Kizgin Kaynatan Poturna Şiiri - Seyfi Ka ...

Seyfi Karaca
3607

ŞİİR


10

TAKİPÇİ

Kizgin Kaynatan Poturna

Agrisi sancisi derdi bunaltan bogan caresizlikte ölümün kol gezdigi toplumsal enkaz esiklerinde soygun salgin sömürü taciz tecavüz ablukasiyla muhtac ve mahruma ezip bozup her türden zehir zikkima sarilacak kadar medetci sadakaci dilenci yalvar yakarci durumuna aciz ve haciz düsürdügü cevrim ici bagimliliklar tutsakliginda agrisi iniltisi siddeti saldirganligi iltihabi ve tahribati dayanilmaz sizilari sardiginda her türlü uyusturucuya ve afyona acik yaradir insan . Ve kendini tüketip bitirmeye dönük örgütlü planli projeli sistematik imha ve intihar girisimli yagmaciliga boyun egmekle kalmayip, cirpindikca siddeti artan zavalliliga teslimiyetini sustursun uyustursun yeter ki kabulüyle bozulmus dnyasi ve bosaltilmis insanligina her türlü itirazsiz itaatkar kullanisa uygunlugun kafasi kiyak, kivami tam tavinda kulluk köleligi tasarimlanip tedavüle konulur.

Bu kacak ve carpik yapilanmali kanunsuz ilansiz kendi bildigine ferman okuyanlarin yargisiz infaz ve tutsakli cevrim ici dolasim kur ve kulvar cinnet cinayeti, kus kuzu karinca dag bag iklim mevsim köy kasaba kent ve bütün bir dünya canli cansiziyla beraber, en cok ve ilk tercihi dere tepe deniz orman arazi yagmaciligiyla beraber INSAN akli bilgisi beceisi özgürlügü onuru vicdani itibari cesareti duygusu düsüncesi duyarliligi sevgisi saygisi kisiligi dili kültürü ve karakterine yeltenisin sorgusuz sualsiz imha ilhak ve igfallerini kafaya koyup gözüne kestirir.

Boguldugu zavalliliklarin derinine cürüyüp yozlasip kokusup cöktükce kendini zehirleyenlerin yilanina yalanina tlanina bakmaksizin sarilip tutunacak afyon uyusturucu arayan toplum yikilisini eldeki bütün bagimlllik özenti ve istah artirici oynak kaypak arac gerec ajans reklam sahne vitrin poz profil özenti skec piyes oyun film sahne kavga gürültü nizah dalas satasma bunalim gerilim hirs yaris nispet tamah gerilim catisma dekor süs sekil icat icap izdiham karmasa belirsizlik bilinmezlik carsi bazar idda bahis gibi ve benzerleri bu uyusturarak tezgaha baglama isinin en azgin ve tesirli narkozlari olarak getirisi yüksek piyasasaya kundaklanir.

Malumu bilinen seydir ki, her soygun vurgun talan yagma yayilmacilik istila isgal kusama saldiri heves tamah hirs ve düskünlük soysuzlugu, gözettigi mahluk niyetini harfiyyen yikima ugrattigi dünya ve insanlik iliskisizligine yükleyip ciro etmek icin tahribat tahsilatinin ön asama calismasi olarak ici ve icerigi bosaltilmis ve islevi yilgin bikkin bezgin gergin mutsuz umutsuz bitik erincek üsengec cözümsüz caresiz batak cürümüs kokusmus yozlasmis icinde boguldugu bunalimlarla cebellesen ve gidemedigi yarinlardan gelecegini sönmüs koparmis bilinmezlere gömülüp kapanarak degerini varligini hayatini ve dünyasini terke tayin etmis calismaz islemez vazgecmisligi ve yasam yorgunlugunu en uygun uyum uyusturuculariyla imal ve imar ederler. Burda suc dosyasina ve pay hissesine ortak her cesit ilim bilim inanc iletisim sanat müzik medya magazincilik alet ve aygitlari kendini emredip kosullayan piyasasi ve tezgahi kurulu yagma ve yikim tanrilarinin son vurusuna, her yol ve yönlü uygun elverisliligi kusursuz islerlikte saglamaya, yani kendi keyfiyetine uygunluktan baska hic kimseyi umursayip muhatap almayan sorgusuz sualsiz ilah bildirimli yeryüzü hayatina kökten ve toptan el koyma hükümranligina tam kivaminda insan avanaklamanin adanmis kiralik katil hesabindan sunum ve servisci olurlar.

Kesif yüzyillariyla bire aldigini bese satan ve sattigindan elde ettigiyle de olan gücüne güc katip kendi git gide gelen yüzyillarca gücünden baska kanun nizam düzen itibar itikat inanc ve iktidar tanimayan tüccar tacirlik `vakit nakittir ` diyerek tanrisal amentüsünü buyurdu ettiydi.

Sonra sosyologlar filozoflar sanatkarlar matematikciler fizikciler kimyagerler biyologlar düsünürler ekonomistler fikir adami veya kadinlari ilahiyatcilar edebiyatcilar ticari ve mali ilim erbap sahibi alim muhasebecisi idiyse de herseyi PARA gücünde gören tapinmanin tapinak imar ve insaatinda paraya kul köle insan tutsakligi ve kafes bir dünya icat ettiler. Gücler ayriligi, esitlik özgürlük baris hak hukuk adalet, hem yaptiklarindan hem de yapmadiklaridan sorumludur insan denildiyse de VAKiT NAKiTTiR de kalan saplanti carki hep ilk buldugu zayifta insani en korunaksiz avanakliga uyusturup alistirip afyonlayarak yasadigi hayati burnundan getirmenin geri dönüsümlerine sürekli kendini gelistiren huy bahane calim celme muhtaclik hile oyun teknik arac gereclerle cöküp algisi kabulü tam kafa ve kalp bozuklugundan uyumlu yozlasmis yilmis yorulmus bikmis bezmis yatkin teslim mahrum ve mahkum ölüsünün üstüne cullandi.

Böylece Vakit Nakit iken BiLGI güc ve iktidar sahibi olmanin baslica besleyen kaynagidir eklentisi düzenlenip devreye sokuldu. Yedigi zikkim yasadigi dert ve sorun olmanin disinda hicbir icerigi ve islevi kalmayan insana, isik hizindan bile ev bark gida poz caka gösteris moda müzik sanat ilim akil fikir onur itibar kisilik karakter maddi manevi her alanda herseyi aceleci ve zorunlu tüketim listesinde `kullan at ` düskünlük bagimlilik mecburiyetiyle kasip kavurarak, üstesinden gelemedigi ve ugru önü ardindan yetisemedigi sorunlara yenilerini artiran zaman-mekansizliga atomik astronomik saliyenin milyonda birini bile geciktigi zaman `yetisemedin kendine bu yüzden zikkim bile yiyip en iltihapli dert soykasini dahi cekmeye nasipli degilsin` vahset yatkinligi ve düskünlügünde ` bundan sonra ne insana ihtiyac vardir ne yedigi ictigi bildik tanidik dünya ve insan iliskilerine` yazilimli Vakit Nakittir`den yola cikarak haddini askin sapkinlikta hem zalim hem zulüm dijital saat ayarli ve yapay zekali imha bildirim cagi ilan olundu. Bu sonlayan noktaya iradesizlik yetersizlik caresizlik gerilim bunlim aci sefalet yokluk zavallilik bagimlilik yedirildikce etkisiz tepkisiz düskünlügüne ve bagimliligina kayitsiz kalan icerigi ve islevi carkit, etmez calismaz ölüm müptelasi kalabaliklar damgasini vurdu.

Oysa bütün ve her türlü savasimlarini cabalarini emegini geregini duyarliligini gayretini ilmini sanatini icabini icadini sevgisini saygisini ulasimini erisimini egitimini kültürünü degerini kazanimini birikimini itibraini cesaretini `SÖZÜ SENET BiLEN `onur ve ahlakiyla genetigi bozulmamis yakinlik samimiyet ve yaklasimlardan INSANI INSANA devralip emanet ettikten sonra, herseye ragmen kimi ihtiyat kimi ihmal sebebiyle hayatin kosulladigi gerceklige yenik düsüp giden gitmisse, elde kalan sureti haktandir ve deger kiymeti borcu insanlikla ödesmedikce kisiye nigmeti zül ve vebaldir.

Bu yüzden aklina koydugu vicdanina elverdirdigi fikrinde güttügü azminde ve iradesinde sevgi saygi kadar saf temiz duru damarlardan kaynaklanan insanlik degerleriyle özenle arinmis yunmus birlikte yasamanin onur inanc itibar ve niyetini cümle hayatin YÜKLEMi olarak bütün unsur eleman ögeleri hayati kurup donatip düzenleyen huzura emegini fedakarligini özgürlügünü üretkenligini paylasimini güvenligini egitimini sagligini ve özverisini birbirinden esirgemeyen toplumsal dayanismada faili belli fillere götürüp iletmeliydi insan. Ki…kimdi neydi düstü düsecek yasam iz mecal meram takat ve ilim yorgunu tüm aksamlari bozuk avare kasnakligina kimligi kayip kisiligi bozuk niyeti muglak dünü yitik yarini kafes nizaha yatkin ölüme müptela bagimliliklarina rehin düsmeyeydi insanlik alemi kadar epey mühüm mesaggat.

Burada dag deniz hava su orman maden dahil ARAZi ve TOPRAK yagmaciligi ilk ve zirvedir. Yakilip yikilanin yerine APARTMANI diken bu düzenegin kendinden baska hic kimseyi tanimayan ve yasama sansi tanimayan tanrisi fermanini ilan edinir. Öyle bir carktir ki abukaya sardikca bulastigi herseyi akil fikir huzur itibar istikrar ilgi saygi sevgi özgürlük anlam deger ve ifadelerden bozaarak kendi yaratik ruhlu haysiyetsizligine mahluklastirarak, özenip imrenip baglanip seyrettigi afyon ahmakliginin bizzat kendisi olmaya ziplaya hoplaya bir kerteden sonra herkes gercekligini yitirmis oynak kaypak sahte soyut yapay ve sahte akla fikre zekaya teslim ve talip, her buyrulan soygun vurgun kulluk kölelik bildirimini kusursuz ertesiz tehirsiz yerine getirmekle aygitlasmis bir hayatin belirsiz bilinmez edilgen öznesidir.

Yani medde fizigin genel kurali icabine tesrif buyrulur. Her ana damar ve esas unsurdan kopuk parca kendinden daha yetkisiz etkisiz atomize olmslugun icinde tasidigi bütün olumsuzluklari daha öteye ve en ilerlemis vakaya tasiyip ulasip bulasarak iltihabi patladikca insanli yasamina yeni kapanmaz dert ve yaralar acan sorun sarmal igretiligine yedeklenip güdümlenir. Her baskasindan dönüsüp benzeyen kapali gise ,vazgectigi akli fikri özü sözü ömrüyle ugruna can verdigi baglayici bagimlilklara eriyip cürüyüp bozulup kücülüp akip giderken , apartmani dikmediyse bile herhangi bir kat cikimi zindan dairesinde kendine yedirilen zehir zikkim afyon kurgu oyun hile dolap dümen camekan afis artik kir uyusturuculari boyayip süsleyip besleyen kiskirtanlariyla kulluk köleligine kökten kabulün hizaya gelip razi olusunu cekilip cevrelenir..

Sözün özüne itibarla ne demistik satir baslik ve aralarinda:

Oysa bütün ve her türlü savasimlarini cabalarini emegini geregini duyarliligini gayretini ilmini sanatini icabini icadini sevgisini saygisini ulasimini erisimini egitimini kültürünü degerini kazanimini birikimini itibraini cesaretini `SÖZÜ SENET BiLEN `onur ve ahlakiyla genetigi bozulmamis yakinlik samimiyet ve yaklasimlardan INSANI INSANA devralip emanet ettikten sonra, herseye ragmen kimi ihtiyat kimi ihmal sebebiyle hayatin kosulladigi gerceklige yenik düsüp giden gitmisse, elde kalan sureti haktandir ve deger kiymeti borcu insanlikla ödesmedikce kisiye nigmeti zül ve vebaldir. Hunlar`dan Türkiye Cumhuriyeti`ne giden gitti böylece. Elde kalansa tüm aci yekun zorbela günlerden bu güne miras kalan göz bebegimiz kutsal nigmetimiz Türkiye Cumhuriyeti`dir. Hayati pahasina emegi gecenlere sonsuz sinirsiz sükran ve minnetle.

Ekim / 20

Seyfi Karaca
Kayıt Tarihi : 29.10.2020 14:19:00
Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!