manipülasyon sizce ne demek, manipülasyon size neyi çağrıştırıyor?
  • Kötüye kullanma demektir.
  • kim bunu iyi yaparsa, geleceği şekillendiriyor demektir
  • Manipülasyon: Gerçeği çarpıtma demektir.
  • birkaç haftadır ve şu an bile serbest kürsüde yaşanan olan olaydır.
  • Türkiye'de her gün olduğunu herkesin bildiği ama kanıksadığı şey.
  • Gerçekleri olduğundan çok farklı şekilde gösterme işidir.. Günümüzde fazlaca kullanılan bir yöntemdir...
  • havuz medyasının asli görevi,
  • blu_feet bence istenen bilgi değil de istenen hal veya durumun elde edilebilmesi amacı var..
  • var olan bir bilgiyi istenen şekilde değiştirerek, var olan bilgiden istenen bilginin elde edilmesi ve bunun gizli yapılmasıdır
  • Birçok kişi bunu yapsa da yaptığı şeyin ismini söyleyemiyor :)
  • Manipüla etmek; yani yönlendirmek demektir.
  • traş sonrası losyon iyi gider :))
  • .manipülasyon her hangi bir şeyin yeniden anlamlandırıldığı, yeni bir formatta.piyasaya sürülen halidir. kabuleder ve benimser ancak ruhunuz bile duymaz :)
  • Değiştirmek; heleki şu zamanda her şey manüpüle edilmekte
  • manipüle etmek
    elle müdahale(iyi yönde)
    elle düzeltmek ya da dışardan bir etkiyle düzeltmek iyileştirme.
  • Bu tür kelimelerin dilimizde kullanılmasını istemiyorum, şükür ki dilimiz çok zengin kendimizi her yönüyle ifade edebiliriz... Global, rantabl, monoton, travma; dilimizde yuvarlanıp duruyor; özentiden vaz geçilir belki? !
  • Manipülasyon: yönlendirmek,değiştirmek. anlamına gelen kelimedir.
  • etkilenmek (manipülasyon) üzerine bir hikaye:

    iki kurbağa süt kovasına düşerler arkadaşları gelir bakarlar ki durum vahim 'boşa ugraşmayın siz burdan çıkamazsınız' derler
    iki kurbağa çırpınıp durur, arkadaşları konuşur
    'evet artık onlar ölecek ne kötü hiç bir şey yapamıyoruz' bunu üzerine kurbağalardan biri ölür diğeri vazgeçmez ama telkinler hiç iyi degildir.
    'uğraşma arkadaşım sende öleceksin' sesleri yükselir yalnız kalan kurbağa son bir sıçramayla kovadan çıkar arkadaşları 'aaa nasıl yaptın' derler kurbağadan tepki yok sonra anlarlar ki arkadaşları sağırdır.
    o kötü telkinleri duymamıştır, ümidini kesmemiştir
    yani manipüle olmamıştır...
  • Herhangi bir ticaret nesnesini örneğin; altını çok karlıymış gibi göstermek için geçici olarak fiyat artışıyla, halkın parasını o ticaret aracına çekerek sömürmek. Tahmin edersiniz ki maniplatörler piyasadan çıkınca mal alan kişinin elinde patlar. Fiyat düşer. Borsa, altın, döviz ve bazı yatırım araçlarında yaygın görülür.
  • Manipülasyon/manipulation:Fransızca,Varlıkları yapıcı,açıklayıcı ve yararlı birbiçimde kullanma işi.
  • manipulasyon ing. ce manipulate kökünden geliyor tıpkı
    spekülasyon un hakeza ing.ce speculate kökünden gelmesi gibi :)
  • çokça yapılan...
  • başta hisse sentlerinde olmak üzere,sermaye piyasası araçlarının fiyatını yapay yollarla etkilemek veya kontrol etmek suretiyle yatırımcıları aldatmayı veya yanıltmayı amaçlayan kasıtlı tüm eylemlere denir.
  • Dolduruş edebiyatı...
  • en bilinen haliyle oyun,kandırmaca demek.Dünyada bu işi bilenler borsa,emlak,ticaret gibi tamamen duygusal dalgalarla ilgilenirken bizde kız tavlama,tavlanan kızı kendine bağlama sanatı gibi uyduruk şeylerde kullanılıyor,birde kadın dergileri çok düşkün bu işe,kendine güvenmeyen tipik insanların eşeyleşebilmesi :) :) için manipülasyon oyunları diye kitaplar dağıtıyorlar,yine de sevimli bir atraksiyon
  • Gayriresmi fiyat oluşturma hareketleridir.Ahmet bir hisse senedine yüklü alımlar yaparak hisse senedinin tavan yapmasına neden olur.sonra da ucuza alıp tavan yaptırdığı kağıtlarını satar.Mehmette bakar ooo abi bu kağıt iyi para kazandırıyo alayım biraz.Ertesi gün bi bakar aldığı fiyatın yarısının yarısına düşmüş kağıt.elinde kalır ucuza satar.tabiri caizse anası ağlar.
  • sevgilli! ! !
  • bence her bir üyesi bir vücuttaki hücreleri karşılayan borsa katılımcaları veya katılımcısının eline bir yerine milyon hücre geçtiği zaman tabiiki söz sahibi olacaktır.. Hücreler birleşir organları oluşturur bu işi yapanlar birleşir borsa da söz sahibi olur.. ellerinde fazla hisse olduğu için piyasada aynı hisse az olacağından arz talep meselesi gereğince hissenin değeri artar.. yani tabiri caizse modern karaborsacılık oldu manipülasyonculuk...
  • bence bu konuda bir bilene danışmak gerek çağrışımlarla karar vermemek gerek diye düşündüm ve tdk sözlüğüne baktım aynen şunu yazıyor:
    1. İnsanları kendi bilgileri dışında veya istemedikleri hâlde etkileme veya yönlendirme.
    2. Seçme, ekleme ve çıkarma yoluyla bilgileri değiştirme.
    3. ekonomi Varlıkları yapıcı, açıklayıcı ve yararlı bir biçimde kullanma işi.
  • yönlendirme..