Antoloji.com
İlk Şiiri - Sezai Karakoç
Şiir
Antoloji.com ŞiirKitapcEtkinlikler cŞarkılar cResimcForumcNedir?cÜyelercGruplarc Mesajlarım
Şair Sezai Karakoç Sezai Karakoç bu nedir >>Popülerlik=5/5
Hayatı  Şiirleri  Forum  İstatistikler  Kitaplar  Zevkler 
İlk

Yanlış trenden indin seni şehrin aynasından geçirdiler
Sana baktım yıllarca hep aynı özlem penceresinden
Yürüyen ve kaçan yalın ve çocuksu özlem penceresinden
Denize karsı küçüle küçüle giden evleri
İnce ince karşılardın olağan karşılardın
Şen dünya içinde sen dünya içinde bir avuç şen dünyaydın sen

Bahar bilgisi güneş rengi at soluğu ve sen
Seni çağırıyorum geç gel ağlayan son bakireler içinden
Kadınlar taş heykeller gibi gelip gecer sarı kayalardan
Hangisine baksam sen kımıldar sen seslenirsin içerlerden
Çekil karşımdan sultanı cariyelerde aramak körlügü diyorum
Körlük güneşe ve gözlerime doğru gelen

Sen bir el uzanışıyla aydınlanan yeni ay mısın
Geyik resimleriyle kabarık her köşen
Geyik derisinde akan ilk nehir
Bir el uzanışıyla
İlk sokağın ağzında kaybolursan ağlayacağım
Leylaklarla akrepler gözlerine bakıp insan olurlarsa
Çocuk cennetinde günahların ilkini sen işliyorsun demektir Suna
Parlayan denizler gürültüsüz şiirler kapanan kapılar sana
gök taşlarını getiriyorlar
Seni sayıklıyor
Denemesi yanlış yapılmış ilk ok
 

Sezai Karakoç

 
SİZCE BU ŞİİR NE HAKKINDA Şiiri Etiketleyin Nedir?


Şu konularda daha fazla şiir: Özlem, Çocuk, Güneş

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir. İlk adlı şiirde hata varsa lütfen buraya tıklayarak bize bildiriniz..
 
 
 
 
Bu şiiri Antolojim'e ekleyeceğim
Bu şiiri bir arkadaşıma göndereceğim
E-kart olarak gondereceğim
Şiire puan vereceğim

puan
6.4 10
(79 kişi)

 

yaz | oku

 

Facebook'ta
Bu Şiiri Paylaş
 
İlk Şiiri Hakkında;
Bu şiir ile ilgili düşüncenizi paylaşın:
 
Siyahh Beyazz: Şen dünya içinde sen dünya içinde bir avuç şen dünyaydın sen

0 person liked.
1 person did not like.
Nisan Rüzgarı: bir el uzanışında geyik resimlerde kaybolmak isteyişimi di(n)ledim..

1 person liked.
1 person did not like.
Rebecca Oljin Windsor: cok farli bir siir, yalniz cok ayri seyler yapilmis siirde... Gercekten insanin icinde bir ates yakiyor.

0 person liked.
1 person did not like.
sinyali: 1950 lerde şu şiiri yazabilmek babayiğitliktir..Ping Pong Masası ...Bırakın rap'ı rock bile yok o devirlerde... Şiirimiz Mor Külhanidir Abiler diyen Ece Ayhanın uğradığı yerler ,indim baktım şıkır şıkır balık pazarı diyen oktay rıfatın uğradığı yerlerdi çünkü bir dönemin şiirinin iç sesindeki akorda selam duruyor içim şu an.. büyüksünüz ustalar..... PİNG-PONG MASASI Beyaz iplik sert iplik ve tak tak Yuvarlak top küçük top ve tak tak Ping-pong masası varla yok arası Ben ellerim kesik varla yok arası ...... Öpücüğüne eyvallah ve tak tak Beraber sinemaya ... evet ... ve tak tak Ping-pong masası varla yok arası Öküzün gözü veya dananın kuyruğu Kadifekale veya Sen nehri Ha Sezai ha ping-pong masası Ha ping-pong masası ha boş tüfek Bir el işareti eyvallah ve tak tak Gözlerin ne kadar güzel ne kadar iyi Ne kadar güzel ne kadar sıcak Tak tak tak tak tak tak tak S. Karakoç

0 person liked.
1 person did not like.
sinyali: Aslında değerli İspir'in usta şairler ben ve sen veya benzer şahıs zamirlerini kullanmazlar tezi beni heyecanlandırmıştı.. önemli bir kıstastı bu doğrulansaydı.. Usta bildiğim birçok şaire baktım..Veysel, Yahya Kemal, Turgut Uyar, Behçet Necatigil.Ahmet Haşim(o belde), can yücel, necip fazıl, nazım hikmet divan şairleri, halk edebiyatı yüzlerce örneğe baktım... tezinizin doğru çıkması heyecanlandırırdı beni Ancak sevgili dos,t sizin söylediğiniz sanki bir tespitten daha çok, bir temenniyi andırıyor Ama kötü bir temenni değil dudakdeğmez'lerin (leb değmez) olduğu görkemli edebiyat tarihimizde şiirlerinde ben ve sen kullanmayan bir şairin çıkması da bir zenginliktir elbet.. saygılarımla..

0 person liked.
1 person did not like.
Selçuk Bekâr: Kemal Bey, kelimelerle kavramları karıştırmaya başladığınızı düşünüyorum. Şiir kelimelerle (onları da oluşturan harflerle) yazılır. Kelimelerin kendilerine ait hiçbir anlamları yoktur. Şu an ben bu harflere basarken beliren şekillere anlam veren benim şuurumdur. Şuurumun olmadığı yerde onlar aydınlanmamış pikseller güruhundan ibaret bir... nedirler? desen bile diyemiyorum, çünkü o da bir şuura hitaben desen veya resim olur... Sonuç olarak kullandığımız kelimelerle neyi kastettiğimizde bunun ikinci tekil şahıs, neyi kastettiğimizde O olduğuna bakarak bu kelimeleri iki sebeple ayıramazsınız: 1- Kelimenin kendisi bir anlam taşımaz. Sadece eriştiği şuurda anlam kazanır. Bu yaklaşıma göre siz, gerekli olmadığı, çıkarıldığı taktirde hiçbir şey değişmeyecek bir sürü 'sen' kelimesiyle yazılmış bir şiiri ''Buradaki sen kelimesi yaratıcıyı kastediyor'' yaklaşımıyla kabul edecek gibi duruyorsunuz. 2- Muhayyilenin işe karışmadığı, sizin deyiminizle imgesiz şiirlere karşı duran siz, gördüğünüz herhangi bir özneye bu şekilde saldırarak onların da birer imge olabileceği ihtimalini peşinen göz ardı ederek kendinizle çelişmiş oluyorsunuz. Son olarak size içinde yine 'ben' kelimesi olan bir cümle kuracağım. Ben kelimesini atarak okuyun bakalım sonuç ne olacak... Ha güzel, ha değilsin... Benim için bahane: Sende saklı bir cevher gördüm ki taktım sana Kimsecikler bakmazmış, hepsi körmüş... Bana ne? Onlar aynaya taktı... Dönüp ben baktım sana. Bu dörtlüğü şimdi, sizin güzel hatırınız için yazdım. İstediğiniz yöne çekebileceğiniz şekilde de yazdım. Muhatabı bir kız da olabilir, son derece tasavvufî bir söylem içeriyor da olabilir. Ben, bana, sen, sana kelimelerini çıkarabiliyor muyuz? Özetleyeyim: Neyi, niye yaptığınızı biliyorsanız hangi kelimeyi kaç kere kullandığınız çok önemli değil. Muhakkak bir ayıraç istiyorsanız, o eskiden beri vardı, hâlâ var ve sadece bu kelimeler için de değil: Her hangi bir kelimeyi şiirden çıkardığınızda hiçbir şey değişmiyor, vurgu zayıflamıyor, bunlara benzer bir şey olmuyorsa... Atın gitsin!

0 person liked.
0 person did not like.
Tarık Torun: Diriliş şairinin eserini günün şiiri olarak görmek hak ettiği konuma vasıl olmak olarak görmekteyiz, Sezai Karakoç ağabeyimiz genç kuşakların yetişmesinde büyük emeği olan, modern söylemi islami terminoloji ile terkipleyen başarılı şairimizdir,Özellikle Monarosa'sı başlı başına bir yapıttır. Üstada uzun ömür ve sağlık diler, seçici kurulu kutlarım...........

0 person liked.
0 person did not like.
ustanın kalemi: merhaba şiirinizi okurken duraksadım bir an şiirinizle doğadaki güzelliklere el attım kaleminize sağlık

0 person liked.
0 person did not like.
love and life/İbrahim EROĞLU: Seni düşününce Ağustos üşüyor İznik Gölü'nde, Güneş,yüreğime dokunuyor, Ayışığı gözlerimde saklambaç oynuyor, Yıldızlar, saçlarıma Şarkılar söylüyor, ... ..............

0 person liked.
0 person did not like.
Yanıltan Işıklar: Şairin gözünde o hayat dolu,yol gösterici,her şeyiyle ideal o kadına;seni benim kadar hiç kimse anlayamaz ,benim kadar sevemez diye seslenişi olarak gördüm ben şiiri.. Bunu,çok dolaylı bir yolla ve ağır imgelerle yapmış olsa da amacına ulaşmış bence şair. Şairin birikimini inkar etmek büyük haksızlık olurdu sanırım. Kutlamak kalmış bize. Tüm şiir sevenlere sevgi ve saygılar. Fikret Şahin

0 person liked.
0 person did not like.
sinyali: Delikli demirin vurmazı olmaz..yeter ki ardına sen göz uydurabil..delikli demir diye eskiler tüfeğe derlerdi.. Şu kişi zamirleri, edatlar ve bağlaçlar konusu da öyle bir şey...şiire sos niyetiyle aşırı şekilde kullanılan ''ben,sen,biz' gibi banallık ve arabeske yol verenlerin yanısıra yalnız, ancak, belki, çünkü, eğer, hâlbuki, oysa, lâkin gibi şiire atmosfer ve hava kazandıran (kazandırdığına inanılan) sözcüklerin yerli yersiz kullanımı elbette şikayet konusu olabilir.. Bununla birlikte bunu ustaca ve dozunda kullananların varlığı da bir gerçektir.. Beni bende demen bende değilim Bir ben vardır bende benden içeri. Şimdi bu ''ben'' takıntısı yüzünden Yunus u silecek miyiz.. halk edebiyatının (dedi- dedim) şiirleri vardır örneğin..Yok mu sayacağız.. Bunları derken aklıma geldi..Bizzat işte bu şairin, Sezai Karakoçun her dizesi ''sen'' sözcüğüyle başlayan bir şiiri vardır..hiç sırıtmıyordu oradaki sen tekrarları bence.. Şehrazat Sen gündüzün gecenin dışında Sen kalbin atışında kanın akışında Sen Şehrazat bir lamba bir hükümdar bakışında Bir ölüm kuşunun feryadını duyarsın Sen bir rüya geceleyin gündüzün Sen bir yağmur ince, hazin Sen şarkılarca büyük uzun Sen yolunu kaybeden yolcuların üstüne Bir ömür boyu yağan bir ömür boyu karsın Sen merhamet sen şefkat sen tiril tiril kadın Sen bir mahşer içinde en aziz yalnızlığı yaşadın Sen başını çeviren cellat başının güne Sen öyle ki sen diye diye seni anlayamayız.. Şehrazat ah Şehrazat.. Sen sevgili, sen can, sen yarsın... Son bir not: Günün şiiri olmadan öylesine düştüğüm bir not vardı..geyik tabiri için..gerek sezai de gerekse diğer ikinci yenicilerde özellikle turgut uyarda geleneksel şiirin ortalamasının çok üzerinde geyik göndermesi vardı.. eeee ne olmuş diyeceksiniz.. Ne olsun işte...Bir tespit der geçeriz.. Veya şöyle de söyleyebiliriz..Yalçın Küçük insanların kafasını çok karıştırdı... :)))

0 person liked.
0 person did not like.
Selçuk Bekâr: Kemal Bey, Rica etsem şu dörtlükte benim için biraz ayıklama yapabilir misiniz? Zahmet olacak... Ben diyor, sen diyor, ten diyor her şey Tin denen olsa da bende ve sende Şeylere şey diye seslendi bir şey: Ben benim, sen de sen, istemesen de!

0 person liked.
0 person did not like.
hasan05 Hasan Buldu: En iysi susmak!..

0 person liked.
0 person did not like.
Que Sera Sera: goklerdekiler ve yeraltindakiler gozlerine bakip insan olurlarsa...gunahlarin ilkini sen isliyorsun demektir...

0 person liked.
0 person did not like.
Sükûn Ve İnşirah: beni bir ses sahibi kıl kefarete hazırım öyle mahzun ki hüzün ciltlerinde adına rastlanmasın ismet özel.. üstad..ses sahibi kılanlardandır..onun sesi bir diriliş habercisi..şiirin sûr'una üfleyen nefesiyle bâs'ü badel mevttir artık O'ndan sonra kalemi eline alan her şair.. büyük adam..büyük şair..büyük aşk..ışıklı bakışınla aydınlandı söz.. @.

0 person liked.
0 person did not like.
Selçuk Bekâr: Son günlerde bu sayfadaki yorumları okumak zevk veriyor. O kadar seviyeli yorumlar var ki okuma zevkinden bir şeyler yazmaya ihtiyaç duymuyor insan. Ne güzel. Naime Hanım'ın yazdıklarındaki bazı hususların Türkler için genellenmiş bir takım ayrıntılar olduğunu düşünsem bile... Yazdıklarımızda Türkçe kelime kullanmaktan bahsetmiş bir arkadaş. Tabii Türkçe konuşalım. Ama diller insanların anlaşabilmesi içindir. Anlaşamaması için değil. Şiirde geçen özlem kelimesini sadece biz anlarız. Hasret dediğimizde ise bütün Türk dünyası anlar. Özlem gitsin demiyorum. O da dursun, hasret de. Kelimelerin milliyeti YOKTUR! (Eğer olsa idi İngilizce'nin aslında kaç kelimelik bir dil olduğuna şaşardınız. Türkçe ve İngilizce kelime sayısı kıyaslayanların hep düştüğü hata İngilizce sözlükte ne varsa olduğu gibi almak, Diğer dillerden geçmiş kelimeleri sadece sıra bize gelince hatırlamaktır.) Selâm ve saygı.

0 person liked.
0 person did not like.
Perihan Pehlivan: bir zaman dilimi yanlış yaşanan yada, zaman diliminde yanlış yaşayan ruha an. bir dizi romanın parçası gibi. deniz,nehir,evler, devleşen kayalar uzaklaşan şehirler ve geyik masum hayvan ahu bakışlı. suç kime der gibi..

0 person liked.
0 person did not like.
Canan Demirel 1: yanlış trenden indin seni şehrin aynasından geçirdiler sana baktım yıllarca hep aynı özlem penceresinden yürüyen ve kaçan yalın ve çoçuksu özlem penceresinden denize karşı küçüle küçüle giden evleri ince ince karşılardın olağan karşılardın bir dünya içinde sen dünya içinde bir avuç şen dünyaydın sen şairimizi saygıyla anıyorum

0 person liked.
0 person did not like.
Mehtap Altan 1: Yanlış trenden indin seni şehrin aynasından geçirdiler Sana baktım yıllarca hep aynı özlem penceresinden Yürüyen ve kaçan yalın ve çocuksu özlem penceresinden pencerelerimiz yaşama dokunan özümüzün ruhumuzu besleyen tınısıdır.... Saygılar...

0 person liked.
0 person did not like.
Faik Danışman: duygusunu yitirmiş ve kahramanını boğmuş her şiirin mekanikleşmesi kaçınılmazdır.bu da okuyucunun hikayenin derinine inip kendine bir rol almasını büyük ölçüde engelleyen bir unsurdur. bu şiirde kullanılan betimleme ve imgelerin ustalığı elbette sıradan olamayacak kadar kalitelidir.ama şiirin altında Sezai karakoç ismi olmasa günlük antoloji listesinde yazılan herhangi bir şair arkadaşımızın şiiri olarak da düşünebilirdim. emek ve paylaşım için teşekkür ediyorum. saygılar

0 person liked.
0 person did not like.
Bu şiir hakkında yazılmış 42 adet yorumu okumak için tıklayınız.
 
Bu şiir ile ilgili düşüncenizi paylaşın:

Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
 Bu Şairlerimizi Okudunuz mu? (bu da ne?)
Oktay Avcu
Musa Yerkan
Ahmet Zühtü Çelenk
İsmail İlmaz
Cemil Öksüz
Sinan Yazıcı
Tarık Torun
Furkan Gül
 Bu Şiirimizi Okudunuz mu?
Çinar Ağacı (Hikmet Atiş)
 TOP 100 Şiirler
1  Beklenen  (Necip Fazıl Kısakürek)
2  Ben Sana Mecburum  (Attila İlhan)
3  Ağlamak İçin Gözden Yaş mı Akmalı?  (Victor Hugo)
4  Bence Şimdi Sen de Herkes Gibisin  (Nazım Hikmet Ran)
5  Anlatamıyorum  (Orhan Veli Kanık)
6  Hasretinden Prangalar Eskittim  (Ahmed Arif)
7  Ayrılık Sevdaya Dahil  (Attila İlhan)
8  Kaldırımlar 1  (Necip Fazıl Kısakürek)
9  Ben Senden Önce Ölmek İsterim...  (Nazım Hikmet Ran)
10  Sakarya Türküsü  (Necip Fazıl Kısakürek)
» Tüm Top 100 Şiirler
 Konularına Göre Şiirler
Aile
Barış
Kadın
Allah
Bebek
Mutluluk
Ankara
Doğum Günü
Ölüm
Anne
Dostluk
Özlem
Asker
Gurbet
Savaş
Aşk
Hasret
Sevgi
Atatürk
Hayat
Sitem
Ayrılık
İhanet
Vatan
Baba
İstanbul
Zaman
 Günün Şiiri
Bursa (Niyazi Akıncıoğlu)
  - tiklayin - Bu sayfaya link ver - tiklayin - Bu sayfayı birine gönder Bu sayfada hata var!  

(c) Antoloji.Com, 2014. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Yayın Hakkı Notu.
Şu anda buradasınız: İlk Şiiri - Sezai Karakoç

Antoloji.com
21.08.2014 03:23:02  #.234#
[4582]
  » Şiir  » Kitap  » Etkinlikler  » Şarkı Sözleri  » Resim  » Forum  » Nedir  » Gruplar  » E-Kart  » Sinema  » Haber  » İletişim
 Antoloji.Com   » Hakkında   » Künye   » Yardım   » İnsan Kaynakları   » İletişim   » Seçim  
[Hata Bildir]

#4582 ##129