Meddah Mizah ve Roman Şiiri - Seyfi Karaca

Şiir Yarışması
Seyfi Karaca
3957

ŞİİR


12

TAKİPÇİ

Meddah Mizah ve Roman

Ondan önce de insan öyküleri vardi ve efsane bir yerdi dünya kainat
Edebiyatin en tazesi olarak adlandirilmadan evvel
Ispanyol Servantes kutsal ilahilerden kendi hikayesiyle gezip dolasmaya
Insanligin akil disi hayal ürünü
Yahut tüm ciplakligi saklisiz gizlisiz
Gözlemleyip somut gerceklikte yaziya kaydetmenin ilk külhan beyi
Ve serseri yatar kalkar sovalye tipli serüvenciligin romancisi olarak
Don kisot don kisot olmadan da evvel destanlar kutsal veya kult
Dilden dile söylenip aktarilarak hece sayisi kuralina uygun
Anlatimlari ve manzumeleri vardi
Tekerlek coktan bulunmus ates fitil kandil
Kibrite bagimli o is bende sen merak etme mesele eder de kendini
Derdine karisir bogulursan günün dünün yarinki dünyanin
Bir duman fossur bir okey hoy filan bagir
Cevir kivir masa hala pisti degil de
Tikanir caresiz kalirsan caldir kapat
Günümüz repligine senaryosu sinema kurgulu
Para getirmedikce kimse kimsenin hayatina ne öykücü
Ne romantik
Ne tarih olup tedavülden kalkan
Tüm sosyal siyasal kültüren degisim dönüsümlerin
Kalem oynatip merak duyup ilgi uyandirmadigi
Dogumu ölümü pesinen yazili insansiz toplumsuzlugun
Gittikce hatasiz kusursuz vitrin budalaligina özgün öyküsü olmamaya
Anlam ve icerigini yitirmisler ilk sirasina
Tedavülden kaldirilan kitap okuma ve yazmaktan
Yilmis bikmis bezmis yapay mahsur ve yatalak oluncaya kadar dünya
Daniel Defoe Samuel Richardson Alain Rene gibi
Volter Diderot Rosseu Goethelerle dünyayi yerinde görüp gözlemleyip
Balzac Flaubert Zola Hugo Manzoni Austin Dickens Gogol,
Tasinmaz duygusallik yükünü ve mirasini
Dostoyevski Tolstoy Melville Twain Poe Kafka Joyce Hemingway Landenlere
Biraktigi yerden biri digerini biriktirip toplayarak
Düs hayal duygu düsünce cizgilerle renkli renksiz nesneden özneye
Mekan zaman siniri tanimaksizin gördügü gibi yahut hayalden kurgudan
Yol meydan koridor bulvar duvar salon
Ne zaman nerde ne firsatini buldularsa oraya
Soyut somut resim müzik heykel bina imar tasarimcilari gibi
Masalsi öyküleriyle bezenmisleri düz yazilar arasinda özeyip dokuyarak
Bize kadar yikila döküle cikip gelisi
Divandan dini tasvirli mesnevi öyküler metinleriyle
Besleyen ve öykündügünden etkilenen cevirilerle meddah harmanlayip
Semseddin samiden taasuk-i talatla ahmet midhat recaizade ekrem
Kimi mahmut kimi samipasazade sezayi tanziim tanzim tanzimatin
Fecr-i atisi
Serveti finunla hiz kazanarak namik kemale ve halide edibeye
Sonra halid ziya usakligile sinasiye ahmet rasime resat nuriye
Hüseyin rahmi yakup kadri kemal tahir peyami safa aziz nesinlere
Sonra tanpinara atilla ilhana sabahattin aliye
..ve orhan -yasar kemallere
Hep öykündügünden özenerek sürekli degisimlere gebe gelisimini
Devamli bir begenilmedikce tüm yazdigini hice sayan
Arinip siyrilamadigi özgüven sorununa bagli ve bagimli kalaraktan
Bugün ayni yol iz düsüklük eksiklik aksak kusur kulvarlarinda
Savrulup sürüklenerek aynisina daim devam
Düzenini kurdu
Rafini donatti
Carsi dükkanini pazarik etti
Lafini sözünü gözleyip olus bitisler aktardi
Defterini yazdi dürdü efsaneden devsirme masaldan kurma bozma
Insan ve dünyaya dair meddah mizah ve roman

Nisan / 21

Seyfi Karaca
Kayıt Tarihi : 22.4.2021 16:08:00
Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!