli Giyotin icat olana kadar siyaset; iyi veya kötü irade yönetmenin iletisim araciydi. Fakat tüm dünyayi kendine ahdedip kilitleyerek, ilan oldugu kiyim ve yikim fermanindan sonra Siyaset; tüm bu niyette olanlarin kimyasinda hortlayip bizzat hükmüne oturdugu islemez calismaz külüstüre dönüstürüldü. En bariz ve ulu ortalikta gezinen merceksiz büyütülmüs örnegiyse Trump, Netenyahu vs. vs gibi gibleridir..

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 11.12.2017 - 21:22

    Kendin pişir kendin ye..sonra da hanı bana hanı bana de...ilginç..))

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 11.12.2017 - 10:11

    siyaset günlük yaşamdan başka bir şey değildir. insan hangi değerlere sahipse neleri önceliğine almışsa nasıl yaşıyorsa öyle siyaset yapıyor. siyaseti o şekilde konuşuyor. bazıları hep kendine yontmayı seviyor.

  • Abdullah Artaç Arslan
    Abdullah Artaç Arslan 10.12.2017 - 18:11

    "Cahil insan(anlamak istemeyen) ile oturup ona bir şeyleri anlatmaya çalışmak zımpara kağıdı ile taharatlanmaya benzer."

    Seyfo Dayı ( Seyfettin Babur)

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 09.12.2017 - 21:29

    Oooo hayirli aksamlar. Ben serbest kursudeyim yaaa. Napim baxilari israrla siyaseti orda konusmak istiyor napalim .

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 09.12.2017 - 21:11

    Hayırlı akşamlar hocam :)

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 09.12.2017 - 20:24

    Iyi aksamlar meydanim

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 20:50

    Yok hocam estağfirullah öyle değil :D
    A. Hayırlı akşamlar B
    B. (Ses yok )

    E ayıp olur bu durumda. Yav bi dk hocam biz napıyoruz böyle, sen kapat yok sen kapat meselesine döndü :D

    Kafama estiğinde yazıyorum hocam, sabah akşam diye programlarsam 15 senelik öğrencilik tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki, ödev gibi algılar yapmam :D

    İyisi mi aynen devam edelim :)

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:43

    Kursu sabahlari bana aksamlari da sana ait

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:42

    Ya illa en son yazan olacak. Tamam pekiii

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 20:40

    Teşekkürler hocam, size de :)

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:39

    Neyse sarp ya ben abdulhamidi izleyecem gorusuruz mutlu hafta sonlari

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:37

    Olabilir mecelle sonradan eklemeler yapilarak olusturulmus kanunlar dir islam hukuku oldugunu gostermez. Icerisinde islama dayali hukumler tasiyabilir

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 20:28

    Ehe, hocam kızdıracağım :D
    Mecelle, islam hukukunun yazılı halde olan ilk anayasası olarak tarihe geçmiştir.

    Neyse, günümüzde zaten islama dayalı bir yönetim yok.

    Şöyle biraz uğraşayım dedim :)
    https://i.hizliresim.com/Dyv9V1.jpg

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:24

    Pardon eldoya da duyurulur burdan. Pek dusunuyordu ya. Ac kalmadin diye. Hala dusunuyorlar mi acep

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:23

    Ha su profilimdeki bebek benim evladim sekerparem. Adi da tayyip ertugrul. Begendin mi

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:22

    Ya basit matematik kurali isliyor saskin

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:21

    Niye edemedigini de ben soyleyim bidon kafali hani senin tabirinle ilerliyorum diyor ki bu foks bu cnn tv beni normal nşa da yani normal sartlar altinda iplemez burnuna koymazken simdi beni adam sayip bir seyler anlatiyor. Bunlar bana dost degil. Beni begenmez ki ben onlarne diyor kulak vereyim. Erdogan bana deger veriyor hic olmazsa baska zamanlarda da asagilamiyor.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:17

    Islam senin agzinda sakiz gibi gevecegin bir sey degil . Daha gercek islamda calmanin buyuk gunah oldugunu bile bilmeyip kulun hatasini gunahlarini islama mal ediyorsun. Ediyorsun da ne oluyor rabbin karsisinda daha da alcaliyorsun

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 20:05

    Ha biraz once bir tanesi diyor ki naber tatlim diyenden gaydan yahudiden ermeniden nefret ediyorsun bu nasil yaratandan oturu yaratilmisi sevmektir. Yaratandan oturu severim. Oldurmem horlamam lakin dost olmam. Onu ornek gostermem. Ayrica insanlar lezbiyen gay da olabilir kendi tercihi . Ve fakat kendi cinsiyetiyle degil de kendini farkli gosteren insana sen guvenir misin. Mesele bu.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 19:59

    Islam hukuku diye bir sey de yok arkadaslar. Sevgili peygamberimizin islami akidelere uygun olarak yonettigi bir devlet var ortada. Islam hukuku diye meseleye yaklastiginizda sanki alternatifi olabilen imamesi mumkun bir seyden bahsediliyor. Oysa islami yasayanlarin kurdugu ve yonettigi devlet te islami kurallara uygun olacaktir. Bu devlette sevgili peygamberimiz farkli dinden olanlara da kendi dinlerine gore yasama imkani vermistir fakat bu milletler kuranda belirtilen sekilde fidye odemislerdir can ve mal guvenliklerinin saglanmasi bedeli olarak

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 18:41

    Kırk gündür senle dalaşıyoruz ilk defa doğru birşey söyledin foseptik. Az evvel de dedim, siyasetten bana ne, beni ilgilendiren devletin bekasıdır. Siyasi partilerin hiçbirini övmem de yermem de. Lakin devleti yönetenlere de, halkın çoğunluğu ne derse onu derim, islam hukuku bunu gerektirdiği için. İslam hukuku der ki, devletinin yöneticilerine saygı duyacaksın. Şayet ayan beyan bir sıkıntıları varsa Allaha havale edeceksin. Lakin devletin aleyhinde tek kelime etmeyeceksin. Bunu Kuran bana diyor, ben de onu yapıyorum.

    Lakin, şu şunu yaptı bu bunu yaptı vs diye ortada dolaşırsak yanlış yaparız. 5 senede bir seçim oluyor, gider değiştiririz. Yerine yenisini getiririz. Lakin işin iç yüzünü bilmeden o işe dalmayız, neden peki?

    Çünkü bilmediğimiz işe karışmak, zifiri karanlıkta ışıksız yol kat etmeye çalışmaya benzer. Hedefimize varalım derken kayboluruz.

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 08.12.2017 - 18:23

    Sen hayatını islam huku ile idame ettir ona gerçekten sözüm yok saygı duyarım da hatta ama siyaset bulasinca çok kirleniyor...hem din hem de siyaset... doğal olarak insan da...

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 18:13

    Ben ilahiyatçı mıyım ki?
    Türkiye islam hukuku ile yönetilmiyor. Devletler hukuku almanyadan, ceza hukuku italyadan, idare hukuku fransadan, medeni hukuku isvicreden almış yamalı bohça gibi bir hukuk sistemimiz var.

    Sen evvela git islam hukukunu öğren.

    Kafire gelince, her haltı araştırıyor bir de islamı araştırsın. Şayet samimi isen buyur araştır öğren. Yok, öğrenmicem dersen ki öyle diyorsun, boşa niye uğraşayım?

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 17:31

    Bilmiyorum dikkat ettin mi, hiçbir siyasi parti lehine de aleyhine de birşey yazmadım. Yazmam da. Çünkü yamalı bohça gibi olan bu hukuk sistemi hak değildir.

    Hakkın ne olduğunu öğren, sonra konuşalım.

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 17:29

    Hırsızlık bir pisliktir. Pislikler de foseptik çukurunda olur, islamiyet temizlik dinidir.

    Bunu idrak et sonra konuşalım.

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 17:28

    Yav sen müslümanlığı bilmiyorsun sus. Git müslümanlığı öğren gel sonra konuşalım.

    Dünyada dönen dolapları bilmiyorsun sus. Onları öğren gel sonra konuşalım.

    Hakka tapmıyorsun sus. Hakka iman et sonra konuşalım.

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 08.12.2017 - 17:20

    Ha ben sadece doğrunun yanında olmayı tercih ederim,karaktersiz olduktan sonra ister hristiyan ister müslüman isterse yahudi olsun... sırf müslüman diye hırsızı savunacaksan hırsızdan ne farkın olacak..

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 08.12.2017 - 17:16

    Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş
    07.12.2017 - 12:25
    Kudüse karşılık, kubbetü's-sahraya karşılık, mescidi akasya karşılık en azından ayasofya...

    Kudüse müdahale zor diyelim hadi, en azından kendi toprağımızdaki mabedi islamlaştıralım.


    Sen dün bunu soyle bugün ise de ki ibadete açılsa güzel olurdu,bu nasıl bir güzellik anlayışı...))

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 15:18

    Iı. Yanlış. Ne ben ne de romans hocam ne de bir başkası sen müslümansın ama ben daha da müslümanım demeyiz, diyemeyiz.

    Komünistler eşittir komünist partililer daha da eşittir anlayışı bu.

    Başa dönelim, ben dedim ki Ayasofya ibadete açılsa çok güzel olur. E açılır mı açılmaz mı, orası devlete kalmış, açmazsa niye açmadın diyemem.

    Bunu tutup dallandırıp budaklandırmanın lüzumu yok. Yok efendim en son ne zaman camiye gittin, yok efendim namaz kılıyon mu ki sen, yok efendim şu yok efendim bu...

    Ve işin kötü tarafı, bunu iki yolcu bu noktaya getirdi. Öteki yolcu kendi ağzıyla diyor ki ben kafirim. Son duraktaki yolcu da müslümanım diyor ama geçip kafir yolcuyla aynı şeyi söylüyor. Yukarda saydığım yok efendimleri o söyledi başta, peşine de sen.

    Müslümansın, başımın üstünde yerin var. Lakin gel başımın üstünde, müslümanın safında ol. Kafirin yanında değil.

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 14:57

    Veyahut Allah israiloğullarının tepesine tur dağını kaldırıp neden tehdit etti onu söyle

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 14:56

    Veyahut pompeii

  • Sarp Yokuş
    Sarp Yokuş 08.12.2017 - 14:56

    Şaşkın yolcu, lut kavmi neden helak oldu söyle hele.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:45

    Sen niye ustune alindin adi demet yaman olan erkek ciksin mertce soylesin o zaman

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:44

    Demet yaman kimse o cevap versin sana noluyor

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:41

    Kudus baris merkezidir neden savasiyorsunuz demek yani bu talihsiz cumleyi de muslumanlarin durduk yerde kimseyle savasmadigini orayi guc kalesi olarak gorup filistinin elinden almak istedigini bilir de o israilin yaninda oldugunu soyleyemedigi icin bu cumlecigi kurmak suretiyle habis ruhunu orta yere serer.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:39

    Aaa bak cozuluyorsun yola da geliyorsun lakin senden dindarlim beklemiyorum. Sen olsa olsa takiyye yaparsin . Ayasofyadan baska yerde namaz mi kilinmaz neden ayasofya diyen biri ayasofyanin muslumanlarin degil hristiyanlarin guc skalasi oldugunu bilir . Ve bu cumle kendini musluman olarak gormeyen birine ait olabilir sadece. Bu talihsiz cumlecik

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:31

    Kadin adiyla bana yazmis. Ben de cevaplamisim simdi burdan diyor ki erkeklerle yazisiyor. Erkek desem o da degil.

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:26

    Kiyamam ben senin ateistligine ateistlere de ihtiyac var bu memlekette. Atasi maymun olanlara falan filan. Mertlere de ihtiyac var yigitlere. Soyle gogsunu gere gere ateistim diyebilecek civanmertlere

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:24

    Bak ben senin gibileri iyi bilirim once koca adimlar atar sonra tam da soylemek istedigi seyler ve yapmak istedigi noktadan elestirilip tepki alinca karsidakini kendisini soyle gostermeye boyle gostermeye calistigini iddia ederler. Kisaca car edis patinaj ve geri vites. Tamam canim alay etmiyorsun. Biraz daha ugrassam dindarim bile diyeceksin
    .

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:21

    Simdi benim bir seyler uydurdugumu iddia ediyorsun. Her sey ortada gozum zaten senin kudus ve ayasofyayla ilgili sozlerin ve o sozlerden anlasilan bakis acin bile seni izaha yetiyor. Eldorado ha pardon saskin

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:20

    Bir az evvel benim burda fikirlerimi yazmami islama aykiri gibi gostermeye ugrasiyordun simdi taktik degistirdin farkindayim

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 14:19

    Tamam bir o bir bu gibi yapip yapip ayni seyleri yaz sen senin ne demek istedigini herkes anladi. Tek bir kisi olarak yazsan da anlarlar benim gibi

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 08.12.2017 - 13:35

    Güzel bir söz vardır, insanı yaratan tanrı mı,yoksa insanın yarattığı tanrı mı?
    Ben insanların yarattığı tanrıya ve o tanrıyı yaratan insanlara kin kusarim...siz neden üzerinize aliniyorsunuz ki..!

  • Eldorado Yolcusu
    Eldorado Yolcusu 08.12.2017 - 13:32

    Ben kimse için giyim ve kuşamı hakkında eleştiri yapmadım,kusura bakma bence siz uydurmaca bir soru algısı yaratıp insanlara uydurmaca yakıştırmalar yapıyorsunuz,ve insanları suçlarken üzerine suç atarak suçlama alışkanlığından vazgeçin...

  • Aşkın Romansı
    Aşkın Romansı 08.12.2017 - 13:31

    seni düşünen ve tartışmayı bilen hür fikirlerin kutsala saygısı olmak ne demek bilenlerin vijdanına bırakıyorum.