Antoloji.com

Yağmur Şiiri - Tevfik Fikret

Şiir
Antoloji.com ŞiirKitapcEtkinlikler cŞarkılar cResimcForumcNedir?cÜyelercGruplarc Mesajlarım
Şair Tevfik Fikret Tevfik Fikret bu nedir >>Popülerlik=5/5
Hayatı  Şiirleri  Forum  İstatistikler  Kitaplar E-Kitap  Zevkler 
 << Önceki ŞiirTevfik Fikret ŞiirleriSonraki Şiir >> 
Yağmur

Küçük, muttarid, muhteriz darbeler
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Olur dembedem nevha-ger, nagme-saz
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Küçük, muttarid, muhteriz darbeler...

Sokaklarda seylabeler ağlaşır
Ufuk yaklaşır, yaklaşır, yaklaşır;

Bulutlar karardıkça zerrata bir
Ağır, muhtazır dalgalanmak gelir;

Bürür bir soğuk, gölge etrafı hep,
Numayan olur gündüzün nısf-ı şeb.

Söner şimdi, manzur olurken demin
Hayulası karşımda bir alemin.

Açılmaz ne bir yüz, ne bir pencere;
Bakıldıkça vahşet çöker yerlere.

Geçer boş sokaktan, hayalet gibi,
Şitaban u puşide-ser bir sabi;

O dem leyl-i yadımda, solgun, tebah,
Surur bir kadın bir rıda-yı siyah

Saçaklarda kuşlar -hazindir bu pek! -
Susarlar, uzaktan ulur bir köpek.

Öter guş-ı ruhumda boş bir enin,
Boğuk bir tezad-ı sukun u tanın;

Küçük, pür heves, gevherin katreler
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Olur muttasıl nevha-ger, nağme-saz
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Küçük, pür heves, gevherin katreler...

YAĞMUR
(Günümüz Türkçe'siyle)

Küçük, tekdüze, ürkek vuruşlar
Kafeslerde, camlarda titreşerek
Dürmadan türkü söyler, ağıt yakar
Kafeslerde, camlarda titreşerek
Küçük, tekdüze, ürkek vuruşlar

Sokaklarda seller ağlaşır
Ufuk yaklaşır, yaklaşır, yaklaşır;

Bulutlar karardıkca zerrelere bir
Ağır, olgun dalgalanma gelir;

Bir soğuk gölge çevreyi bürür,
Gündüzden geceyarısı görünür.

Söner şimdi, görünürken demin
Maddesi karşımda bir alemin

Açılmaz ne bir yüz, ne bir pencere;
Bakıldıkça vahşet çöker yerlere.

Geçer boş sokaktan, hayalet gibi
Koşarak bir Cocuk, başı Ortülü

O sıra, andığım gece, solgun ve bitkin,
Sürür bir kara Carşafı bir kadın

Saçaklarda kuşlar - acıdır bu pek! -
Susarlar, uzaktan ulur bir köpek.

Oter ruhumun kulağında boş bir inilti,
Boğuk bir sessizlikle tınlamanın çelişkisi


Küçük, istek dolu, inci gibi damlalar
Sokaklarda, damlarda hep titreşir
Ezgi söyler durmadan, ağıt yakar
Sokaklarda, damlarda hep titreşir
Küçük, istek dolu, inci gibi damlalar...


Tevfik Fikret
(1897)
 

Tevfik Fikret

 
SİZCE BU ŞİİR NE HAKKINDA Şiiri Etiketleyin Nedir?


Şu konularda daha fazla şiir: Kadın, Çocuk, Yağmur, Köpek

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir. Yağmur adlı şiirde hata varsa lütfen buraya tıklayarak bize bildiriniz..
 
 
 
 
Bu şiiri Antolojim'e ekleyeceğim
Bu şiiri bir arkadaşıma göndereceğim
E-kart olarak gondereceğim
Şiire puan vereceğim

puan
7.5 10
(146 kişi)

 

yaz | oku

 

Facebook'ta
Bu Şiiri Paylaş
 
 << Önceki ŞiirTevfik Fikret ŞiirleriSonraki Şiir >> 
Yağmur Şiiri Hakkında;
Bu şiir ile ilgili düşüncenizi paylaşın:
 
Semra Toprak: Bu şiir aliterasyon sanatına örnek şiirlerdendir. Şiirde yağan yağmurun sesini duyar, kararan havayı, yaklaşan ufku görürüz. Küçük muttarit muhtariz darbeler' saçaklara damlara (hele o eski damlar çinko kaplama ise) titreşerek pıt pıt vuran yağmurun tıkırtısı duyulur. Sokaklarda seylabeler ağlaşır, ufuk yaklaşır, yaklaşır yaklaşır' da ise sokaklarda seller ağlamakta, yağmurun sesi şırlamakta, şırıl şırıl yağmur yağmaktadır. Not: Muhteriz darbeler, asla 'muhteris ihtiraslı' değil, 'muhteriz/ titrek' tir.

0 person liked.
0 person did not like.
Semra Toprak: Yağmur yağıyor. Şakır şakır yağmur yağıyor... Benim hafızam neden 'Saçaklarda damlarda pür ihtizas' diyor? Nihat Sami Banarlı'nın Lise II Edebiyat Kitabı da yok ki doğrusunu bulabileyim.

0 person liked.
0 person did not like.
Semra Toprak: neden hafızam 'Saçaklarda damlarda pür ihtizas' diyor? Şiir hakkındaki düşüncem; Yağmur yağıyor, şakır şakır yağmur yağıyor, şarıl şarıl seller akıyor, hava kararmış, ufuk yaklaşmış, yağmur yağıyor.

0 person liked.
0 person did not like.
Fatih Zz: R.Mahmut Ekrem'in 'ahengi taklidi' dediği imgesel söyleyiş tarzının en güzel örneği bence.Şiirdeki sesler ve söyleyiş yağmuru adeta insana yaşatıyor.

18 person liked.
16 person did not like.
Perihan Pehlivan: tabii ki lisan oldukça ağır.sadeleştirilmiş hali ile bile günümüz türkçesine. fakat anlam ve içerik manzaranın tasviri ile örtüşmekte. güzel bir anlatım,ahenkli dizelerle sunulmakta. bizim dilimiz o kadar çok arapça, farsça,ve fransızca ile iç içe girmiş ki o dönemde kalmamış günümüzde bile kendini hissettirmekta. bazı kelimeleri o kadar kanıksamışız ki yabancı gibi gelmemekte. veya bazı yabancı kelimeler bir iki harf oynaması ile sanki türkçe imiş gibi geniş bir alanda kullanılmakta. kısacası canım güzel türkçe her devirde yaralar almakta,onu arındırmak,arıtmak mümkün değilmiş gibi.buda nesiller arasında kopuklağa neden olmakta.tabbi temelde yatan unsur ne şair nede yazarlar asıl mesele milli eğitim politikamızın esaslı olmayışı .bu gün bile yabancı örnemekler kitapları girmekte sebep çeşitlilik.oysa biz türkçemizi tam kavrayamadan,zenginliğini yeterince anlıyamadan başka örneklere yakın durarak ne kazandıracağız lisanımıza ne geçmişi ,ne geleceği eleştirmektense dilimize objektif bakmayı,milli bir eğitim politikası oluşturmayı öğrenmeliyiz. Tevfik Fikret zamanına göre iyi bir değer ve kıymetli bir şair.saygılar.

9 person liked.
14 person did not like.
suyun ayak sesi: (Muttarid, muteriz, muhtazır…) Şiirde bu kelimeler Farsça edebiyatında bile biraz haddini aşmış, Arapça’ya kaçmış kelimelerdir. Daha çok Hint sebkini seçen ifratçı şairlerimiz kullanmıştır ( ağır gazelleri ile ünlü olan Hakani’nin vs. şiirlerinde böyle sözlere rastlayabiliriz) Hal bu ki (seylabe, nevha-ger, nagme-saz, dembedem, nısf-ı şeb, numayan, şitaban, puşide ser, guş-i ruhum, gevherin, katre, tanin) kelimeleri daha zarif ve daha çok İrak sebkine yönelik gazel ve şiir yazan ılımlı, olumlu ve büyülü şairlerimizin kullanıldığı kelimelerdir ki ustaları Hafız-ı Şirazı, Mevlana, Saeb-i Tebrizi, ve bu asırda da Mehdi Dijur'u vs. isim verebiliriz. Tabi görüşüm o ki Osmanlı Türkçe’sinin (Farsça - Arapça dillerinin) bilinmesi günümüzün şairinin düşüncesine, düşüne ve hayal gücüne katkı, ve şiirine de ( doğru kullanıldığı sürece) estetik ve renklilik (sevdalısı olmamaya ve aşırıya kaçmamak şartıyla) sağlayabilir..Ki günümüzün Türk şiirinde de bu kelimelerden ve dillerden faydalanan ve şiirinde sık sık kullanılan bir çok şaire rastlayabiliriz. Şiir genel olarak yağmurun bir resmi gibiydi.. Bakarken ıslanmış gibi oldum..! Toprağın yağmurlu olsun şair.. Saygı ile rahmetle Behruz Dijurian

7 person liked.
17 person did not like.
Mertlerin Efendisi: Öter guş-ı ruhumda boş bir enin, Boğuk bir tezad-ı sukun u tanın; çok güzel bir şiir kutlarım saygılar

9 person liked.
13 person did not like.
Mahbub Mehmet Kaya: pıt pıt mavi midir nedir, susturun şunu yahu... 'Sevda yağmuru'nun orijinali olmasın?

6 person liked.
15 person did not like.
Mahbub Mehmet Kaya: Ne zaman Teyfik fikretin bir şiiriyle karşılaşsam (Allah mekanını cennet etsin) Bir gülümseme düşer yüzüme. Şiirleri kadar kişiliği de sosyal hayatımızda yer etmiştir. Adeta günümüz devrimcilerinin teorisyeni gibidir. Hayatının her anını her şeye muhalif olarak yaşamış, Galatasaray lisesi gibi bir okulda eğitim görüp, Aşiyandaki yalısında yaşarken halkın kötü şartlarından bahseden şiirler yazmış. Dış işleri bakanlığındaki görevinden ayrılma nedeni olarak; 'yeterince çalışmadan maaş almayı içine sindiremediğini' söylerken, öğretmenlik yaptığı dönemde bütçe kısıntısı sebebiyle memur maaşlarının yüzde onu kesilince yine istifa eder. 2. Meşrutiyetin ateşli savunucuları arasındayken, daha sonra 2, meşrutiyetin aşırı muhalifi oluyor. 31. mart olayı olduğunda karşı çıkıp muhalif olurken, daha sonra onlarla çalışıyor. Bunları eleştiri amacıyla yazmadım. Teffik Fikret gibi büyük bir şairin şiirlerini eleştirme lüksüm yok. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın.

1 person liked.
5 person did not like.
Sınır Öte-ki-si: Küçük tekdüze ürkek vuruşlar.. al sana yağmurun özgün resmi..

2 person liked.
6 person did not like.
sandığınızkişideğilim: PARİSTEKİ GARSONDAN SOKAKTAKİ SİMİTÇİYE NE Kİ?

1 person liked.
5 person did not like.
dolaylı tümleç: şiiri günümüz türkçesiyle okumamalı, günümüz türkçesiyle anlamalı, tabi ki türkçeleştirilmiş metin orjinalinin tadını vermiyor, bence kolayına kaçılmış alt bölümdeki şiir çevirisi yerine tek tek sözcüklerin anlamları yazılsaydı daha iyi olurdu.

1 person liked.
5 person did not like.
Ziya Öztürk: Edebiyat-ı Cedide (Yeni Edebiyat): Tanzimat Edebiyatı ile Fecr-i Âtî arasında 5 yıllık kısa bir süreyi kapsayan (1896-1901) bir edebiyat dönemi. Edebiyat-ı Cedide denildiğinde ilk akla gelen şiirde Tevfik Fikret; romanda ise Halit Ziya Uşaklıgil'dir. Bu dönemin şairleri, siyasi ve sosyal şartlar gereği içlerine kapandılar. Bedbin ve melankolik duygulara sahiptiler. Duygu ve düşüncelerini alenen yazamadıkları için sembolik anlatıma başvurdular. Şiirlerinde toplumsal sorunlardan çok bireysel duyalıkları işlediler.Sembolizm ve Parnasizm akımlarının etkisindeydiler. Yukarıdaki şiir, Fikret'in Rübâb-ı Şikeste (Kırık Saz) adlı eserinde yer almaktadır ve aruz'un fe û lün / fe û lün / fe û lün / fe ûl kalıbıyla yazılmıştır. Şair iç dünyası ile yağan yağmur arasında bir korelasyon kurmuş ve ruhunun derinliklerinde olup bitenleri simgeler aracılığı ile ifade etmiştir. Okuyucuya bir yağmur anını adeta yaşatmakta; onu, kendi algılayış ve hissiyatına çekmektedir. Bu ise, her sanatçının başarabileceği bir durum değildir. Günümüz Türkçesi ile sunumu, şiirin orjinalitesini tam olarak vermemiş bence.

1 person liked.
5 person did not like.
sinyali: Edebiyat tarihçisi Profesör ve yeni türk edebiyatı kürsüsü başkanı Mehmet Kaplan, 'Yahya Kemal, Nâzım Hikmet ve Behçet Necatigil gibi Mehmet Akif'in ustası da Tevfik Fikret'tir,' demektedir.. Bu cümleyi özellikle aldım. Maksadım, Tevfik Fikretin yeni dönem şiirinin ilk ve herkese pınarbaşılık yapan üstadı olduğunu beyan felan değil.. Değerli şiir okuyucularının buradaki yorumlarına yaklaşım yapmak için özellikle aldım bu cümleyi.. Değerli dostlarım.. İnsanla evren arasındaki ilişkilerin en bütüncül olarak ele alındığı felsefenin girişinde üç temel kavram vardır İYİ GÜZEL DOĞRU İYİ,ahlakın, beynelmilel bilimsel terminolojideki tabiriyle 'ethice' in inceleme alanına giren bir kavramdır GÜZEL, sanatın beynelmilel bilimsel terminolojideki tabiriyle ''estetik''in inceleme alanına giren bir kavramdır. DOĞRU ise mantığın beynelmilel bilimsel terminolojideki tabiriyle ''logic''in kapsama alanındaki bir kavramdır Bir şiire, şiirin ahlakı, akli (mantıksal) yönü ve sanatı açısından bakmak ayrı ayrı şeylerdir.. Bir şiiri ahlaki terminolojiniz açısından kabul edilemez ideolojik dünya görüşünüz açısından kabule edilemez bulmanıza karşın estetik açıdan çok başarılı bulabilirsiniz Bu manada bu üçlü ayrıma göre ne kadar kombinezon kurulabileceğini siz değerli okuyuculara bırakıyorum Antoloji elbette en önce bir sanat sitesidir ve elbette sanatlar içerisinde ağırlıklı olarak şiir sanatına yer veren bir sitedir. Elbette, iyi doğru ve güzel, bir eylemde, bir düşüncede, hatta bir duyguda ayrılmaz bir birliktelik içinde tezahür eder Sizin bunlardan önceleyeceğiniz seçenek ne olmalıdır sorusunun yanıtı seçtiğiniz enstrümanla da alakalıdır Şahsen ben ideolojik ve tarisel bir düşünce forumu olarak antolojiyi öncelikli bir enstrüman olarak görmem. Bu konuda oldukça fazla ihtisas forumları mevcuttur. Oysa antoloji şiir sanatının bir nevi ''zeneatkar''larının ortaya çıkarılmasında, eğitiminde, bilgi edinmesinde sanat disiplenleri arasında mukayese yapabilmesinde, sanırım ülkemizin en çok rağbet gören ve katılımcısı olan sitelerinden birisidir..En azından böyle bir maksadı güttüğünü düşünmekteyim. O halde her ne kadar ''terazi kendini tartmasa da'' insanın diğer varlıklardan farklı olarak kendisini tartabilmesi yani konumlandırabilmesi imkanını dikkate alarak her birimizin şu soruyu kendine sorması gerekir. ben antoloji ile irtibatımdan neyi, ne faydayı gözetiyorum.. Sözü mü açarsam.. yamak mıyım, çırak mıyım, kalfa mıyım, usta mıyım sempati düzeyinde mi ilgiliyim şiirle, interaktif olarak kendimi geliştirme isteğine mi sahibim, sosyolojik analizler için mi başvuruyorum antolojiye gibi Bu soruları yüreklice sorup antoloji ile ilgili konumumuzu sağlıklı olarak belirlediğimiz takdirde daha düzeyli bir istifade sağlayabileceğimizi düşünüyorum En başa aldığım Kaplan tahliline dönersem, Sanat bir öz'ün daha çok sunum şekline ilişkindir Farklı ideolojiler içinde olmak benzer sanatlardan istifade etmemek anlamına gelmez Ve inanın edebiyat tarihini incelediğimizde yukarıda sayılan çok mühim ve ünlü şahsiyetlerin birbirlerinin sanatını ve hayatını ciddi bir şekilde takib ettiklerini görürüz.. Elbette münazaraları olmuştur ama bu münazaralar istisnalar hariç burada gördüğüm şekilden daha estetiktirler.. Nef'i bile o sövgü addedilebilecek meşhur hicviyesinde rakibine -affınıza sığınarak-köpek derken ne kadar estetik ve edebi davranmıştı unutmayalım Sözü çok uzattığımın farkındayım.. Ama gerçekten samimi olmaya çalıştığıma dair içimdeki his başınızı ağrıttım korkusunu biraz hafifletiyor.. Saygılarımla..

1 person liked.
4 person did not like.
manolya_06: gerçekten harika bir şiir Küçük, istek dolu, inci gibi damlalar Sokaklarda, damlarda hep titreşir Ezgi söyler durmadan, ağıt yakar Sokaklarda, damlarda hep titreşir Küçük, istek dolu, inci gibi damlalar...

2 person liked.
3 person did not like.
Psikolog.Alev: Yağmur oldum,yağmur!..Zırvaya gerek yok..Önünde ceket iliklenecek insan,şair....:))..Alev

2 person liked.
3 person did not like.
Ali Akar: Eleştirip yerin dibine sokmakla, Yukardakini çekip aşağı almakla, Ona buna çamur atıp karalamakla Kimse bir yere varamaz kimse şair olamaz. Yukarı çıkmanın yolu değil eleştirmek, Bir yer edinmenin şekli değil eleştirmek, Yeni birileri çıkıp yükselsin demek Yüksek ufuklardan gelmekle olur asıl iş bunu bilmek. Bu kabadayı ya da külhan beyi işidir, eskidir Gözde olanı alt ettim mi yer senindir, Hille hurda yalan dolan iftira ne olsa kabul Yer edinme savaşında onlar için her şey makbul Size kalsa Keops da da bir yığın eksik bir sürü hata Size kalsa her yanıyla kusurludur Ayasofya İş hata eksik aramak olunca En çok yanlış en büyük hata bizde vallaha Yarın için bakşın şekli hırs ile olursa Kimsenin değeri olmaz gözde yıkılsın denir Bir zerre kötülük değer bulursa Her hamleden sonra yenisi istenir Sen yukarı bakıp başı dönen Vur baltayı beline bu sekoyanın Boyu başını döndürür heybeti ürkütür Biri çıksa da mutlu olsan yerine seni koyanın Ah bilirim açtır insan Doymaz bir türlü olmadıkça tamam Terlemek gerek derler uğurda var sende kısa yol En kestirmesidir terlediğin hamam Ama bil ki yanlışsın kandırırlar seni Yüce olanı makamı verendir halk Senin gözünde bir şey sandırırlar seni Hayaldir gördüğün kendini uyandır kalk

1 person liked.
3 person did not like.
Hasan Tan 1: Şiir ismiyle öyle güzel örtüşmüş ki, sanki yağmur yağıyor sanırsınız. Yağmur ilk dizeden itibaren resm edilmiş gibi sanki.. Şiir usta betimlemelerle devam ettikçe resim sanatıyla ne kadar benzeştiği de barizen görülüyor. Kullanılan kelimelerde hep doğa insan yaşamı ilişkisi de saklıdır. Edebiyat derslerinde Osmanlıca Türkçe kelimelerinin bir arada kullanılmasına örnek olarak genelde Tevfik Fikret şiirleri verilirdi lise yıllarımızda.. Yağmurlu günlerimize yakışan, yağmurlu hallerimize yakışan bir şiirdir. Belki bir asır önce yazılmış amma yağmur hep aynı ağıtı anımsatır.. Sonsuza dek.

0 person liked.
3 person did not like.
Pukaleka: 'yeni sesler görmek istiyoruz' Rumuz: Derinadam Sevgili Derinadam! yorumuna aynen katılıyorum ve bir şiirin sırf övgü namına günün şiiri yapılmasına karşı çıkıyorum eleştirilmeli tartışılmalı ki yeni Tevfik Fikret'lerr kazandırılabilsin edebiyat dünyasına... Saygı ile...

0 person liked.
3 person did not like.
Derinadam: yeni sesler görmek istiyoruz

0 person liked.
3 person did not like.
Bu şiir hakkında yazılmış 33 adet yorumu okumak için tıklayınız.
 
Bu şiir ile ilgili düşüncenizi paylaşın:

Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
 Bu Şairlerimizi Okudunuz mu? (bu da ne?)
Ayhan Duruk
Fırat Kuşcu
Hatice Nayır
Mahir Toksoy
Muhittin Sudi Yıld...
Güler Tunalı Eren
Canan Ereren
Abbas Ünal
 Bu Şiirimizi Okudunuz mu?
*İsyan! ... (Osman Kılıç)
 TOP 100 Şiirler
1  Beklenen  (Necip Fazıl Kısakürek)
2  Ben Sana Mecburum  (Attila İlhan)
3  Ağlamak İçin Gözden Yaş mı Akmalı?  (Victor Hugo)
4  Bence Şimdi Sen de Herkes Gibisin  (Nazım Hikmet Ran)
5  Anlatamıyorum  (Orhan Veli Kanık)
6  Hasretinden Prangalar Eskittim  (Ahmed Arif)
7  Ayrılık Sevdaya Dahil  (Attila İlhan)
8  Kaldırımlar 1  (Necip Fazıl Kısakürek)
9  Ben Senden Önce Ölmek İsterim...  (Nazım Hikmet Ran)
10  Sakarya Türküsü  (Necip Fazıl Kısakürek)
» Tüm Top 100 Şiirler
 Konularına Göre Şiirler
Aile
Barış
Kadın
Allah
Bebek
Mutluluk
Ankara
Doğum Günü
Ölüm
Anne
Dostluk
Özlem
Asker
Gurbet
Savaş
Aşk
Hasret
Sevgi
Atatürk
Hayat
Sitem
Ayrılık
İhanet
Vatan
Baba
İstanbul
Zaman
 Günün Şiiri
Hayal / Şiir İçin Eskizler (Ahmet Uysal)
  - tiklayin - Bu sayfaya link ver - tiklayin - Bu sayfayı birine gönder Bu sayfada hata var!  

(c) Antoloji.Com, 2014. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Yayın Hakkı Notu.
Şu anda buradasınız: Yağmur Şiiri - Tevfik Fikret

Antoloji.com
16.09.2014 22:29:46  #.234#
[127716]
  » Şiir  » Kitap  » Etkinlikler  » Şarkı Sözleri  » Resim  » Forum  » Nedir  » Gruplar  » E-Kart  » Sinema  » Haber  » İletişim
 Antoloji.Com   » Hakkında   » Künye   » Yardım   » İnsan Kaynakları   » İletişim   » Seçim  
[Hata Bildir]

#127716 ##132