Bahtiyar Vahapzade

Azerî Türkçesi

Bir ananın iki oğlu,
Bir amalın iki qolu.
O da ulu, bu da ulu
Azə rbaycan - Türkiyə .

Azerî Türkçesi

Bir ananın iki oğlu,
Bir amalın iki qolu.
O da ulu, bu da ulu
Azə rbaycan - Türkiyə .

Dinimiz bir, dilimiz bir,
Ayımız bir, ilimiz bir,
Eşqimiz bir, yolumuz bir
Azə rbaycan - Türkiyə .

Bir millə tik, iki dövlə t
Eyni arzu, eyni niyyə t.
Hə r ikisi cümhuriyyə t
Azə rbaycan-Türkiyə .

Birdir bizim hə r halımız—
Sevincimiz - mə lalımız.
Bayraqlarda hilalımız
Azə rbaycan - Türkiyə .

Ana yurdda - yuva qurdum,
Ata yurda könül verdim.
Ana yurdum, ata yurdum
Azə rbaycan - Türkiyə .

Türkiye Türkçesi

Bir ananın iki oğlu,
Bir amacın iki kolu.
O da ulu, bu da ulu
Azerbaycan - Türkiye...

Dinimiz bir, dilimiz bir,
Ayımız bir, yılımız bir,
Aşkımız bir, yolumuz bir
Azerbaycan - Türkiye...

Bir milletiz, iki devlet
Aynı arzu, aynı niyet.
Her ikisi cumhuriyet
Azerbaycan - Türkiye...

Birdir bizim her halimiz
Sevincimiz, melalimiz.
Bayraklarda hilalimiz
Azerbaycan - Türkiye...

Ana yurtta yuva kurdum,
Ata yurda gönül verdim.
Ana yurdum, ata yurdum
Azerbaycan - Türkiye...

Tamamını Oku

  • Ömer Çelik

    Ezelden adaletlidir
    İtibar etmez kahpeye.
    Birbirine zimmetlidir
    Azerbaycan'la Türkiye.

    Değerli şairimizi saygı ve rahmetle yad ediyor, kahraman Azerbaycan ordusuna muvaffakiyetler diliyorum.

  • Özcan İşler

    Günün seçkisi muhteşem şiirin şairine rahmetler dilerim.
    Seçici kurula teşekkür ederim.

  • İbrahim Kurt

    Bu anlamlı şiiri ve şairi kutluyorum

  • Xalide Efendiyeva

    Bextiyar Vahabzade, ilk şiir aşkım dedim sana. Bu şiir bı kere de günün şiiri oldu. Teşekkürler seçici kurul.

    Şaire Allah'tan rahmet diliyorum.

  • Hikmet Çiftçi

    İbrahim Suresi 4. Ayet
    BİZ HER PEYGAMBERİ ANCAK KENDİ KAVMİNİN DİLİYLE GÖNDERDİK Kİ ONLARA AÇIKLASIN…"
    -
    İsrâ Suresi 15. Ayet
    “…BİZ PEYGAMBER GÖNDERMEDİKÇE KİMSEYE AZAP ETMEYİZ.”
    *
    Kesinlikle tartışmak için değil, sadece bilgi notu olarak yazıyorum.
    Asla “IRKÇILIK” söz konusu değil.
    Mademki “KAVİMLER” halindeyiz ve her kavime bir “HABERCİ / PEYGAMBER” gönderildi. Her kavmin “DİLİ, KÜLTÜRÜ, YAŞAYIŞ TARZI, HAYATA BAKIŞI ve hatta DİNÎ, İNANCI” kendine has…
    Yine diyebilirim ki, aynı dinin mensubu olup da birbirlerini “kardeş” görmeyen, göremeyen mezhepler ve değişik kolları var…
    Yine “HZ. ADEM – HAVVA KARDEŞLİĞİ” varken, madem “KAVMİ, KAVMİYYE” olduk…
    Gelinen noktada bir şeyleri kabul etmemek, her şeyi bir dayanağın belli kısımlarıyla izah etmek ne derece doğru olur, takdirlerinize bırakıyorum.
    Bir dönemim “tu kaka” dediği ve korkunç bir suçmuş gibi gösterdiği “IRK /SOY” “KAN BAĞI KARDEŞLİĞİ” demektir.
    Evet “din kardeşiyiz”.
    Lakin en ufak bir kavgada, kendi ana - babanızdan olan kardeşinizin yanında yer alırsınız. Haklı veya haksızlığına bakmazsınız. Din kardeşiyiz de demezsiniz. Kan kardeşliği öne çıkar.
    Bazılarının ırkçılık dediği Milliyetçilik veya Türk birliği arzusu da böyle bir duygunun ve fikrin eseridir.
    DİLEYEN DİLEDİĞİ GİBİ DÜŞÜNMEKTE SERBESTTİR.
    Aynı yolun yolcuları birlik ruhu içinde yol alırlar.
    Son sözüm, keşke “TÜRK – İSLAM BİRLİĞİ GERÇEKLEŞSE” OLUR.

    Selam ve saygıyla…

  • Cihat Şahin

    Hikmet beyin temennilerine katılıyorum da sadece Türk birliği oluşturma fikrine katılmıyorum. Zira Allah ayet-i kerimesinde sadece Türkler, Araplar, Acemler kardeştir demiyor "ŞÜPHESİZ MÜ'MİNLER ANCAK KARDEŞTİR!" ifadesini kullanarak bütün Müslüman ve Mü'minlerin kardeş olduklarını dolayısıyla da renk ırk ayırımı yapmadan kardeşlik düsturlarına riayet edip ittifak yapmalarını emrediyor. Osmanlı asırlarca bu kudsi formüle göre hareket ettiği için onca ırkı ve milleti güzel, güzel idare etmeyi-istisnaları saymazsak- başarmıştır.Ne zaman ki ehl-i küfür çeşitli yollarla içimize ırkçılık belasını soktu bizler o zaman o kudsi harcımızı terk edip paramparça olarak şu andaki elim ve vahim duruma düştük. Yeniden dirilmenin yolu asla ırkçılıktan geçmez, tam tersine "Herkes Ademden olma Adem ise topraktan yaratılmıştır" ayetinin manasına göre davranıp ırkçılığı terk ederek İslam kardeşliğine yönelmekten geçer vesselam!

  • Hikmet Çiftçi

    BAHTİYAR VAHAPZADE (1925-2009)

    Azerbaycan’ın kuzeyindeki S¸eki şehrinde doğdu. Ortaöğrenimini Bakü’de tamamladı.
    Tıp fakültesini yarıda bırakarak yu¨ksek o¨gˆrenimini Baku¨ Devlet Üniversitesi Filoloji Faku¨ltesinde tamamladı.
    U¨NİVERSİTEDE ASİSTAN, DOKTOR, DOÇENT VE PROFESÖR OLARAK ÇALIŞTI.
    Azerbaycan Milli^ İlimler Akademisi üyeliği görevinde bulundu.
    Sovyet Rusya’sı döneminde Azerbaycan Parlamentosunda MİLLETVEKİLLİĞİ yaptı. Azerbaycan bağımsızlık mücadelesini güçlü bir şekilde destekledi..
    Azerbaycan Milli^ Meclisinde MİLLETVEKİLLİGˆİ görevinde bulundu.
    Tu¨rk du¨nyasında tanınan bir şairimizdir.
    Vahapzade, şiirlerinde o¨zellikle MİLLİ^ VE MANEVİ DEGˆERLERİ İS¸LEDİ.
    I·lhamını halkın irfanından alır.
    Duygularını, bazen lirik, bazen epik (destansı) bir söyleyişle dile getirir.
    Pek c¸ok edebiyat o¨du¨lü alır ve “AZERBAYCAN HALK S¸AİRİ” unvanına layık go¨ru¨lür.
    .
    Eserlerinden bazıları farklı dillere c¸evrildi.
    Gu¨lu¨stan, S¸ehidler, S¸eb-i Hicran ve I·ki Korku adlı manzumeleri bu¨yu¨k ilgi go¨rdu¨.
    Menim Dostlarım, Bahar, Dostluk Nagˆmesi, Gurub Du¨s¸u¨nceleri, U¨rekdedir So¨zu¨n Ko¨ku¨ (s¸iir); Vicdan, Daragˆacı, Kızıl Elma, I·kinci Ses, O¨zu¨mu¨zu¨ Kesen Kılınc, Feryad (oyun) sanatc¸ının bas¸lıca eserleridir.
    *
    Edebî ve mücadeleci yönüyle milli şairlerimizden Mehmet Akif Ersoy ve Yahya Kemal Beyatlı’ya, fikirleri ve idealleri yönüyle Ziya Gökalp’e benzemektedir.
    Şiirleri güçlüdür. Bunun için Türk dünyasında hak ettiği yeri ve ilgiyi görmüştür.
    Şiirlerinde genellikle sade bir Azeri Türkçesini kullanmıştır.
    .
    Vahapzade’nin iradesi, ideali aynen devam ettirilmektedir.
    “BİR MİLLET, İKİ DEVLET”
    Tabii, şunu unutmuş değiliz. Nerede bir Türk devleti var ise orası bizim yurdumuzdur. Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan ve diğerleri de aynı kökten gelen yüce ve asil Türk milletinin devamıdır.
    Bu millet, bir bedenin iki bilekli parmaklarıdır.
    Merhum Vahapzade’nin idealleştirdiği “iki devlet, bir millet” iradesini diğer Türk devletler için de geçerli kılmalıyız. Belki “NİCE DEVLET, BİR MİLLET” diyebiliriz.
    .
    Azerbaycan özgür olduktan sonra, nasıl ki devlet başkanları açık açık “iki devlet, bir millet” diyebiliyorsa inşallah diğer devlet başkanları da benzer ifadelerle Türk birliği idealine gönülden katılacaklardır.

    Bahtiyar Vahapzade’yi rahmet ve minnetle yâd ediyorum.
    İnşallah yakın bir gelecekte TÜRK DÜNYASI BİRLİĞİ kurulur ve Türk milleti büyük bir güç olur.
    *
    SEÇİCİ KURUL’A İÇTENLİKLE TEŞEKKÜRLER.

    28 Mart 2020
    Hikmet Çiftçi

  • Hasan Öz

    O büyük şairden harika bir şiir okudum Mekanı Cennet olsun Rabbim rahmet eylesin

  • Cihat Şahin

    Bu kadim dostluğun kıyamete kadar güçlenerek devam etmesini Rabb-i Rahimimizden bütün kalbimizle arzu ve temenni ediyoruz velev düşmanlarımız kıskançlıktan helak olsalar da!

    Evet; Azeri kardeşlerimiz dostluktaki samimiyetleri kadar şiir yazmakta da mahir birer şair olduklarını Bahtiyar beyin bu güzel şiiriyle hak-el yakin ispat etmiş oldular. Kendisine Allah'tan rahmet dileriz.

  • Ömer Ak

    Ey büyük şair mekanın cennet olsun. Ne güzel sözler.

    Bir ananın iki oğlu,
    Bir amalın iki qolu.
    O da ulu, bu da ulu
    Az?rbaycan - Türkiy? .

    Dinimiz bir, dilimiz bir,
    Ayımız bir, ilimiz bir,
    Eşqimiz bir, yolumuz bir
    Az? rbaycan - Türkiy? .

    Bir mill?tik, iki dövl?t
    Eyni arzu, eyni niyy?t.
    H?r ikisi cümhuriyy?t
    Az?rbaycan-Türkiy? .

    Birdir bizim h?r halımız—
    Sevincimiz - m?lalımız.
    Bayraqlarda hilalımız
    Az?rbaycan - Türkiy? .

    Ana yurdda - yuva qurdum,
    Ata yurda könül verdim.
    Ana yurdum, ata yurdum
    Az?rbaycan - Türkiy? .